Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla tuloilla lainaa + ensiasuntokysymyksiä

Vierailija
26.03.2011 |

Heippa! Kertokaas viitseliäät hieman että millaisilla tuloilla olette saaneet lainaa n. 160 000€? Mieheni on iskenyt silmänsä 90-luvulla rakennettuun, kylpyhuonerempattuun kolmioon ns. työväenalueella. Sopiiko teistä tämmöinen asunto ensiasunnoksi? Olemme molemmat kyllästyneet vuokra-asuntoihin ja jatkuviin epävarmuuksiin (muutot, vuokrannousut ym.). Miehellä on vakituinen työpaikka, minä olen sairaslomalla (tulot n. 600€/kk). Onko asunnon hankkiminen edes realistista tässä vaiheessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin 2400e/kk tuloilla saanut 100 00e

Vierailija
2/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarvitset takaajan tai säästöjä helvetisti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin 2400e/kk tuloilla saanut 100 00e

Vierailija
4/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muita velkoja

Vierailija
5/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina: max 3 x vuoden bruttotulot,

kuukausivähennys: 25% kuukauden bruttotuloista

Vierailija
6/6 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaneuvotteluissa ensiasunnon ostoa varten.



Lainasummaan vaikuttaa paitsi yhteenlasketut tulot, myös esim. näkymät tulojen noususta ja omat säästöt. Teidän kohdalla tuloja ei varmaankaan lasketa sinun sairausloman tulojen mukaan vaan sen mukaan, paljonko saat kun palaat töihin. Sen aikaa voitte vaikka pitää vapaata lyhennyksistä ja maksaa vain korkoja. Riippuen tietty miten pitkää saikkua lusit.



Oma kokemukseni tuon meidän neuvottelun jälkeen on se, että rahaa syydetään aika helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan