Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herätykset 22,24,02,03,04,06 ja ylös 07.

Vierailija
05.04.2011 |

Tätä takana useampi viikko, jesssss. Viimeyönä poikkeuksellisesti herätti myös esikoinen, nuo 24 ja 03 herätykset. Muista vastuussa pian 5kk poika. Löytyykö tähän konsteja vai auttaako vain aika? Täysimetetty on tähän asti.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap yrittää analysoida tilannetta ihan liikaa. Niinkuin sanoit, vauvat ovat erilaisia. Imetä tätä vauvaa sen vaatimaan tahtiin. Piilota kello yöksi. Opettele nukkumaan imettäessäsi.

Nyt sun yöt taitaa mennä kellon kyttäämiseen ja imetyskertojen ja välien laskemiseen. Rupea sen sijaan NUKKUMAAN.

t:Se monen äiti

Vierailija
42/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmella herätyksellä oli ihan ok, mutta nyt en aina saa unta herätysten välissä vaikka vieressä nukkuukin. Mutta kieltämättä paremmin jaksan nyt kuin esikoisen aikaan, hän ei nukkunut vieressä vaan samassa huoneessa omassa sängyssä.

Jepjep, ehkä oottelen vaan. Kiitos neuvoja antaneille, kuulen niitä mielellään lisää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap yrittää analysoida tilannetta ihan liikaa. Niinkuin sanoit, vauvat ovat erilaisia. Imetä tätä vauvaa sen vaatimaan tahtiin. Piilota kello yöksi. Opettele nukkumaan imettäessäsi.

Nyt sun yöt taitaa mennä kellon kyttäämiseen ja imetyskertojen ja välien laskemiseen. Rupea sen sijaan NUKKUMAAN.

t:Se monen äiti

Kelloa olen alkanut katsoa vasta nyt muutamana yönä, kun heräilyä on ollut niin paljon niin pitkään. Olen toiminut kuten sanoit, kello on ollut poissa ja olen pyrkinyt nukkumaan imettäessä. Se ei nyt vain enää onnistu niin helposti, en saa unta tissi lapsen suussa enää, enkä aina sen jälkeenkään. Nukun kevyttä koiranunta välit, ja herään ajatellen "joko taas, vastahan se vartti sitten söi" ja aikaa onkin kulunut se tunti/kaksi. On helppo sanoa "rupea NUKKUMAAN", mutta se on vaikea toteuttaa jos ei osaa nukahtaa.

Ehkä analysoin liikaa. Pelkään vähän etukäteen millaiseen stressiväsymykseen joudun tällä kertaa. Onneksi taas tiedän sen menevän kohta ohi.

ap

Vierailija
44/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nukkumaan imettäessäsi.

Kaikkien aikojen pöljin neuvo. Unen katkeaminen se on mikä väsyttää. Vaikka kuinka osaisi nukkua imetyksen aikana, harva kuitenkaan täysin on havahtumatta siihen, ku vauva vaatii tissin suuhun.

Olen samaa mieltä kuin muutama muukin vastaaja, eli vauvalle kunnolla kiinteitä kehiin, illalla hyvä puurotankkaus ja yöllä tarjoat vain tuttia. Jos lapsella on nälkä, sille pitää antaa kunnon ruokaa eikä mitään maidonlitkua, sanoivat palstan hyeenat mitä tahansa. Kyse on sinun jaksamisestasi, ei heidän.

Vierailija
45/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin keskimmäisen kanssa ekat 4 kk lähes putkeen ja olin sekoamisen partaalla. Sitten lapsi jatkoi 1-2h välein herättelyä 1v8kk asti. Sen jälkeen vain 3 kertaa yössä ja neljän vanhana alkoi nukkua kokonaisia öitä.

Uusi vauva syntyi, kun tuo isoveli oli 4v3kk. Kohtuullisen normaalin vauva-ajan jälkeen nukuin rikkinäisiä öitä seuraavat 1,5v. Nyt on elämä maukasta - melkeinpä poikkeuksetta on ehjät yöt ellei sairastumisia lasketa.

Tiedän miltä tuntuu, kun oikeasti sieltä mustan tunnelin päästä ei pilkota valopilkkukaan ja luulee kuolevansa väsymykseen. Se loppuu kuitenkin aikanaan. Ryppyinen ja harmaantunut olen viimeisen 6v aikana megavauhtia- siinä ei aika ole puolellani :).

Voimia kovasti!!

Vierailija
46/53 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kevyttä koiranunta välit, ja herään ajatellen "joko taas, vastahan se vartti sitten söi" ja aikaa onkin kulunut se tunti/kaksi. On helppo sanoa "rupea NUKKUMAAN", mutta se on vaikea toteuttaa jos ei osaa nukahtaa.

Itsekin olen kokenut tuon vaiheen että koko ajan piti herätä passaamaan jotain, ja koskaan ei saanut nukkua luonnollisesti kaikkia unen vaiheita ja herätä omaan tahtiin. Minusta se on elimistölle ihan luonnotonta että aina kesken unien piti herätä tekemään jotain. Rupesin vihaamaan koko nukkumista.

Kesti oikeasti varmaan pari vuotta että tuon sekoilun jälkeen opin uudestaan nukkumaan.

Vierailija
47/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä asennossa perhepedissä nukkuvat on imettäneet vauvoja? Kyljellään, vaiko enemmän sillälailla puoliselällään? Mihin saatte sen alemman käden? Miten teette kyljenvaihdon? Onko sänky seinää vasten? Nukkuuko vauva koko ajan kyljessä kiinni, vai siirrättekö sen aina syrjemmäs välillä?

Kokeilin taas "opetella nukkumaan imettäessä", ja tänä yönä paristi nukahdinkin sen aikana. Siitä vaan seurasi (taas) se, että niskat on ihan jumissa ja herätessä päätä särkee. Sitten joudun ottamaan buranaa joka tekee mulle pahoinvointia. :D Kamala noidankehä. Mutta ehkä teen jotenkin "väärin", osaatteko neuvoa muutoksia?

ap

Vierailija
48/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä heräiltiin noin joka ikinen yö vuoden verran. Sen jälkeen on herätty vain kerran pari. Nyt lapsi 1,5-vuotias. Tsemppiä ap!

Vierailija
49/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan omaan huoneeseen nukkumaan ja tassuttelisin hänet yöllä uneen ilman tissiä. >puolivuotias ei enää yöruokaa tarvitse. Meillä tepsi tuo ja yöt rauhoittuivat huomattavasti. Todennäköisesti vauva herää yöllä vanhempien tms. ääniin ja äidin hajuun ja sen vuoksi vaatii ruokaa. Toisessa huoneessa nukkuessa ei ääniä ja hajua ole, niin nukkuu rauhallisemmin.

Vierailija
50/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä ruokaa JOS saa riittävästi kiinteitä, mutta tällä menee vasta todella pieniä määriä. En voi vielä laittaa toiseen huoneeseenkaan, koska se on esikoisen käytössä.

ap, joka kyllä pärjää ja tietää asian olevan normaali.

Vierailija
51/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan omaan huoneeseen nukkumaan ja tassuttelisin hänet yöllä uneen ilman tissiä. >puolivuotias ei enää yöruokaa tarvitse. Meillä tepsi tuo ja yöt rauhoittuivat huomattavasti. Todennäköisesti vauva herää yöllä vanhempien tms. ääniin ja äidin hajuun ja sen vuoksi vaatii ruokaa. Toisessa huoneessa nukkuessa ei ääniä ja hajua ole, niin nukkuu rauhallisemmin.

en välttämättä omaan huoneeseen, mutta omaan sänkyyn jo.

Vierailija
52/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki ymmärrä, että se on ihan normaalia. Varsinkin jos ei ole enää esikoisen äiti. Ja luulen, että jopa esikoisen äiditkin tajuaa sen olevan normaalia... Mutta kun ei se poista sitä faktaa, että ihminen väsyy. Ja silloin kun väsyy, niin haluaa yrittää saada öitä paremmiksi, että kaikki nukkuisivat paremmin. Useammat tietävät myös, että yritykset voivat olla turhia, mutta joskus voikin joku konsti natsata. Ei ole synti haluta nukkua paremmin. Ei edes pienen vauvan äidillä.

AP:lle sanoisin, että lisää vauvan ruokavalioon kiinteitä reippaasti. Sitten kun kiinteitä alkaa mennä siihen tahtiin, että kyse ei voi olla enää pelkästä nälästä, niin vauva omaan sänkyyn kauemmaksi maidon hajua erittävästä äidistä. Tai jopa äiti eri huoneeseen nukkumaan. Yösyöttöjä varmaan on senkin jälkeen mutta ainakin semmoinen tavan takia lutsutus varmasti vähenee.

Vierailija
53/53 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä asennossa perhepedissä nukkuvat on imettäneet vauvoja? Kyljellään, vaiko enemmän sillälailla puoliselällään? Mihin saatte sen alemman käden? Miten teette kyljenvaihdon? Onko sänky seinää vasten? Nukkuuko vauva koko ajan kyljessä kiinni, vai siirrättekö sen aina syrjemmäs välillä?

Kokeilin taas "opetella nukkumaan imettäessä", ja tänä yönä paristi nukahdinkin sen aikana. Siitä vaan seurasi (taas) se, että niskat on ihan jumissa ja herätessä päätä särkee. Sitten joudun ottamaan buranaa joka tekee mulle pahoinvointia. :D Kamala noidankehä. Mutta ehkä teen jotenkin "väärin", osaatteko neuvoa muutoksia?

ap

Ei se yötissitys varmaan hyvää niskoille tee. Minä imetän öisin kyljellään, alempi käsi "vaakasuorassa" tyynyn alla ja ylempi käsi vauvan selän takana. Syötän yhden tissin kerrallaan. Kun vauva herää, niin siirrän sen vaan toiselle puolelle ja sama peilikuvana :)

Sängystä ei tipu, koska pinnasänky on kiilattu siihen kiinni. Jos oon hereillä, niin saatan siirtää välillä siihen pinnasänkyyn.

Voimia vaan kollegalle, onneks se joskus loppuu tuo imetyskin!

t. kuuden äiti