Mistä tarjottavista juhlissa pidät vähiten tai jopa inhoat?
Kommentit (91)
ja voileipäkakut! yök, miksi niitä aina pitää tarjota joka juhlissa????
vohvelityyppiset varsinkin yökk! Toisilla on tapana laittaa iso kasa jotain halpoja helvetin pahoja keksejä/pipareita tarjolle ja muuta ei sit juuri olekaan. Silloin tulee vähän nolo olo emännän puolesta.
vohvelityyppiset varsinkin yökk! Toisilla on tapana laittaa iso kasa jotain halpoja helvetin pahoja keksejä/pipareita tarjolle ja muuta ei sit juuri olekaan. Silloin tulee vähän nolo olo emännän puolesta.
Jos ei osaa tehdä täytekakkua niin miks se on pakko tehdä???
Mutta en ota koskaan pullaa enkä kuivakakkuja. Kermakakuista jätän kermat lautaselle, koska en voi sietää kermavaahtoa. Suklaakakut jäävät usein maistamatta myös, vaikka en niitä mitenkään erityisesti inhoakaan. Ruokajuhlissa ei uppoa silli, mutta muut kalat, liha, juustot, kasvisruoat ja salaatit kelpaavat kyllä.
Mutta kinuskikakusta en erityisemmin pidä, enkä kekseistä.
Lisäksi syömättä jää leipomukset joissa on homejuustoa tai fetaa.
1) pulla
2) voileipäkakku
3) paha pussitee
4) peruskuivakakut (hyviäkin on ja kuorrutetut suorastaan nameja, mutta nämä perustaateli-kuivahedelmä-hiekkakakut saisi jäädä tekemättä, jos minulta kysytään)
5) ruokapöydässä leipä (jos ei erikseen ole teemanmukaista leipää, esim. intialaista ruokaa ja naan-leipää)
enkä kuivakakkua, minusta se on tylsä tarjottava kaiken muun herkun rinnalla, vaikka tarjoan sitä kyllä aina itsekin, koska helppo tehdä ja siitä riittää monelle :D
Hirvittävästi herkkuja yhdessä ketjussa...
olis kiva kun olis tarjolla pieni valikoima erilaisia teepusseja (myydään nykyään valmiita paketteja, joissa monta vaihtoehtoa)
Kannattaa välttää ruokalajeja, joissa yhteen suojaan on tungettu kaikkea mahdollista joukkoon; piirakka jossa täytteessä mahd. montaa raaka-ainetta. (tee mielummin 2 eri täytteillä)
hyvää perusteetä. Itseäni harmittaa joskus jos tarjolla on vain maustettuja teelaatuja. Mutta juon toki sitä mitä tarjolla on.
Juon teetä tai mehua. Ja valitettavan usein tarjolla on vain perus-Liptonia ja Fun Lightia...
Jos jollain on mun mielestä ei-niin-hyvät tarjottavat niin eipä kyllä tule mieleen alkaa nolostella emännän puolesta.
Ehkäpä ne tarjoomukset eivät kaikille ole näytön paikka? Ehkäpä syöminen ja ruoka/herkut ylipäätään eivät ole kaikille tärkeitä?
pahat teet. Harvoin kylässä on kunnon valikoimaa teetä, itse toivoisin vihreää tai rooibosta.
En syö myöskään karkkeja.
Sokerilimsat ärsyttää myös.
Ei omia mieltymyksiä nyt ehkä kuitenkaan kannata laajentaa yleispäteviksi ohjeiksi :D
Kannattaa välttää ruokalajeja, joissa yhteen suojaan on tungettu kaikkea mahdollista joukkoon; piirakka jossa täytteessä mahd. montaa raaka-ainetta. (tee mielummin 2 eri täytteillä)
niiden taikina on usein puoliksi raakaa ja täyte on jotan epämääräistä ja rumaa höttöä, mikä ei hivele makuhermoja.
Täytekakut, niiiiin tylsää tarjottavaa kun olla voi ja harvoin edes hyvää.
Toinen kammotus on makaroonilaatikko ja liha- tai lihapullakastike.
Kala- ja salaattipöydät sienisalaatteineen kuuluu taas minun suosikkeihin. Yleensä on valitettavasti niinpäin, että näille kalan ja sienen inhoajille löytyy perusvaihtoehtoja mutta makaroonilaatikon, lihakastikkeiden ja täytekakun inhoajalle ei jää mitään.
makuista perusteetä. Muut perusteet hakkaavat sen mennen tullen.
Sitä paitsi on loukkaus teetä juovaa kohtaan, että hänen pitää juhlissa ruveta sähläämään pussien kanssa. Yleensä kupit on niitä miniatyyrikahvikuppeja. Sinne sitten sullot teelipun ja, a vot, pohjalla on ehkä 2 cm teetä jäljellä sen jälkeen, kun on työläästi askarrellut kaikkien muiden tukkeena pitopöydän ääressä lippujensa kanssa kuppi kilisten.
Siis, HAUDUTUSteetä, kiitos. Maulla ei niin väliä, kunhan olisi irtoteetä eli maistuisikin jollekin eikä pelkästään esanssille.
Itse en syö graavilohta, sushia enkä sinihomejuustoa. Kaikkea muuta voin kyllä syödä, ja taatelikakku ja tiikerikakku ovat muuten aika hyviä. Oma suosikkini näistä "kuivakakuista" on raparperikakku, joka on tosi mehevä, jos sen tekee pari päivää ennen tarjoilua. On aina saanut tosi paljon kehuja. Anoppi tekee hyvää tiikerikakkua ja itse tein nyt jouluksi ekaa kertaa taatelikakkua ja hyvää tuli. Aiemmin inhosin "kuivakakkuja".
Nykyään vähän ällöttää kermatäytekakut mutta toki niitä syön. Pulla on aina varma tarjoiltava, sitä menee, jos muuta ei mene ja itsekin otan sitä, jos muu tuntuu oudolta.
Aina olen saanut jotain maistettua, jopa sinihomejuustoleipiä, kun ei ollut muuta. En vain tykännyt enkä ottanut lisää.
Edelleen korostan, että vaikka en itse syö jotain tai en pidä jostain, ei se tarkoita, että näyttäisin sen kyläpaikassa vaan yritän ottaa jotain, jota pystyn syömään ja jos sellaista ei ole, valitsen sitten jotain, jonka voin pakottaa itselleni alas. En nirsoile enkä ivaile toisten tarjoiluja. Kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin.
Mä taas rakastan graavilohta, vuohenjuustoa ja voileipäkakkuja. Sipulipiirakkakin on hyvää, mutta kerran sain sellaista pahaa, jossa sipulia ei ollut kuullotettu erikseen, vaan se lojui piiraassa lähes raakana ja todella pahanmakuisena.