Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita vanhempia täällä joille ei ole maailman loppu,mikäli oma teini

Vierailija
05.04.2011 |

viettää normaalia nuoruutta? esimerkiksi kokeilee niin tupakkaa kuin alkoholia, ehkä myös seksiä n.14-15 vuotiaana?

itse olen välittävä ja rakastava äiti, mutten todella niuhota em. asioista kunhan ei ala tehdä typeryyksiä, tai juoda liikaa, saati jatkuvasti polttaa, ja kunhan yhdessä huolehdimme ehkäisyasiat kuntoon on minun puolestani vapaa aloittamaan seksi elämän silloin kun itse kokee olevansa valmis ja on pidempiaikainen seurustelukaveri.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin olette pystyynkuolleita hapannaamoja :) tai sitten se on jo tapahtunut...

paljon ja hyvää seksiä 11-15 vuotiaana ja ottanut vinkkua ja tupakkaakin opettelin polttamaan. Nyt ei olisi mitään, mitä muistella.

Vierailija
62/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v ja harmittaisi todella paljon jos ei olisi kokenut kaikkea ennen sitä. Parempi elää nuorena kunnolla ja täysillä, sillä sitten sitä joutuu elämään yhden miehen kanssa ja harmittaisi aivan vitusti jos ei olisi mitään kokemuksia ollut muista miehistä.

Nyt voin olla tyytyväinen, että olen nuorena saanut mennä ja tehdä, mitä halusin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kans tajuu et miten noi mun teinit ei siis usko mua ihan ku yö ja päivä olis vaihtunu sit mä tajusin et se johtuu vaan siitä nuoruudesta ja et mun täytyy nyt vaan ymmärtää ja antaa kokeilla ja mennä vaan

mä voin sit peesaa siinä jos sattuu vahinko et olen kokenu abortin ja se nyt mitää kauheeta ollu et elämä jatkuu ja no hard feelings you know

on se niin et röökii viinaa ja seksii, turhaan ollaa huolissaa jostai islamin vaikutuksest kerta se on ihan samaa ku meilläki jo, 14v vaimoks tai sänkyyn hei sama asia se on et no big deal ku kaveritki on

vanhemmat on kalkkiksii ja nipoi ja teinit epänormaalei jos niit ei nää jutut kiinnosta

yhtenä päivänä heräsin ja en teinini ei enää totellut minua vaik mä olin aina tehny kaiken ihan oikein et sit mä tajusin et sit vaan täytyy kasvattajan niinku, antaa mennä, et antaa tilaa elämälle ja kokeiluille ja noin

ku onhan se siis oikeesti jo melkein aikuinen, emmä ny haluu et siit mitää kalkkist tulee ja kaveritki voi jättää

bisset sen kunniaks!

Vierailija
64/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kans tajuu et miten noi mun teinit ei siis usko mua ihan ku yö ja päivä olis vaihtunu sit mä tajusin et se johtuu vaan siitä nuoruudesta ja et mun täytyy nyt vaan ymmärtää ja antaa kokeilla ja mennä vaan mä voin sit peesaa siinä jos sattuu vahinko et olen kokenu abortin ja se nyt mitää kauheeta ollu et elämä jatkuu ja no hard feelings you know on se niin et röökii viinaa ja seksii, turhaan ollaa huolissaa jostai islamin vaikutuksest kerta se on ihan samaa ku meilläki jo, 14v vaimoks tai sänkyyn hei sama asia se on et no big deal ku kaveritki on vanhemmat on kalkkiksii ja nipoi ja teinit epänormaalei jos niit ei nää jutut kiinnosta yhtenä päivänä heräsin ja en teinini ei enää totellut minua vaik mä olin aina tehny kaiken ihan oikein et sit mä tajusin et sit vaan täytyy kasvattajan niinku, antaa mennä, et antaa tilaa elämälle ja kokeiluille ja noin ku onhan se siis oikeesti jo melkein aikuinen, emmä ny haluu et siit mitää kalkkist tulee ja kaveritki voi jättää bisset sen kunniaks!

sä olet ymmärtäny, mistä niiku kasvattajana olemisest on kyse. Et niinku päästää irti ja antaa nuorelle tilaa. Just Ahmed ja muut on niiku ymmärtäny, että se 14v tarvii röökii ja seksii ja viinaa, et se jaksaa sitä vitun arkee.

Pitää olla sellanen rento äiti, näyttää, että rakastaa, vaikka lapsi olis miten paskana. Rajat on rakkautta, ja Tallinnassa oli joskus joku vitun rajatarkastus. Lapsen voi viedä laivalla sinne ja näyttää matkalla, mitä elämä on. Paluumatkalla se lapsi voi raahata ne kaljakärryt.

Vierailija
65/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko elämä noin tyhjää ja sisällyksetöntä että pitää täällä palstalla näyttää typeryytensä ja purkaa itseään. nyt mä lähden, jääkäähän "viisaat" kuivat korput tänne jauhamaan paskaa. edestä löytyy..... :)

Vierailija
66/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näissä asioissa kannattaa miettiä järjellä, mitä on itse tehnyt vastaavan ikäisenä. Hyvin todennäköistä on, että omat kultamussukat tekee ihan samantyyppisiä juttuja. Tänä päivänä on tosin huumeita enemmän kuin av-mammojen nuoruudessa. Liialla tiukkapipoisuudella varmistaa vain sen, että lapset eivät kerro vähäistäkään omista tekemisistään vanhemmille.

Vierailija
67/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 14-vuotiaan ei ole normaalia polttaa tupakkaa, juoda viinaa tai harrastaa seksiä. En hyväksy tupakointia ollenkaan ja viina on viisasten juoma, ts. ei teinien. Seksi on ajankohtaista mielestäni vasta pari vuotta tämän jälkeen ja sittenkin vain omasta tahdosta ja jos siltä tuntuu.

Se että sinä toimit ap näin omassa nuoruudessasi ei tee siitä normaalia vaan edesvastuutonta.

t. kolme teiniä kotona

Vierailija
68/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon todella ap etteivät meidän lapsemme KOSKAAN tule tutustumaan toisiinsa.

Vierailija
69/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v niin sit jutellaan uudestaan. Tupakkaa toivon, etteivät edes kokeilisi

Vierailija
70/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin olette pystyynkuolleita hapannaamoja :) tai sitten se on jo tapahtunut...

paljon ja hyvää seksiä 11-15 vuotiaana ja ottanut vinkkua ja tupakkaakin opettelin polttamaan. Nyt ei olisi mitään, mitä muistella.

omalla kohdalla ne muistelemisen arvoiset asiat on tullut tehtyä kyllä reippaasti täysi-ikäisenä! ja vieläkin syntyy oikein hyviä muistoja. :)

ja nyt sitä oikeasti tietää ja osaa sellaista, mitä ei olisi teiniyden epävarmuudessa ja näyttämisen tarpeessa osannut... ja käy sääliksi niitä, joiden elämä pysähtyi sen "hurjan" kokeilunuoruuden jälkeen.

t. yli 18 vee neitsyytensä menettänyt ja ensikänninsä vetänyt "nörtti"

Vierailija
71/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seiskalle mentäessä se muuttui. Olin eka hieman kauhuissani, mutta onneksi hokasin, että sillon nyt se murkku ja sitä pitää ymmärtää, ettei se masennu tai muuta.

Se on sillai, että nuori ettii itseään. Tää mun tyttö on pari kertaa viety sairaalaan alkoholimyrkytyksen takia ja toka kerralla se jouduttiin laittaan lepareihin kun oli siellä niin aggressiivinen. Kävin kattoon sitä, mut se sylki mua ja käski painua vittuun. Mutta mää ymmärsin sitä kun se murkkuikä on niin vaikeeta.

Sossun tantat on käyneet muutaman kerran, mutta oon niille sanonut, että minkä mää ton ikäselle enää voin. Kun toi murkkuikä on sellasta, että ne ettii itteensä ja ei niitä voi siinä estää. Luonnollista kasvamista.

Tärkeintä on pitää puhevälit ja me tytön kans sitte jutellaanki ja vaihdellaan seksikokemuksia ymmärtäväisessä ja hyväksyvässä hengessä. Oon kertonu sille omista ryyppykokemuksista ja siitä, että hengailin yhen kaverin kans 12v ja nussittiin auton takapenkillä. Mää oon aatellu, että jos mun tyttö saa nussia kotona niin eipähän anna panna missään ulkona. Ku ei sitä ny voi estää millään jos nussituttaa. Parempi sitte sisällä omassa sängyssä kuin jossain puskapanolla. Ku nussii ne kaikki nuoret kuitenki. Te vain suljette silmänne, ettekä ymmärrä.

Se keskusteluyhteys on hei tärkeintä nuoren kans. Me vietetään kivaa äiti-tyttöaikaa sillai, että korkataan vinkkupullo ja muistellaan kaikkia sänkykavereita yhdessä.

Meillä on tosi kivaa nykyään kun tajusin, että ei nuorille voi mitään. Ei niitä kannata kieltää kun sitte ne tekee sen kaiken salaa.

Vierailija
72/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ole juuri se joka sinun silmien välttäessä yllyttää kaverinsa kokeilemaan yhdessä jotain hurjaa? :) joka toivoit etteivät lapsemme koskaan tutustu toisiinsa. olette niiiiin sinisilmäisiä.

Vierailija
73/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juuri sitä porukkaa, jota muut katselee vähän vinoon. Kropalla kerjätään huomiota, jota koti ei ole koskaan lapsekke itselleen antanut.

Olin tasapainoisen perheen ujo ja hiljainen 14v. joka rakastui ensimmäistä kertaa (ja uskalsi kertoa tunteensa sen jälkeen kun poika oli kertonut omansa) ja seurusteli 17v saman pojan kanssa.

Seksin aloitimme 15-vuotiaana.

Vierailija
74/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän eri käsitys "normaalista" nuoruudesta...

jo 70-luvulla suomalaisessa pikkukaupungissa noin 80 prosentille nuorista...

Vierailija
75/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias on lapsi.

Vierailija
76/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse nyt pelätä näitä teinin kokeiluja. Tietysti tytöistä on poikani kiinnostunut, mutta enemmän tuntuvat kaveriporukalla vielä hengailevan sen ajan mitä harrastuksilta jää. Mitä myöhemmäksi voi elää ilman, niin sitä parempi. Saa kasvattaa järkeä seksuaalisuudenkin suhteen, olen varma, että se puoli kiinnostaa! :)

Vierailija
77/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee jotain ei niin toivottua, joka kuitenkin kuuluu täysin nuoruuteen, mistä mainitsin aloituksessa.

petyttekö jos lapsi ei opiskelekaan itseään lääkäriksi tai pääsekään korkeaan virkaan, mihin te olisitte halunneet???

ei kävisi pienessä mielessäkään sanoa pettyväni lapseen jos tekee/ei tee jotain mitä olisin toivonut.

Vierailija
78/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee jotain ei niin toivottua, joka kuitenkin kuuluu täysin nuoruuteen, mistä mainitsin aloituksessa. petyttekö jos lapsi ei opiskelekaan itseään lääkäriksi tai pääsekään korkeaan virkaan, mihin te olisitte halunneet??? ei kävisi pienessä mielessäkään sanoa pettyväni lapseen jos tekee/ei tee jotain mitä olisin toivonut.

Sinä olet sinä ja minä olen minä. ;) Haluat nyt saivarrella ja kärjistää. Nuori saa päättää tietyistä asioista ominpäin, mutta joitakin asioita rajoittaa jo lait sekä nuoren kypsyys. Kyllä viisaat vanhemmat tietävät! ;) Tekemiseen olisin pettynyt ja rakastaisin lastani olemalla tukena jos törppöilisi. Virheitä tekee varmasti ihan niin kuin muutkin.

Vierailija
79/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman kannattaisi ottaa se side pois silmiltä. Laitanpa tähän pari toteamusta omasta nuoruudestani.

- Olin luokan parhaita oppilaita MUTTA olin myös luokan "juoppo", pystyin juomaan paljon enemmän kuin muut enkä ollut samassa kunnossa kuin muut. Ja useampi kerta kuussa juotiin...

- Mulla ei ollut koskaan teininä poikaystävää, mutta ei se estä harrastamasta seksiä...

- Lukiossani oli urheilulukio ja voin kertoa että juo ja polttaa ne urheilijatkin! Jopa ne nörtit suunnistajat, ei vain ne kiekkoilijat...

Eli omien teinieni kohdalla pidän silmäni auki ja yritän pitää ne oikealla tiellä.

Vierailija
80/117 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman kannattaisi ottaa se side pois silmiltä. Laitanpa tähän pari toteamusta omasta nuoruudestani. - Olin luokan parhaita oppilaita MUTTA olin myös luokan "juoppo", pystyin juomaan paljon enemmän kuin muut enkä ollut samassa kunnossa kuin muut. Ja useampi kerta kuussa juotiin... - Mulla ei ollut koskaan teininä poikaystävää, mutta ei se estä harrastamasta seksiä... - Lukiossani oli urheilulukio ja voin kertoa että juo ja polttaa ne urheilijatkin! Jopa ne nörtit suunnistajat, ei vain ne kiekkoilijat... Eli omien teinieni kohdalla pidän silmäni auki ja yritän pitää ne oikealla tiellä.

Juu, silmät on auki! :) Teini on ajoissa kotona eikä lemua millekään epämääräiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi