Lapseni aloitti päiväkodissa 9 kk iässä, mitä ajattelet minusta?
Kommentit (33)
Voi olla, että myöhemmin kadut sitä tai sitten et. Mutta elämä jatkuu myös sen jälkeen. Omani aloitti n 1,5v pk:n.
Epäilen suuresti, että olisit tuleva ko. alan ammattilainen, jos olet tuollaisen ratkaisun tehnyt... Vuoden ikäinen olisi jo ihan eri juttu kuin eroahdistuksensa kanssa painiskeleva 9-kuukautinen :(
osaa ehkä jo ottaa hieman rennommin. Vauva on kuitenkin 5 päivää viikossa kotona, ja hoidossa vain 2 päivänä viikossa jos silloinkaan. Eroahdistus meni meillä 7-8 kk ikäisenä ohi.
Ap
tietoisesti alulle pantu. Kolmas tuli yllätyksenä minipillereiden petettyä. Ja neljäs, jota odotan, on taas tietoisesti alulle pantu.
Ehkäisyvälineet tunnemme kyllä.
Kun valmistun toukokuussa, niin jään taas kotiin 3-4 vuodeksi, ellei pidemmäksi aikaa.
Ap
vein oman kuopuksenikin hoitoon 10,5-kuukautisena. Minulla oli onneksi mahdollisuus osa-aikatyöhön näin alkuun mikä helpotti päätöksen tekemistä. Hyvin on kaikki mennyt ja tyttö viihtyy hyvin päiväkodissa. Loppuviikosta on jo hieman väsynyt ja ärtynyt, onneksi on lyhennetty työaika eli pitkät viikonloput.
Enkä koe päätöksestäni palata aikaisessa vaiheessa työelämään minkäänlaista huonoa omatuntoa.
2 päivää viikosta tarvitsemme lapsille päivähoitoa, muut päivät hoidamme itse.
Ap
ja katkeroitua siitä myöhemmin lapselle ? " Kun äiti oli sinun kanssa kotona 3 vuotta, äidiltä meni koko opinto-oikeus sivusuun ja nyt äidillä ei ole edes ammattia ". Haloo...
niiinhän se vanha kansakin sanoi.
Opiskelet lastenhoitoalalle mutta omasi viet vauvana hoitoon...
tietoisesti alulle pantu. Kolmas tuli yllätyksenä minipillereiden petettyä. Ja neljäs, jota odotan, on taas tietoisesti alulle pantu.
Ehkäisyvälineet tunnemme kyllä.
Kun valmistun toukokuussa, niin jään taas kotiin 3-4 vuodeksi, ellei pidemmäksi aikaa.
Ap
Sulla melkonen päiväkoti kotonakin.. Meinaatko oikeesti jaksaa muidenkin lapsia? Saako kysyä minkä ikäinen olet? Siis että ehdit hyvin työelämään vielä vuosien päästä? Tsemppiä, oot aikamoinen kun raskaana jaksat!
Sulla melkonen päiväkoti kotonakin.. Meinaatko oikeesti jaksaa muidenkin lapsia? Saako kysyä minkä ikäinen olet? Siis että ehdit hyvin työelämään vielä vuosien päästä? Tsemppiä, oot aikamoinen kun raskaana jaksat!
Vielä siis on aikaa olla työelämässä.
Olen aina halunnut suuperheen ja mieheni myös. Hoidan mielelläni muiden lapsia omieni lisäksi ja ohjaan perhekahvilaakin kaiken muun ohella.
Ap
En tiedä mitä ajattelen sinusta, mutta sen tiedän itsestäni että en veisi.
Mä ajattelen, että noi hetket kun lapsi on pieni, oman lapsen kanssa, ovat sellaisia ettei niitä voi saada ikinä takaisin.
Mikään ei ole niin tärkeää, ei mikään.
Mä olen tehnyt ihan tietoisen valinnan, että olen ollut lasten kanssa kotona senkin ajan kun
ne ovat alakoulussakin. Rahallisesti tämä ei tosiaan kannata, mutta tiedän että olen tehnyt oikein.
lapset on muuttaneet pois kotoa, kukaan ei palkkaa yli 12 v kotona ollutta naista töihin
Mä olen tehnyt ihan tietoisen valinnan, että olen ollut lasten kanssa kotona senkin ajan kun
ne ovat alakoulussakin. Rahallisesti tämä ei tosiaan kannata, mutta tiedän että olen tehnyt oikein.
lapset on muuttaneet pois kotoa, kukaan ei palkkaa yli 12 v kotona ollutta naista töihin
Mä olen yksityisyrittäjä nykyään.
työkaverit, pomo ja asiakkaat? Muistavatko he sinua vanhana ja arvostavat sinua, ja sinä heitä? Vai olisko ne kuitenkin ne omat lapset?