Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö KOSKAAN uusia pesemättömiä vaatteita lapsillanne?

Vierailija
06.04.2011 |

siis iholle tulevia vaatteita

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole allergioita

Vierailija
22/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö pestä pesuaineella koneessa vai riittääkö liottaminen ja käsinpesu?

Satun tietämään millaisia viimeistelyaineita niihin vaatteisiin laitetaan jotta ne saadaan pysymään kuljetusten ajan herkullisen uuden näköisinä vaikka makaisivat kosteassa kontissa hetken pidempäänkin. En ikinä laittaisi lapselleni päälle suoraan. Pliis, älkää tekään laittako.

paha sitä on mennä sanomaan mitään varmaa ilman että vaatteista mitataan pitoisuuksia käsipesun jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poislukien petivaatteet ja pyyhkeet.

Lapsi on terveihoinen. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
24/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pitänyt, kun olen ostanut jonkun kalliin, hienoa materiaalia olevan paidan, joten en ole halunnut ensimmäiseksi kiikuttaa pesulaan. Mies on saattanut laittaa urheilupaidan päälleen pesemättä. Lapselle en laittaisi, tämä kun ei itse vielä ymmärrä asiaa...

Vierailija
25/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkovaatteita myöten ihan mukavuussyistä, mutta kuten jollain edellä, kerran sattui kunnon kakkavahinko ja sillon ei ollu vaihtoehtoja kun uuden bodyn osto ja suoraan päälle.

Normaalisti on aina varavaatteet mukana, mutta näinhän se elämä menee :).

Vierailija
26/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen kerran kun ne ovat uusia ja pesemättömiä. Lopetin vaatteiden käyttöönottopesun lapsen täytettyä vuoden. Ei allergioita, eikä mitään reaktioita. Vaikea kuvitella että päivän päällä ollut vaate aiheuttaisi muutakaan haittaa.

Vierailija
27/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita en pese koskaan. Ovatpahan edes hetken uuden näköisiä eikä pesussa kulahtaneita!

Vierailija
28/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enaa en pese.

Paalle vaan.

Vierailija
29/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vaatteet, jotka ovat suoraan kosketuksissa ihoon. Tietty niitä sovitetaan ennen pesua, mutta ennen varsinaista käyttöä pesen ne.

Omiani en alusvaatteita lukuunottamatta pese.

Vierailija
30/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 40+ enkä myöskään pese omia uusia vaateita saatika miehen

Vierailija
31/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodevaatteet ja pyyhkeet kyllä pesen, jotta ne ovat pehmeitä ja mukavia. Mutta vaate saa tosiaan olla upouuden näköinen edes hetken!

Vierailija
32/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pidä itsekään, eikä pidetty lapsuudenkodissanikaan mitään iholle tulevaa. Lasten farkut pesen myös ennen käyttöä, vaikkeivät välttämättä suoraan iholle tulekaan.

Nehän haisevatkin jo tosi pahalle!

Vierailija
33/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En iholle tulevia koskaan housut tms saatan laittaa ja tietty ulkovaatteet. Olen itse saanut todella pahoja allergiareaktioita vaatteiden käsittely-/ väriaineista.

Lapsetkin tietävät, että vaate menee ekana pesuun, eli uutta ei saa heti välittömästi päällensä vaikka mieli tekisi.

Vierailija
34/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana aina kerran pestä ennen käyttöä

Vierailija
35/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla suomalaiset naiset on hysteerisia...

Ei ole tosiaankaan tullut mieleenkaan pesta, lasten eika omia, eika ole koskaan tullut mitaan ihottumia.

Vierailija
36/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä typeryyttä. Allergiat ja ihoärsytys on aika pieni haitta.

Ne aineet kun aiheuttavat myös syöpää ja hedelmättömyyttä. Yhden ainoan vaatteen kemikaaliluettelo voi olla aika mittava tuholaismyrkyistä rypistymisenestoaineisiin.

Eipä paljon lapsestaan välitä jos tuollaisilla aineilla haluaa hänet kyllästää.

Vierailija
37/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ne sitten ostettu uutena tai käytettynä.Minulla on pahat allergiat ja kummallakin lapsella atooppinen iho. Ulkovaatteita en ole pessyt, mutta tuulettanut kylläkin.

Vierailija
38/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aineet kun aiheuttavat myös syöpää ja hedelmättömyyttä. Yhden ainoan vaatteen kemikaaliluettelo voi olla aika mittava tuholaismyrkyistä rypistymisenestoaineisiin.

miten kuivasta vaatteesta voisi iholle ja sen läpi mennä mitään aineita. Eli minäkään en pese.

Vierailija
39/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus jotain uutta ulkopukua en ole pessyt mutta niistäkin suurin osa on tullut tähän mennessä käytettyinä.

Pesen aina kaikki sisävaatteet, alusvaatteet, liinavaatteet jne ennen käyttöä. Uudet vaatteet tuntuvat jotenkin oudoilta eivätkä haise "omilta" joten pyykkiin.

Vierailija
40/48 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset saattavat jopa suoraan imeä hihaansa tai hieraista hihalla nenää, silmiä...

Limakalvoilta myrkyt imeytyvät tehokkaasti.

Isommilla kulkureittinä voi olla esim. käden kautta suuhun (ihan vaan vaikka leipää syödessä).

Myrkyt voivat irrota myös hienojakoisena pölynä tai jopa höyrystymällä ->hengitysteiden kautta.

Ja esim. alushousujen myrkkyjen kulkureitin voi jokainen varmaan arvata.

Minä taas en ymmärrämiten kuivasta vaatteesta voisi iholle ja sen läpi mennä mitään aineita. Eli minäkään en pese.