Miten voitte perustella abortin hyväksymisen?
Millä oikeudella kukaan saa tappaa, oikeastaan murhata viattoman lapsen? suunniteltu tappohan on murha.
Kommentit (26)
Vai että ihan tappaa ja murhata, hah. Se on raskauden keskeytys, valopää. Olemassa olevan ihmisen oikeudet omaan ruumiiseensa menevät hedelmöittyneen munasolun oikeuksien edelle. Jos vastustat aborttia, älä tee aborttia.
mutta jos vaihtoehtona on, että pitäisi pystyä perustelemaan, miten sivistysvaltiossa nainen voitaisiin pakottaa vaikka vastentahtoisesti raskauteen ja synnytykseen, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin hyväksyä abortti.
Äidillä pitäisi olla oikeus päättää lapsestaan vielä aikuisenakin. Esim jos loukkaantuu jossain onnettomuudessa eikä enää pysty elämään kuin letkuissa, niin äidillä pitäisi olla oikeus vetää ne letkut seinästä.
Äidillä pitäisi olla oikeus päättää lapsestaan vielä aikuisenakin. Esim jos loukkaantuu jossain onnettomuudessa eikä enää pysty elämään kuin letkuissa, niin äidillä pitäisi olla oikeus vetää ne letkut seinästä.
Voi jessus.. Et sinä omista lapsiasi, he tekevät omat ratkaisunsa vaikka se kuinka sinua vituttaisi.
se oikeus on jo. Hoidon voi lopettaa ja koneet irroittaa.
mutta jos vaihtoehtona on, että pitäisi pystyä perustelemaan, miten sivistysvaltiossa nainen voitaisiin pakottaa vaikka vastentahtoisesti raskauteen ja synnytykseen, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin hyväksyä abortti.
ei naista voi pakottaa raskauteen mutta valinnan paikan voi määrätä eli jos ei halua raskautta käytä ehkäisyä. Tällä periaatteella ainoastaan raiskauksen uhreille pitäisi sallia abortti.
TOISAALTA
jos solu klönttiä pidetään elävänä niin kuka kuinka koko ehkäisy voidaan sallia? Tapetaan viattomia siittiösoluja...
Toisinsanottuna raja solun ja ihmisen väliin pitää johonkin vetää ja nyt se on siinä mihin laki sen määrää.
Millä oikeudella kukaan saa tappaa, oikeastaan murhata viattoman lapsen? suunniteltu tappohan on murha.
Kyse ei ole lapsesta vaan solumöykystä. Esim. kierukka estää samanlaisen solumöykyn kiinnittymisen kohtuun eli tekee abortin.
Keskeytykset ei ole mulle ollut hammaslääkärikäyntiä kummempia.
lueppa sikiön kehitysvaiheet ehkä mieles muuttuu.
lueppa sikiön kehitysvaiheet ehkä mieles muuttuu.
Tässä asiassa valitettavasti sikiön oikeudet ovat väistyviä oikeuksia naisen oikeuksiin nähden. Abortti on valitettava asia, mutta ei ketään voi pakottaa synnyttämään vastentahtoisesti. Ehkä joskus tulevaisuudessa osataan siirtää alkio yhden naisen kohdusta toisen naisen kohtuun - ehkä silloin ei-toivottu lapsi voi syntyä ja saada kodin lasta toivovalta pariskunnalta.
kun esim englannissa saa abortin 24 vai onko se 26 viikolle asti ilman mitaan laaketieteellista syyta.
Kun tietää, että joko koko elämä on yhtä raskauden pelkoa ( jo kaksi suunnittelematonta raskautta + yksi suunniteltu), tai hyväksyy abortin itselleen vaihtoehdoksi.
Mä olen päättänyt arvostaa omaa ja olemassa olevien lasteni elämää sen verran, että jos tulisin ( taas) ehkäisystä huolimatta raskaaksi, abortti olisi vaihtoehto oikeasti. Mä en aio enää ikinä ajaa itseäni henkisesti ja fyysisesti niin ahtaalle, kuin olen ollut kolmannen lapsemme ja kaikkeen elämäntilanteeseemme liittyvän rasituksen kanssa ollut. Jos nyt saisin kelattua aikaa takaisin päin, tekisin abortin.
Meidän perheeseen ei tule enää kuin lapsia, joita on suunnittelemalla suunniteltu ja tekemällä tehty. Jos niitäkään.
Ja sanonpa vielä, että lapseni ovat minulle äärimmäisen rakkaita, antaisin silmää räpäyttämättä henkeni kenen tahansa heistä puolesta. Silti en ole valmis enää kertaakaan käymään läpi sitä prosessia, mitä tapahtuu, kun kaikki elämässä menee uusiksi suunnittelemattoman raskauden takia.
Olen siis jo mieleltäni murhaaja.
Hyväksyn abortin joissakin tilanteissa. Ei se tarkoita, että pidän aborttia hyvänä asiana.
Aborttiinmenovaiheessa kohdussa on ihan jotain muuta kuin solumöykky. Ihan selkeästi ihminen.
Suomessa kuolisi vuosittain valtava määrä jo olemassa olevien lasten äitejä ja naisia ylipäätään laittomien aborttien komplikaatioihin. Tällä perusteella hyväksyn laillisen abortin. Voidaan olla tyytyväisiä, että meillä on näin. Tämä asia on kaikkea muuta kuin mustaa ja valkoista.
Suomessa kuolisi vuosittain valtava määrä jo olemassa olevien lasten äitejä ja naisia ylipäätään laittomien aborttien komplikaatioihin. Tällä perusteella hyväksyn laillisen abortin. Voidaan olla tyytyväisiä, että meillä on näin. Tämä asia on kaikkea muuta kuin mustaa ja valkoista.
Ihan vihaksi pistää nämä aloitukset!
Jos nainen ei millään tavalla ole valmis vastaanottamaan lastaan, on ainoa vaihtoehto abortti! Niissä maissa, joissa abortti on laillinen, aborttiluvut ovat alhaiset! Toisinpäin on siellä, missä abortti on kielletty. Naisten itsemurhat, laittomat abortit ja vastasyntyneiden murhat/hylkäämiset ovat arkipäivää.
Kanavoi ap ja muut kaltaisesi energiasi vakavampaan: esimerkiksi köyhien tyttöjen auttamiseen, Gongon raiskauksiin jne.
Miettikää abortinvastustajat JOSKUS edes asioita sen syntymättömän lapsen ja hänen tulevaisuutensa kannalta. Ihmiselle tulee aina kärsimystä siitä, jos hän joutuu kokemaan olevansa ei-toivottu, tai kuulee biologisen äitinsä hänet hylänneen. Usko mua, ne ei ole helppoja juttuja, kuoleminen kohtuun puolestaan on siihen verrattuna armeliasta.
Miettikää abortinvastustajat JOSKUS edes asioita sen syntymättömän lapsen ja hänen tulevaisuutensa kannalta. Ihmiselle tulee aina kärsimystä siitä, jos hän joutuu kokemaan olevansa ei-toivottu, tai kuulee biologisen äitinsä hänet hylänneen. Usko mua, ne ei ole helppoja juttuja, kuoleminen kohtuun puolestaan on siihen verrattuna armeliasta.
Olen mt-nainen ja periaatteessa noiden kahdenkaan ei olisi pitänyt syntyä. Onneksi abortoin kolmannen.
Katsos elämä ei aina mene niinkuin pitäisi. Naisella voi olla pahoja ongelmia, perheellä vaikeuksia ja sen sellaista.
vaikka et itse voisi aborttia tehdä tai et sitä hyväksy niin ajattele järjellä: jos abortti on kielletty, naiset tekevät laittomia abortteja. näin se on niissä maissa joissa se on kielletty.
ja "enkelintekemisestä" seuraa paljon enemmän kärsimystä ja kuolemaa.
mieti sitä.
ihan aikaisilla viikoilla olevaa solumöykkyä lapseksi. Entä jos saa keskenmenon aikaisilla viikoilla. Haudataanko "lapsi" silloin hautausmaalle, antaako vanhemmat sille nimen, kertooko ne tuttaville että "oikeastaan meillä on kaksi lasta, mutta xxx kuoli rv4? Tuskin.