Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita vanhempia täällä joille ei ole maailman loppu,mikäli oma teini

Vierailija
05.04.2011 |

viettää normaalia nuoruutta? esimerkiksi kokeilee niin tupakkaa kuin alkoholia, ehkä myös seksiä n.14-15 vuotiaana?

itse olen välittävä ja rakastava äiti, mutten todella niuhota em. asioista kunhan ei ala tehdä typeryyksiä, tai juoda liikaa, saati jatkuvasti polttaa, ja kunhan yhdessä huolehdimme ehkäisyasiat kuntoon on minun puolestani vapaa aloittamaan seksi elämän silloin kun itse kokee olevansa valmis ja on pidempiaikainen seurustelukaveri.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä olen tavannut elämäni miehen 16-vuotiaana ja minä ja minä ja minä en ole koskaan polttanut ja minä ja minä ja minä ja minä en ole koskaan juonut"

voi olispa maailma täynnä minuja, niin se olisi paljon parempi paikka

Vierailija
82/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskoisin, että kalja- tai tupakkakokeiluista kärähtäminen teini-iässä ei minun maailmaani kaada; sen verran tuoreessa muistissa ovat vielä omien teinivuosien kohellukset.

Niin sitä vaan kaikki maisteltiin siideriä ja vanhemmilta pöllittyjä juomia, kotiäitien, uraäitien, lääkärien ja duunarien lapset yhdessä. Ei sille asialle vanhemmat mitään mahtaneet, vaikka yritys oli kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystävän kanssa 16 vuotiaana vaan sain rauhassa kasvaa aikuiseksi. Ei ollut pakko vetää viinaa ja ryypätä hulluna lapsena kun suvun esimerkki oli antanut sen kuvan, että 16v olet jo hellan ja nyrkin välissä ja elämä loppuu siihen.

Ehdin ihan rauhassa vanhempana maistella viinejä ja opetella järkevää alkoholinkäyttöä ja samalla nauttimaan seksistä, eikä vain hysteerisenä paneskelemaan jokaisen mahdollisen kanssa 13v kotibileissä, ettei vain elämä ehdi mennä ohi.

"minä olen tavannut elämäni miehen 16-vuotiaana ja minä ja minä ja minä en ole koskaan polttanut ja minä ja minä ja minä ja minä en ole koskaan juonut"

voi olispa maailma täynnä minuja, niin se olisi paljon parempi paikka

Vierailija
84/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa tai viinaa en lapselleni sallisi, mutta et varmaan tarkoittanutkaan että teinisi saisi polttaa tai juoda ihan luvan kanssa?

Olen ajatellut niin, että tupakan kokeilu kuuluu monilla nuoruuteen, eikä ole maata kaatava asia. Olen tehnyt teinilleni selväksi, miten äärettömän ikävää on yrittää päästä tupakasta eroon jos sitä oikein alkaa polttamaan. Sama juttu alkoholin kanssa. Olen kertonut vaaroista ja kieltänyt, mutta oikeasti ajattelen että maailma ei kaadu siihen jos 15-16v. juo jossain salaa sen pari siideriä. Olennaista on, ettei tyttö koskaan juo niin, että kontrolli pettää ja joutuu sen takia vaaratilanteisiin. Tästä olen pitänyt kunnon saarnat ja uskon että tyttö on tajunnut pointin.

Seksin kanssa olen samoilla linjoilla ap:n kanssa. Jos nuorilla on vakituinen suhde ja oikeasti välittävät toisistaan, niin mikäs siinä. Ennen kaikkea siksi, että en todellakaan voi ilman kohtuuttomia keinoja estää nuorta harrastamasta seksiä. Ehkäisy kuntoon ja kunnon juttelut seksistä, tunteista ja itsen ja toisen kunnioittamisesta.

Nämä on tietysti yksilöllisiä juttuja. Meidän teini on fiksu ja ainakin toistaiseksi on osannut kunnioittaa sitä, että ollaan annettu vapauksia.

Vierailija
85/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meidän maailma todellakaan siihen kaadu että, joo, täysin normaalia nuoruuteen kuuluvia juttuja, teini kokeilisi. ja kyllä, on paljon muitakin nuoruuteen kuuluvia juttuja kuten harrastukset ystävät jne. mutta pointtini todella ymmärtänee se, ken "samassa veneessä" kelluu ajatustemme kanssa, kuten 2.!

täällä vain aina tuntuu, että koko maailma toisilla kaatuu siihen, kun käsitetään, että hei hemmetti, meidän nuori ei ollutkaan se niin kiltti ja kunnollinen kuin mitä luultiin, vaan astui täysin elämän sivuraiteille kokeiltuaan em.asioita :)

Vierailija
86/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy myöntää, että olin aivan liian nuori. Onneksi oma teinini ei ole vielä kiinnostunut seksihommista tuossa iässä.

Vierailija
87/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy myöntää, että olin aivan liian nuori. Onneksi oma teinini ei ole vielä kiinnostunut seksihommista tuossa iässä.

Vierailija
88/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut. Miksi minun pitäisi se tässä alkaa perustelemaan sen tarkemmin?

Vierailija
89/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liian moni jää koukkuun jo muutamasta teininä tehdystä kokeilusta ja sitten se vaan jä eikä pääse eroon. ei tietysti läheskään kaikki, mutta osa aina jää koukkuun ja itselläki menny 4-5 vuotta taistellessa siitä eroon ku ei kertakaikkiaan vaan onnistunu ennenkö raskaaksi tullessa jäi sitten helposti pois.

Vierailija
90/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan hyväksyisi, jos vetelisi tupakkaa tai joisi viinaa, sorry, en hyväksy.

Seksistä en osaa sanoa, kun hänellä ei ole poikaystävää, vielä.

Vierailija
91/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti ihmettelen, missä känniörvellys ja röökaamiskokeilut viipyvät...

En TIETENKÄÄN paljasta tätä ääneen, ja esitän olevani näissä asioissa ikävä ja takakireä.

Enhän nyt tietenkään voi mennä myöntämään, että on ok että maistelet siideriä ja tupakkaa, vaikka se mun sisimmissäni ei ole erityisen vakavaa.

Vierailija
92/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en silti anna teinini 16,5-vuotias polttaa enkä juoda.

En todellaakaan katso hyvällä, jos 14-vuotias harrastaa seksiä.

Olen liberaali mutsi, enkä mikään niuho. Poltan joskus huppelissa ja juon viiniäkin. Mutta alaikäiseltä ko. asiat ovat nounou. Nooh - sanotaanko, että katson sormienläpi mahdollista kaljoittelua, kun teini täyttää 17.

Vierailija
93/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita, että sitä alkaisi tekemään... -ohis

Vierailija
94/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita, että sitä alkaisi tekemään... -ohis

Toki teinini on seksistä kiinnostunut, mutta ehkä tarkentaisin, ettei ole vielä kiinnostunut seksikokeiluista.

Vierailija
95/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tehnyt mitään noista mainitsemistani asioista se karu totuus saattaapi tulla juurikin niin ikävänä iskuna vasten naamaa, että sitten mietitään hullun lailla mikä meni kasvatuksessa pieleen yms. :)

suosittelen lämpimästi tottumaan elämän realiteetteihin, ettei se maailma sitten murene,kun nämä asiat tapahtuvat!

Vierailija
96/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne tehneet kuitenkin, suosittelen nuoreen luottamista. Nuorelle on kova paikka jos vanhemmat oletusarvoisesti ajattelee, että on se kuitenkin ryypännyt ja nussinut, väittää se mitä tahansa.

ole tehnyt mitään noista mainitsemistani asioista se karu totuus saattaapi tulla juurikin niin ikävänä iskuna vasten naamaa, että sitten mietitään hullun lailla mikä meni kasvatuksessa pieleen yms. :)

suosittelen lämpimästi tottumaan elämän realiteetteihin, ettei se maailma sitten murene,kun nämä asiat tapahtuvat!

Vierailija
97/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tehnyt mitään noista mainitsemistani asioista se karu totuus saattaapi tulla juurikin niin ikävänä iskuna vasten naamaa, että sitten mietitään hullun lailla mikä meni kasvatuksessa pieleen yms. :) suosittelen lämpimästi tottumaan elämän realiteetteihin, ettei se maailma sitten murene,kun nämä asiat tapahtuvat!

se että ei hyväksy ei tarkoita, että on noin naiivi kuin sinä nyt luulet... Vitut siinä kaljan litkimisessä mikään maailma romahda... Mutta teinitkin ovat erilaisia, ei kaikki kokeile kantapään kautta kaikkea heti 14 veenä

Vierailija
98/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tyttöjä, jotka antavat panna itseään pikku viinapäissään. Sellainen kokeilukappale on pojankin luokalla.

Samanlaisia oli munkin nuoruudessa. Pari tyttöä meidän luokalta oli yleisiä panopuita. Kaikki tiesi, että heiltä saa ja kyllä heitä jyystettiinkin.

Vierailija
99/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän eri käsitys "normaalista" nuoruudesta...

jo 70-luvulla suomalaisessa pikkukaupungissa noin 80 prosentille nuorista...

Vierailija
100/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi voin todeta että meitä maalaisjärjelläkin varustettuja vanhempia löytyy!!! :) nää jonninjoutavat suun soittajat kohtaa vielä totuuden, joko sen että lapset tekevät jotain mitä vanhemmat eivät toivoisi, tai sen tosiasian että heidän lapsistaankin tuli niitä hiton kuivia totisia torvensoittjia jotka ovat aina oikeassa ja minä minä minä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän