Paljonko teillä menee viikossa ruokaan rahaa
2 ala-asteikäistä lasta (liikunnallisia poikia) ja 2 aikuista joista toinen syö lounaan töissä ja toinen eväitä/eli edellisen päivän päivällisen jämiä salaatin tms.
Kommentit (74)
ruokakauppaan menee about 300 euroa viikossa. Karkea heitto. Joskus menee enemmänkin jos ostetaan viinejä, kutsutaan vieraita ja ostetaan jotain parempaa lihaa tms. Tässä on mukana siis muutakin kuin ruokaa. Ja tämän lisäksi menee kyllä joskus rahaa pizzoihin ja hampurilaisiinkin. Mä en kauheasti säästele, tosin en osta kallista lihaa (yli 10 eur kilo) kuin viikonlopuiksi.
Lapset 9 ja 5v. Laktoositon/hyla käytössä. Kauppaan menee 100-120€ viikossa. Tuossa jo muukin kuin ruoka.
Riippuu tietenkin vähän mitä syödään. Perheessä 2 aikuista ja 3 lasta (0v,11v,12v).
Emme osta valmisruokaa, karkkeja ja sipsia, vaan ostamme paljon tuorekamaa ja luomua. Hinta ei ole kriteeri. Olemme intohimoisia kokkaajia. Lapset 4 ja 6 osallistuvat ostoslistan tekoon ja ruuan valmistukseen. Olemme silti kaiketi normaalipainoisia.
2 alle kouluikäistä lasta ja vanhemmat, ruokaan noin 300/vk.
Emme osta valmisruokaa, karkkeja ja sipsia, vaan ostamme paljon tuorekamaa ja luomua. Hinta ei ole kriteeri. Olemme intohimoisia kokkaajia. Lapset 4 ja 6 osallistuvat ostoslistan tekoon ja ruuan valmistukseen. Olemme silti kaiketi normaalipainoisia.
Siis oikeasti, itsekään en pihistele, mutta silti viikonlopun isotkin ostokset on vain 100-200, jos oikein kokataan alusta loppuun ja ostetaan laadukasta. Lapset on samanikäiset kuin teilä. Ja silloin viikolla ei tarvitse käydä muuta kuin maitoja hakemassa.
Käyttekö te kaupassa monesti viikossa?
Alkoholiin tietysti saa menemään paljon, jos ostaa kalliita viinejä tms. Se kai oli tämän kyselyn ulkopuolella?
2 aikuista, 3 omaa (2,5 ja 8.v) sekä 2 hoitolasta.
Kotona syö päivittäin kaikki ainakin yhden lämpimän aterian (koululainen koulussa yhden) Mies ottaa töihin eväät ed. päivän kokkailuista. Kaksi lämmintä ruokaa päivälle, lisäksi aamu, väli sekä iltapalat. Joskus syödään iltapäivällä ed. päivän jämiä.
Paljon ostetaan hedelmiä, vihanneksia jne.. Itse tehdään alusta loppuun. Leivotaan paljon.
Yksi gluteeniton, kaksi täysin laktoositonta.
Tähän summaan kaikki, vaipat, shamppoot, paperit jne.. Kalaan ei näin talviaikaan mene rahaa, kun se pyydetään itse.
Siis oikeasti, itsekään en pihistele, mutta silti viikonlopun isotkin ostokset on vain 100-200, jos oikein kokataan alusta loppuun ja ostetaan laadukasta. Lapset on samanikäiset kuin teilä. Ja silloin viikolla ei tarvitse käydä muuta kuin maitoja hakemassa. Käyttekö te kaupassa monesti viikossa? Alkoholiin tietysti saa menemään paljon, jos ostaa kalliita viinejä tms. Se kai oli tämän kyselyn ulkopuolella?
Ei osteta joka viikko viiniä, ei vaikuta loppusummaan. Ruokakaupasta tulee ostettua tuohon summaan kaikki pesuaineet, joskus jotain lasten leluja, lehtiä ja kausikoristeita jne ja viikolla sorrutaan ostamaan kaupan oman keittiön "valmiita" ruokia. Eli suuremmat kokkaussessiot vkloppuisin.
Ollaan 10-henkinen perhe, eli 2 aikuista ja 8 lasta (14v - 1v). Senttiä venytetään.
Siis oikeasti, itsekään en pihistele, mutta silti viikonlopun isotkin ostokset on vain 100-200, jos oikein kokataan alusta loppuun ja ostetaan laadukasta. Lapset on samanikäiset kuin teilä. Ja silloin viikolla ei tarvitse käydä muuta kuin maitoja hakemassa. Käyttekö te kaupassa monesti viikossa? Alkoholiin tietysti saa menemään paljon, jos ostaa kalliita viinejä tms. Se kai oli tämän kyselyn ulkopuolella?
Käymme "isommassa" kaupassa perjantairuuhkassa tekemässä vkloppuosotkset. Mutta viikollakin käymme kolmisen kertaa S-Marketissa, eli ostamme paljon muutakin kuin maitoa. Eihän kerran viikossa ostetut tuorekamat säily viikkoa. Eikä muuten koskaan leivota mitään, eli siihenkin puoleen sitä rahaa menee.
2 aikuista ja 3 lasta (7v.4v.3v.)
ja nuorimmat vielä kotihoidossa.
Ruokaan menee viikossa n.100-120e.
ja tuo sisältää myös wc.paperit, pesuaineet jne.
2 aikuista ja 3 lasta (7v.4v.3v.) ja nuorimmat vielä kotihoidossa. Ruokaan menee viikossa n.100-120e. ja tuo sisältää myös wc.paperit, pesuaineet jne.
Meillä menee toi summa yhdellä kauppareissulla, joita noin 3 viikossa. Lapsiakin vain 2.
opiskelee ja syö välillä kotona, välillä opiskelijaruokalassa.
Kauppaan menee ruokaostoksiin keskimäärin 70-100 euroa viikossa. Sisältää hammastahnat, pesuaineet ja paperit. Viikottain vaihtelua summassa on, mutta kyllä se 400 yleensä menee joka kuukausi. Syödään hyvin, tehdään paljon ruokaa itse.
Kotiruokaa syödään. Leivon paljon itse.
En kyllä ymmärrä mitä ihmiset kaupasta ostaa kun 100e menee kerralla. sisäfilettäkö?
Mä ostan isoja satseja, esim. 1kg porsaan ulkofilettä, hintaa n.6e/kg ja siitä siitä osa pakkaseen. Kyllähän ruokaan saa edullisesti jos vaan osaa kokata.
Viikossa ruokaan menee 125€. Meidän ruokabudjekti on 500€ kuukaudessa.
En muuten todellakaan ymmärrä miten joku saa meneen 800€ kuussa ruokaan. Heitäppä teidän viikon ruokalista, niin vois paremmin aueta tuo summa.
2 aikuista ja 2 vaippa ikäistä lasta.
käydään ostaan isot ruokaostokset joka toinen viikko ja sit välis haetaan täydennystä. ja ihan hyvin meillä on ruokaa aina. :)
Tekisin konkurssin jos mulla menisi 600 euroa tai enemmän VIIKOSSA kauppaan ?!!? Aivan kauheeta.
Me ei koskaan syödä eineksiä, teen aina ruuan itse, leivon esim. sämpylät itse. Paljon on kasviksia ja salaattia ja hedelmiä.
Meitä on minä ja kaksi lasta. Lapset syö päivällä muualla, minulla on eväät. Meillä menee max.100 euroa viikossa ruokaan.
Olen ihan järkyttynyt...
miten 4-henkinen perhe saa menemään 800 viikossa, yli satasen päivässä? Paljon ne kissat syö ja mitä? Nyt en käsitä.
Meillä kolmihenkinen perhe, ostamme pelkkää luomua joitain poikkeuksia lukuunottamatta ja menee n 100-120 e viikossa. Teen lähes kaiken itse, syömme lihaakin. Valmisruuista vain pakastepitsaa pari krt/ kk.
Meillä menee rahatilanteesta riippuen viikossa n.15-30€, minä ja mies. Tiukkaa tekee,molemmat työttöminä.
2 vanhempaa,2 pientä lasta vaipoissa, 1 teini koko viikon kotona, 2 teiniä osan viikosta