Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla tulee mieleen luomusti synnyttäneistä, että

Vierailija
25.10.2005 |

niillä on niin iso värkki, ettei ne tarvi mitään kipulääkettä..

Ei varmasti näin ole, mutta silti..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpa oiskin noin niin oisin välttynyt parilta kipeältä repeämältä!

vauva syntyi niin vauhdilla, että olin saamassa epiduraalia (4cm auki). paikat aukesivat hetkessä ja kätilö katsoi tilanteen kun sitä itkin ja huusin. Totesi että piikki pois selästä heti, vauvan pää syntyy NYT.

Synnytys kesti yhteensä 1h 10min, joten siinä ei paljoa ehtinyt..

Vierailija
2/32 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hyvä provo meni pilalle ihan ap:n tyhmyydestä. Ei tajunnut, että " värkillä" ja sen tiukkuudella ei ole mitään tekemistä SUPISTUSTEN kanssa... Hih, kohtu on se, joka supistelee ja kohdun supistelut aiheuttaa kivun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niillä on niin iso värkki, ettei ne tarvi mitään kipulääkettä..

Ei varmasti näin ole, mutta silti..

Vierailija
4/32 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin itse luomusti, tosin siitä syystä että mitään ei ehditty antaa. Olisin toki kernaasti helpottanut niitä tuskia jollain, mutta kun ei niin ei.

Ap, mitä sinulle sanottiin synnytyksen jälkeisillä gynekäynneillä? Sanottiinko koskaan (naisgynen toimesta), että todella tiukassa kunnossa lihakset ja ettei edes huomaa, että olen joskus synnyttänyt??? Minullepa sanottiin näin.

Eli teoriasi meni metsään. Mutta provohan aloituksesi olikin, olihan? Ei kukaan voi olla noin tietämätön ja idiootti

Vierailija
5/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vähän ap. asioista selvää ennen kuin kirjoitat.

Vierailija
6/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt luomusti kaksi kertaa, alapääni on silti erittäin pienikokoinen (liiankin pieni :().

Vierailija
7/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eri tavoin kuin normaalitilanteessa kun nainen ei ole raskaana. Hormonit ja synnytyksen vaiheet auttavat elimistöä avaamaan tien lapselle jotta se pääsee syntymään. Kun synnytys on ohitse, naisen " värkki" palautuu pikkuhiljaa ennalleen.

Jos tämä " värkki" on liian tiukka lapsen kokoon nähden tai lapsi tulee ulos niin nopeasti ettei naisen elimistö ehti valmistautua kunnolla lapsen ulos saattamiseen, niin " värkki" repeää.

Käy joskus synnytysvalmennuskurssilla. Ihan jotta saat hiukan faktatietoa tuohon päähäsi.

Vierailija
8/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeämät ei johdu pitkittyneestä ponnistusvaiheesta. Vaan asia on niin päin että jos vauva ei mahdu syntymään, ponnistusvaihe pitkittyy ja kun vauva vihdoin syntyy paikat lähdes poikkeuksetta repeää. Toinen juttu pitkittyneissä ponnistusvaiheissa on se että usein sitten päädytään avittamaan imukupilla ja imukuppihan vaatii lisää tilaa ja lisää repeämisriskiä.

Vierailija:

repeämät tulee usein siitä syystä, että ponnistusvaihe on pitkittynyyt, ei siitä syystöä, että olisi jotenkin erikoisen tiukka

Vierailija
9/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pahasti joka kerta? Ihme logiikkaa...

Ja ap:lle olen synnyttänyt kaksi luomusti, mitäköhän tekemistä sillä on värkin koon kanssa? Rehellisesti sanottuna en tiedä onko omani ISO, sillä vertailupohjaa ei ole, mutta onko asialla niin kauheasti väliä? Minä ja mieheni olemme kuitenkin tyytyväisiä... Siihen miltä **llu miehestä tuntuu vaikuttaa varmasti enemmän esim naisen kiihottuneisuus, jolloin värkki turpoaa ja tuntuu tiukemmalta... sekä itsestä että miehestä.

Kun lukee tällaisia aloituksia tulee usein mieleen, että kysyjä on todella keskenkasvuinen, eikä tiedä vielä mitään siitä mitä seksi ja onnellinen parisuhde voi parhaimmillaan olla :)

Vierailija
10/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla sain kyllä epiduraalin. 15 minuuttia ennenkun piti ruveta ponnistamaan, 16 minuuttia siitä poika oli syntynyt. ja tää synnytys siis 3h16 min käynnistämisestä.

Vierailija
11/32 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt kaksi keskikokoista lasta ns. " luomuna" , se ei ollut minulle mikään itsetarkoitus, mutta eipähän vaan missään synnytyksen vaiheessa tullut sellainen tunne, että " nyt on PAKKO saada jotain kipulääkettä" , joten en sitten mitään pyytänyt. Itse olen ajatellut lähinnä niin, että minulla on ehkä keskimääräistä korkeampi kipukynnys, jos sitä jotenkin voi mitata.

Vierailija
12/32 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli jo ennen lapsia. Neljä sieltä tullutta lasta ei ole vaikuttanut asiaan mitenkään.

Vierailija
13/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet olevasi jossain muualla esim. lapsuuden lempipaikassa, meressä kellumassa yms. silloin kun kipu tulee ja ajattelet että vielä tulee se kovempikin kipu

Vierailija
14/32 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssissa annettiin ponnistuslupa, mutta en suostunut... mutta pakkohan se oli, kun pää jo kuulemma näkyi. Ja revetä voi, vaikka luomusti synnyttäisikin, ainakin mua tikattiin hitaasti ja hartaasti. Siinä vaiheessa kylläkin puudutettiin...

Vierailija
15/32 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
16/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

Vierailija
17/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin sattui supistukset, eikä niillä kauheesti pillun kanssa ole tekemistä..

Vierailija
18/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

Vierailija
19/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika suuri kipukynnys enkä tuntenut vielä tarvetta puudutukseen, kunnes päätin kokeilla ammetta... Rentouduin kai siellä sitten niin että kohdunsuu aukeni nopeasti ja kätilö raahasi minut mieheni avustuksella synnytystuoliin ja parin supistuksen ja karjaisun avustuksella lapsi solahti pihalle.

Vierailija
20/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän ne kivut tuntuu? Värkissäkö sulla vai?

Mulla yksi synnytys luomusti, muissa kolmessa kivunlievitystä. Värkki normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan