Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla tulee mieleen luomusti synnyttäneistä, että

Vierailija
25.10.2005 |

niillä on niin iso värkki, ettei ne tarvi mitään kipulääkettä..

Ei varmasti näin ole, mutta silti..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miks tuli hirveet supistukset nopeesti, jotka avas nopeesti kohdunsuun, niin, että sairaalassa sanoivat, että ei kerkee ottaa puudutusta...Jaa mistäköhän tiedän??? Ei kai sillä ole MITÄÄN TEKEMISTÄ tiukkuuden kanssa. Miten jotkut on noin idiootteja??? No, ehkä jos ei tee mitään muuta kun roikkuu täällä aamusta iltaan...

Vierailija:

Vierailija:

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

Vierailija
22/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset ne eniten sattui, ponnistaminen ja syntymä ei. Lisäksi synnytys oli melko nopea, joten kesti sen ilman sitä pelottavaa epiduraaliakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kiplääkettä ei siis ehditty antaa. Esikoinen kyseessä. Ei tainnu olla kuitenkaan löysyydestä kyse:)))

Vierailija
24/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

repeämät tulee usein siitä syystä, että ponnistusvaihe on pitkittynyyt, ei siitä syystöä, että olisi jotenkin erikoisen tiukka

Vierailija
25/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kammoan piikkejä ja verta, mutta epiduraalin otin. En tiennyt mitään, kun se oli jo laitettu. Ja tosin hyvin pystyi supistuksista huolimatta olemaan paikallaan sen ajan, että se laitettiin.

Vierailija
26/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missäköhän ne kivut tuntuu? Värkissäkö sulla vai?

Mulla yksi synnytys luomusti, muissa kolmessa kivunlievitystä. Värkki normaali.

Vierailija
27/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole oikeasti niin typerä, että näin luulee?

Minulla oli helppo synnytys, en halunnut epiduraalia tms, enkä edes revennyt.

Ja ikinä ei ole ollut " löysyys" ongelmana, itse asiassa päin vastoin.

Se miten alapää joustaa synnytyksessä ei ole mitään tekemistä tiukkuuden kanssa.

Vierailija
28/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen synnytyksen nopeudesta johtuen pyysin heti spinaalin kun menin toista synnyttämään vaikken oikeasti ollut siinä vaiheessa vielä niin kipeä että olisin välttämättä tarvinnut.

Näin sain täysin kivuttoman synnytyksen, supistuksia ei tuntunut ollenkaan ja ponnistusvaihekin oli täysin tunnoton koska puudutus oli juuri " parhaassa vaiheessa" kun sai ponnistaa. Ompelukin oli täysin kivuton juttu.

Vierailija
29/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa luomusti koska kätilöt töpeksi. Toisen kanssa luomusti koska olin auki 9cm kun sairaalaan kerkesin, kolmannen kanssa luomusti koska lapsivedet meni kun ilmottauduin ja vauva oli maailmassa tästä 10 minuutin päästä. Esikoisen kanssa repesin aika pahasti ponnistusvaihe 21min, toisen kanssa vähemmän ponnistusvaihe 25min, kolmannella taas vähän enemmän kuin keskimmäisen kanssa, ponnistuvaihe 5min.

Vierailija
30/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska oli KARMEA, ja luulin repeäväni, siltä tuntui, mutta enpä revennyt, ja se riippuu ihan siitä millainen kudos on. Minulla tosi hyvä, ja värkki ihan tiukka ennen ja jälkeen. Usein nuorilla on parempi venyvyys ja palautuminen.

Jos vauva tulee ulos esim. yhdellä ponnistuksella on repeämisen riski suurempi kun kudos ei ehdi valmistautua ja venyä tarpeeksi, kun ponnistaa muutamia kertoja ehtii nahat venyä eikä pakosti repeä..

Vierailija
31/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kivut siellä tunnu avautumisvaiheessa. Ennenvanhaan katsos kun ei ollut epiduraalia, niin oli vaan synnyttettävä. Eikä sitä vieläkään joka paikassa ole saatavissa. Kyllä ihmiset synnyttävät/synnyttäisivät edelleen " luomusti" jos pakko olisi, kun ei sitä peruuttaakaan voi enää siinä vaiheessa.

Vierailija
32/32 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

mulla molemmat tuli tosi nopeasti... huu, vieläkin hirvittää.

olisin halunnut epiduraalin molemmilla kerroilla, mutta eipä ehditty antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi