Mitä ajattelisitte tällaisesta ihmisestä, joka ei tee yhtään mitään? Tarvitseeko apua?
On eristäytynyt kaikista ystävistään, monen kanssa katkaissut välit tyystin. Kerran pari vuodessa näyttäytyy mutta on poissaoleva ja ahdistuneen sekä kireän oloinen vaikka selvästi yrittää olla hymyilevä ja keskusteleva.
Juo alkoholia aika paljon mutta ei käy missään, on kotona vain vapaa-aikanaan.
Käy töissä mutta rahaa ei ole koskaan.
Ei pidä itsestään huolta, ei käy kampaajalla, rikkinäisiä vaatteita, kulkee allapäin ja väsyneen oloisena.
On tavoittamaton jollain tasolla. Ei kestä kriittikkiä eikä jaksa puhua asioistaan pintaa syvemmältä.
Koti on ihan perus siisti kyllä.
Muuttunut vanhemman näköiseksi lyhyessä ajassa, lihonut paljon ja kulahtanut. Luovuttaneen näköinen.
Taustasta sen verran tietoa, että kärsi aiemmin parisuhdeväkivallasta, ollut huono itsetuntoinen, kotona jo nuoruudessa ennen ollut paljon kaikenlaista ja todella kiltti ennen. Oli kuitenki yritteliäs ja teki töitä niin paljon, että paloi loppuun. Aina välillä pitkällä sairaslomalla edelleen.
Miten hänet saisi taas elämään kiinni? Vielä nuori ja kaikki edessä mutta luovuttanut.
Kommentit (16)
Voi hemmetti kun näitä on aina ikävä lukea ja yleensä näin käy vielä juuri niille hyville tyypeille. En tiedä lääkettä, en osaa edes arvata mikä auttaisi, jos toinen on jo luovuttanut. Sopiva mies palauttaisi värin poskille, mutta ei ole helppoa löytää, ellet jo valmiiksi tiedä lähipiiristä jotain sopivaa.
Itse olen varmaan muiden mielestä tuollainen kulahtanut ja luovuttaneen näköinen. Sori siitä. Minua ei nimittäin kiinnosta toisten miellyttäminen ulkonäöllisesti. Olen ihan tarpeeksi nuorena sitä ulkonäköäni ja sen riittämättömyyttä murehtinut. Elämästä meni paljon hukkaan kun ajattelin että olen ihan ruma ja riittämätön, vaikka olin missin näköinen.
Nykyään minulla on ihan muita asioita mielessä kuin se, mitähän joku arvostelija minun ulkonäöstä ajattelee. En myöskään kaipaa ihmisten seuraa, enkä oikein jaksaisi mitään tyhjänpäiväisiä sössötyksiä kuunnella.
Liikaa stressiä. Eikä se lähde ajattelemalla eikä juomalla.
Been there..
Ei tee yhtään mitään?
No käyhän hän töissä!
Ja millä tavoin hän on sinulle tilivelvollinen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.
Se että hän ei hoonaa ulkonäköään sinulle mieleiseen kuosiin, ei tarkoita etteikö hän tekisi "yhtään mitään".
Olen minäkin yksin koska viihdyn parhaiten yksin. Osa-aikatyössä ja ruokakaupassa käyn mutta muuten olen aina vaan kotona. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kukin elää siten kuin haluaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tee yhtään mitään?
No käyhän hän töissä!
Ja millä tavoin hän on sinulle tilivelvollinen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.
Se että hän ei hoonaa ulkonäköään sinulle mieleiseen kuosiin, ei tarkoita etteikö hän tekisi "yhtään mitään".
Häntä itseään selvästi harmittaa tuo ulkonäön muutos. On siitä puhunut ja sanoo, ettei kehtaa lähteä minnekään eikä ole varaa mihinkään. Puhuu lihoamisestakin suoraan mutta sanoo ettei vaan jaksa tehdä nyt asialle mitään. Ollut aina syömishäiriöinen molempiin suuntiin.
Hän on ilmaissut eleillään paljon ja sanoillaan mutta kai häpeää niin paljon itseään että ei vaan tule ulos kuorestaan vaan jäänyt omaan kuplaansa.
Aloittaja
Ulkonäkö ei ratkaise mitään. Turha miellyttää toisia jos se ei kiinnosta. Itse luovutin eikä kiinnosta kenenkään pohtimiset elämästäni. Korkeintaan haistatan pas*at jos joku kyselee tai UTELEE! Ei kiinnosta muiden mielipiteet pätkääkään.
Ei tee yhtään mitään itsensä hyväksi. Töissä käy velvollisuuden tunteesta vaikka välillä olen vihjaillut pitäisikö vain jäädä niin pitkälle sairaslomalle että tulisi oikeasti kuntoon.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Ei tee yhtään mitään itsensä hyväksi. Töissä käy velvollisuuden tunteesta vaikka välillä olen vihjaillut pitäisikö vain jäädä niin pitkälle sairaslomalle että tulisi oikeasti kuntoon.
Aloittaja
Mikä widdu sua toisen elämässä häiritsee?! Keskity omaan elämääsi; jos sitä on!
Sulle ei toisten asiat kuulu ja vittuako vätvöt jossain täällä jonkun puolitutun tutun asioita, joista tuskin oikeasti edes tiedät, mee ite hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään minulla on ihan muita asioita mielessä kuin se, mitähän joku arvostelija minun ulkonäöstä ajattelee. En myöskään kaipaa ihmisten seuraa, enkä oikein jaksaisi mitään tyhjänpäiväisiä sössötyksiä kuunnella.
Jaksat kuitenkin olla tällä palstalla, jossa keskustelun taso on ihan sössötyslinjalla. Selvästi kaipaat ihmisten seuraa, vaikket ehkä kasvokkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Mikä widdu sua toisen elämässä häiritsee?! Keskity omaan elämääsi; jos sitä on!
Muutos entiseen on niin suuri, että kyllä hän tarvitsisi apua. Selvästi ei ole tyytyväinen elämäänsä.
Aloittaja
Luulempa että on yrittänyt tulla kuulluksi ja nähdyksi mutta yleensä ihmiset ei ymmärrä, joten on luovuttanut sen suhteen.
"On tavoittamaton jollain tasolla. Ei kestä kriittikkiä eikä jaksa puhua asioistaan pintaa syvemmältä." On helpompaa käpertyä itseensä kun yrittää saada jotakuta ymmärtämään omaa pahaa oloa, ja myös jos yrittää kertoa omista asioista ymmärtämättömille ihmisille niin siitä seuraa itselle mielipahaa joten ei kannata.
"Taustasta sen verran tietoa, että kärsi aiemmin parisuhdeväkivallasta, ollut huono itsetuntoinen, kotona jo nuoruudessa ennen ollut paljon kaikenlaista ja todella kiltti ennen. Oli kuitenki yritteliäs ja teki töitä niin paljon, että paloi loppuun. Aina välillä pitkällä sairaslomalla edelleen." Niin se elämä toistaa itseään, huono itsetunto elämässä luo epämiellyttäviä kokemuksia, ja ilmeisesti liiallisen kiltteyden kanssa ongelmia mikä johtaa huonoihin kokemuksiin. Kaverisi on varmaan tekemässä hidasta muutos prosessia, ja se näkyy tolla tavalla eristäytymällä sekä välinpitämättömyydellä. Mieti itse jos asiat ei ole mennyt siihen suuntaan kuin olisit toivonu ja itse asiassa päin vastaiseen halusit tai et, niin löytyisikö sinulta motivaatiota hyvinvoinnin ylläpitoon, elämän ilon ylläpitoon, ulkonäön ylläpitoon, miten motivaatiota voi pitää yllä jos kaikki menee järjestäen huonosti ja ei halutulla tavalla. Aika parantaa haavat!
Tietenkin alkoholi ei asiaa kauheasti paranna mutta minkäs teet jos on paha olla.
Traumatisoitunut tästä maailmasta.
Ystäväsi on kokenut paljon ikäviä asioita, niistä toipuminen voi olla vaikeaa. Toivottavasti hän saa sairasloman lisäksi keskusteluapua.