Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen ei saa vanheta arvokkaasti niin kuin

Vierailija
07.04.2011 |

miehet? Ei miehillä ole sellaisia paineita vanhenemisen tuomista merkeistä kasvoilla ja muualla vartalosta. Itse en ymmärrä miksi naiset menevät kauneusleikkauksiin. Eikö voisi tyytyä siihen minkälainen on, ja minusta lähes kaikista ihmisistä löytyy jotain kaunista ja luonnollista.

Ei kai meitä olekkaan tarkoitettu pysymään ikinuorina koko ikäämme. Itse olen toisaalta onnellinen siinä mielessä että olen kohta 30vuotta ja ihmiset luulevat minua 24 vuotiaaksi (keskimäärin). Joten näytän ikäistäni aika paljon nuoremmalta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki terve tahtoisin olla, vanhenemisessa pelottaa lähinnä se jos sairastuu ja on kipuja. Mutta muuten... mitä arvokasta muka ei ole eletyssä elämässä, sen mukanaan tuomassa viisaudessa ja kokemuksessa, todellisessa tiedossa historiallisista asioista, kokemuksesta ihmisluonnosta, oman suvun historiasta, oman kylän historiasta, menneistä sukulaisista... miten tuo EI olisi arvokasta??

ettei se olisi arvokasta. Jotenkin vain olen lukenut/ kuullut monen vanhuksen sanovan, että tuntevat itsensä edelleen nuoriksi ja kauhistuttaa se ryppykasa, mikä peilistä katsoo. Siis että kyllä mä ainakin mieluummin olen nyt tässä nykyhetkessä kolmekymppinen, vaikka mulla onkin paljon vähemmän kokemusta historiallisista asioista kuin kasikymppisellä. Tieto kun ei ole ainoa onnelliseksi tekevä asia. Ja lisäksi elämänkokemus ei todellakaan aina tarkoita viisastumista.

mitä se väistämätöntä vastaan taistelu auttaa? Kumpi vanhus mahtaa olla onnellisempi: se joka otti vanhenemisen vastaan arvokkaasti ja hyväksyi väistämättömän ja keskittyi elämään vai se, joka kulutti elämäänsä siihen turhaan taisteluun tuulimyllyjä vastaan?

Vierailija
42/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se väistämätöntä vastaan taistelu auttaa? Kumpi vanhus mahtaa olla onnellisempi: se joka otti vanhenemisen vastaan arvokkaasti ja hyväksyi väistämättömän ja keskittyi elämään vai se, joka kulutti elämäänsä siihen turhaan taisteluun tuulimyllyjä vastaan?

se jälkimmäinen kehitti nuoruuspillerin, rikastui, lahjoitti miljardeja euroja hyväntekeväisyyteen jne. Toki se, joka otti vanhenemisen vastaan, on onnellisempi, mutta ei se silti tarkoita, että vanheneminen olisi jotenkin hauskaa ainakaan tietyn pisteen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jälkimmäinen kehitti nuoruuspillerin, rikastui, lahjoitti miljardeja euroja hyväntekeväisyyteen jne. Toki se, joka otti vanhenemisen vastaan, on onnellisempi, mutta ei se silti tarkoita, että vanheneminen olisi jotenkin hauskaa ainakaan tietyn pisteen jälkeen.

Sitä odotellessa taidan kuitenkin tehdä jotain muuta kuin laskea ryppyjäni. ;)

Vierailija
44/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva tavis semmoisiin menee

Vierailija
45/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toisaalta onnellinen siinä mielessä että olen kohta 30vuotta ja ihmiset luulevat minua 24 vuotiaaksi (keskimäärin). Joten näytän ikäistäni aika paljon nuoremmalta.

vanheneminen on niin hieno juttu?

buahahahaha

Vierailija
46/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet? Ei miehillä ole sellaisia paineita vanhenemisen tuomista merkeistä kasvoilla ja muualla vartalosta. Itse en ymmärrä miksi naiset menevät kauneusleikkauksiin. Eikö voisi tyytyä siihen minkälainen on, ja minusta lähes kaikista ihmisistä löytyy jotain kaunista ja luonnollista.

Ei kai meitä olekkaan tarkoitettu pysymään ikinuorina koko ikäämme. Itse olen toisaalta onnellinen siinä mielessä että olen kohta 30vuotta ja ihmiset luulevat minua 24 vuotiaaksi (keskimäärin). Joten näytän ikäistäni aika paljon nuoremmalta.

sitten olet itse onnellinen siitä, että näytät ikäistäsi nuoremmalta, vaikka ensin sanot, että vanhenemisen pitäisi olla luonnollinen asia? Jos itsekin saat iloa nuoresta ulkonäöstä, niin ymmärrät kai, miksi useimmat muutkin haluaisivat näyttää ikuisesti nuorelta?

Vierailija
47/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä itsestään huolta kannattaa pitää, henkisesti ja fyysisesti

Vierailija
48/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään nuoruudesta kiinni kynsin hampain. Se on leviämässä miehiin myös. Vanheneminen kun on rumaa, rypistyy ja heikkenee eikä ole tuottelias jäsen enää yhteiskunnassa, menoerä vain. Kyllähän ap itsekin kolmenkympin kriisissäsi todistelet sitä, että näytät nuoremmalta kuin olet. Miksi?

miehet? Ei miehillä ole sellaisia paineita vanhenemisen tuomista merkeistä kasvoilla ja muualla vartalosta. Itse en ymmärrä miksi naiset menevät kauneusleikkauksiin. Eikö voisi tyytyä siihen minkälainen on, ja minusta lähes kaikista ihmisistä löytyy jotain kaunista ja luonnollista. Ei kai meitä olekkaan tarkoitettu pysymään ikinuorina koko ikäämme. Itse olen toisaalta onnellinen siinä mielessä että olen kohta 30vuotta ja ihmiset luulevat minua 24 vuotiaaksi (keskimäärin). Joten näytän ikäistäni aika paljon nuoremmalta.

Vierailija
49/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää vanhalta mutta kun se väistämättä eteen tulee niin en todellakaan menee korjauttamaan naamassani mitään. Siksi olen onnellinen siitä että näytän nuorelta tämän ikäisenä.ap

Vierailija
50/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus on, että kyllä saa! Kuka pakottaa menemään mahdottoman ja rypyttömän kauneusihanteen mukaan, jonka jäljiltä ihmiset näyttävät luonnottomilta, ilmeettömiltä ja kumisilta... ei se kaikkien kauneusihanne ole. Oma ihanteeni vanhenemiseen on oma mummoni, joka oli uskomaton. On oikeastaan suuri sääli, ettei sellaisia oikeita vanhanajan mummoja enää ole. Mikä voisi olla ihanampaa kuin eletyn elämän leimaamat viisaat kasvot kruununaan lempeä ja ymmärtävä hymy ja nauravat silmät. Saa vanheta!

Vierailija
51/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää vanhalta mutta kun se väistämättä eteen tulee niin en todellakaan menee korjauttamaan naamassani mitään. Siksi olen onnellinen siitä että näytän nuorelta tämän ikäisenä.ap

Sinäkään et halua näyttää vanhalta, mutta sitten kun näytät, niin alistut kohtaloosi, joku toinen yrittää parannella ulkonäköään veitsen avulla, mutta pohjimmiltaan kumpikaan ei ole tyytyväinen. Toinen vain tekee asialle jotain.

Vierailija
52/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ole mitään kriisiä. Baarissa vain monet luulevat minua tuon ikäiseksi enkä ilman papereita pääse aina sisälle mihinkään saati jos käyn ostamassa jotain alkoholijuomia niin paperit kysytään. Minulla on asiat paremmin kuin hyvin eikä ole tällä hetkellä mitään kriisejä näkyvissä!=)ap

Vierailija
53/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus on, että kyllä saa! Kuka pakottaa menemään mahdottoman ja rypyttömän kauneusihanteen mukaan, jonka jäljiltä ihmiset näyttävät luonnottomilta, ilmeettömiltä ja kumisilta... ei se kaikkien kauneusihanne ole. Oma ihanteeni vanhenemiseen on oma mummoni, joka oli uskomaton. On oikeastaan suuri sääli, ettei sellaisia oikeita vanhanajan mummoja enää ole. Mikä voisi olla ihanampaa kuin eletyn elämän leimaamat viisaat kasvot kruununaan lempeä ja ymmärtävä hymy ja nauravat silmät. Saa vanheta!

sillä mummolla itsellään olla aina niin kivaa? Kaverit ja sukulaiset on kuolleet, seksistä saa luultavasti vain haaveilla, miehissä ei ole jäljillä pahemmin valinnanvaraa, kroppa ei toimi kunnolla, eikä aivotkaan välttämättä ole täysin skarpit, elämässä on odotettavissa vain kuolema..ei se vanhuus pelkän ulkonäön menettämisen vuoksi ole ikävä ajanjakso.

Vierailija
54/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun ei ole sellaisessa työssä, jossa ulkonäkö olisi tärkeä osa työtä ( tv, elokuva, malli yms). Tottakai mäkin pidän huolta itsestäni, mutta ei se ole mulle tärkein asia elämässä. Kohtuus kaikessa. Eikä mua vanhemisen merkit muuten ärsytä, vain tämä kehon rappeutuminen (ikänäkö yms). Mutta pääosin olin ihan tyytyväinen ja aika sovussa oman kroppani kanssa. Tää on ainutkertainen elämä, en halua käyttää liaan suurta osaa elämästäni tappelemalla väistämätöntä vastaan.

Vierailija
55/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan naisiin kohdistuva ulkonäkökritiikki paljon suurempaa kuin miehiin kohdistuva - ihan joka asiassa. Surullista tässä on se, että me naiset itse ylläpidämme tätä ulkonäkökeskeisyyttä. Vai voiko joku sanoa, ettei ikinä olisi sanonut mitää negatiivista toisen naisen ulkonäöstä ja salaa tuntenut itsensä hetken aikaa paremmaksi? Monet naiset myös laittautuvat kauniiksi - itseään varten? Älkää nyt naurattako.

Itsekin selitin pitkään laittautuvani vain itseäni varten. Oikeasti laittaudun siksi, että minulle tulee parempi olo, kun tiedän näyttäväni hyvältä toisten silmissä. Ja inhoan sitä, kun saan itseni siitä kiinni.

En ole sitä mieltä, etteikö saisi nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen. Minua vain ärsyttää se, miten itsestäänselvää siitä on tullut että nainen näyttää naiselliselta ja hyvältä. Ikään kuin kaikki muu olisi vähemmän tärkeää.

Vierailija
56/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ole mitään kriisiä. Baarissa vain monet luulevat minua tuon ikäiseksi enkä ilman papereita pääse aina sisälle mihinkään saati jos käyn ostamassa jotain alkoholijuomia niin paperit kysytään. Minulla on asiat paremmin kuin hyvin eikä ole tällä hetkellä mitään kriisejä näkyvissä!=)ap

itse näytät esimerkkiä ihmisestä, joka ei halua vanheta.

Vierailija
57/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei näytä kauheemmalta kuin kumiset ja ilmeettömät kasvot!ap

Vierailija
58/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset taitavatkin ihmetellä sitä, että miksi vaahtoat asiasta ja samaan hengenvetoon mainostat olevasi 24v näköinen... herää kysymys, että miten suhtaudut asiaan sitten KUN rupsahdat. =) Siis ei millään pahalla, kaikille käy niin, ei kukaan ihminen tässä maailmassa näytä loputtomiin kakskymppiseltä.

Vierailija
59/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteista. Itse en ole tuota mieltä. Ja en todellakaan halua vanheta. Pointti oli se että kun se eteen tulee niin otan sen vastaan enkä rupea paniikinomaisesti juoksemaan joka viikko jossain hoidoissa tai leikkauksissa! Toki pidän itsestäni huolta koko ajan muutenkin. Kukapa nyt haluaa vanheta..ei varmaan kukaan! =)ap

Vierailija
60/63 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset taitavatkin ihmetellä sitä, että miksi vaahtoat asiasta ja samaan hengenvetoon mainostat olevasi 24v näköinen... herää kysymys, että miten suhtaudut asiaan sitten KUN rupsahdat. =) Siis ei millään pahalla, kaikille käy niin, ei kukaan ihminen tässä maailmassa näytä loputtomiin kakskymppiseltä.

näytät kaksneloselta vielä muutaman vuoden, mutta et taatusti enää viisikymppisenä. Varmaan sitten alat ymmärtää niitä kauneusleikkauksissaa kävijöitä (eihän niistä mitään hyötyä ole ulkonäön kannalta, mutta kyllä useimmat ihmiset mieluummin näyttäisi ikuisesti kaksvitosilta kuin esim. kuusvitosilta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme