Verokortti asiaa
Sain ekan kerran mätkyjä ja nyt pitäisi ensivuodelle tehdä muutoksia ettei samoin kävisi enää. Ennen matkakulut on korjannut sen ettei mätkyjä tule mutta nyt ei tule enää matkakorvauksia niin miten toimia ettei mätkyjä tule enää. Tiedän että pitää muutosvero tehdä tai jokin sellainen mutta suoraan sanottuna en tiedä miten sellainen tehdään. Meillä ei verotoimistoa ole missä voisi käydä kysymässä apua.Lähin 100km päässä. Netissä voi tehdä mutta en siis osaa kun ei ole tarvinnut tehdä ennen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes yrittänyt....?
Olen. Onko niin vaikea ymmärtää ettei kaikki osaa kaikkea jollei ole koskaan tehnyt kyseistä asiaa.
Jos netissä verokortin muutokset tuntuu hankalalta, niin soita verotoimistoon.
Olen joka kerta saanut heiltä hyvää ja asiallista palvelua 😊
Matkakorvaukset ovat yleensä verottomia. Tarkoititko kuitenkin matkavähennyksiä?
Hae uutta verokorttia loppuvuodeksi vaikka sitten, kun olet saanut elokuun palkan. Viimeisten 3 kuukauden palkka on sitten helppo arvioida ja kun vähennykset ovat oikein, ei pitäisi mätkyjä tulla.
Vero.fi - muutosverokortti
siellä arvioit loppuvuoden tulot, nyt saadut tulot ja verot näkyvät jo siellä. Verohallinnon sivuilla on hyvät ohjeet, käy tutustumassa.
Vierailija kirjoitti:
Matkakorvaukset ovat yleensä verottomia. Tarkoititko kuitenkin matkavähennyksiä?
Hae uutta verokorttia loppuvuodeksi vaikka sitten, kun olet saanut elokuun palkan. Viimeisten 3 kuukauden palkka on sitten helppo arvioida ja kun vähennykset ovat oikein, ei pitäisi mätkyjä tulla.
Vähennyksiä kai niin. Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vero.fi - muutosverokortti
siellä arvioit loppuvuoden tulot, nyt saadut tulot ja verot näkyvät jo siellä. Verohallinnon sivuilla on hyvät ohjeet, käy tutustumassa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Jos tulosi samalla palkalla oli viime vuonna esim 30 000e niin laita tälle vuodelle vaikka 35 000e. Ellet tarkemmin pysty arviota laskemaan. Laita aina vähän yläkanttiin vuosituloarvio. Ja katso viimeisestä palkkakuitista paljonko olet tänä vuonna maksanut ennakonpidätystä niin saat verokorttiin uuden tulorajan ja uuden veroprosentin.
Ilmoitat työnantajalle että pidättää vaikka 1-2 prosenttia enempi veroa. Korotukseen ei tarvitse kysellä verottajalta mitään
Soita sinne verotoimistoon, herttilei sentään!
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat työnantajalle että pidättää vaikka 1-2 prosenttia enempi veroa. Korotukseen ei tarvitse kysellä verottajalta mitään
Ei meillä ainakaan työnantajalle näitä ilmoiteta eikä edes palkanlaskijalle mikä on outoa. Palkanlaskija käski tehdä muutosveron. He ei kuulemma ota näitä ilmoituksia korottamisesta. Entisessä työpaikassa riitti kun ilmoitti palkanlaskijalle.
Soita verotoimistoon, sieltä antavat neuvoja :) Kirjoita kysymyksesi ylös valmiiksi, niin saat paremmin avun ongelmaasi.
Minä vaan sanon aina palkanlaskijalle että korottaa veroprosenttia. Jos on 15, käsken vaihtaa 19:sta.. tulee sit veronpalautusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Onko niin vaikea ymmärtää ettei kaikki osaa kaikkea jollei ole koskaan tehnyt kyseistä asiaa.
Eli et osaa LUKEA, tai et ymmärrä lukemaasi. Verottajan sivulla on tarkat ja yksityiskohtaiset ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaan sanon aina palkanlaskijalle että korottaa veroprosenttia. Jos on 15, käsken vaihtaa 19:sta.. tulee sit veronpalautusta.
Helppoa jos palkanlaskija ottaa vastaan ilmoituksen,meillä ei ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan työnantajalle näitä ilmoiteta eikä edes palkanlaskijalle mikä on outoa. Palkanlaskija käski tehdä muutosveron. He ei kuulemma ota näitä ilmoituksia korottamisesta. Entisessä työpaikassa riitti kun ilmoitti palkanlaskijalle.
ei se mitään muutosVEROA käskenyt tehdä vaan muutosveroKORTIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa ymmärtää, jos ei tiedä paljonko on tienannut vuodessa tähän mennessä ja paljonko suunnilleen tulee tienaamaan loppu vuoden aikana.