Kokemuksia emätintulehduksista?
No niin,mulla on sitten ollut lievä emätintulehdus yli 5 kk,söin silloin 5kk sitten gynen käskystä vagi-c:tä (papassa myös todettiin lievä emätintulehdus)ja pahanhajuinen vuoto oli poissa kunnes taas seuraavien menkkojen jälkeen alkoi uudestaan.
Siis se vuoto on sellaista harmahtavaa,tosi nestemäistä ja haisee ihan karsella (tuntuu että tulee vaatteidenkin läpi?). No hain viikko sitten taas vagi-c ja kuurin aikana vuoto muuttui liman,rään näköiseksi ja ei enää haise...onko noista lääkkeistä oikeasti mitään apua tuohon tulehdukseen?Miksei siihen määrätä mitään antibioottia yms?
En oikeasti enää kestä jos taas tulee pahanhajuista vuotoa....
Onko muilla vinkkejä miten ton tulehduksen taltuttaa? Vältän saippuapesuja ja öisin alakerta saa ilmaa.
Pliis,auttakaa...
Kommentit (5)
ja on vähän kun sillipurkkia haistaisit, niin kyseessä on epäspesifinen emätintulehdus, ja siihen kyllä kuuluu antibiootit... Flagyl yleensä tablettina, emätinpuikkona tai molempina, jos pahana.
ja antibiootit tarvitaan, jos on kunnon bakteeritulehdus.
haju on todella kauhea. Antibiootit kyllä auttavat varsin pian. Kuuri on yleensä min. 10vrk.
Ei se tulehdus kotikonsteilla häviä.
vaikka kuinka monta antibioottia, eikä vaiva ota lähteäkseen. Mulla tulehdus ei oo ihan noin paha, mutta valkovuodossa on välillä tosi paha haju. Haju liittyy ihan selvästi stressiin - mitä stressaavampaa töissä ja muualla, sitä ankeempi olo alaosastolla.
Olen saanut pidettyä vaivaa kurissa Lactal-geelillä (saa käsikauppatavarana apteekista) ja intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä. Pesen myös pikkarit välillä 95 asteessa (käytän vain puuvillaisia). Tämän lisäksi yritän kiinnittää huomiota syömisiini: vaivaa pahentavat sokeri, vaalea vehnäjauho jne...
crp yleensä koholla, jos bakteeritulehdus. Vahvat antibiootit aloitetaan.