Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita vanhempia täällä joille ei ole maailman loppu,mikäli oma teini

Vierailija
05.04.2011 |

viettää normaalia nuoruutta? esimerkiksi kokeilee niin tupakkaa kuin alkoholia, ehkä myös seksiä n.14-15 vuotiaana?

itse olen välittävä ja rakastava äiti, mutten todella niuhota em. asioista kunhan ei ala tehdä typeryyksiä, tai juoda liikaa, saati jatkuvasti polttaa, ja kunhan yhdessä huolehdimme ehkäisyasiat kuntoon on minun puolestani vapaa aloittamaan seksi elämän silloin kun itse kokee olevansa valmis ja on pidempiaikainen seurustelukaveri.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä tämä tietynlainen vapaamielisyys juontaa juuret siitä, että myös itse silloin tällöin juomme alkoholia, jopa lasten nähden, emme tietenkään perskännejä tai vastaavaa, vaan esim saunakaljat, sukujuhlat yms, joita on kohtuu usein,jossa aina lapset mukana, eikä kukaan sylje kuppiin, muttei myöskään örvellä :)

itse myös olen aloittanut seksi elämän 13 vuotiaana, seurustelu silloisen poikakaverin kanssa kesti kaksi vuotta enkä todellakaan kadu. äitini joka tiesi nämä mahdollisuudet olemassa, ei järkyttynyt kun kerroin ehkäisytarpeestani, ja oli jopa joskus auttamassa ystäviäni kotiin kun olivat salaa juoneet vanhempien kieltoa uhmatakseen itsensä huonoon kuntoon, mutta isälleni, joka oli hemmetin ehdoton tiukkis näitä kohtaan 16-17 vuotiaaksi asti, sai ihan hilittömät hepulit siinä vaiheessa kun totuus alkoi paljastua. siinä lenneltiin päin seiniä ym mukavaa.

ja näistä kokemuksista huolimatta, tai näistä johtuen, ei itsestäni ole kummempi kansalainen tullut, omasta mielestäni ainakaan :)

lastemme isän kanssa tapasimme 16 vuotiaina, ja kihlauduimme pikavauhtia. ja siitä se meidän tarina on lähtenyt, eikä valittamista! :)

Vierailija
2/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut ekan lapsensa kovin aikaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että kummastelisin jos poikani luokalla olevat tytöt sekstailisi. Aika lapsellisia nuo 13v. tytöt kyllä on. Tai kaipa heistä joku on sitä kokeillut, mutta silti pidän omituisena ajatusta, että äidin hellässä huomassa lapsi saisi harrastaa seksiä.

Itse toivoisin kyllä lapsellani olevan muuta päässä vielä seiskalla kuin seksi ja tupakka ja kalja.

Mutta jokainen tavallaan. Tavathan periytyvät yleensä aina vanhemmilta. Sinulla varmaan on hätä jos tyttösi on neitsyt vielä 13v?

että ehkä tämä tietynlainen vapaamielisyys juontaa juuret siitä, että myös itse silloin tällöin juomme alkoholia, jopa lasten nähden, emme tietenkään perskännejä tai vastaavaa, vaan esim saunakaljat, sukujuhlat yms, joita on kohtuu usein,jossa aina lapset mukana, eikä kukaan sylje kuppiin, muttei myöskään örvellä :)

itse myös olen aloittanut seksi elämän 13 vuotiaana, seurustelu silloisen poikakaverin kanssa kesti kaksi vuotta enkä todellakaan kadu. äitini joka tiesi nämä mahdollisuudet olemassa, ei järkyttynyt kun kerroin ehkäisytarpeestani, ja oli jopa joskus auttamassa ystäviäni kotiin kun olivat salaa juoneet vanhempien kieltoa uhmatakseen itsensä huonoon kuntoon, mutta isälleni, joka oli hemmetin ehdoton tiukkis näitä kohtaan 16-17 vuotiaaksi asti, sai ihan hilittömät hepulit siinä vaiheessa kun totuus alkoi paljastua. siinä lenneltiin päin seiniä ym mukavaa.

ja näistä kokemuksista huolimatta, tai näistä johtuen, ei itsestäni ole kummempi kansalainen tullut, omasta mielestäni ainakaan :)

lastemme isän kanssa tapasimme 16 vuotiaina, ja kihlauduimme pikavauhtia. ja siitä se meidän tarina on lähtenyt, eikä valittamista! :)

Vierailija
4/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. suomi24:n ehkäisypalstalla teinit kyselee todella tyhmiä e-pillereistä (mistä saa? ei oo rahaa, miten ne toimii? otin yhden pillerin ja harrastin seksiä sen jälkeen, en kai vain tule raskaaksi?) Teki oikein pahaa lukea.

Vierailija
5/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nuorena saimme pitkän yrityksen jälkeen esikoisemme, 23vuotias olin silloin.

ai niin unohtuipa mainita se, että tottakia tiedän olevan erilaisiakin nuoria joita ei pätkän vertaa kiinnosta seksi,viina ja tupakka, mutta niin kovin usein heistä tulee niitä hitonmoisia kuivia kalkkiksia aikuisena, jotka täällä nyt sitten huutelevat, kun joku on vapaamielisempi :D

Vierailija
6/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna lupaa noihin, enkä kannusta mutta ei se maailma noihin kaadu, kunhan on riittävästi tietoa,ymmärrystä ja vastuullisuutta.

ja kuten aiemmin myös kirjoitin, KUN TUNTEE OLEVANSA VALMIS SEKSIIN, en kiellä tai estä. vaan kannustan ja tarvittaessa autan ehkäisyn hankkimisessa, mutta ei, en haluaisi että 13vuotiaana olisi harrastanut seksiä.

Vierailija
7/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuivat kalkkikset pyörittävät tätä maata ja maksavat teidän työttömänä lähiöissä lojumisen ja sossun tuilla lähibaarissa kaljan litkimisen.

Näin se vain menee.

Tunnen ihan liian paljon näitä tyyppejä, jotka mölisee, että "mä oon kuule sellanen vapaamielinen heppu joo, mä kuule ymmärrän nuorisoo ja ostan niille kaljaa salaa. Mää en oo mikään tiukkapipo ja mä en silti ymmärrä, miks ne väitti työpaikalla, että haisen viinalle. Vittu, mä en ollut ottanut ku kaks bissee vaan aamulla ennen töihin menoa"

mutta nuorena saimme pitkän yrityksen jälkeen esikoisemme, 23vuotias olin silloin.

ai niin unohtuipa mainita se, että tottakia tiedän olevan erilaisiakin nuoria joita ei pätkän vertaa kiinnosta seksi,viina ja tupakka, mutta niin kovin usein heistä tulee niitä hitonmoisia kuivia kalkkiksia aikuisena, jotka täällä nyt sitten huutelevat, kun joku on vapaamielisempi :D

Vierailija
8/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna lupaa noihin, enkä kannusta mutta ei se maailma noihin kaadu, kunhan on riittävästi tietoa,ymmärrystä ja vastuullisuutta. ja kuten aiemmin myös kirjoitin, KUN TUNTEE OLEVANSA VALMIS SEKSIIN, en kiellä tai estä. vaan kannustan ja tarvittaessa autan ehkäisyn hankkimisessa, mutta ei, en haluaisi että 13vuotiaana olisi harrastanut seksiä.

vaikka matkustamaan maailman ympäri. Tai LUULEE olevansa valmis seksiin. Minun tehtäväni vanhempana on oikaista tämä käsitys: 14-vuotias LAPSI ei kuunaan ole valmis seksiin. Sorry vaan.

16-vuotias on ehkä jo hieman toinen juttu.

Vierailija
9/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon omakohtaista kokemusta, etten varmasti viitsi alkaa niuhottamaan joka asiasta. Aloitin itse seksielämän 14v nykyisen mieheni kanssa, itse hommasin pillerit kouluterkan kautta.

Alko ja tupakka kuului myös n. 15vuotiaana elämääni. Niuhotan enemmän tupakan kuin alkon takia. Tupakkaan jää kuitenkin niin helposti riippuvaiseksi.

Mut juu, summasummarum. Seksiasioissa valistus, alkoholikokeilut olis hyvä aloittaa vasta 17-18 vuotiaana ja tupakkaa EI KOSKAAN!

Vierailija
10/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, me emme ole alkkiksia, työttömiä, tai mitään muutakaan mainitsemaasi,.

eiköhän meidänkin reilun 10 000 e vuosituloista tämän maan pyöritykseen oteta veroja ihan riittämiin, eihän nuo mitkään huipputulot ole,mutta varsin kivasti elää ja osaltaa osallistuu yhteiskunnan pyöritykseen! :)

ja vielä : mites se menikään se vanha sanonta ; se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :) kuiva kalkkis tais osua ja upota.

no joo, tämä vähän ohi aiheen.

Vierailija
11/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkäpä esitänkin tiukempaa teinille kuin oikeasti olenkaan. mutta juu, tupakka on paha,paha. siihen todella jää koukkuun ehkä jo niistä muutamasta kokeilusta, (kuten itse) :) ,mutta, toivon todella ettei nuorellemme käy samoin. alkoholin nauttimisen nuorena aloittamisen haitat myös tiedän, mutta liekö tuossa kuitenkaan kuinkaan käy, KUNHAN se pysyisi kokeiluina ja max. 2-3 siiderissä tai kaljassa, vaan minkä minä muun voin kun luottaa ja neuvo ja valistaa haitoista. tietysti jos alkaa luisua örvellykseksi, otan todella järeät keinot käyttöön, mutta toivotaan ettei tarvi.

Vierailija
12/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti yksi nolla jäi pois=)

Minun mielestäni 14- vuotias on lapsi vaikka väittäisi mität ahansa. Ei varmaan maailma kaatuisi, mutta kyllä aika hädissäni olisin. Niin aj minulla on kaksi vanhinta lasta jo 15 ja 17-v. Ja 15-v tarkat kotiintuloajat jne. Onneksi myös sellaiset harrastukset jotka vievät paljon aikaa, aikaa ei edes jää kadullla/ostarilla hengailuun.

Ja minun rahoillani ei kyllä tupakkaa osteta (toiseksi vanhin jäi talvella kiinni kokeilusta joka katkaistiin alkuunsa)Jos haluaa polttaa saa myös tienata siihen rahat.

Vierailija
13/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ei meiltäkään heru rahaa siihen jos liki 15 v teinimme sijoituskohde on alkoholi/tupakka. sille en mahda minkään jos itse tienaamiaan rahoja käyttää kohtuudella moiseen. on todella ahkera tekemään töitä ja sen suhteen kovin vastuullinen, joten luotan että vastuullisuus näkyy myös näissä muissa asioissa :)

Vierailija
14/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nuori, tai no, mikä on kenenkin mielestä nuori. 4kymppiä kovasti jo lähenen, mutta jos itse olet 60v kalkkis niin ehkä 4kymppinen on vielä nuori tyttö joka epätoivoisesti yrittää olla kuin muut keskenkasvuiset teinit ;)

Vierailija
15/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään seurustele. Käy lukiota, harrastaa liikuntaa useina iltoina viikossa, on kavereita sekä tyttöjä että poikia.

Vierailija
16/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 14v on lapsi, vaikka miten inttäisi olevansa jo iso. Lapsella on kotiintuloajat ja kotona äiti, joka kyselee läksyjenteon perään ja kuljettaa tarvittaessa harrastuksiin. Lapsen elämään ei kuulu seksi, sillä alapään sijaan siinä on tärkeintä yläpään kehittyminen. Se taas ei 14v ikäisellä ole lähelläkään sillä tasolla, että sopisi vauvan vanhemmaksi (katsos, kun seksistä voi tulla raskaaksi, ehkäisystä huolimatta).

Oletko itse äitinä valmis siihen, että siirryt puolisosi kanssa pois perheen suurimmasta makuuhuoneesta, jotta lapsesi voi 14v iässä harrastaa seksiä parhaissa mahdollisissa olosuhteissa, vaikkapa seksilelujasi lainaten?

Vierailija
17/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin juonti tai seksi alaikäisenä.

Vierailija
18/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon omakohtaista kokemusta, etten varmasti viitsi alkaa niuhottamaan joka asiasta. Aloitin itse seksielämän 14v nykyisen mieheni kanssa, itse hommasin pillerit kouluterkan kautta. Alko ja tupakka kuului myös n. 15vuotiaana elämääni. Niuhotan enemmän tupakan kuin alkon takia. Tupakkaan jää kuitenkin niin helposti riippuvaiseksi. Mut juu, summasummarum. Seksiasioissa valistus, alkoholikokeilut olis hyvä aloittaa vasta 17-18 vuotiaana ja tupakkaa EI KOSKAAN!

Eli turvallisissa olosuhteissa, rakastavassa ilmapiirissä, 4-5 hengen yhteinen sessio. Onko sinusta OK vai pitäydytkö perinteisessä vain yhdelle saa antaa -mallissa?

Vierailija
19/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä myös peräänkuulutetaan läksyjen teot ja kuljetetaan harrastuksiin ja siihen liittyviin kilpailuihin (ratsastus).

en luovuta makuuhuonettamme tai lelujamme teinin käyttöön, mutta mielummin teinini harrastakoon seksiä omassa huoneessaan, meiltä salaa, kuin jossain puskassa, kaverin sängyssä bileissä tai muuta vastaavaa!!!

teinimme myös tietää että vanhempien puoleen voi ja pitää kääntyä jos sattuu jotain ikävää tai ehkäisy pettää jne, mutta aika ihmehän se on jos pillerit+kortsu yhdistelmä niin pettää.

Vierailija
20/117 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten helvetissä sinun mielikuvitus laukkasi jo ryhmäseksiin??? siitä puhe mistä puute vai kuinka? ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme