Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunka monena päivänä isovanhemmat ovat tänä vuonna hoitaneet lapsiasi?

Vierailija
02.04.2011 |

Onko hoitomäärä mielestäsi sopiva? Meillä äitini hoiti isompia kaksi päivää meillä kotona, kun olin synnyttämässä tammikuussa. Maaliskuussa isommat olivat kaksi päivää anopin ja apen luona. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat oli meillä hoitamassa yhden päivän täällä meillä. Lapset 9 ja 11. Lisäksi 11v 9on ollut heillä yhden yön. Omat vanhemmat ottivat toisen lapsen myös yöksi. Ja ihan normaali vuosi. Minä olen lapset tehnyt ja ne myös hoidan. Aina olen lapset antanut hoitoon jos on pydetty, mutta eipä sitä usein ole pyydetty. Ihan ok, he ovat jo omat lapsensa hoitaneet. En halua omia lapsiani heille taakaksi. Yhdessä ollaan kyllä ja kyläillään toistemme luona joten hyvät vält on lapsilla isovanhempiin.

Vierailija
2/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä vanhemmilla, lisäksi ehkä 5 kpl muutaman tunnin hoitokeikkaa. Mielestäni sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkena 1-2 päivää työpäivän ajan joko miehen vanhemmilla, tai minun isälläni.

Aina välillä ovat yökylässäkin, ehkä kerran 1-2 kuukaudessa.

Olen oikein tyytyväinen.

Vierailija
4/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muillakin on isovanhempia, joita ei lastenlasten hoito kiinnosta. Meillä yksinelävä anoppi auttelee "pakolliset" töiden takia tulevat lastenhoitotilanteet. Näitä noin pari kertaa kuukaudessa ja vievät ehkä pari tuntia päivässä, joskus jopa puoli päivää. Omat vanhempani ovat kiinnostuneita vain omista tarpeistaan eikä lastenlasten hoito kiinnosta. Pari kertaa ovat hätätapauksessa auttaneet, mutta oma-aloitteisesti eivät kertaakaan. Lähellä asuvat ja hyväkuntoisia ovat.

Anopin luona lapset yöpyneet tänä vuonna pari kertaa, toisessa mummolassa kerran.

En ole tyytyväinen.

Vierailija
5/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muillakin on isovanhempia, joita ei lastenlasten hoito kiinnosta. Meillä yksinelävä anoppi auttelee "pakolliset" töiden takia tulevat lastenhoitotilanteet. Näitä noin pari kertaa kuukaudessa ja vievät ehkä pari tuntia päivässä, joskus jopa puoli päivää. Omat vanhempani ovat kiinnostuneita vain omista tarpeistaan eikä lastenlasten hoito kiinnosta. Pari kertaa ovat hätätapauksessa auttaneet, mutta oma-aloitteisesti eivät kertaakaan. Lähellä asuvat ja hyväkuntoisia ovat.

Anopin luona lapset yöpyneet tänä vuonna pari kertaa, toisessa mummolassa kerran.

En ole tyytyväinen.

Vierailija
6/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoitanut tänä vuonna 2 kertaa. Enpä ole kyllä enempää pyytänytkään, ei ole ollut menoja tai tarvetta.

Isäni ei pysty (vammainen) ja miehen vanhemmille ei voi viedä kun siellä riehuu narsisti-anoppi joka saattaa räjähtää ihan milloin tahansa mistä tahansa.

Vierailija
7/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi muutamia tunteja muutamana päivänä. Olen ihan tyytyväinen, saamme hoitoapua jos tarvitsemme. Emme usein tarvitse. Ihmetyttää vaan, ettei isovanhemmat halua ottaa vaan haluamisen vuoksi lapsia luoksensa yökylään tai muuten vaan. Itse totuin lapsena, että mummojen luokse mentiin kun haluttiin ja mummot soitti, että tulisitteko yökylään. Että sellaista tapaa ei meillä ole, mikä olisi kiva. 3

Vierailija
8/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ei koskaan aikaisemminkaan näiden yhdeksän vuoden aikana

Vierailija
9/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta PALJON enemmän kuin aiemmin. Muutimme elokuussa ulkomaille, mies oli lähtenyt jo kesäkuussa. Tarha oli heinäkuun kiinni ja minulla meni todella paljon aikaa siihen että pakkasin yksin kaikki tavarat, lajittelin ne muklaan tuleviin ja varastoon meneviin sekä pois heitettäviin, hoidin viimeiset paperiruljanssit ja puunasin asunnon muuttokuntoon.

Lapsi 5 v oli varmaan 2/3 heinäkuusta isovanhemmilla hoidossa, siis niin että oli myös yötä. Useimmiten niin että oli muutaman päivän pois, sitten muutaman kotona, sitten toisilla isovanhemmilla taas muutaman päivän jne.

Tähän sitten vielä päälle alkuvuoden tavalliset hoitokerrat niin aika paljon siitä tulee. No, toisaalta nyt sitten ollaan oikein urakalla ydinperheen kesken :)

Vierailija
10/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaista on mun vanhemmat hoitaneet ehkä yhtennsä 5 tuntia, koululaisia ei hetkeäkään. Miehen vanhemmat ei ketään kolmesta lapsesta minuuttiakaan. Olishan se kiva, kun enemmän hoitaisivat, mutta jos kerta eivät halua niin ei sitten. En viitsi pakottaa.

Vierailija
11/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5-ja kohta 2-vuotiaat. En ole tyytyväinen, mutta minkäs teet.

Vierailija
12/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa vasta tajuaakin, miten paljon omat vanhemmat auttaa. He ovat eläkkeellä, mutta melko hyvä kuntoisia. Asuvat vain parin kilometrin päässä ja näkevät lapsia melkein joka päivä.

Auttavat useamman kerran viikossa esim. hakemalla aikaisemmin päiväkodista, hoitamalla mun harrastusten ajan jne. Yökylässä lapset ovat mummolassa ehkä kerran kahdessa kuussa. Todella tyytyväinen olen.

Vierailija
13/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on hoitanut lapsia 3-4 yötä, meillä kotona.

ja appiukkoni 30min kun käytimme 3v.tyttöä lääkärissä.

Oma isäni on hoitanut n.4-6 päivää, eli aamusta iltaan.

Ja anoppini ei ollenkaan, koskaan.

Ja ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
14/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kokonaan että koululainen oli isäni luona 2 viikkoa kesällä.

Vierailija
15/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut mummolassa 2 x 2yön reissuja ja kolmas yökyläreissu tulee parin viikon päästä. Ekana kertana hän oli 1v. 10 kk, ja toisen yön jälkeen oli hieman kaipailuut meitä, nyt tokalla kerralla oli vaan ihan onnessan mummolassa!

Vierailija
16/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa vasta tajuaakin, miten paljon omat vanhemmat auttaa. He ovat eläkkeellä, mutta melko hyvä kuntoisia. Asuvat vain parin kilometrin päässä ja näkevät lapsia melkein joka päivä. Auttavat useamman kerran viikossa esim. hakemalla aikaisemmin päiväkodista, hoitamalla mun harrastusten ajan jne. Yökylässä lapset ovat mummolassa ehkä kerran kahdessa kuussa. Todella tyytyväinen olen.

ei ole niitä isovanhempia elossa ym.

Vierailija
17/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18krt (=9krt per mummo) ja silloin noin 3h kerrallaan. Eli molemmat anopit hoitavat noin kerran kuussa yhden illan, jotta voidaan mennä esim. elokuviin. Tämä on ihan ok systeemi, joskus kaipaisin tavallaan yökylääkin, mutta en sit kuitenkaan luota oikein siihen, että pärjäisivät meidän kahden villin kanssa.

PS:

Ihmettelen näitä joitain vastauksia, joissa isovanhemmat ovat säännöllinen päivähoitopaikka, että miten ne oikein jaksaa... Hyvä kun itsekään 3-kymppisenä jaksaa touhuta päivät pitkät lasten kanssa

Vierailija
18/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama 0 joka vuosi; kylässä käydään, mutta eivät ole lastenhoitajiksi tarjoutuneet.

Vierailija
19/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä auttaneet pihahommissa ja muuten. Olisin kyllä itse mieluummin omalla pihalla töissä kun hellan ääressä laittamassa "talkoo väelle" ruokaa taukoamatta ja kuunnella lasten tappelua.

Vaihtelu virkistäisi.

Vierailija
20/84 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset leikkivätkin sen ajan enimmäkseen kavereiden kanssa ulkona..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä