Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita vanhempia täällä joille ei ole maailman loppu,mikäli oma teini

Vierailija
05.04.2011 |

viettää normaalia nuoruutta? esimerkiksi kokeilee niin tupakkaa kuin alkoholia, ehkä myös seksiä n.14-15 vuotiaana?

itse olen välittävä ja rakastava äiti, mutten todella niuhota em. asioista kunhan ei ala tehdä typeryyksiä, tai juoda liikaa, saati jatkuvasti polttaa, ja kunhan yhdessä huolehdimme ehkäisyasiat kuntoon on minun puolestani vapaa aloittamaan seksi elämän silloin kun itse kokee olevansa valmis ja on pidempiaikainen seurustelukaveri.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekeekö se minusta tiukkiksen että olen löytänyt elämäni miehen 16- vuotiaana ja onnellisia ollaan edelleen 20 avioliittovuoden jälkeen. vai se että minä en tajua miksi olisi kiva olla humalassa?

Tai se että haluan varjella lapsiani mahdollisimman pitkään, antaa heidän olla lapsia. !4- vuotias on ihan täysi lapsi, Ja pakko kysyä missä sinun 14 v on töissä kun jo tienaa rahansa?

Vierailija
42/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menneet kihloihin pikavauhtia ja siitä se elämä on meidän kohdalla edennyt. ja en voi valittaa.varsin mainio on suhde.

jospa meidän hieman vajaa 15v ei olekaan niin lapsi että kykenee jopa etsimään itselleen töitä?? töitä tekevälle tässä maassa löytyy.

ja kyllä, varmistit juuri mielikuvaani sinusta tiukkiksena :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä uskaltanut kertoa mitä töitä löytyy 14-vuotiaalle. No tytölle varmasti lastenvahtimista, tai sitten sukulaisten firmoissa, mutta kyllä tuon ikäiselle vielä koulunkäynnin kuuluisi olla se päätyö.

Ja kuten varmasti teidät alkoholin hallussapitokin on nykylain mukaan rikos alle 18-v ja 14-vuotias kännissä on lastensuojelun asia.

maailma on valitettaavsti aika lailla erilainen kuin meidän huoruudessa, huumeita on paljon enemmän tarjolla jne. ja joka viides 14-18 vuotias on kokeillut huumeita.

Minä en näe mitään väärää tai tiukkapipoista siinä että lasta yrittää suojella mahdollisimman pitkään. Hölmöillä ehtii vallan hyivn myöhemminkin.Mutta vähän vanhempana järki on paremmin mukana eikä maailma ole enää niin mustavlakoinen kuin nuorena.

Vierailija
44/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hei, kas, hyviä vinkkejä, varmaan ahkeralta työtä tekevältä nuorelta täytyy kieltää työn teko jotta oppii että yhteiskunta elättää ;) vanhempien tehtävä mielestäni on huolehtia että työt eivät häiritse koulunkäyntiä.

voihan lait sentään. onneksi olet itse täysin nuhteeton ja täydellinen :)

meidän huoruudessa. anteeksi. aika osuvaan paikkaan tuli tiukkiksen kirjoitusvirhe :D

Vierailija
45/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä on se joka antaa? Liberaali, vastuuton, hyvä äiti?

Sinua voi tuo laki huvittaa, mutta olen aivan varma että lastnesuojelukin puuttuu asiaan jos 14-vuotias tavataan kännissä.

Minä vaan ihmettelen tätä periaatetta. 14-vuotias on jo lähes aikuinen ja kypsä tekmään itsenäisiä päätöksiä vaikka ei ole edes vielä rikosoikeudellisessa vastuussa tekemisistään. Eli jos tekee jotain laitonta on lapsi ja pitää kohdella lapsena, mutta jos haluaa tehdä jotain on siihen jo täysin kypsä ja pitää kohdella aikuisena.

ei minunkaan maailmani kaatuisi jos lapseni päättäisi jotain tällaista tehdä, mutta kyllä sydämeni särkyisi.Ja tottakai tukisin ja rakastaisin lastani kaikesta huolimatta.

Mutta toisaalta olen hyvin kiitollinen siitä että lapsellani on kaveripiiri jossa tällaiset asiat ei vielä 14-vuotiaita kiinnosta. Kaveripiiri, jossa hauskanpidoksi riittää hyvä leffa ja syötävät herkut.

Vierailija
46/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla, ettei se sitten revähdä käsiin aikuisena jos ollaan kovin tiukkapipoja.

Muuten tosiaan jää yläasteella porukan ulkopuolelle. Olisin tosi huolissani toisaalta jos nuoreni ei imppaisi välillä, eikä kokeilisi seksijuttuja. Suurin osa tytön kavereista 13vuotiaana on ollut sängyssä jo monen miehen kanssa. Kyllä se vain kuuluu nuoruuteen. Muuten sitten kun muuttavat pois kotoa, pistävät ranttaliksi.

Mein tyttö on ahkera ja hyvä koululainen, vaikka viikonloppuisin joskus imppaakin liimaa ja viettää öitään poikakavereidensa luona ja polttaa. On kiva kattoa kun sillä on kavereita ja on iloinen tyttö, eikä mikään seinäkukkanen, joka ei kelpaa kellekään.

Vierailija
47/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin kun kuuluu teininä olemiseen ja nuoruuteen. Jostain syystä siihen voisi vielä lisätä, että auton tulee olla varastettu, koska siitä jännityskerrroin lisääntyy.

Kyllä nuoruuteen kuuluu kaikki tuo ap:n luettelema sekä ainakin meilläpäin vielä kaupoista varastaminen. Jokainen nuori sitä harrastaa ja vanhempien pitää ymmärtää, että niin sen pitää ollakin.

Vierailija
48/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 10v ikäinen on täysin kypsä seksisuhteeseen ja valmis kokeilemaan, jos sopiva kumppani osuu kohdalle. Siinä iässä se vielä on turvallista, kun menkat ei vielä ole alkaneet. Tupakka ja viinakin vaikuttaa pienikokoiseen tehokkaammin kuin aikuiseen.

Teinien tulee saada kokeilla, se on osa nuoruutta. Kotona pitää ymmärtää nuorta, joka etsii itseään. Jos ei nuorena kokeile kaikkea, voi aikuisena vetää överiksi.

Vierailija
49/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tiennyt ryhmäseksin olevan sinulle jo normaalia arkipäivää :) mutta. mainittakoon,etten tuomitse niitä aikuisia todellakaan jotka tätä harrastavat! itse en kuulu heihin, mutta tiedostan varsin hyvin että toiset harrastaa tätä, ovat aivan normaaleja jopa!!!

Teiniseksissä kimppakiva on ns. normiseksiä eli onko sinulle OK, että 14v tyttösi on 3-5kpl 16-18 v pojan kanssa samaan aikaan?

Vierailija
50/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v. tyttöni ymmärtämään, että antais sen poikaystävälle, joka on 17v. Mua vähän huolestuttaa, että se jää yksin ja muutenkin. Kyllä mun mielestä ton ikäisen pitäis jo ymmärtää seksin päälle jotain. Olen hienovaraisesti vihjaillut jo, että kaipa sulla pillerit on ja saat olla yön pois kotoa ja poika saa tulla meille.

Mutta ei. Piikuuttaan vaan pihistää. Kertokaa mulle keinoja, miten vähän tönäisisin tyttöäni aktiivisemmaksi tässä seksiasiassa.

t. huolestunut palstamamma

Vierailija
51/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte aidosti olla ylpeitä itsestänne, tai ainakin lapset todennäköisesti häpeää silmänsä päästä teitä... :)

Vierailija
52/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampooni emättimeen vaikuttamaan ja sitten pojat ottaa sen pois ja nussitaan vuorotellen ja kumpaankin reikään. Välillä voi vähän poltella jotain jos jollakulla sattuu olemaan ja taas voidaan vähän naiskennella.

Nuorena se on elämää koettava, ettei tule mitään tiukkapipo absolutistia. Saattaa jopa 16 vuotiaana sitten löytää itselleen sen oikean, jonka kanssa voi sitten perustaa perheen ja tehdä lapsia ja tienata 10 000 euroa kuussa.

etten tiennyt ryhmäseksin olevan sinulle jo normaalia arkipäivää :) mutta. mainittakoon,etten tuomitse niitä aikuisia todellakaan jotka tätä harrastavat! itse en kuulu heihin, mutta tiedostan varsin hyvin että toiset harrastaa tätä, ovat aivan normaaleja jopa!!!

Teiniseksissä kimppakiva on ns. normiseksiä eli onko sinulle OK, että 14v tyttösi on 3-5kpl 16-18 v pojan kanssa samaan aikaan?

Vierailija
53/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte aidosti olla ylpeitä itsestänne, tai ainakin lapset todennäköisesti häpeää silmänsä päästä teitä... :)

Nuoruuteen kuuluu kokeileminen. Ihan kaiken. Ei lasta pidä kieltää, jos itse onkin jättänyt nuoruudessaan kokeilematta asioita, joiden luuli kuuluvan aikuisuuteen.

Jokainen normaali palstamamman 12v ikäinen haluaa yhdyntää päivittäin. Miksi kieltää lapselta jotain sellaista, mikä äidille oli ihan tavallista samassa iässä?

Vierailija
54/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampooni emättimeen vaikuttamaan ja sitten pojat ottaa sen pois ja nussitaan vuorotellen ja kumpaankin reikään. Välillä voi vähän poltella jotain jos jollakulla sattuu olemaan ja taas voidaan vähän naiskennella. Nuorena se on elämää koettava, ettei tule mitään tiukkapipo absolutistia. Saattaa jopa 16 vuotiaana sitten löytää itselleen sen oikean, jonka kanssa voi sitten perustaa perheen ja tehdä lapsia ja tienata 10 000 euroa kuussa.

Koska jos 16v iässä löytää sen oikean, ei aikuisena voikaan enää kokeilla yhtään mitään. Koko elämä pitää saada mahtumaan vuosiin 14v -16v, sillä kaikkihan loppuu seurusteluun ja piinaavantiukkaan parisuhteeseen.

Eli jos on varma, että elämä loppuu 16v synttäreihin, pitänee elää kaikki äkkiä. Sen jälkeen voikin kaupungin vuokrakämpän ikkunasta katsella, miten kaikki muu jatkuu paitsi oma elämä.

Vierailija
55/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI HALUA seksiä poikakaverinsa kanssa vielä. Pakko tunnustaa näin nimettömänä, että oikein hävettää. Tuossa iässä olin ollut jo monen pojan kanssa ja seksi oli kivaa ja antoisaa puuhaa. Samoin tupakanpoltto ja omppuviinin juonti.

Olen tosi huolissani ja kateellinen kun tein tytöt haluaa antaa niin mielellään miehille ja mun tyttö on jotenkin jälkeenjäänyt.

Auttakaa nyt minua ja antakaa vinkkejä, miten saisin tyttöni normaaliksi.

en nyt muista numeroani, mutta kirjoitin jo aiemmin huolestani

Nuoruuteen kuuluu kokeileminen. Ihan kaiken. Ei lasta pidä kieltää, jos itse onkin jättänyt nuoruudessaan kokeilematta asioita, joiden luuli kuuluvan aikuisuuteen.

Jokainen normaali palstamamman 12v ikäinen haluaa yhdyntää päivittäin. Miksi kieltää lapselta jotain sellaista, mikä äidille oli ihan tavallista samassa iässä?

Vierailija
56/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v. tyttöni ymmärtämään, että antais sen poikaystävälle, joka on 17v. Mua vähän huolestuttaa, että se jää yksin ja muutenkin. Kyllä mun mielestä ton ikäisen pitäis jo ymmärtää seksin päälle jotain. Olen hienovaraisesti vihjaillut jo, että kaipa sulla pillerit on ja saat olla yön pois kotoa ja poika saa tulla meille. Mutta ei. Piikuuttaan vaan pihistää. Kertokaa mulle keinoja, miten vähän tönäisisin tyttöäni aktiivisemmaksi tässä seksiasiassa. t. huolestunut palstamamma

Anna tytölle evääksi keltaista jaffaa, korvaa puolet pullon sisällöstä votkalla. Yleensä se vapauttaa estoista.

Vierailija
57/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisuuteen liittyviä asioita 14-15-vuotiaina... etenkin, kun ne on laissa alaikäisiltä kielletty. Mä olisin myös huolissani lapsen turvallisuudesta.

Ap:n kaltaisia vanhempia on toki paljon muitakin. Ei teinit muuten notkuisi kännissä ostareilla ja vetäisi tupakkaa posket lommolla.

Mulla on yksi 17-vuotias, jolla ei onneksi mitään kiirettä päästä kokeilemaan moisia juttuja.

Vierailija
58/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viina yleensä sua riisuu.

Pannaanpa korvan taakse. Kiitos todella paljon hyvästä vinkistä. Miten en tuota ollut ennen huomannutkaan.

Jos tämä tästä alkaisi taas kulkemaan ja saisin lapsestani normaalin nuoren, enkä mitään tiukkapipo Uma- Aaltosta lukevaa nipottajaa.

12v. tyttöni ymmärtämään, että antais sen poikaystävälle, joka on 17v. Mua vähän huolestuttaa, että se jää yksin ja muutenkin. Kyllä mun mielestä ton ikäisen pitäis jo ymmärtää seksin päälle jotain. Olen hienovaraisesti vihjaillut jo, että kaipa sulla pillerit on ja saat olla yön pois kotoa ja poika saa tulla meille. Mutta ei. Piikuuttaan vaan pihistää. Kertokaa mulle keinoja, miten vähän tönäisisin tyttöäni aktiivisemmaksi tässä seksiasiassa. t. huolestunut palstamamma

Anna tytölle evääksi keltaista jaffaa, korvaa puolet pullon sisällöstä votkalla. Yleensä se vapauttaa estoista.

Vierailija
59/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 14v on lapsi, vaikka miten inttäisi olevansa jo iso. Lapsella on kotiintuloajat ja kotona äiti, joka kyselee läksyjenteon perään ja kuljettaa tarvittaessa harrastuksiin. Lapsen elämään ei kuulu seksi, sillä alapään sijaan siinä on tärkeintä yläpään kehittyminen. Se taas ei 14v ikäisellä ole lähelläkään sillä tasolla, että sopisi vauvan vanhemmaksi (katsos, kun seksistä voi tulla raskaaksi, ehkäisystä huolimatta). Oletko itse äitinä valmis siihen, että siirryt puolisosi kanssa pois perheen suurimmasta makuuhuoneesta, jotta lapsesi voi 14v iässä harrastaa seksiä parhaissa mahdollisissa olosuhteissa, vaikkapa seksilelujasi lainaten?

14v on LAPSI

Vierailija
60/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin olette pystyynkuolleita hapannaamoja :) tai sitten se on jo tapahtunut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi