Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttäisin köyhältä? Millainen tyyli tekee köyhän näköiseksi?

Vierailija
10.04.2011 |

Millaiset vaatteet, hiukset, meikki?

Kiitos avusta!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2011 klo 20:14"]Annoin hänellä 15 vuotta sitten paljon vaatteitani ja laukkuja ym. Hän käyttää niitä edelleen. Ei meikkaa muuten kuin laittaa ripsiväriä, ei värjää hiuksia tai käy kampaajalla, käyttää papiljotteja. On erittäin laiha ja kalpea, johtuen varmaan ravinnon niukkuudesta ja yksipuolisuudesta, pukeutuu paljon kerroksittain, koska on aina kylmissään.
[/quote]

Eli jos ei värjää hiuksiaan = Köyhä

Vierailija
22/40 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:03"]

En tiedä, varmaan näyttämällä minulta :) Huvittaa kovasti eräs lastentervikeliike. Olen käynyt siellä muutaman kerran hyvin pikaiseen vauvamme syntymän jälkeen... Verkkareissa tai farkuissa ja hupparissa sekä lippiksessä tai pipossa. Olen tiennyt minkä haluan ja joka kerta myyjä on yrittänyt ympäripuhua ostamaan tuotteen halvimman version. Sitä minkä halusin sattui nyt vaan olemaan sieltä hinnakkaasta päästä. Hyvin vaikeaa hänellä oli ne tuotteet myydä. Huvittavaa kun olen sen verran hyvässä hankkeessa jotta voin ostaa sen kalleimman vaikka vain sillä perusteella että se on kivemman värinen. Teki mieli sanoa, että en joudu ostoksistani konkurssiin ja olen maksanut tänäkin vuonna jo pelkästään tuloveroa sen verran kuin myyjän vuosipalkka on. En halua korostaa hyväosaisuuttani ja toisekseen vapaa-ajalla haluan pitää hyvin matalaa profiilia ettei minua tunnisteta ja tulla keskustelemaan työasioista. "Työvermeissä" asiodessani joka paikassa ilmiö on taas päinvastoin :(

[/quote]

Sellon Vauvatalo J...?

T. Siellä kehnoa palvelua saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/40 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija ja söin kädestä suuhun, ostin vaatteet kirpparilta ja ruokaa oli vähän koska käytin viimeiset rahat johonkin muuhun, leikkasin hiukset itse, värjäsin itse. Mua luultiin rikkaaksi usein. Se oli outoa. Mullon kuulemma vaan jotenkin elegantti lookki, vaikka omasta mielestä olen enemmän se kassi-alma. Aluksi luulin että se oli jotain veetuilua, mutta eipä ollutkaan.

Vierailija
25/40 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2011 klo 16:40"]joka sanoi tunnistavansa köyhät pelkästä olemuksesta. Kuulemma olemuksessa on jonkinlaista epävarmuutta ja hermostuneisuutta, kun tulee maksun paikka.
[/quote]
Jep hikoiluttaa saatanasti

Vierailija
26/40 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2011 klo 16:51"]

Keräät pulloja vaan=)

[/quote]

Entisen taviksen tyyliä kuvaillaan nykyään sanalla normcore.

Vierailija
27/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen vanha sanonta: "Paikka paikan päällä, markka markan päällä".

Vierailija
29/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totaaliköyhä, on vaikea pukeutua tyylikkäästi, mut eiköhän ihmisen pukeutuminen viestitä jotain hänen minäkuvastaan? Hälläväliä on hälläväliä vaikka vaatteet maksais mitä ja tyylikäs voi olla pienelläkin rahalla. Tyylittömyys ei ole sama kuin köyhä. Miksi sun pitää löytää köyhät vaatteet?

Vierailija
30/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaus keskellä päälakea. Ylipainoa 7-10 kg, ei rintsikoitatuulipuvun takki, puhkikuluneet seppälän farkut ja pinkit feikkicrocksit. olalla Yves Rocherin ilmaiskassi.

Vierailija
31/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuina kuluneet farkut, osta kirpparilta. Myös paidan pitää olla hiukan haalistunut väriltään. Takkina perusmaihari ja lenkkarit jalkaan, ei uusia.

Näin siis itse pukeuduin kun olin köyhä.

Vierailija
32/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kirppikseltä hakemassa ne kulahtaneimmat vermeet, ja älä laita tukkaa mitenkään. Kasvata hirveä juurikasvu!

Vierailija
33/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin hänellä 15 vuotta sitten paljon vaatteitani ja laukkuja ym. Hän käyttää niitä edelleen. Ei meikkaa muuten kuin laittaa ripsiväriä, ei värjää hiuksia tai käy kampaajalla, käyttää papiljotteja. On erittäin laiha ja kalpea, johtuen varmaan ravinnon niukkuudesta ja yksipuolisuudesta, pukeutuu paljon kerroksittain, koska on aina kylmissään.

Vierailija
34/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja

Housuina kuluneet farkut, osta kirpparilta. Myös paidan pitää olla hiukan haalistunut väriltään. Takkina perusmaihari ja lenkkarit jalkaan, ei uusia.

Näin siis itse pukeuduin kun olin köyhä.

Vierailija
35/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pankissa töissä ja mistään ulkonäöstä et todellakaan tiedä kuka on rikas ja kuka köyhä.

On hienoja oikeita "daameja" ja tili nollilla ja on taas niitä karvaturri miehiä kamalissa vaatteissaan ja heillä on satoja tuhansia euroja tilillä rahaa.

asiakkaan tilin saldon ilman että asiakas tiedustelee saldoaan. Eikö se ole vähän väärin. Minusta olisi parempi käytäntä nähdä korkeintaan onko tilillä katetta, jos asiakas ei erikseen saldoaan kysele.

Vierailija
36/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas fiilistelyt karanneet ihan käsistä. Moni noista kuvailuista kuulostaa lähinnä joltain kassi-almalta.

Ensinnäkin kirpparilta saa hyväkuntoisia ja ihan nykyaikaisia vaatteita TODELLA halvalla. Itse olen tehnyt kaikenlaisia löytöjä, kuten paitoja 0,50-2 eur, farkkuja 2-5 eur, kenkiä 1-5 eur, takkeja 5-15 eur. Ja nämä kaikki oikeasti hienoja, tyylikkäitä, oman persoonani mukaisia. Joskus "tavallisia" vaatteita HenkkaMaukka-tyyliin, joskus taas vähän erikoisempia. Usein niitä ihmiset ovat kehuneet ja ihastelleet.

Että kirpputorivaatteet eivät todellakaan tarkoita jotain kauhtuneita lumppuja vuodelta 1989.

Toiseksi se, että ihminen käyttää samoja vaatteita vuosikausia tai ei käytä meikkiä/hiusväriä voi olla ihan ekologinen valinta. Eivätkä nämä asiat tee ihmisestä tyylittömän tai köyhän näköistä. Olen nähnyt usein jollain vähän hippihenkisellä opiskelijatytöllä jopa reikäisen villatakin, mutta siinä kokonaisuudessa on näyttänyt mielettömän tyylikkäältä!

Eli voi olla vähän vaikea yrittää näyttää nimenomaan KÖYHÄLTÄ. Koska kuinka monta kertaa tulee ajatelleeksi jostakin, että onpas köyhän näköinen ihminen? Lähinnä rekisteröi, millainen tyyli hänellä on, mitä hän vaatteillaan kertoo itsestään, jne.

Että sori, sulla on vähän haastava tehtävä :D

Vierailija
37/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaan tilin saldon ilman että asiakas tiedustelee saldoaan. Eikö se ole vähän väärin. Minusta olisi parempi käytäntä nähdä korkeintaan onko tilillä katetta, jos asiakas ei erikseen saldoaan kysele.

tyypillinen vasemmiston äänestäjä! LOL!

Vierailija
38/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee että vaatteet ovat laadukkaita ja kalliita.

Vierailija
39/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä sitten ikinä tarkoitittekin, mutta sitä kehotitte välttämään "miten näyttää varakkaalta" -ketjussa.

Vierailija
40/40 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset luonnontilassa ponnarilla, ei värjäyksiä tms koska hoidat ne itse

Ei kai nyt näin? Eikö mieluummin lyhyt, punaiseksi värjätty? Tai alta musta, päältä valkoinen?

paidan pitää olla hiukan haalistunut väriltään.

Tämäkin kuulostaa oudolta. Olen luullut, että nimenomaan kirkkaat värit toimisivat.