Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerinrasitus testistä

Vierailija
24.03.2011 |

Minulla olisi huomenna tämä kyseinen testi, eli pitäisi olla se 12h syömättä ja juomatta.. Eikö saa edes juoda vettä? Olen raskaana 19rv ja minusta tuntuu että en voi olla juomatta ollenkaa, muutenkin janottaa koko ajan todella paljon. Oletteko juoneet yhtään nesteitä tämän 12h aikana? kokemuksia muutenkin testistä, onko se litku oikeasti niin pahaa kun kaikki sanovat? Ja miten paljon sitä verta oikeen otetaan?

Kiitos vastanneille

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole mistään hampaidenpesu tai hammastahnakiellosta koskaan kuullutkaan, ja olen ollut tuossa kokeessa monta kertaa

Vierailija
22/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä litkuja on erilaisia. Ensimmäisen raskauteni sokerirasituksessa juotava litku oli sellaista paksua siirappimaista, ei maistunut muuta kuin makealta, eli oli aika pahaa. Toisella kerralla oli kuin vähän normaalia makeampaa Cokista olisi juonut; kolanmakuista ja hiilihapollista juomaa. Kolmannella kerralla litku oli myös kevyesti hiilihapotettua ja vähän sitruunaisen makuista. Määrä on aina ollut n. kaksi muovimukillista eli ehkä 3-4 dl. Nuo hiilihapolliset ovat auttaneet paastonjälkeiseen janontunteeseen ihan kivasti.

Kolmannesta kerrasta on nyt aikaa viikon verran, eli asia on tuoreessa muistissa. Join yön aikana yhteensä kolme kulausta vettä, ja se riitti yllättävän hyvin, vaikka normaalisti juon pari kertaa yössä kunnon mukillisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ehdoton 12h paasto koska menee rasituskoe hukkaan jos jotain suuhusi laitat.

Pystyin itse paastoamaan vain 8,5 tuntia, koska raskaana en saanut unta alkuyöstä ja nälkäisenä en olisi pystynyt nukkumaan ollenkaan. Paastoarvo oli silti vain 4,5. Onko tosiaan niin, että ohjetta lyhyempi paasto vaikuttaa muihinkin arvoihin? Itse en edes hätyytellyt rajoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi