Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v lapsi söi salaa 1,5kg karkkia. Mikä rangaistukseksi?

Vierailija
08.04.2011 |

Olimme ostaaneet tarjouksesta karkkia tulevia virpojia varten ja karkit oli keittiön kaapissa ylähyllyllä. Viidesluokkalainen oli syönyt 1,5kg reilun viikon aikana.

Suurin tunne on pettymys. Hän tiesi ettei karkit ole hänen ja söi ne salaa kourallinen kerrallaan. Tuntuu että hän varasti omalta perheeltään. Millaisen rangaistuksen antaisitte tällaisesta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella näkyy menevän ohi että kyse ei todellakaan ole mistään pienestä määrästä karkkia vaan 1,5 kilosta! Sehän on SÄKILLINEN karkkia eikä vaan mikään pussi.

Myydäänkö niitä mega-pusseja yms. vähän turhan paljon ku mammoilta on suhteellisuudentaju kokonaan kadonnut?

Sanoisin että lapselle pari viikkoa karkittomuutta/herkuttomuutta, ja saa ostaa viikkorahoilla vastaavat karkit virpojille.

Kannattaa opettaa lapselle että teoilla on myös seuraukset.

Vierailija
42/45 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri kirjoittaa, että virpojat tulee kyllä jo viikon päästä. Voi kun meilläkin kävisi, mutta nykyisellä asuinpaikallani on enemmänkin noita nuuttipukkeja (en koskaan muista ostaa nameja heitä varten, ja sitten istun kotona verhot kiinni pimeässä kun en kehtaa avata ovea). Minä aina lapsena olin virpomassa, mutta eihän täällä kukaan sitä tee.

Minä itse tekisin niin, että lapsi ostaa viikkorahoistaan uudet karkit (koska söi muille tarkoitetut) ja tekisi sitten rangaistukseksi vielä jotain kotihommaa, imuroisi ja moppaisi vaikka (koska on toistuvasti tehnyt väärin tieten tahtoen). Vielä nuhteet päälle ja karkkipäivä ohi tältä viikolta (jotta hampaat säästyvät).

Minä en olisi lapsena mitenkään pystynyt pidättäytymään karkkien syömiseltä, jos olisin tiennyt jossain kaapissa olevan 1,5 kiloa suklaata. En pysty siihen vieläkään. Vielä aikuisenakin iskee välillä aivan kauhea makeanhimo, ja silloin kaakaojauhepurkki vajentuu aika tavalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta moitetta enempää. Mutta jatkossa ostaisin karkkipäivä- ym. namit vasta karkkipäivänä, ei koskaan ennakkoon.

Namien salaa syömisessä, salailuissa ja rankaisuissa on jo hyvä startti syömishäiriöiden synnylle. Nyt vaan pakotat tenavan katsomaan seuraavan kuukauden vierestä kun muut mättävät nameja, niin eiköhän se salassa ahmiminen siitä ala tavaksi muuttumaan. Muista vielä kertoa, että salassa napostelu on perheeltä varastamista ja luottamukselle kynnyskysymys, niin lapsi osaa ahmimisen jälkeen syyllistyäkin.

Että salaa ahmiminen on startti syömishäiriölle, mutta silti kannustat käytökseen joka aiheuttaa ahdistusta ahmimisen jälkeen? Sehän jos mikä kuulostaa häiriintyneeltä.

Ja mitä tarkoittaa salassa napsiminen? Mä vedin usein lapsena karkkia kaapista niin, ettei kukaan ollut näkemässä. Ei se silti ollut salaa ottamista, vaan ihan vapaasti sai ottaa. Miten monilla on niin vaikeaa opettaa lapset tavallisille ruokatavoille?

Vierailija
44/45 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kunnolla piiskaa!!

Oppiipahan tavoille, prkl.

Vierailija
45/45 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois pariksi viikkoo pois kun on syöny salaa nami.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä