Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...
... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.
Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.
En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!
MIELIPITEITÄ??
Kommentit (250)
Ja ap.n mieshän halusi juuri koko viikonlopun viettää mökillä.
No, onneksi ei ole tuollaisia murheita, kuten teillä. Mies ei ole kiinnostunut mökkiörvellyksistä. Mutta kunhan spekuloin tilannetta niin totesin, että en alkaisi lapsia ajamaan pitkin ja poikin sen takia, että mies pääsisi viikonlopuksi jonnekin mökille kalpapussin kanssa viettämään viikonloppua. Sellaisella miehellä en kyllä tekisi mitään.
Mutta onneksi ei tosiaan ole tällaisia ongelmia.
Eikö kersat voi mennä la-su miehesi veljelle yöksi?
Kompromissi=kumpikin voittaa.Lainaamassa tekstissäkin vain naurat hahhaaaaaaaa miehen menoille. Olet siis vain katkera ja vihainen kun suunnitelmasi ei toiminut et mies olis jäänyt kotiin.
Et ole paskamutsi, ehkä eukko, mutta todella kireällä pipo sulla on. Sitä kun vähän löysäis niin kaikilla olis nyt mukavaa.
Mutta kuten sanoin, olen paskamutsi ja ikävä eukko. Mies olisi vienyt lapset perjantaina veljelleen. Ok, minä tulisin klo 21.00 jälkeen töistä, hakisin seuraavana päivänä lapset ja veisin miehen serkun tytölle(onko lapset edes nähneet näitä koskaan) ja lähtisin klo 19 töihin. Ja hakisin seuraavana päivänä. Hahhaaaaaaa, en vain suostuisi. Jos itse lähtisit sellaiseen ruljanssiin siksi, että mies pääsee juopottelemaan niin ok, se olisi sinun ratkaisu. Mutta ei minun.
Ja mies vois hoitaa lapsia sen aamun et ap nukkuu pidempään ja sit lähtee mökille kavereita tapaamaan. Kuka ihan oikeesti on noin uusavuton ettei yhtä viikonloppua rämmi jotenkin päin.
lapsia vieraasta paikasta ja valvoisi päivää ja lähtisi tekemään toista yövuoroa samoille silmille vain siksi, että mies pääsisi ryyppäämään. Niin ja kuten ap.n tapauksessa, joutuisin itse ajamaan ja kuskaamaan lasten hoitoonviemiset ja ajamiset kun mies makaisi mökillä krapulassa. Mutta mää oonki paskamutsi ja itsekäs eukko. Jos ei kelpaa miehelle niin ihan vapaasti saa jäädä sinne mökille jos tuollaisen tempun tekisi. Lohduttajia tosiaan löytyisi ainakin tämän ketjun mukaan. Naisia, jotka ajaisivat lapsiaan vaikka joka ilta pitkin Suomea eri yöpaikkoihin, että miesrukka pääsee kavereidensa kanssa rentoutumaan ja pämppäämään. Ps. vielä ainakin olen naimisissa, ei ole mies lähtenyt litomaan, vaikka teenkin vuorotyötä ja mies joutuu omia lapsiaan hoitamaan.
Mun mielestä on aika marttyyritouhua uhata peruuttaa työvuoronsa yms. Ap ei ole mitenkään kommentoinut sitä, että pyytäisi oman vanhempansa hoitamaan lapsia omaan kotiinsa viikonlopuksi. Ei tuollainen matka voi olla ongelma. Ap ei maininnut, etteikö hänen vanhempansa hoitaisi, vaan matka on liian pitkä kuskata lapsia edestakaisin. Okei, mä kuskaisinkin kyllä, ei tuo matka paha ole. Mutta jos isovanhemmat voisivat hoitaa kotonaan, niin ehkä he voisivat tulla myös lasten kotiin hoitamaan.
Ja jos se ei onnistuisi, veisin lapset pe-iltana vain sovittuun hoitoon ja hakisin töiden jälkeen yöksi kotiin. Lauantaina veisin sitten yökylään. Tai yrittäisin hankkia perjantai-illaksi hoitajan kotiin (tai mies hankkisi) ja lauantaina yökylään. Varmasti yökyläilyt ovat väsyttäviä noin pienille, mutta äidillähän on varmasti viikolla vapaata, jolloin lapset saavat levätä silloin kotona. Ja jo perjantaipäivänkin saisivat olla äidin kanssa kotona ennen hoitoonmenoa.
Mun mielestä vaikuttaa siltä, että mökkireissu on miehelle tosi tärkeä, kun on hoitopaikatkin hommannut. Meillä mies peruuttaisi menonsa ehkä vain siksi, jos lapset sairastuisivat, mutta silloinkin yritettäisi hankkia hoitaja kotiin.
miehikseen. Tuo mikkihiiri kuvasi näitä tosi hyvin. Ei mee teilläkään hyvin.
[i Meillä mies peruuttaisi menonsa ehkä vain siksi, jos lapset sairastuisivat, mutta silloinkin yritettäisi hankkia hoitaja kotiin.
[/quote]
miehikseen. Tuo mikkihiiri kuvasi näitä tosi hyvin. Ei mee teilläkään hyvin.
Itse en tekisi mitään sen eteen, että mies pääsisi dokaamaan. Sitten on eri asia, jos kyse on jostain oikeasta menosta kuten molempien työesteistä. Omalle miehelle on tärkeitä urheiluturnaukset ja niitten takia tottakai vaivautuisin mutta juomisen takia en. Asia pitää olla tärkeysjärjestyksessä omassa päässä.
haluaisi tuoda minulle oudot pienet lapset hoitoon siksi, että pääsisi mökille kavereidensa kanssa. En kieltäytyisi, mutta ihmettelisin syvästi kyllä asiaa.
haluaisi tuoda minulle oudot pienet lapset hoitoon siksi, että pääsisi mökille kavereidensa kanssa. En kieltäytyisi, mutta ihmettelisin syvästi kyllä asiaa.
Kyllähän tuo niin oudolta haiskahtaisi että en ikinä kehtaisi kieltäytyä
Kyllähän tuo niin oudolta haiskahtaisi että en ikinä kehtaisi kieltäytyä
alkoholiongelma, että olis ls-ilmoituksen paikka.
Jos aikuinen mies tai nainen haluaa viettää viikonlopun ystäviensä kanssa, kyse on heti alempaa sosiaaliluokkaa edustavasta mikkihiirialkoholistista (ehkä kuitenkin tarkoititte Peter Pania), jolta nyt vähintään se vanhemmuus on hukassa. Minusta tässä kuitenkin on kyse siitä, että ap ei halua ajatellakaan muita vaihtoehtoja kuin että mies jää kotiin tai hän itse leuka väpättäen peruu työvuoronsa ja kaikilla on kivaa.
Ettei vain mies kyllästy ja mene vieraisiin ja palstamamma jää yh.ksi.
Kyllä tuollainen mies on alkkismikkihiiri. Näin se vain on. Ja biletysviikonloput ovat nuorten tai junttien hommaa. Jos aikuinen mies itkua vääntäen hommaa lapsia oudoille ihmisille hoitoon, että pääsee bilettämään mökille viikonlopuksi niin on aika surkimus tai jälkeenjäänyt.
Jos aikuinen mies tai nainen haluaa viettää viikonlopun ystäviensä kanssa, kyse on heti alempaa sosiaaliluokkaa edustavasta mikkihiirialkoholistista (ehkä kuitenkin tarkoititte Peter Pania), jolta nyt vähintään se vanhemmuus on hukassa. Minusta tässä kuitenkin on kyse siitä, että ap ei halua ajatellakaan muita vaihtoehtoja kuin että mies jää kotiin tai hän itse leuka väpättäen peruu työvuoronsa ja kaikilla on kivaa.
Jos aikuinen mies tai nainen haluaa viettää viikonlopun ystäviensä kanssa, kyse on heti alempaa sosiaaliluokkaa edustavasta mikkihiirialkoholistista (ehkä kuitenkin tarkoititte Peter Pania), jolta nyt vähintään se vanhemmuus on hukassa.
mutta lapset etusijalla! Sitten pussikaljat esiin kun toinen vanhemnista pystyy hoitamaan lapsia kun ei kerran tuttua hoitajaa ole.
Onko ap jossain kertonut että miehensä mökkiviikonloppu on täynnä juomista ja örvellystä? Eikö mökkiviikonloppua voi viettää muuten?
Mieheni oli juuri mökkiviikonloppua viettämässä kavereiden kanssa. Ohjelmassa oli hiihtoa, pilkkimistä, jalkapalloa, saunomista, hyvien kavereiden tapaaminen parin vuoden tauon jälkeen. Joo, varmasti otettiin saunakalja ja toinenkin ja vielä kolmaskin, mutta eipä siellä sen isompia kännijuhlia ollut.
Meillä oli lapset (10, 4 ja 2) yökylässä serkuillaan koska myös itse lähdin ystävättäreni kanssa tuulettumaan. Vein lapset hoitoon pe-iltana ja hain su iltapäivällä. Veljeni tuli puolimatkaan vastaan ja tehtiin vaihto siinä. Matka yhteen suuntaan 130 km.
Sunnuntai-iltana meillä oli 5 hyväntuulista perheenjäsentä kertomassa mitä kaikkea olivat tehneet.
En oikein ymmärrä kuinka rutiinia ja kontrolloitua elämä on jos tällaisesta asiasta saadaan tehtyä iso ongelma.
on liikaa panostusta. Miehen tämä pitäisi hoitaa - ja tuo lasten vieminen vieraille hoitoon ei ole sitä.
Kannattaisi tuollaisen miehen jättää ne lapset tekemättä. NÄin sanoisin myös omalleni, jos uskaltiasi ikinä moista ehdottaa.
Mun mielestä on aika marttyyritouhua uhata peruuttaa työvuoronsa yms. Ap ei ole mitenkään kommentoinut sitä, että pyytäisi oman vanhempansa hoitamaan lapsia omaan kotiinsa viikonlopuksi. Ei tuollainen matka voi olla ongelma. Ap ei maininnut, etteikö hänen vanhempansa hoitaisi, vaan matka on liian pitkä kuskata lapsia edestakaisin. Okei, mä kuskaisinkin kyllä, ei tuo matka paha ole. Mutta jos isovanhemmat voisivat hoitaa kotonaan, niin ehkä he voisivat tulla myös lasten kotiin hoitamaan.
Ja jos se ei onnistuisi, veisin lapset pe-iltana vain sovittuun hoitoon ja hakisin töiden jälkeen yöksi kotiin. Lauantaina veisin sitten yökylään. Tai yrittäisin hankkia perjantai-illaksi hoitajan kotiin (tai mies hankkisi) ja lauantaina yökylään. Varmasti yökyläilyt ovat väsyttäviä noin pienille, mutta äidillähän on varmasti viikolla vapaata, jolloin lapset saavat levätä silloin kotona. Ja jo perjantaipäivänkin saisivat olla äidin kanssa kotona ennen hoitoonmenoa.
Mun mielestä vaikuttaa siltä, että mökkireissu on miehelle tosi tärkeä, kun on hoitopaikatkin hommannut. Meillä mies peruuttaisi menonsa ehkä vain siksi, jos lapset sairastuisivat, mutta silloinkin yritettäisi hankkia hoitaja kotiin.
-ap on aloittanut uudessa työpaikassa
-2 vuotias ei ole tottunut olemaan yökylässä
-mies haluaa hauskanpitoon, vaimon pitää työvuorojen välissä kuskata lapsia eri hoitopaikkoihin.
Ja jos 2v ei ole tottunut yökyläilyihin niin oletettavasti nämä miehen hädissään kysytyt kumminkaimanserkun perheet ovat outoja lapsille.
Onko ap jossain kertonut että miehensä mökkiviikonloppu on täynnä juomista ja örvellystä? Eikö mökkiviikonloppua voi viettää muuten?
Mieheni oli juuri mökkiviikonloppua viettämässä kavereiden kanssa. Ohjelmassa oli hiihtoa, pilkkimistä, jalkapalloa, saunomista, hyvien kavereiden tapaaminen parin vuoden tauon jälkeen. Joo, varmasti otettiin saunakalja ja toinenkin ja vielä kolmaskin, mutta eipä siellä sen isompia kännijuhlia ollut.
Meillä oli lapset (10, 4 ja 2) yökylässä serkuillaan koska myös itse lähdin ystävättäreni kanssa tuulettumaan. Vein lapset hoitoon pe-iltana ja hain su iltapäivällä. Veljeni tuli puolimatkaan vastaan ja tehtiin vaihto siinä. Matka yhteen suuntaan 130 km.
Sunnuntai-iltana meillä oli 5 hyväntuulista perheenjäsentä kertomassa mitä kaikkea olivat tehneet.
En oikein ymmärrä kuinka rutiinia ja kontrolloitua elämä on jos tällaisesta asiasta saadaan tehtyä iso ongelma.
AP ei ollut lähdössä 'tuulettumaan'. Tästä ei ollut sovittu etukäteen, vaan APlle tuli töitä. Eikä sinun tapauksessasi lapsia viety paikkaan, jossa eivät olleet ennen olleet.
Miksi siis tulit kertomaan tähän esimerkistäsi?
pois täältä palstalta. Kukaan täysijärkinen nainen ei voi tuollaista tähän kommentoida.
Olisi lomaa lapsille.
Veisit itse tai yhdessä miehesi kanssa lapset torstaina, 180km ajaa kahdessa tunnissa.
Ja sunnuntaina ajelisit iltapäivällä hakemaan.
Näin me tehtäis, jos olis yhtáikaa menoja.
Työvuorot on mitkä on, aina ei onnistu vaihtaminen. Ja jos miehesi on kavereiden kanssa menossa, anna mennä, monelle on vaikea löytää sopiva päivä ja nyt kaikki on sovittu.
miehen tarpeisiin nähtävästi jo kyllästymiseen asti. Nyt mitta täyttyi kun kyse on hänen uudesta työpaikastaan ja taas täytyisi mukautua.
Heitä tuommoinen luuseri pihalle. Ette lasten kanssa tarvitse sellaista "miestä" taloon. Elämästi tulee olemaan huomattavasti helpompaa ilman häntä.
anoppi ihan suoraan sanonut että hän ei ota kun on mökille menossa. Ja on siellä melkein joka viikonloppu, paitsi sydäntalvella kun mökille pääseminen on luonnonolojen vuoksi vaikeaa (mutta kyllä silloinkin joku käy hänet moottorikelkalla viemässä silti).
Ja 180km ei ole pitkä matka? 4h ajoa mutkin. Eli perjantaina lähtisin yksin viemään lapset toiselle paikkakunnalle, kun mies jo mökillä? Pitäisi lähteä aamulla klo 6, että ehtisi varmasti klo 14.00 töihin. Olisikohan se raskasta minulle? Mitä luulet?
Ja sunnuntaina sama homma, klo 2.00 pääsen töistä, nukun ja samantien täytyy lähteä hakemaan lapset, että ehdin ne sununtaina aikana hakea ja olla kotonakin ennen yötä.
Sen tiedän, etten jaksa. Perun mielummin sitten työvuoroni, ja tasan toivotan erittäin paskaa mökkireissua miehellni, jos sinne lähtee. Olen ite mukautunut niin paljon kaikkeen, että jos tätä tilannetta en saa muovattua lapsille ja itselleni sopivaksi, niin luoja anna minun kestää muiden itsekkyys!
jos on jo ennenkin joutunut mukautumaan miehen menojen ja tarpeiden mukaan liikaa.
Aika nössöjä naisia olette.
Olisi lomaa lapsille.
Veisit itse tai yhdessä miehesi kanssa lapset torstaina, 180km ajaa kahdessa tunnissa.
Ja sunnuntaina ajelisit iltapäivällä hakemaan.
Näin me tehtäis, jos olis yhtáikaa menoja.
Työvuorot on mitkä on, aina ei onnistu vaihtaminen. Ja jos miehesi on kavereiden kanssa menossa, anna mennä, monelle on vaikea löytää sopiva päivä ja nyt kaikki on sovittu.
Virossa. Ruottista puhumattakaan.
Huoh.