Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takokaa mun päähän järkeä!

Vierailija
28.03.2011 |

Tää on varmasti todella pieni ongelma verrattuna ihan OIKEISIIN ongelmiin, mutta mua tämä vaivaa.

Mistäs sitä aloittaisi. No kyse on siis siskostani ja hänen nimivalinnastaan pojalleen. meillä on siis molemmilla pojat, minun 3kk hänen 2kk ja meidän lapsemme tietysti kastettiin ensin. Olen ollut aina hirvittävän läheinen isämme kanssa ja halusinkin antaa pojallemme toiseksi nimeksi isämme toisen nimen. Halusin sen olevan ns. kunnianosoitus isälleni että kuinka hyvin hän oli hommansa hoitanut kun nimesin ensimmäisen lapseni hänen mukaansa :) Ja tämä oli minulle tosi tärkeä ja iso juttu.

Noh, tuli siskoni pojan ristiäispäivä ja kas kummaa, hänkin antoi pojalleen saman nimen toiseksi nimeksi.

Okei, ihan heti sanon että joo, tiedetään että en voi omia MITÄÄN nimiä, enkä erityisesti mitään tälläisiä "suku" nimiä Mutta pakko se on häpeäkseni myöntää että kyllä minulle silti paha mieli.

Jotenkin tuntuu että siltä meni jotenkin merkitys. Ettei se enää ole niin erityistä.

Mä tiedän olevani varmaan todella lapsellinen kun tälläisestä asiasta jaksan nähdä vaivaa, mutta jotenkin se, että tasan kuukausi sitten me annoimme pojallemme saman nimen ja sitten isosisko perässä.

Miksei hän antanut ensimmäiselle pojalleen tuota isämme toista nimeä? miksi juuri nyt kk meidän poikamme nimenantamisen jälkeen?

Tuntuu muutenkin että sen jälkeen kun minun elämäni on "alkanut" (Löytämnyt ensimmäisen parisuhteen, mennyt naimisiin, saanut lapsen) on siskoni käyttäytynyt muutenkin todella ihmeellisesti. Jotenkin on välillä tuntunut että hän kokee minut uhaksi hänen valokeilalleen, kun hän on esikoisena tottunut vähän olemaan esillä. Hän meni ensin naimisiin ja sai ensin lapset hänen lapsenlapsiaan hemmoteltiin ja huomioitiin ja minä olin kärkiporukassa heitä hemmottelemassa :D

nyt tuntuu että kaikesta on tullut jotain kilpailua, aina hänen täytyy pystyä näyttämään minulle olevansa jotenkin parempi ja auta armias jos menen sanomaan jotain hänen /heidän käytöksestään vaikka ihan pikku asiasta niin sitten minä ARVOSTELEN heitä...

Tiedän. tuntuu tosi typerältä valittaa tälläisestä asiasta ja varmasti saan teidät niskaani, onhan maailmassa pahempiakin ongelmia, mutta mulle tuli todella paha mieli.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on kateellinen ihminen ja se siskosi varmaan kateudun takia käyttäytyy sinua kohtaan noin.

Vierailija
2/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on kateellinen ihminen ja se siskosi varmaan kateudun takia käyttäytyy sinua kohtaan noin.

kun minulle tuli tuosta ihan oikeasti paha mieli ja eilen illalla tuli vähän itkukin.. :/

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tuollaista touhua ihmettelisin.

Vierailija
4/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulle tuli tuosta ihan oikeasti paha mieli ja eilen illalla tuli vähän itkukin.. :/ Ap

mutta noissa hormonihöyryissä ihan ymmärrettävää. Taustalla voi ihan hyvin olla niinkin, että siskosi on suunnitellut tuota nimen antoa jossain vaiheessa annettavaksi ja se nyt vaan tuli nyt?

Lähtökohtaisesti en viitsi ajatella perheestä/suvusta aina sitä negatiivisinta, sattumalla on usein osuutensa moneen asiaan.

Siskollasi voi myös olla pahamieli sinun vuoksesi, eli hänen mussukat ei enää ole huomion keskipisteenä, vaan nyt sinullakin on sellainen valopilkku.

Vierailija
5/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta tuntuu vähän kuin haluaisit omia isäsi. EIkös hän kuitenkin ole yhtälailla siskosi isä?

Saattaa olla että sisko nyt jotenkin tuntee asemansa uhatuksi ja tekee tällaista. Koeta suhtautua siihen...hänellähän se ongelma on.

Vierailija
6/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla syytä loukkaantua siskoni käytöksestä?

Ap

Vierailija
7/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessasi ihan mistä vaan, syystä tai syyttä!

Vierailija
8/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskosi esikoispojalleen miehensä isän nimen? Sittenhän on ihan loogista, että perheen toinen poika sai toisen papan mukaan nimensä.

Vierailija
9/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo nimi juttu vaan särähti korvaan..

Enkä minä ikinä kehtaisi tästä siskolleni sanoa.. :D

Ap

Vierailija
10/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuskin loukkaantuisit edes tuosta asiasta. Tai olisitte jutelleet siitä tmv. Tuntuu, että tuo sun paha mieli tuli jostain isommasta asiasta kuin vain tuosta nimihommasta.

Vierailija
11/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ulkopuolela katsottuna, samalla tokanimellä ei ole mitään merkitystä, tai siis ainakaan mitään negatiivista merkitystä.

Vierailija
12/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puhumattomuus varmaan lisää sitä painetta ja pahaa mieltä.

Voisko siitä asiasta jutella ihan asiallisesti, että miten ja milloin te kumpikin päädyitte näihin nimivalintoihin. Voisithan vaikka kysyä siskoltasi miltä hänestä tuntuu tämä sama nimi. Siinä voi olla luonteva tilaisuus kertoa omista ajatuksistaan. Ei kannattais jättää tätä asiaa hiertämään teidän välille.

Aika pieni juttuhan tämä varmaan jostain näkökulmasta on, mutta just se puhumattomuus ja epäilykset tekevät usein pienistäkin asioista niin vaikeita.

Eri asia tietysti, jos siskosi onkin oikeasti vaikea tyyppi, jonka kanssa ei voi keskustella tai joka kieltää kaiken. Ymmärrän, että sellaisiakin ihmisiä on. Mut yleensä ihmisten kanssa auttaa tuo avoin keskustelu.

Vierailija
13/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis haloo toinen nimi, siis isän toinen nimi ja nyt molempien poikien toinen nimi.

No elämä on vaikeaa, kun siitä tekee vaikeaa. Jos kaikesta yrittää löytää piiloloukkauksia ja haluaa elää herne nenässä. Oma katkeruutesi vie sinulta elämänilon.

Asiat voi myös nähdä positiivisesti, jotkut sen taidon osaavat sinä näköjään mustaat kaiken ja levität tätä marttyyrin myrkkyä ympärillesikin.

Vierailija
14/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluat antaa lapsellesi isäsi nimen, erityisenä kunnianosoituksena, mutta kun siskosi antaa lapselleen myös isän nimen, tämän nimen erityisominaisuus häviää. Eli haluaisit että oma poikasi, yksi (monestako?) lapsenlapsesta saisi erityisoikeuden ja kunnian kansaa pappansa nimeä ja ehkä näin olisi jossain erityisasemassa tai ehkä erityisläheinen pappansa kanssa. Et varmaan näin ajatellut mutta ehkä jotain tällaista tiedostamatonta motiivia takana oli.

Tai ehkä siskosi koki noin, eikä halunnut että hänen lapsensa jäävät sinun mussukkasi varjoon papan silmissä. Ehkä pappa olisi saattanut olla erityisylpeä nimensä kantajasta, ehkä hänellä olisi ollut pieni erityisasema papan sydämessä. TIlannetta tasoittaa kun kaimalapsenlapsia on kaksi.

Vierailija
15/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suutuit turhasta. Mitä se haittaa jos pojilla on molemmilla isoisältä TOINEN nimi? Saahan siskosikin käyttää isäsi nimeä ihan samasta syystä. Olisin loukkaanutnut, jos kysessä olisi etunimi, siis nimi, jolla lasta puhutellaan

Vierailija
16/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustis ja loukkaannuitko siskollesi paljon?

Vierailija
17/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihan kohtuuton! Eihän ole sinun etuoikeutesi käyttää tuota nimeä. Minulla ja siskollani on kummallakin tyttö ja poika ja molemmilla on samat toiset nimet vanhempiemme mukaan. Ei ole koskaan edes käynyt miesessä että siinä olisi jotain outoa ja loukkaavaa. Ja minä olen isosisko jolla vanhemmat lapset.

Vierailija
18/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä mitä voit tässä tehdä, on katkeroitua ja pahoittaa mielesi siskosi nimivalinnasta.

Kyllä niille suvun piirissä nimet löytyy, juniori ja seniori tai joku muu. Elämä jatkuu.

Saahan tuota vähän ihmetellä, mutta jos sinä "veitkin" jo valmiiksi ajatellun nimen eikä siskosi voinut siitä luopua.

Vierailija
19/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli siis toinen nimi eikä ensimmäinen. No naiset saavat ongelmia ihmeellisistä asioista.

Minua ahdistaa, ettei ole siunaantunut tyttölasta, koska sille olisin halunnut antaa saman nimen kuin vaimolla, mutta eri kielellä. Lapsenlapsia odotellessa.

Vierailija
20/39 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommetnoin että mielestäni olet kohtuuton. Tokikaan omille tunteilleen ei mitään voi mutta hei ihan oikeesti, ettekö voisi olla ylpeitä, että isäsi nimi on jo kahdella poijalla, ja vaikka pyskiä tekemään siitä nimen joka pyörii suvun miehillä. Meillä poika sai toiseksi nimekseen nimen, joka on jo toisena nimenä ollut isänisänisällä! Ja olemme ylpeitä, että nimi jatkuu ainakin yhden sukupolven lisää :) Löysää narua vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi