Lapseni aloitti päiväkodissa 9 kk iässä, mitä ajattelet minusta?
Kommentit (33)
Nykyään lapsen kehityksestä puhutaan niin paljon, että uskon ihmisten, fiksujen sellaisten tajunneen, että vauvan paikka ei ole päiväkodissa.
työsopimus anna mahdollisuutta hoitovapaaseen (kyllä, tämä on aivan totta...). Lähinnä kiinnostaa, miten lapsesi on pärjännyt. Entäpä itse?
äkkiseltään en ymmärrä. Mutta sun elämäshän se on.
Nykyään lapsen kehityksestä puhutaan niin paljon, että uskon ihmisten, fiksujen sellaisten tajunneen, että vauvan paikka ei ole päiväkodissa.
Tulen itse tekemään tulevaisuudessa lastentarhanopen työtä.
Ap
lapsi aloitti hoidon saman ikäisenä. Toivottavasti on hyvin mennyt =)
Tilanteessasi on niin paljon raskasta muutenkin, ettei tähän kannattaisi ottaa vielä av-vitusta päälle.
opiskelu ei antanut myötä, ja pakko oli laittaa vuoden ikäinen hoitoon. hyvin meni:)
Tilanteessasi on niin paljon raskasta muutenkin, ettei tähän kannattaisi ottaa vielä av-vitusta päälle.
tulin uteliaisuudesta testaamaan vieläkö av on yhtä mustavalkoinen kuin aikaisemmin :)
Ap
Tulen itse tekemään tulevaisuudessa lastentarhanopen työtä.
Ap
En ole ikinä, kuullut kenenkään sanovan, että lasten kotonahoitaminen kaduttaa, mutta toisin päin kyllä. Se on niin lyhyt aika. Vaikka kaksi vuotta "uhrata" sille, että on oman lapsensa kanssa, kun lasket kuinka monta vuotta ehdit vielä opiskella ja tehdä töitä myöhemmin.
Tätä asiaa pitää jauhaa uudestaan ja uudestaan, toivottavasti edes osa vauvan hoitoon laittamista pohtivista todella miettii asioiden tärkeysjärjestystä.
niiinhän se vanha kansakin sanoi.
Opiskelet lastenhoitoalalle mutta omasi viet vauvana hoitoon...
opiskelu ei antanut myötä, ja pakko oli laittaa vuoden ikäinen hoitoon. hyvin meni:)
Opiskeluoikeus uhkasi päättyä, olen saanut 3 lasta opiskelujen aikana ja nyt piti palata kouluun jotta saisin paperit tänä vuonna ulos.
Ap
Mitäs jos vaikka on pakko mennä töihin kun kotihoidontuella ei pärjää - mihin lapsi? Ite meinaan olla kotona mut ottaa päähän nää mustavalkobesserwisserit.
Mua vain harmittaa puolestasi, koska sinulta jää näkemättä ja kokematta niin moni asia, jonka pienokaisesi lähikuukausina oppii j oivaltaa todennäköisesti ensimmäistä kertaa juuri hoidossa ollessaan.
En ole ikinä, kuullut kenenkään sanovan, että lasten kotonahoitaminen kaduttaa, mutta toisin päin kyllä. Se on niin lyhyt aika. Vaikka kaksi vuotta "uhrata" sille, että on oman lapsensa kanssa, kun lasket kuinka monta vuotta ehdit vielä opiskella ja tehdä töitä myöhemmin.Tätä asiaa pitää jauhaa uudestaan ja uudestaan, toivottavasti edes osa vauvan hoitoon laittamista pohtivista todella miettii asioiden tärkeysjärjestystä.
3 vuoden opiskelut olisivat valuneet hukkaan koska opinto-oikeus olisi loppunut. 3 opiskeluaikana pidettyä äitiyslomaa ja pari hoitovapaata päälle riittivät koululle.
Ap
Epäilen suuresti, että olisit tuleva ko. alan ammattilainen, jos olet tuollaisen ratkaisun tehnyt... Vuoden ikäinen olisi jo ihan eri juttu kuin eroahdistuksensa kanssa painiskeleva 9-kuukautinen :(
Mua vain harmittaa puolestasi, koska sinulta jää näkemättä ja kokematta niin moni asia, jonka pienokaisesi lähikuukausina oppii j oivaltaa todennäköisesti ensimmäistä kertaa juuri hoidossa ollessaan.
ja joskus ei sitäkään. Suoritan viimeisen harjoitteluni, yhden kurssin ja teen opinnäytetyön valmiiksi tänä keväänä. Olen siis kotona paljon ja perheeseemme kuuluu myös lastensa hoidosta nauttiva isä.
Ap
Hei, toivon todella, että jäät kotiin ja otat lapsen pois päivähoidosta! Lapsesi on pieni vain kerran. Myöhemmin kadut, kun veit lapsen noin pienenä hoitoon. Sen sijaan et kadu, että siirsit töihin menoa muutamalla vuodella. Työelämä odottaa Sinua ja töitä ehdit tehdä.
Ymmärrän noin pienen lapsen äidin töihinmenon tai kokopäiväopiskelun vain, jos perheen isä on kotona hoitovapaalla tai vuorotteluvapaalla. Miksi niin moni äiti pitää työtään tärkeämpänä kuin omaa lasta? Mieluummin olen hyvä äiti kuin hyvä työntekijä.
En ole ikinä, kuullut kenenkään sanovan, että lasten kotonahoitaminen kaduttaa, mutta toisin päin kyllä. Se on niin lyhyt aika. Vaikka kaksi vuotta "uhrata" sille, että on oman lapsensa kanssa, kun lasket kuinka monta vuotta ehdit vielä opiskella ja tehdä töitä myöhemmin.Tätä asiaa pitää jauhaa uudestaan ja uudestaan, toivottavasti edes osa vauvan hoitoon laittamista pohtivista todella miettii asioiden tärkeysjärjestystä.
3 vuoden opiskelut olisivat valuneet hukkaan koska opinto-oikeus olisi loppunut. 3 opiskeluaikana pidettyä äitiyslomaa ja pari hoitovapaata päälle riittivät koululle.
Ap
Epäilen suuresti, että olisit tuleva ko. alan ammattilainen, jos olet tuollaisen ratkaisun tehnyt... Vuoden ikäinen olisi jo ihan eri juttu kuin eroahdistuksensa kanssa painiskeleva 9-kuukautinen :(
osaa ehkä jo ottaa hieman rennommin. Vauva on kuitenkin 5 päivää viikossa kotona, ja hoidossa vain 2 päivänä viikossa jos silloinkaan. Eroahdistus meni meillä 7-8 kk ikäisenä ohi.
Ap
työsopimus anna mahdollisuutta hoitovapaaseen (kyllä, tämä on aivan totta...). Lähinnä kiinnostaa, miten lapsesi on pärjännyt. Entäpä itse?