Kunka monena päivänä isovanhemmat ovat tänä vuonna hoitaneet lapsiasi?
Onko hoitomäärä mielestäsi sopiva? Meillä äitini hoiti isompia kaksi päivää meillä kotona, kun olin synnyttämässä tammikuussa. Maaliskuussa isommat olivat kaksi päivää anopin ja apen luona. Olen tyytyväinen tilanteeseen.
Kommentit (84)
sain nuorena muksun joten anoppi oli isompi apu ku voi uskoakkaan. Nukuin etelässä viikon lapsen ollessa 4kk. Pääsin näkemään kavereita itekseni kerran viikossa. Ilman sukulaisia/ystäviä olisin ollut lataamossa aivan varmasti. Lapsi alko nukkuu yöt kun meni kouluun. Itse en pidä koululaista enää hoidettavana. Reippaita ovat kuhan aikuinen saatavilla. Nyt yh joten kerran kk koko viikonloppu omaa aikaa :) Muistakaa LEVÄTÄ! Mami85
pysty laskemaan.
En kai voi olla muuta kuin tyytyväinen? Tekee sen omasta halustaan, emme oleta emmekä odota tällaista hoitoapua mutta anoppi haluaa sen antaa. Siispä olemme kiitollisia.
on sopiva määrä. anoppi on dementoitunut. omat vanhemmat alkoholisteja.
Tänä vuonna kylläkään ei ole kukaan muu kuin minä tai mieheni hoitanut lapsiamme (4kpl).
Lapsi on yleensä kerran kuussa yökylässä isovanhemmilla.
isovanhemmilla hoidossa, joten ovat lomiamme ja viikonloppuja lukuun ottamatta hoitanet lapsiamme joka ikinen arkipäivä klo 8-16.
Tämä on aika yleistä. Lähipiirissämme on neljä lasta, jotka ovat isovanhemmilla päivähoidossa vanhempien ollessa työssä.
Appiukolla ja anopilla käydään vähintään 2 kertaa viikossa koko perhe, minun äidilläni pari kertaa kuukaudessa. Riittää meille.
Mun vanhemmat eivät selviä edes omasta elämästään, joten heille en lapsiani hoitoon antaisi vaikka olisivat ainoat ihmiset maan päällä. Appivanhemmista toinen on sen verran huonossa kunnossa, ettei pysty esim. kumartumaan, joten ei hänkään voi pikkulapsia hoitaa. Toinen appivanhemmista olisi varsin kyvykäs hoitamaan, ja puheissaan hoitaisi vaikka ja miten, mutta käytännössä Lanzarote ja Aurinkorannat vetää enemmän puoleensa kuin lastenlapset. Muutti puoli vuotta sitten toiselle paikkakunnallekin, kun sai sieltä töitä, ja väitti yhdeksi perusteluksi sen, että on sitten lähempänä meitä (1,5h ajomatkaa). Montako kertaa on käynyt meillä sen jälkeen? Ei kertaakaan.
Olen tyytymätön tilanteeseen kaikilla mahdollisilla tasoilla. Kun yritin pyytää isovanhempia edes joskus, edes päivän tai jopa kaksi, hoitamaan lapsiamme, he kertoivat meille että MLL:stä saa palkattua lapsenhoitajia.
On ihan totta että saisimme mieheni kanssa sitä kahdenkeskistä aikaa palkkaamalla ulkopuolisen hoitajan, mutta ei meillä ole sydäntä tehdä sitä, kun lapset ovat kuitenkn päivähoidossa jo normaalistikin arkipäivät. Olisi rikkaus jos he voisivat tutustua vapaa-aikana isovanhempiinsa, mutta se ei ole rikkaus että hoitopäivän jälkeen kotona odottaa vieras hoitaja jota ei enää koskaan tule tapaamaan.
Kuudessa vuodessa olemme saaneet lastenhoitoapua isovanhemmilta kolme kertaa, kun on ollut tilanne jossa yksinkertaisesti emme ehdi hakea lapsia ajoissa hoidosta. Yhteensä siitä tulee varmaan suunnilleen tunti per vuosi.
on hoitanut tänä vuonna, eli joka päivä, kun olemme töissä mieheni kanssa.
Yötä ovat olleet muutaman kerran
Olin talvella kolme viikkoa sairaalassa kun kuopus oli syntymässä etuajassa, ja vauva oli synnyttyään kuusi viikkoa sairaalassa ja minä päivät hänen luonaan, joten tuona aikana esikoinen oli lähes päivittäin anoppilassa (asuu 10 km päässä). Vauvan syntymän jälkeen kuopus on ollut siellä ehkä kerran kahdessa viikossa hoidossa, tai sanoisinko kylässä, jos miehellä on pitkiä päiviä tai vauvalla sairaalakäyntejä tms. Lisäksi omat vanhempani ovat hoitaneet lapsia ehkä ehkä 5-10 kertaa (asuvat 300 km päässä).
Äitini on hoitanut kaksi kertaa, kun olen käynyt sairaalassa oman sairauteni vuoksi. Anoppi ei ole hoitanut kertakaan. Kumpikaan pappa ei ole hoitanut kertaakaan. Hoidan lapseni itse ja otan hoitoa vain pakottavassa tilanteessa kuten oma sairaalakäyntini oli.
ekaluokasta lähtien. rakastan teitä äiti ja isä. Olen saanut käydä töissä hoitamassa muiden lapsia
Onneksi minulla on ihana sisar, joka haluaa otata muksuja hoitoon aina välillä.
kun käytiin miehen kanssa shoppailemssa. Miehen vanhemmilla pari tuntia, kun mies kävi lääkärissä ja mulla oli jotain muuta menoa. En oikein kehtaa pidemmiksi ajoiksi viedä, kun ovat vanhempia ihmisiä kuitenkin jo. Eläkeläisiä kaikki.
Äitini on 85v ja isäni 91v, hoitivat poikiamme 5v ja 6v kesällä yhteensä muistaakseni 6 päivää. Näin saatiin pojille yli kahden kuukauden "kesäloma". Hoidossa pojat siis päiväsaikaan ja pari kertaa niin, että mieheni yöpyi mummilassa poikien kanssa hoitoa edeltävän yön.
Lyhyempiä muutaman tunnin jaksoja ovat hoidossa satunnaisesti. Jopa yksin isäni hoitoon saatamme jättää pojat tunniksi pariksi.
Vastavuoroisesti autamme heitä kauppareissuissa ja kaikenlaisissa vanhan omakotitalon hommissa.
vanhemmat. Ehkä noin 3-4 tuntia yhteensä molemmat. Ei tarvitse enempää.
maaliskuussa?? ne kaikki pappa hoiti =) ja päälle pari viikonloppu päivää =) todella todella tyytyväinen olen
järjestetty niin, että isovanhemmat hoitavat 2 lasta arkipäivisin. Eli aika monta hoitopäivää kyllä tälle vuodelle jo kasassa. Yötä eivät lapset saa siellä olla, vaan haemme työpäivän jälkeen kotiin. Ja isovanhemmat ovat usein myös viikonlopuksi lapsia vailla yökylään. Mutta en halua, koska haluan itsekin olla lasten kanssa...
ovat olleet tänä vuonna papan luona " hoidossa". Edellisestä kerrasta aikaa viitisen vuotta. Mutta koulun jälkeen menevät usein papan luo päiväkahville ja korttia pelaamaan.
no mun lapset eivät ole enää pikkuisia. Olis ihan kiva kyllä, jos ottaisivat vaikka viikonlopuksi vahtivuoron.
Meillä vaikeavammainen esikoinen, jota ei voi jättää valvomatta kokonaan vaikka onkin aikuinen.
kuten myös edeltäneinä 12 vuotena.