Onko jollain käsillä Dostojevskin Idioottia?
Ajattelin lukea sen, mutta joku on nähtävästi repinyt siitä sivut irti, jäljellä on vain kannet. Niin että jos joku viitsisi kirjoittaa tänne, mitä niiden kansien välissä lukee, kiitos kovasti jo etukäteen!
Kommentit (13)
Kun vähän samanlaisiahan ne venäläiset klassikot kaikki on... ootas mä kirjoitan kohta mitä siinä sanotaan.
Lämmin kiitos kuitenkin Sodan ja Rauhan tarjoajalle.
Joku ihana ihminen vastasi minulle ja olen siitä kovssti kiitollinen
Terveisin se potterin sivun perään kyselijä joka sai jo vastauksen
Tää on just niin tätä tämän porukan paskamaisuutta
Joku ihana ihminen vastasi minulle ja olen siitä kovssti kiitollinen
Terveisin se potterin sivun perään kyselijä joka sai jo vastauksen
mulla oikeasti on Dostojevskin Idiootin kannet tässä ja halu saada kirja luettua.
Olisi todella hienoa jos joku jolla kirja on naputtelisi tekstin tänne. Ajatelkaa - saatais kaikki se kirjan sisältö. Voitais jutella kirjan teemoista. Ei sitä tarvitsisi kerralla kaikkea kirjoittaa.
Nuori ylioppilas Raskolnikov tekee rikoksen 1800-luvun Pietarissa: murhaa koronkiskojaeukon ja tämän paikalle sattuneen sisaren. Hän ei tee murhaa niinkään ryöstöaikeissa vaan kokeillakseen ja todistaakseen itselleen olevansa moraalisesti valioihminen.
Raskolnikovia vaivaavat syyllisyydentunteet ja vainoharhat siitä, että kaikki epäilevät häntä. Hän tapaa hurskaan prostituoidun, Sonjan, jonka vaikutuksesta lopulta tunnustaa teon ja joutuu kahdeksaksi vuodeksi Siperian pakkotyöleirille, jonne Sonja häntä seuraa.
Tero
Siis Raskolnikov on Rikoksen ja rangaistuksen päähenkilö. Idiootissa on ruhtinas Myskin ja Jepantsevin perhe ja famme fatale Nastasja Filippovna. Pahis on Rogozin.( en ole varma oikeinkirjoituksesta) Mulla Idiootti löytyy hyllystä ja sängystä. Mutta onneksi on tyyppiä Myskin (liian hyvä ihminen).
Nuori ylioppilas Raskolnikov tekee rikoksen 1800-luvun Pietarissa: murhaa koronkiskojaeukon ja tämän paikalle sattuneen sisaren. Hän ei tee murhaa niinkään ryöstöaikeissa vaan kokeillakseen ja todistaakseen itselleen olevansa moraalisesti valioihminen.
Raskolnikovia vaivaavat syyllisyydentunteet ja vainoharhat siitä, että kaikki epäilevät häntä. Hän tapaa hurskaan prostituoidun, Sonjan, jonka vaikutuksesta lopulta tunnustaa teon ja joutuu kahdeksaksi vuodeksi Siperian pakkotyöleirille, jonne Sonja häntä seuraa.
Tero
...oikein teoksen teksti lähde liitoon, vaikka omat ansionsa tuolla tiivistelmälläkin ilman muuta on. :)
Mullakin on se, mut ei Dostojevskin Idioottia, kaikkia muita idiootteja on senkin edestä, saanko lähettää sulle pari?
Kalliiksi tulevia narisevia teinejä ja pörisevä mies.
ollakseen provo, näin luulen. Provot ovat useimmiten sellaista yleistä asenneälämölöä tai julki-idiotismia.
Idiootti on monisataasivuinen, ajoittain tylsä, mutta kokonaisuudessaan suurenmoinen romaani hyvyydestä. Jopa sen juoni on vaikea tiivistää nettipalstamittaan, sisällöstä puhumattakaan!
Sivujen repijältä on joko loppuneet sytykkeet tai sätkäpaperi kun on repinyt kirjan. :)
tuolla toisessa ketjussa on joku niin kiva ihminen, että kirjoittaa sitä sivua tänne!