Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...

Vierailija
12.04.2011 |

... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.

Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.

En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!

MIELIPITEITÄ??

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiä pitäskö itkee vai nauraa. :D tosi hirveetä lasten riepottelua tuo yks viikonloppu kahdessa eri paikassa. :D sääliks käy ap:n miestä. ehkä asiat joskus toisin päin ja ap peruu menonsa, ettei lapset vaan joudu viikonloppuna muualle hoitoon, sehän saattas olla lapsista vielä ihan kivaakin.

t: tyyppi, joka työhaastattelussa ilmoitti haluavansa vapaata tiettynä viikonloppuna jos tulee valituksi. sain työn ja vapaat ja edelleen oon töissä eikä loppua näy. ja aatella et koeaikanakin kehtasin kysyä voiko vuoroja vaihtaa. iiiik! :D

Vierailija
2/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monen lapsen yh:na ja vuorotyötä tekevänä olen niin tottunut järjestämään asiat nopeallakin aikataululla uusiksi koska muutoksia aina tulee. En millään voi käsittää että KAUAN suunnitellusta reissusta nousee tälläinen haloo!

En jaksa edes kirjoittaa kaikkea mitä mieltä noista hoitojärjestelyistä kun et ap mitään ole kommentoinut hyvää tarkoittaviin kysymyksiin voisivatko vanhempasi tulla teille hoitamaan. jos ei vanhempasi niin voisiko esim. joku serkunkumminkaima tulla teille siksi aikaa kun sinä töissä? Tai tosiaan viiä lapset mummolaan jo to ja hakea su? Todellakin jos työt loppuu jo 2.00 yöllä, voi seuraavan iltapäivänä ajaa noin lyhyen (180km)matkan ees taas kevyesti.

Kyllä minua harmittaisi älyttömästi jos pitäisi perua KAUAN suunniteltu meno jossa tapaa harvoin näkemiään ihimisiä pitkästä aikaa ja varsinkin jos lastenhoito olisi järjestettävissä.

Itse muuten aloitin uudessa työssä ja heti haastattelussa ilmoitin muutaman viikonlopun jonka tarvitsen vapaaksi kesällä (esim. sukulaisen häät), olisithan sinäkin voinut sanoa ettet voi ko. viikonloppuna tehdä töitä, vähän hankalampi nyt alkaa selitellä ettet voi olla töissä VAIKKA lastenhoito onkin järjestyksessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei tunnu kuitenkaan olevan lasten oikeudesta hyvään oloon vaan miehen taipumattomuudesta tai taipumisesta.

ja näille, joiden mielestä mökkiviikonloput kuuluvat alemmalle sosiaaliluokalle... mieheni järjestää näitä mökkiviikonloppuja johtoryhmälleen kaksi kertaa vuodessa. ohjelmassa on sekä työntekoa, purjehtimista, pilkkimistä, moottorikelkkailua ja varmasti myös juomista aika-ajoin. silti mies käy vielä lapsuudenystäviensä kanssa yhden viikonlopun talven aikana laskettelemassa ja ihan takuulla tuossa on pitkä järjestäminen; osa lapsuudenystävistä kun tulee yhdysvalloista, yksi uudesta seelannista, yksi norjasta ja loput ympäri suomea.

kovasti tässä nyt syyllistetään miestä vapaa-ajastaan. johtuuko se siitä, että just samana viikonloppuna ei ap:lla ole vapaata? ja olisi täysi mahdottomuus, että ap. joskus halutessaan viettäisi vaikka oman vapaaviikonloppunsa omien ystäviensä kanssa. tai hei; tekisi sen silloin kun hänellä on vaikka viikolla vapaata ja mies joutuisi työnsä ohessa hoitamaan lasten kuskaamiset.

ymmärrän tilanteessa vielä sen, ettei ole kiva viedä lapsia täysin vieraille hoitoon, mutta tuo muu syyllistäminen on melko turhaa.

Vierailija
4/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kaverit sitten ulkomailta tai ei.

Eikä tässä ole käsittääkseni ollut kyse mistään, mitä tuossa kuvasit, vaan jostain alemman sosiaaliluokan raksamiehen dokausreissusta. kuten sanoin, varmasti on poikkeuksia. tuskin ap täällä edes kyselisi, että peruuko mies joryn palaverin hänen vuorojensa vuoksi...

taidat olla taas mies, eikö?

kyse ei tunnu kuitenkaan olevan lasten oikeudesta hyvään oloon vaan miehen taipumattomuudesta tai taipumisesta.

ja näille, joiden mielestä mökkiviikonloput kuuluvat alemmalle sosiaaliluokalle... mieheni järjestää näitä mökkiviikonloppuja johtoryhmälleen kaksi kertaa vuodessa. ohjelmassa on sekä työntekoa, purjehtimista, pilkkimistä, moottorikelkkailua ja varmasti myös juomista aika-ajoin. silti mies käy vielä lapsuudenystäviensä kanssa yhden viikonlopun talven aikana laskettelemassa ja ihan takuulla tuossa on pitkä järjestäminen; osa lapsuudenystävistä kun tulee yhdysvalloista, yksi uudesta seelannista, yksi norjasta ja loput ympäri suomea.

kovasti tässä nyt syyllistetään miestä vapaa-ajastaan. johtuuko se siitä, että just samana viikonloppuna ei ap:lla ole vapaata? ja olisi täysi mahdottomuus, että ap. joskus halutessaan viettäisi vaikka oman vapaaviikonloppunsa omien ystäviensä kanssa. tai hei; tekisi sen silloin kun hänellä on vaikka viikolla vapaata ja mies joutuisi työnsä ohessa hoitamaan lasten kuskaamiset.

ymmärrän tilanteessa vielä sen, ettei ole kiva viedä lapsia täysin vieraille hoitoon, mutta tuo muu syyllistäminen on melko turhaa.

Vierailija
5/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kaverit sitten ulkomailta tai ei.

Eikä tässä ole käsittääkseni ollut kyse mistään, mitä tuossa kuvasit, vaan jostain alemman sosiaaliluokan raksamiehen dokausreissusta. kuten sanoin, varmasti on poikkeuksia. tuskin ap täällä edes kyselisi, että peruuko mies joryn palaverin hänen vuorojensa vuoksi...

taidat olla taas mies, eikö?

jos olisit lukenut viestini, etkä vain yrittänyt arvata mitä siinä luki, olisit huomannut siellä kerrotun myös hupiviikonlopuista, joilla mieheni käy joka vuosi - helmikuussa jo kahdettakymmenettä kertaa.

miksi muuten raksamiehen vapaa-aika olisi yhtään sen arvottomampaa, kuin jonkun toisen?

Vierailija
6/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomat lapset, jotka eivät ole tottuneet kyläilemään?

Lohduttaisi jos ovat ikävissään? Tajuatteko miten pitkä aika 2 vuotiaalle on olla viikonloppu vieraassa paikassa ilman isää ja äitiä? Saattaisi mennä yötkin ikävää huutaessa.

Ok, jos ei olisi teille helppo nakki, niin arvatkaa, onko se lapsille?

Vierailija
7/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen mies tai nainen haluaa viettää viikonlopun ystäviensä kanssa, kyse on heti alempaa sosiaaliluokkaa edustavasta mikkihiirialkoholistista (ehkä kuitenkin tarkoititte Peter Pania), jolta nyt vähintään se vanhemmuus on hukassa. Minusta tässä kuitenkin on kyse siitä, että ap ei halua ajatellakaan muita vaihtoehtoja kuin että mies jää kotiin tai hän itse leuka väpättäen peruu työvuoronsa ja kaikilla on kivaa.

Meillä käyn minäkin (=äiti) joskus mökkiviikonloppuja viettämässä ja juomassa alkoholia (eli olen siis juoppo). Että lastensuojeluilmoitusta vain marttyyriäideiltä tässä odottelen...

Vierailija
8/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muuten raksamiehen vapaa-aika olisi yhtään sen arvottomampaa, kuin jonkun toisen?

Tässäpä hyvä kysymys. Mun miehellä on tohtorin tutkinto ja minulla "vain" ammattikorkeakoulututkinto. En minä silti pidä omaa vapaa-aikaani arvottomampana kuin mieheni vastaavaa.

Ap.n kannattaisi nyt kysyä vielä, josko mies saisi lapsille jonkin yhden tutumman hoitopaikan tai vaikka ajaisi sen 180 kilometrin matkan ap;n puolesta edes toiseen suuntaan, niin ehkä viikonlopun vietto ratkeaisi hyvin kaikille osapuolille.

Vierailija
9/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaan jostain alemman sosiaaliluokan raksamiehen dokausreissusta."

kylläpä siellä ollaan niin ylempää sosiaaliluokkaa että.. :D mökkeilyähän ei muut harrasta kun nää "alemman sosiaaliluokan" ihmiset. HAHAHAAAA jumalauta miten naurettavaa!

Vierailija
10/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen yhteisen edun, ja hyvinvoinnin, edelle. Sitäpä yritin sanos.

Tässäpä hyvä kysymys. Mun miehellä on tohtorin tutkinto ja minulla "vain" ammattikorkeakoulututkinto. En minä silti pidä omaa vapaa-aikaani arvottomampana kuin mieheni vastaavaa.

Ap.n kannattaisi nyt kysyä vielä, josko mies saisi lapsille jonkin yhden tutumman hoitopaikan tai vaikka ajaisi sen 180 kilometrin matkan ap;n puolesta edes toiseen suuntaan, niin ehkä viikonlopun vietto ratkeaisi hyvin kaikille osapuolille.

Vierailija
11/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein arvioni saatavilla oleviin ap:n viesteihin perustuen ja yhdistin siihen omat kokemukset, kuinka on omituista pitää mökkireissua NOIN tärkeänä. Voihan tietysti olla, että olen väärässä ja ap:n miehellä on vuosittainen sijoittajien pitch-tilaisuus mökillä, joten PERUN SANANI.

APn miehen pitää ehdottomasti päästä.

kylläpä siellä ollaan niin ylempää sosiaaliluokkaa että.. :D mökkeilyähän ei muut harrasta kun nää "alemman sosiaaliluokan" ihmiset. HAHAHAAAA jumalauta miten naurettavaa!

Vierailija
12/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein arvioni saatavilla oleviin ap:n viesteihin perustuen ja yhdistin siihen omat kokemukset, kuinka on omituista pitää mökkireissua NOIN tärkeänä. Voihan tietysti olla, että olen väärässä ja ap:n miehellä on vuosittainen sijoittajien pitch-tilaisuus mökillä, joten PERUN SANANI.

APn miehen pitää ehdottomasti päästä.

Vierailija
13/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monen lapsen yh:na ja vuorotyötä tekevänä olen niin tottunut järjestämään asiat nopeallakin aikataululla uusiksi koska muutoksia aina tulee. En millään voi käsittää että KAUAN suunnitellusta reissusta nousee tälläinen haloo! En jaksa edes kirjoittaa kaikkea mitä mieltä noista hoitojärjestelyistä kun et ap mitään ole kommentoinut hyvää tarkoittaviin kysymyksiin voisivatko vanhempasi tulla teille hoitamaan. jos ei vanhempasi niin voisiko esim. joku serkunkumminkaima tulla teille siksi aikaa kun sinä töissä? Tai tosiaan viiä lapset mummolaan jo to ja hakea su? Todellakin jos työt loppuu jo 2.00 yöllä, voi seuraavan iltapäivänä ajaa noin lyhyen (180km)matkan ees taas kevyesti. Kyllä minua harmittaisi älyttömästi jos pitäisi perua KAUAN suunniteltu meno jossa tapaa harvoin näkemiään ihimisiä pitkästä aikaa ja varsinkin jos lastenhoito olisi järjestettävissä. Itse muuten aloitin uudessa työssä ja heti haastattelussa ilmoitin muutaman viikonlopun jonka tarvitsen vapaaksi kesällä (esim. sukulaisen häät), olisithan sinäkin voinut sanoa ettet voi ko. viikonloppuna tehdä töitä, vähän hankalampi nyt alkaa selitellä ettet voi olla töissä VAIKKA lastenhoito onkin järjestyksessä...

ap ei nyt vain ole yh. Hieman eri asia kun taloudessa on kaksi vanhempaa - silloin e tarvitse olettaa, että nopeita ja lapsille ei niin hyviä ratkaisuja tarvitsee tehdä vain siksi, että toinen vanhemmista pääsee kavereiden kanssa mökille.

t. toinen yh (vieläpä totaali-sellainen)

Vierailija
14/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuuluu alempaan sosiaaliluokkaan niin tämä viikonloppu ei ole tärkeä. jos se taas on "vuosittainen sijoittajien pitch-tilaisuus mökillä" niin se on äärettömän tärkeä. eiköhän se oo ihan itsestä kiinni mitä asioita arvostaa ja pitää tärkeänä.

Vierailija
15/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät ole tottuneet yökyläilyyn ja sitten yhtäkkiä onkin kaksi yötä peräkkäin eri paikoissa (joissa ilmeisesti eivät ole olleet aikaisemmin yökylässä).

Vierailija
16/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät ole tottuneet yökyläilyyn ja sitten yhtäkkiä onkin kaksi yötä peräkkäin eri paikoissa (joissa ilmeisesti eivät ole olleet aikaisemmin yökylässä).

siihen ei ap:lta ole vielä oikein vastausta tullut.

Vierailija
17/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksi täysi-ikäinen mies voi ottaa 2 lasta mukaan mökille. Näin lasten ei tarvitse mennä vieraaseen paikkaan hoitoon, isä näkee kavreitaan ja äiti tietää, että lapsilla kaikki kunnossa.

Ja nyt on turha minulle ruikuttaa, että en ymmärrä, mikä sen mökkireissun syvin olemus on. En varmaan ymmärräkään, mutta jotain elämää suurempaa sen täytyy olla, jos pienet lapset pitää sen vuoksi riepotella ties minne hoitoon.

Eli isä lähtee lasten kanssa ja viettävät kavereineen sellaisen vähän aikuisemman viikonlopun, josa viina ei virtaa, mutta saunotaan sitäkin rankemmin.

Vierailija
18/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sen verran, että sillä menee maha sekaisin eikä se voisi lähteä mökille. Joutuisi kesken paskomisten soittamaan kavereille, että iski mahatauti. Säilyttäisi kasvonsa ja lapset saisivat olla kotona.

Vierailija
19/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ap yhtäkkiä hävinnyt linjoilta...ei ole paljon kommentoimassa miksi ei omat vanhemmat voisi tulla to iltana tai pe aamulla heille viikonlopuksi tms. mitä täällä on ihan fiksusti kysytty ja ehdoteltu!

Ja voi kiesus kun toiset mammat käy kuumana toisen miehen mökkireissusta.

ap vaikuttaa todella nuorelta ja kokemattomalta. Minusta on typerää soitella töihin ja sanoa syy miksi ei voi tulla töihin, vaikka asiat voisi järkätä muulla tavoin, toisilla hoitajilla. Ja onpa outoa jos lapset eivät ole käyneet kyseisten "varahoitajien" luona, saatikka ihmiset tuntemattomia. Kyllä meidän lapset ainakin tykkää tosi paljon niin minun siskon perh. kuin miehen veljen perh. Ja voin todella hyvin mielin viedä heille lapseni ( 3,5v ja 2v. ) hoitoon.

Onkohan ap niin hyvissä väleissä kyseisten ihmisten kanssa ja tekee tätä miehelle kiusallaan. Ei halua vaan viedä miehen sukulaisten hoiviin. Mut hei, kuka tulee tuollaisen tiukkiksen kanssa toimeen???

Kyllä ap menettää itse kasvonsa miehen tuttavien edessä, jos itkee tuollaisen asian takia, jättää menemättä töihin. Mitä sukulaiset ajatteleekaan kun mies kysellyt hoitopaikkaa lapsille ja he suostuneet ja ap vaan kitisee. Saatikka miten miehen kaverit tulee tylyttämään tämän ap täysin. Voi olla et mies rupeaa nopsaan katselemaan aidan toiselle puolelle..jos löytäis naisen, aikuisen naisen! :)

just sen verran, että sillä menee maha sekaisin eikä se voisi lähteä mökille. Joutuisi kesken paskomisten soittamaan kavereille, että iski mahatauti. Säilyttäisi kasvonsa ja lapset saisivat olla kotona.

Vierailija
20/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei ap:lta ole vielä oikein vastausta tullut.