Toisinaan tuntuu absurdilta, miksi kärsin lapsettomuudesta.
Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
Kommentit (129)
Toki ymmärrän että siinä omassa ympäristössäsi on varmasti lähes jumalaista, jos joku osaa edes alkeellisesti käyttäytyä. Itse en normaalia kohteliaisuutta ja toisten ihmisten tunteiden huomioon ottamista ihan noin korkealle aseta.
"enpä jaksa kanssasi enää edes keskustella"... arvasin jotenkin, että sun pitää vielä tulla päätäsi rääpimään. oot just niin helppo, ja ihastuttavan helposti provosoidut! =D anna palaa, tyttö! pura se paha mieli tänne, kyllä meitä kiinnostaa. not.
t: ohis
Itse mietin samoja asioita, että miksi alkoholisit/narkomaanit ja monet muut äidiksi epäsopivat saavat lapsia ja minä en. Ja samaan aikaan vielä lähipiirissäni kaksi en-tasan-tarkkaan-ikinä-hanki-lasta alkavat odottaa lasta ja hankkivat vielä toiset kaupan päälle.
Me saimme lapsen hoidoilla ja toivottavasti sinäkin saat.
lapsettomuushoidot lääkäri sanoi heti ensimmäisellä kerralla että se asian, minkä hän haluaa ensimmäiseksi sanoa on, että elämä on joskus todella epäreilua. Tuntui hyvälle, kun lääkärikin antoi luvan ajatella noin- ja oli itsekin sitä mieltä. Me saimme lapsen hoidoilla. Toista ei vielä ole kuulunut.
Yllättävää että kirjoitusasusi kielii kouluttamattomuudesta! t: ohis
Sinulta unohtui nyt pilkku ennen tuota "että"-sanaa. Et kai ole kouluttamaton?!
Sinulta unohtui nyt pilkku ennen tuota "että"-sanaa. Et kai ole kouluttamaton?!
Juu, en ole!
että pitää pilkata ylipainoisia noin suoraan ja ilkeästi? Tässäkin ketjussa heitä on esiintynyt, eikä se ylipaino tunnu heitä häiritsevän. Sitten täällä ruvetaan heitä haukkumaan ja pilkkaamaan? Tosi "fiksuja" ootte.
Ja alkuperäiseen: Kyllä tuo munkin mielestäni oli itsensä muiden ylitse nostamista. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen ja pitkä kuukautiskierto, joten osasin odottaa, että en välttämättä tule heti raskaaksi ja pelkäsin, tulenko ollenkaan. Yli puoli vuottahan siinä meni, vaikka ikää 25v. Ajattelin jo kuitenkin, että jos en tule raskaaksi, niin voinhan sitten adoptoida! Itse asiassa voisin vähän vanhempana adoptoida joka tapauksessa, vaikka mulla oma lapsi onkin.
Tuo on nyt vaan törkeätä nostaa itsensä muiden yläpuolelle, ei se ole sulta pois, jos ylipainoinen tai vanha ihminen saa lapsen! Adoptio on melkoisen varma keino jokaiselle (jolla on asiat kunnossa) saada lapsi. Ja kyllä mä silti sympatisoin ihmisiä, jotka joutuvat käymään läpi rankkoja hedelmöityshoitoja saadakseen lapsen. En todellakaan vähättele sitä, etteikö se voisi aiheuttaa surua, mutta tosiaan, mikä vika on adoptiolapsessa? Miten kukaan ihminen voi pitää itseään niin ylivertaisena, että juuri hänen geeninsä olisi pakko saada jatkumaan... Mä en ainakaan pitäisi adoptiolasta yhtään sen huonompana kuin omaakaan. Jos on äidin sydän, niin lasta on helppo rakastaa, vaikkei olisi häntä synnyttänytkään.
että kaikenmaailman teininarkkarit ynnä muut tulevat paksuksi tuosta noin vaan, ja kunnialliset aikuiset eivät? Tai että saadakseen adoption, ei saa olla minkään laista mt-ongelmahistoriaa (tyyliin lievää masennusta), pitää olla aika isot tulot ja todella hyvä asema yhteiskunnassa, mutta sitten nää sossupummit tehtailee lapsia monta kymmentä kappaletta ja olettavat, että yhteiskunta ne elättää?
Siis kysyn vaan, että onko reilua? Ja eikö siitä saa olla katkera? Eikö saa kyseenalaistaa, että miksi juuri minulle kävi näin?
että pitää pilkata ylipainoisia noin suoraan ja ilkeästi? Tässäkin ketjussa heitä on esiintynyt, eikä se ylipaino tunnu heitä häiritsevän. Sitten täällä ruvetaan heitä haukkumaan ja pilkkaamaan? Tosi "fiksuja" ootte. Ja alkuperäiseen: Kyllä tuo munkin mielestäni oli itsensä muiden ylitse nostamista. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen ja pitkä kuukautiskierto, joten osasin odottaa, että en välttämättä tule heti raskaaksi ja pelkäsin, tulenko ollenkaan. Yli puoli vuottahan siinä meni, vaikka ikää 25v. Ajattelin jo kuitenkin, että jos en tule raskaaksi, niin voinhan sitten adoptoida! Itse asiassa voisin vähän vanhempana adoptoida joka tapauksessa, vaikka mulla oma lapsi onkin. Tuo on nyt vaan törkeätä nostaa itsensä muiden yläpuolelle, ei se ole sulta pois, jos ylipainoinen tai vanha ihminen saa lapsen! Adoptio on melkoisen varma keino jokaiselle (jolla on asiat kunnossa) saada lapsi. Ja kyllä mä silti sympatisoin ihmisiä, jotka joutuvat käymään läpi rankkoja hedelmöityshoitoja saadakseen lapsen. En todellakaan vähättele sitä, etteikö se voisi aiheuttaa surua, mutta tosiaan, mikä vika on adoptiolapsessa? Miten kukaan ihminen voi pitää itseään niin ylivertaisena, että juuri hänen geeninsä olisi pakko saada jatkumaan... Mä en ainakaan pitäisi adoptiolasta yhtään sen huonompana kuin omaakaan. Jos on äidin sydän, niin lasta on helppo rakastaa, vaikkei olisi häntä synnyttänytkään.
että kaikenmaailman teininarkkarit ynnä muut tulevat paksuksi tuosta noin vaan, ja kunnialliset aikuiset eivät?
Sitäpaitsi hirveän inhottava tapa sulla on puhua "teininarkkareista ynnä muista". Vähän kapeakatseisella vaikutat.
ja nostamatta itseään heidän yläpuolelleen? Voihan se tuntua epäreilulta, että joku narkkari saa lapsen, mutta onhan niitä sellaisiakin tarinoita, että silloin se äiti päättää jättää huumeet ja entisen elämän ja keskittyy siihen, mikä on hänelle itselleen parasta. Siis ainakin joissain tapauksissa (näitä on ollut mediassa esillä) sillä lapsella on todellakin tarkoitus; muuttaa äitinsä elämän suunta. Voi kun aina voisikin olla näin, että narkkarin saadessa lapsen, hän todellakin tekee kaikkensa, että heillä molemmilla olisi hyvä elämä. Valitettavasti ei ole ja tiedän toki sen. Eihän sitä kenellekään lapselle soisi, että joutuu syntymään huonoihin oloihin. Mutta joskus siitä seuraa hyvääkin, eikä lapsella ole mitään hätää.
Sijaisvanhemmuuteenpa ei tarvitse olla rikas, toki ei nyt toimeentulotuellakaan elävä sentään. Tuskin tosiaan saa olla mielenterveydenongelmia. Ja sehän siinä on, että nämä "sossupummin" lapset eivät itse valitse syntyvänsä siihen perheeseen. Miksi sitten köyhyys periytyy? Miksei näitä lapsia yritetä auttaa "kunnollisiksi" yhteiskunnan jäseniksi, tukemalla kouluttautumista ja työllistymistä, jotta voivat elättää itsensä ja omat lapsensa, eivätkä jää siihen kierteeseen; samalle asuinalueelle vanhempiensa kanssa, tehtailemaan lisää lapsia ja koko ikänsä nostamaan sossusta sitä minimitoimeentuloa.
Noh, tuli vähän asian vierestä, mutta ajattelen näitä asioita enemmän lapsen kautta. Jokaisen lapsen pitäisi olla samanarvoinen ja yhteiskunnan pitäisi yrittää antaa kaikille samat mahdollisuudet.
Mutta en siltikään voi käsittää, että joku kokisi olevansa oikeutetumpi lapseen kuin köyhä taikka ylipainoinen tai vaikka se keski-ikäinenkään. Kyllä luonto hoitaa, että ihminen ei saa lasta enää liian vanhana. Ei se sitä katso, kuinka hyvä äiti on, vaikka olisi sekä köyhä, ylipainoinen että vielä vanhakin. Köyhällä voi olla paljon muuta tarjottavaa lapselle kuin se raha. Ei täällä kukaan kuitenkaan nälkään kuole.
että kaikenmaailman teininarkkarit ynnä muut tulevat paksuksi tuosta noin vaan, ja kunnialliset aikuiset eivät? Tai että saadakseen adoption, ei saa olla minkään laista mt-ongelmahistoriaa (tyyliin lievää masennusta), pitää olla aika isot tulot ja todella hyvä asema yhteiskunnassa, mutta sitten nää sossupummit tehtailee lapsia monta kymmentä kappaletta ja olettavat, että yhteiskunta ne elättää?
Siis kysyn vaan, että onko reilua? Ja eikö siitä saa olla katkera? Eikö saa kyseenalaistaa, että miksi juuri minulle kävi näin?
Ei itsestään ja elämästään saa täydellistä. Ihmiset yrittää niin kauheasti hallita kaikkea ja järkeistää kaiken, mutta ei se niin vaan mene, että goji-marjoja syömällä sais ikuisen elämän.
Ihan hukkaan meni sekin 7,40 euroa eivätkä ole edes hyviä. :D
Olkaa hiljaa jos ette osaa muuta kuin ilkeillä.
Se on sanomattakin selvää, että ap:lla on aihetta ihmettelyyn, kun kaikki itseaiheutetut lapsettomuutta aiheuttavat huonot elintavat kuten liikapaino, päihteet jne. on poissuljettu.
että kaikkien kanssa ei vaan natsaa, toisten kanssa kylläkin. Ehkä teidän sukusolunne eivät vaan sovi yhteen. En oikein muutakaan syytä keksi :/ Helpommin tietysti sanottu kuin tehty että laittaisi puolison vaihtoon..
Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
ei se mitään pilaa ole,vaan tosiasia.
onneksi minä,liikalihava,saan lapsia tuosta vaan,kuin liukuhihnalta.
taidanpa pyöräyttää vielä yhden.ihan vaikka kiusallani.
Luin jostain, että jos on erityisen laiha, voi ensinnäkin kuukautiset alkaa tosi myöhään reilusti yli kaksikymppisenä ja toiseksi voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi, vaikkei mitään vikaa olisikaan. Minulla on tuttuja lihavia, jotka ovat tulleet helposti raskaaksi.
Enpä itsekään ollut mikään ihannepainoinen, kun esikoiseni pyöräytin. Nuoruudessa olin alipainoinen ja aikuisena kuulun pilkattujen läskien joukkoon, vaan eipä se läski sureta, kun on elämässä sisältöä ja merkitystä, nimittäin sitä jälkikasvua.
eipä se läski sureta, kun on elämässä sisältöä ja merkitystä, nimittäin sitä jälkikasvua.
Tuo kortti on käytetty tässä keskustelussa jo n. 49 kertaa, jos ei sulla ole mitään uutta annettavaa niin mene vaikka hivelemään sitä jälkikasvuasi.
mitä pahuutta ihmisissä on. Millainen ihminen haluaa lyödä lapsettomuuden kriisissä olevaa ihmistä? Sellaisia ihmisiä jumala ei armahda vaan joutuvat helvetin tuleen. Esim nro16.
Mikä kristitty se siellä kirjoittelee, kenellä on Raamattu lukematta?
Jeesushan armahti jopa hurjan ryövärimiehen, joka roikkui ristillä ja tätä roistoa ei edes kastettu vaan Jeesus lupasi hänelle taivaspaikan tuosta noin vain ihan siitä syystä, että tyyppi uskoi. Sinä et voi tuomita ketään kadotukseen ja Jumala armahtaa kenet haluaa.
eipä se läski sureta, kun on elämässä sisältöä ja merkitystä, nimittäin sitä jälkikasvua.
Tuo kortti on käytetty tässä keskustelussa jo n. 49 kertaa, jos ei sulla ole mitään uutta annettavaa niin mene vaikka hivelemään sitä jälkikasvuasi.
Sittenhän täällä on 49 läskiä. Saako heitä kaikkia pilkata? Vissiin saa. Mutta enpä tiennytkään, että joku on pilkatulle läskillekin kateellinen.
että kaikkien kanssa ei vaan natsaa, toisten kanssa kylläkin. Ehkä teidän sukusolunne eivät vaan sovi yhteen. En oikein muutakaan syytä keksi :/ Helpommin tietysti sanottu kuin tehty että laittaisi puolison vaihtoon..
Monesti on syöty e-pillereitä silloin, kun on puoliso otettu ja pillerit sekoittaakin biologista systeemiä, joka ohjaa parinvalintaa biologisesta näkökulmasta. Kumppanikin valitaan hajun perusteella, mutta tämä valinta ei natsaakaan, jos kemiaa on häiritty kemikaaleilla, hormonivalmisteilla ja ties millä... Googlella löytyy tästä enemmän.
"enpä jaksa kanssasi enää edes keskustella"... arvasin jotenkin, että sun pitää vielä tulla päätäsi rääpimään. oot just niin helppo, ja ihastuttavan helposti provosoidut! =D anna palaa, tyttö! pura se paha mieli tänne, kyllä meitä kiinnostaa. not.