Työnantajani asiaton käytös, todella paskan maku suussa :/
Minulle kävi vkonloppuna tapaturma, liukastuin ja iskin pääni jäähän, niska retkahti tod pahasti.
Kävin sairaalan päivystyksessä heti sen jälk ja nyt tänä aamuna työterveyslääkärillä koska en pysty töihin.
Oireeni ovat kova kipu varsinkin nauraessa ja ylös noustessa oikean rinnan alla kuylkiluiden kohdalla, vasemman puolen selkälihas sieltä ylhäältä muljahtanut ja turvoksissa ja pahimpana niskan toimimattomuus eli en esim voi kallistaa päätäni lainkaan taaksepäin enkä makuulla ollessani saa milliäkään päätä nostettua tyynystä ylös.
Ts nostan kaksin käsin päätäni kun olen hilannut itseni sivuasentoon patjalta/sohvalta ja ponnistan ylös, suora nousu ei käy tuon rinnanaluskivun vuoksi.
Sitten asiaan; pomoni oli aika tympeän kuuloinen puhelimessa aamulla, sanoi että pitäisi mennä kunnalliselle terveyskekseen vaikka varsinhyvin on tiedossa että työterveyteen äkillisissä tapauksissa jotka estävät työnteon työkyvyn arviointiin.
No, ei siinä mitän, työterveyteen sain ajan, jouduin/pääsin kaularangan kuvauksiin, yht 7 röntgenkuva kaulan alueesta.
Röntgenlääkäri luki kuvat, lekuri kertoi minulle; selvisit todnäk säikähdyksellä mutta kaularanka on ainakin nyrjähtänyt ja kylkiluu siksi kipeä että lihs revähtänyt.
2 eri vahvaa lihasrelaksanttireseptiä kouraan ja kotiin, 3vrk sairaslomaa ja jos ei tokene niin takaisin lekurille.
Oikea käsi on aika veltto tällä hetkellä ja hieman sormia pistelee, ekan tabun otin juuri äsken.
Pomo sanoi puhelimessa että "olitko sinä selvinpäin" kun kaaduin.
Menin hieman sanattomaksi, totesin että "ööö se oli keskellä la-päivää ja olin lasteni kanssa kävelemässä sitä jalkakäytävää, kiitos vain eli kyllä todellakin olin selvin päin".
Toivotti tervettulleeksi to töihin, ohitti kokonaan sen mitä lekuri sanoi että sairasloma saattaa venyäkin.
Nyt on sitten pyssy ohimolla-fiilis, torstaiksi on kuntouduttava, vedän varmaan noi tabupaketit kaikki niin johan alkaa lyyti kirjoittamaan ja kykenen päiväkotityöhön.
Toivon sitä todella itsekin, mutta paskan maku jäi suuhun, muutenkin tod kurja olotila kun esim autossakin istuminen vaikeaa, miehen jarruttessa tai liikennevaloista lähtiessä, täristessä jne minä pidin kädellä päästä kiinni, tuin sitä, kun tuntui niin ilkeältä.
kyllä mä ainakin alkaisin vakavasti harkita noita lisätutkimuksia ja työkyvyn kriittistä tarkastelua tämän ap:n pomona, enkä näkisi irtisanomista mahdottomana. Ei sille ainakaan työnteko tunnu sopivan.