Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajani asiaton käytös, todella paskan maku suussa :/

Vierailija
21.03.2011 |

Minulle kävi vkonloppuna tapaturma, liukastuin ja iskin pääni jäähän, niska retkahti tod pahasti.

Kävin sairaalan päivystyksessä heti sen jälk ja nyt tänä aamuna työterveyslääkärillä koska en pysty töihin.

Oireeni ovat kova kipu varsinkin nauraessa ja ylös noustessa oikean rinnan alla kuylkiluiden kohdalla, vasemman puolen selkälihas sieltä ylhäältä muljahtanut ja turvoksissa ja pahimpana niskan toimimattomuus eli en esim voi kallistaa päätäni lainkaan taaksepäin enkä makuulla ollessani saa milliäkään päätä nostettua tyynystä ylös.

Ts nostan kaksin käsin päätäni kun olen hilannut itseni sivuasentoon patjalta/sohvalta ja ponnistan ylös, suora nousu ei käy tuon rinnanaluskivun vuoksi.

Sitten asiaan; pomoni oli aika tympeän kuuloinen puhelimessa aamulla, sanoi että pitäisi mennä kunnalliselle terveyskekseen vaikka varsinhyvin on tiedossa että työterveyteen äkillisissä tapauksissa jotka estävät työnteon työkyvyn arviointiin.

No, ei siinä mitän, työterveyteen sain ajan, jouduin/pääsin kaularangan kuvauksiin, yht 7 röntgenkuva kaulan alueesta.

Röntgenlääkäri luki kuvat, lekuri kertoi minulle; selvisit todnäk säikähdyksellä mutta kaularanka on ainakin nyrjähtänyt ja kylkiluu siksi kipeä että lihs revähtänyt.

2 eri vahvaa lihasrelaksanttireseptiä kouraan ja kotiin, 3vrk sairaslomaa ja jos ei tokene niin takaisin lekurille.

Oikea käsi on aika veltto tällä hetkellä ja hieman sormia pistelee, ekan tabun otin juuri äsken.

Pomo sanoi puhelimessa että "olitko sinä selvinpäin" kun kaaduin.

Menin hieman sanattomaksi, totesin että "ööö se oli keskellä la-päivää ja olin lasteni kanssa kävelemässä sitä jalkakäytävää, kiitos vain eli kyllä todellakin olin selvin päin".

Toivotti tervettulleeksi to töihin, ohitti kokonaan sen mitä lekuri sanoi että sairasloma saattaa venyäkin.

Nyt on sitten pyssy ohimolla-fiilis, torstaiksi on kuntouduttava, vedän varmaan noi tabupaketit kaikki niin johan alkaa lyyti kirjoittamaan ja kykenen päiväkotityöhön.

Toivon sitä todella itsekin, mutta paskan maku jäi suuhun, muutenkin tod kurja olotila kun esim autossakin istuminen vaikeaa, miehen jarruttessa tai liikennevaloista lähtiessä, täristessä jne minä pidin kädellä päästä kiinni, tuin sitä, kun tuntui niin ilkeältä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyi ne asiat, jotka pitikin ja toisaalta lääkäri ei ole vielä määrännyt sinulle lisää sairauslomaa, joten tietysti oletetaan, että menet töihin, kun sairausloma loppuu. Niin ihmisillä on tapana tehdä.

Toinen vaihtoehto on se, että työnantaja laittaa sinut tutkimuksiin ja todetaan, että et ole työkykyinen ja sinut saa irtisanoa.

kyllä mä ainakin alkaisin vakavasti harkita noita lisätutkimuksia ja työkyvyn kriittistä tarkastelua tämän ap:n pomona, enkä näkisi irtisanomista mahdottomana. Ei sille ainakaan työnteko tunnu sopivan.

Jos olisin pomosi kommentoija, niin kusipääkäyräni pärähtäisi täysiin lukemiin kuunneltuani sinua vain hetken.

Keksisin syyn potkia sinut pihalle hienosta firmastani. Siihen ei tarvittaisi työkyvyn kriittistä tarkastelua.

Vierailija
2/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli 6 vrk yli 39 asteen kuumeessa talvilomalla ja sitten menin työterveyslääkärille kun lämpö aamulla vielä 38, kamala kröhä ja korvia+poskionteloita särki -> crp 136, dg keuhkokuume ja sairaslomaa 3 vrk....

Menin sen jälkeen töihin täysin puolikuntoisena mutta nyt tässä köhitään viidettä viikkoa

...

Mutta asiaan: AP älä murehdi työnantajasi sanomisia eikä työn tekemistä; se on ta:n ongelma ! Tärkeintä on että saat itsesi kuntoon, tuollaisen tapahtuman jälkeen ei ole leikkimistä ! JOs ei ala helpottamaan niin vaadi lisää tutkimuksia äläkä murehdi että kuka maksaa. Terveys on tärkein kuitenkin.

taitaa yleensä (ellei nyt mikään todella paha sairaus ole) antaa vain tuon 3 päivää kerrallaan. Mullekin on joskus sanottu että "Et sinä vielä kolmen päivän päästä työkykyinen ole, mutta tule sitten hakemaan lisää saikkua.".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin joka laittaisi erityissairaanhoitoon tutkittavaksi.

Osa murtumista ei näy heti kuvissa.

Oirekuvasi on sen laatuinen että tarkemmat tutkimukset ovat paikallaan.

Vierailija
4/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikonloppuna sen äijä ja kersat odotti autossa, kun tää muija kaatui.

Ja nyt se väittää että olis kävellyt lasten kanssa.

Montako avausta oot aiheeseen liittyen tehnyt? Viisi? Yhdessä avauksessa oli äijälläkin mennyt hermot.

Vierailija
5/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaularangan alueen murtuma ei näkynyt ensimmäisissä kuvissa vasta uusissa kuvissa näkyi murtuma tai olikohan niin että eri lääkäri katsoi samat kuvat.

Tämä tapaus oli hoidossa samassa huoneessa jossa isäni oli leikkauksensa jälkeen.

Oli suuri riski halvaantumiseen mutta ihme ja kumma ei halvaantunut.

Vierailija
6/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa kysyä oliko työntekijä humalassa ja olen kuullut, että sillä perusteella voidaan evätä palkallinen sairausloma.

Kvtes:in mukaan jos työntekijä on ollut 2 kk työnantajan palveluksessa ennen sairauslomaansa on hän oikeutettu 60 päivän palkalliseen sairauslomaan. Tämän jälkeen palkka putoaa 2/3 ja lopulta 1/3 jne.

En ymmärrä miksi et olisi saanut mennä työterveyteen, sillä sehän on se ensisijainen paikka minne työntekijä menee sairauslomaan sa hakemaan. Päivystysajalla kunnallinen.

Mutta ei sinua kyllä voida pois töistä potkia kaatumisesi takia. Vai onko niin AV-mammat, että jos käsi tai ranne murtuu niin antaisitte samantien monoo?

Vierailija
7/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis sairaanhoitoa, ja tällöin työntekijän tulee mennä joko päivystykseen tai yksityiselle. Näin esim meillä, eli ei ole sairaanhoitotasoista työterveyshuoltoa. Tosin suurimmalla osalla on...

Työnantaja voi irtisanoa jos työkyky on pysyvvästi alentunut mutta silloin ei kyllä puhuta viikkojen tai kuukausien saikuista vaan VUOSIEN. Jos on vaikka vakava syöpä tai sydänleikkaus niin saikku on pitkä mutta työntekijä on työkykyinen KUN SAIKKU LOPPUU eikä irtisanomisoikeutta ole.

Työnantaja saa kysyä oliko työntekijä humalassa ja olen kuullut, että sillä perusteella voidaan evätä palkallinen sairausloma. Kvtes:in mukaan jos työntekijä on ollut 2 kk työnantajan palveluksessa ennen sairauslomaansa on hän oikeutettu 60 päivän palkalliseen sairauslomaan. Tämän jälkeen palkka putoaa 2/3 ja lopulta 1/3 jne. En ymmärrä miksi et olisi saanut mennä työterveyteen, sillä sehän on se ensisijainen paikka minne työntekijä menee sairauslomaan sa hakemaan. Päivystysajalla kunnallinen. Mutta ei sinua kyllä voida pois töistä potkia kaatumisesi takia. Vai onko niin AV-mammat, että jos käsi tai ranne murtuu niin antaisitte samantien monoo?

Vierailija
8/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopeta tuollainen itsesi lietsominen. Sattuuhan noita vahinkoja. Jos pomosi ei juuri nyt ymmärtänyt täysin tuskaasi, niin turha sinun on sitä itse lisätä. Jos saikku jatkuu, niin se jatkuu, ei pomo voi luvata sinulle seuraavaa kuukautta sairaslomaa vaikka tilanne sitä vaatisi.

Vierailija
9/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tuossa oli asiatonta?

t. ohis

Vierailija
10/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vasta sitten kun olet toipunut. Parantele rauhassa. Ehkä pomosi ei vain ymmärtänyt kuinka vaikeasti loukkaannuit.

Vierailija
11/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairausajan palkan maksu riippuu siitä.

Vierailija
12/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi pomosikaan tietää. Katsot tilanteen keskiviikkona ja haet lisää sairaslomaa, jos et ole toipunut. Ei pomosi voi sitä mitenkään torpedoida, kun on kyse ihan selkeästi työkyvyttömyydestä. Sitten jos lääkäri ei anna sairaslomaa, olet pulassa. Pomosi ei tätä hommaa määrää.

Vierailija
13/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte työnantajan maksella!

Vierailija
14/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla kylmänviileää myös siksi, että ap on usein sairaslomalla milloin flunssan, milloin lapsen sairauden ja nyt tapaturman vuoksi. Kaikki tietysti aiheellisia poissaoloja, mutta paljon sairastelevaa pomot jotenkin kyttää erityisesti.

Kokemusta on paljon sairastelevasta työkaverista.

Toivottavasti toivut nopeasti äläkä suotta stressaa työasioista. Ne kyllä hoituu.

Vierailija
15/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoisella työpaikallani lähdin aamulla seitsemän jälkeen töihin, astuin jotenkin oudosti harhaan hämärillä portailla ( tai no yksi porras oveni edessä ) ja kaaduin suoraan mahalleni, niin että oikea käsi jäi huonossa asennossa kroppani alle. Särky oli heti jumalaton ja käsi turposi parissa minsassa kaksinkertaiseksi..No, paniikissa kävin vaihtamassa itkua vääntäen likaiset vaatteeni ja ajoin töihin ( en edes pystynyt vaihtamaan vaihteita kuin vasurilla ), sieltä työkaverit veivät työterveyteen, käsi kuvattiin ja murtunuthan se oli.. :( Kun menin sitten kipsauksen jälkeen takaisin töihin aamupäivällä viemään sairaslomalapun ( ja tuntien todella todella huonoa omaatuntoa, koska töissä oli kamala kiire ) niin pomoni ensimmäinen kysymys oli, Olitko kännissä?! Onneksi sain napautettua takaisin että Tottakai, tapani mukaan ti-aamuna 7 jälkeen varmaan 2 promillen humalassa!! Että v*tutti ihan tuplaten :(.... Olin siis niin pahoillani että menin vielä lisäämään muiden työtaakkaa jäämällä saikulle, mutta kipsatulla kädellä näyttöpäätetyöskentelystä ei vaan tule mitään.

Typerä pomo sulla että tollaista kysyy....:/ Miten tollaisia sammakoita voi edes suustaan päästää? :( Onneksi sain itse napautettua takaisin ja pomo sentään tajusi vähän nolostua, mutta kyllä harmitti ( ja tämän rouvan möläytyksen kuuli varmaa 5-6 kollegaa siinä ympärillä )

Vierailija
16/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin keskimäärin 2-3 pv vuodesta pois sairauden takia, enkä IKINÄ krapulan takia! Että täysin asiaton komentti kaikella tapaa!

tsemiä! Täysin asiatonta käytöstä pomoltasi!

Vierailija
17/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, että jos olet oikeasti noin kipeä, niin miten sait 3 PÄIVÄÄ sairaslomaa? Itselle laitettiin vastaavasta suoraan 2 viikkoa saikkua ja lopulta olin 3kk poissa. Ja itseäni ei sattunut edes noin pahasti.

Vierailija
18/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa asioita jotka ei "edes" pomlle kuulu eikä hän niistä ns saisi udella.

Esim seksuaalinen suuntautuminen, alkoholin/tupakan käyttö (tosin nykyisinhan moni kunta mainostaa tupakattomuutta työntekijöidensä suhteen), sairasloman syy tai sen infoaminen muulle työyhteisölle jne.

En ole tänä vuonna ottanut pisaraakaan alkoa ja viimevuonnakin 2x, nyt melkein voisin ottaakin josko se ja nuo relaksantit nostais nupin tyynystä;p

Sekin muuten tod törkeätä, jos rokotetaan siitä että on vaikkapa nielu-ja kurkunpäätulehduksessa ja sitten sattuu tapaturma heti perään hoitamattoman jääkadun vuoksi.

Tein muuten asiasta juuri Vantaan kaupungille reklamaatiokirjeen (virkailija sanoi että tänäaamunakin jo pari soittanut ennen minua ja kysellyt toimintaohjeita asian suhteen, netissä on ihan oma kaavakkeensa liukastumistapaturmille ja vahingonkorvaukselle siitä *vinkvink*.

ap

Vierailija
19/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, että jos olet oikeasti noin kipeä, niin miten sait 3 PÄIVÄÄ sairaslomaa? Itselle laitettiin vastaavasta suoraan 2 viikkoa saikkua ja lopulta olin 3kk poissa. Ja itseäni ei sattunut edes noin pahasti.

Kyllä tuosta nyt olisi viikon sairasloman luullut saavan vähintään.

Vierailija
20/41 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri tuossa leimassa lukee ja noin hän minulle sanoi ja lätkäisi reseptit kouraan.

On muuten mielenkiintoista yöaikaan kun jokainen kääntyminen, asennonvaihto yms tekee niin kipeää että herään siihen+että nostan ja siirrän kaksin käsin päätäni mukana..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän