IS: Rippileirillä viskiä naukkaillut ja ”terskan nupista” puhunut kirkkoherra palaa virkaansa
Sopimattomat puheet ja yömyssyt veivät kirkkoherran pitkälle virkavapaalle. Nyt edessä on paluu arkeen.
Kommentit (9)
"Terskan nuppi" on asiavirhe, kun terska ON se nuppi.
No pitihän sen palata, kun rippileiritkin alkavat pyöriä taas muutaman viikon päästä.
Just kivasti tämän kesän rippileirejä varten.
Tottakai kirkot aina suojelee perseilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
"Terskan nuppi" on asiavirhe, kun terska ON se nuppi.
Totta, kyrvännuppi olisi parempi ilmaisu
👌
Minun riparilla pappi häippäsi pariksi päiväksi kaupunkiin ryyppäämään ja tuli taksilla kauheessa kännissä takaisin. Pappia ei näkynyt enää loppuajasta oli sulkeutuneena huoneeseensa. Siinä esimerkki nuorille.
Tämä maailma näyttää kauhistelevan sekä perseileviä pappeja mutta myös niitä, jotka puhuvat Jeesuksesta. Jeesuskin ajettaisi pois rippikoulun opettajan tehtävästä tänä päivänä, koska hän puhuu niin loukkaavasti.
"Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."
Tosin ei huomata että Jeesus sanoo joka tahtoo. Ei hän pakota. Se on ihmisen tahdon asia.
Monet Jeesuksen puheet kuulostavat tämän päivän ihmisen korvaan tiukalta ja niuhotukselta. Mutta Jeesus tekee selväksi sen, että "se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään (taivaaseen) ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." Ja sanoisiko että harvempi on niitä jotka haluavat sitä tietä käydä.
Jumala tämän kesän rippikoululaisia siunatkoon. Jos vaikka halukkaa siellä saisivat kuulla sen sanoman, joka Jeesuksella oli tarjota, eikä vain kännisten ja maallisten pappien perseilyä.
Normi päivä kristityillä.