Kunka monena päivänä isovanhemmat ovat tänä vuonna hoitaneet lapsiasi?
Onko hoitomäärä mielestäsi sopiva? Meillä äitini hoiti isompia kaksi päivää meillä kotona, kun olin synnyttämässä tammikuussa. Maaliskuussa isommat olivat kaksi päivää anopin ja apen luona. Olen tyytyväinen tilanteeseen.
Kommentit (84)
eikä viime vuonnakaan tai sitä edellisenä. Viimeksi isovanhemmat ovat hoitaneet vuonna 2007, työpäivien ajan siinä vaiheessa, kun vesirokko oli kestänyt yhteensä jo kolme viikkoa. Yökylässä mummoloissa ovat viimeksi olleet samana vuonna 2007.
Toiset isovanhemmat asuvat kaukana ja toiset samalla paikkakunnalla. Isovanhemmat ovat kohta kuusikymppisiä ja heillä on omia menoja ja nauttivat, kun viimeiset omat lapset ovat lentäneet pesistä viime vuosina.
Tilanne ei haittaa meitä. Hoitaisivat kyllä, jos (ajoissa) pyytäisimme. Emme henno rasittaa heitä, kun ovat vasta vapautuneet omien lasten tuomasta työstä. Toisaalta pienin lapsemme on niin nuori, että puoleentoista vuoteen ei ole ollut mitään tarvetta lähteä mihinkään ilman lapsia. Ulkomailla olemme käyneet kahdesti sinä aikana lapsien kanssa.
Lapset ovat 9-, 6- ja pian 1-vuotias.
mutta helmikuussa olin yökylässä (2 vrk) lasten kanssa vanhemmillani. Perjantaista sunnuntaihin. Anoppiin en ole ollut yhteydessä joulun jälkeen.
Jaa niin ja olen tyytyväinen.
Moin 35 päivää.
??? Onko lapsesi enemmän mummon seurassa kuin vanhempien? Hoitaako mummo lasta viikolla vai asuuko lapsi joka viikonloppu mummolassa???
Todella raskasta.
Siksi näin. Mummokin on masentunut.
Tosin puhetta on ollut kahdesta pitkästä viikonlopusta ilman lapsia - ekaa kertaa muutamaan vuoteen. Eli kummankin vanhemmat tulee tänä vuonna hoitamaan lapsia vuoroin n. 4 pv.
Mulla on kavereita, joilla on ihan yli-innokkasti lapsia hoitavia vanhempia. Käyhän se joskus kateeksi. Meillä on omiimme kyllä maantieteellisestikin välimatkaa.