Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunka monena päivänä isovanhemmat ovat tänä vuonna hoitaneet lapsiasi?

Vierailija
02.04.2011 |

Onko hoitomäärä mielestäsi sopiva? Meillä äitini hoiti isompia kaksi päivää meillä kotona, kun olin synnyttämässä tammikuussa. Maaliskuussa isommat olivat kaksi päivää anopin ja apen luona. Olen tyytyväinen tilanteeseen.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitu viedä päiväkotiin mutta meidän oli molempien pakko olla töissä. Ja yhtenä päivänä kun oltiin yhdessä koirien kanssa näyttelyissä.

Öitä ei ole ollut ikinä, lapsi 3v. Olen tyytyväinen tilanteeseen, vaikka kaikki isovanhemmat on satojen kilometrien päässä niin ´ne saa hälytettyä hoitamaan hätätilanteessa jos vaikka juuri noin on että lapsi on pitkään sairaana eikä voida miehen kanssa jäädä kotiin pois töistä kovin pitkäksi aikaa.

Vierailija
62/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta ymmärrän, koska isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pyysi, ei ollut mitään tarvetta ja nuorempi siis oli meillä kotona.

Viime vuonna anoppi hoiti pari tuntia kerrallaan lapsia ainakin viisi kertaa, ja esikoinen oli yökylässäkin ehkä kolme tai neljä kertaa. Myös omat vanhempani hoitivat lapsia pari tuntia kerrallaan ehkä sen viisi kertaa.

Tänä vuonna ei sitten ole ollut tarvetta. Yökyläilyt tapahtuvat aina anopin ja lapsen pyynnöstä. Siihen ei meillä ole ollut tarvetta kuin kerran reilu vuosi sitten, kun mentiin synnyttämään kuopusta.

Tosi tyytyväinen olen tähän tilanteeseen. Saan hoitajan melko varmasti, jos todellista tarvetta olisi, mutta nyt ollaan miehen kanssa yritetty järjestää niin, että hän tulee mieluummin töistä aiemmin, jos on ollut menoja. Ei viitsitä liikaa kuormittaa isovanhempia.

Vierailija
64/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moin 35 päivää.

Vierailija
65/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm 3x yökylässä ja yhtenä iltana oli hoidossa:)

Todella tyytyväinen olen:)

Vierailija
66/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani eivät kykene hoitamaan enää itseänsäkään, miehen vahemmat ovat hyväkuntoisia, mutta eivät viitsi vaivautua edes hätätilanteissa.

Vierailija
67/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini kuollut ja anoppi vaikeasti sairas. Isoisät eivät ole potentiaalisia lasten hoitajia meillä.

Mutta itse olen suurperheeni halunnut ja itse lapseni hoidan eli ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
68/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempamme asuvat kaukana ja nähtiin toisia viimeeksi jouluna toisia lokakuussa.

Omat vanhempani hoitaisivat toisinaan ihan mielellään mutta anoppi+ appi ei jaksa eikä halua.

Vierailija
69/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi hoiti n 2 tuntia. Anoppi yhden kerran tunnin ja silloinkin lapsi nukkui koko ajan. Äitini on hoitanut ehkä 10 kertaa pari tuntia kerrallaan. Nämä siis viimeisen vuoden ajalta. Tarvitseeko sanoa etten ole erityisen tyytyväinen, mutta itsepä olen lapseni tehnyt,..

Vierailija
70/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä oli hänen omasta aloitteestaan, tosin lapset (6- ja 7-vuotiaat) menivät mielellään mummulaan yökylään talvilomalla. Ovat olleet siellä yökyllässä aikaisemmin kokonaista kolme kertaa.

Oma äitini on hoitanut lapsiamme tänä vuonna kerran, n. neljän tunnin ajan.

Vierailija
71/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoitaja.

Vierailija
72/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun vanhemmat ei pyytelis noita koko ajan hoitoon.en halua antaa.mun lapset,minä hoidan!! kerran kolmessa kk:ssa ois hyvä jos jaksaisivat siinä välissä olla pyytämättä!

Vierailija
73/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoiti esikoista kerran noin tunnin ajan kun käytiin miehen kanssa sairaalassa ya-kontrollissa, toisen kerran 1,5vrk kun oltiin synnyttämässä. Ei muuta.

Tyytyväisiä ollaan. Lisäksi äitini oli meillä minun apuna kahtena päivänä kun kotiuduttiin uuden vauvan kanssa sairaalasta, mies ei vielä voinut jäädä isyyslomalle.

Vierailija
74/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat 1,5 h päässä. Lapset 5 v ja 6 v.

Vierailija
75/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitaneet eivätkä tule hoitamaankaan tänä vuonna, kuten eivät ole aiempinakaan vuosina hoitaneet. En ole tyytyväinen, koska tahtoisin mielelläni lapsilleni muodostuvan hyvän ja läheisen suhteen isovanhempiinsa - jota ei muodostu, kun eivät tapaa kuin kerran kaksi vuodessa ja silloinkin ohimennen jossakin juhlissa. Oikein innolla odotan sitä aikaa, kun esikoinen vuoden, parin päästä tajuaa, miten paljon tuttavien lapset ovat toistuvasti isovanhemmilla hoidossa, ja alkaa kysellä, miksei hänen mummonsa vietä aikaa hänen tai muiden lastemme kanssa.

Vierailija
76/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollut melkein joka hetki äidin hoidossa. Mummo tulossa hoitamaan tuntien ajaksi kun käydään ultrassa. Yökylässä ollut elämänsä aikana mummolassa muutaman kerran mutta tuskin on edes tajunnut että vanhemmat ovat poissa kun on nukkunut sikeästi 12h yössä kolmekuukautisesta asti. Ja aamulla äiti siis ollut taas paikalla herätessä. Sinänsä minulla ei ole mitään kummempaa asiaa vastaan mutta tarvetta ei ole ollut muulle hoidolle. Mummo kyllä joskus harvoin muuten apuna mutta muuten yksin perheenä pärjätään.

Vierailija
77/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummut ovat hoitaneet lapsiamme tänä vuonna (7 vuotta ja 5 vuotta), niinkuin aiempinakin vuosina 0 tuntia

tai jos ihan rehellisiä ollaan 2007 olivat mummulassa hoidossa 8 tuntia (samana päivä, me teimme muuttoa).

siis seitsemän vuoden aikana ovat olleet mummuloissa hoidossa yhteensä 8 tuntia.

toisessa mummulassa eivät ole olleet yhtään tuntia ilman omia vanhempiaan.

Kyläilemme koko perheenä mummuloissa noin 1 kuukaudessa, ja mummot/papat meillä 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
78/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hoitaneet lapset kotona tänäkin vuonna. Isovanhemmat eivät hoida lapsia. Olen tyytyväinen, että omillaan pärjätään.

Vierailija
79/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen tilanteeseen

Vierailija
80/84 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moin 35 päivää.

??? Onko lapsesi enemmän mummon seurassa kuin vanhempien? Hoitaako mummo lasta viikolla vai asuuko lapsi joka viikonloppu mummolassa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän