Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerinrasitus testistä

Vierailija
24.03.2011 |

Minulla olisi huomenna tämä kyseinen testi, eli pitäisi olla se 12h syömättä ja juomatta.. Eikö saa edes juoda vettä? Olen raskaana 19rv ja minusta tuntuu että en voi olla juomatta ollenkaa, muutenkin janottaa koko ajan todella paljon. Oletteko juoneet yhtään nesteitä tämän 12h aikana? kokemuksia muutenkin testistä, onko se litku oikeasti niin pahaa kun kaikki sanovat? Ja miten paljon sitä verta oikeen otetaan?

Kiitos vastanneille

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ehdoton 12h paasto koska menee rasituskoe hukkaan jos jotain suuhusi laitat. joillekki tulee huono olo, varaa vaikka kirja tai käsityö mukaan, koska et saa liikkua kovin paljoa kokeen aikana ja kestää kuitenkin sen pari tuntia.

Mutta tuo pari tunti aon lyhyt iaka, kun kyseessä on tärkeä asia :) tsemppiä !

Vierailija
2/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit juoda max. lasillisen vettä.

Itse tein niin, jos oli janontunne, että otin vesikulauksen ja syljin pois.

Se litku maistui minusta eniten hunajalle, aika pahaa oli (inhoan hunajaa muutenkin).

Minusta otettiin 3 verikoetta, ennen litkkua, 1h ja 2h kuluttua. Varaa syömistä ja juomista heti vikan verikokeen jälkeen nautittavaksi, niin jaksat lähteä terveyskeksuksesta :)

Varaa hyvää luettavaa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuta sai parilla huikalla kostuttaa. Eli siis hanpaatkin joutu jättää pesemättä.

Vierailija
4/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina kuvittelin että se olisi ollut kamalan makeaa maultaan, ja olin hämmästynyt miten mautonta se oikeastaan olikaan. Mutta en voi mitenkään sanoa sen olleen pahan makuista. Ihan helposti menee alas.

Vierailija
5/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme kertaa olen testissä käynyt. Joo eväitä kannattaa varat, jotta saat heti jotain suuhusi, kun pääset pois. Ja liikkua et tosiaan saa rasituksen aikana. Paikoillaan istuskelemista.

juoma ei ole mitään pahanmakuista, aika neutraalia ja lasillinen juodaan, joten kyllä ton rasituksen kestää kun ottaa oikean asenetten matkaan.

Vierailija
6/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun litkuni oli ihan oikeasti vain vettä ja glukoosia eli makeaa sokerilientä ilman lisämakuja. Ei hyvää, mutta koska olen makean perään muutenkin, niin meni melko kivuttomasti alas.

Itse luin aamun lehden testin aikana. Kerrankin tuli hyvin luettua. Ja kuuntelin mummojen vuodatusta pitkistä jonotusajoista labraan..

Vierailija
7/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt "innolla" odottaisin sitä testiä.. Hieman kyllä jännittää, koska pyöryn todella helposti jos en ole syönyt vähään aikaan mitään, paineet nytkin todella alhaalla 96/62.. Eniten harmittaa kun joudun linja-autolla menemään labraan, ei tosin ole kun 3km matka mutta olisin jonkun saattajan edes halunnut, mutta miehenikin on töissä jne.. Jos tuo testi nyt menisikin ihan ok! :)

Vierailija
8/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tarjottiin mahdollisuutta odottaa se pari tuntia makuuasennossa, jos olis huono olo tullut. Mun ei kuitenkaan tarvinnut makuulla olla, sen verran ok olo oli.

Tosiaan, kannattaa jotain syötävää ottaa mukaan sen jälkeen nautittavaksi, jotain ei kauhean makeaa. Esim. hedelmä tai sämpylä.

Pahin osa mielestäni tossa on se, ettei saa juoda. Ja se, että kun sen sokerilitkun on juonut, ei saa edes huuhtoa suutaan vedellä (siitä sokerista jää ällö maku suuhun). Mut kyllä sen pari tuntia aina kestää vaikka päällään seisten. ;)

Vierailija
9/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan yliluonnollisen mieletön räkätauti?

Itse paastosin ohjeen mukaan, mutta silti siinä puolessa vuorokaudessa nieleskelin varmaan litran räkää.

Yäk. Ja paastoarvohan olikin sitten koholla... Kiva :-(

Kai se räkäkin sisältää jotain energiaa?

Vierailija
10/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin jouduin pakosta juomaan hieman yli sallitun ennen testiin menoa. Oli nimittäin sen verran hutera olo.

Vierailija
11/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö testien välissä saa juoda? Tai saako sen sokeri litkun päälle juoda esim vettä?

Vierailija
12/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin syömättä kl. 22 jälkeen. Aamulla ennen lähtöä join yhden sallitun lasin vettä. Ensimmäisen verikokeen ja glukoosilitkun jälkeen hoitaja antoi mulle desin vettä, joka piti juoda 5 minuutin jälkeen. muuta ei saanut juoda tai syödä.

Vierailija
13/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta testin aikana ei myöskään saa juoda muuta kuin sen litkun. Minulle ainakin tuli huono olo sen ekan tunnin jälkeen siitä sokerista. Tulokset kuitenkin ihan normaalit. Otin oottamista varten mukaan kirjan jota sitten lueskelin. Äkkiä se aika meni.

Vierailija
14/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotu vesihän vaikuttaisi verikokeen tulokseen!

Vierailija
15/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo enemmän tai kokeiden oton välillä se nestemäärä laimentaa verta ja vääristää tuloksen.

Räkä ei sisällä hiilihydraatteja joka nostaisi sokeriarvoja. Diabeetikoilla sairastaminen voi arvoja nostaa, joten tod näk sinulla jolla ne arvot oli koholla on taipumus raskausdiabetekseen taudista huolimatta kuitenkin.

Vierailija
16/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hammastahnaa voi pestä. Hammastahnassahan on fluoria ja vaikka mitä makuaineitakin, jotka vääristää tulosta.

Jopa tupakointi on kielletty. Ja en siis edes polta, mutta yllätyin ohjeeseen.

Vierailija
17/24 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mitään hampaidenpesukieltoja. mukaan pyydettiin ottamaan puolikas sitruuna ja sen täti puristi sen litkun joukkoon. ei maistunut ollenkaan pahalle, oli kuin voimakkaan makuista mehua.

Vierailija
18/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerirasitus aiheuttaa monille stressiä ja pelkoa! Miten ihmeessä nykyihmiset selviytyisivät entisaikojen olosuhteissa, kun raskaudet ja synnytykset merkitsivät naiselle todellista riskiä kuolla tai sairastua vakavasti ilman minkäänlaista mahdollisuutta saada lääketieteellistä apua?

Vierailija
19/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan yliluonnollisen mieletön räkätauti? Itse paastosin ohjeen mukaan, mutta silti siinä puolessa vuorokaudessa nieleskelin varmaan litran räkää. Yäk. Ja paastoarvohan olikin sitten koholla... Kiva :-( Kai se räkäkin sisältää jotain energiaa?

vaikka ei sitä räkää nielisikään...

Vierailija
20/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä aikuinen ihminen saa alas kaksi muovimukillista sokerivettä, ei kannata maistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi