Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tarjottavista juhlissa pidät vähiten tai jopa inhoat?

Vierailija
21.03.2011 |

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks teen juojat usein valittaa ettei oo ku yhtä tee laatua? Eihän kahvin juojatkaan vaadi juhla mokan tilalle mitään jamaica blue mountainia...

vaan laadusta. Jopa Pirkka-perustee on parempaa kuin Lipton.

Haudutettu tee olisi tosi mahtavaa, mutta mulle riittäisi, että olisi edes pientä kahvikuppia isompi muki ja laadukas pussitee - esim. Clipper on hyvä merkki, jota saa ihan peruskaupoistakin.

Huono tee on verrattavissa siihen, että kahvi keitettäisiin aamulla ja lämmitettäisiin vieraita varten mikrossa.

Mä juon ite kahvia enkä useissa kylä paikoissa siitä tykkää koska se on just sitä juhla mokkaa joka on keitetty jollain halpis keittimellä. Mut ei o tullu mieleen ikinä nurista että aina saa kylässä pahaa kahvia ku ei oo tumma paahtoa ja moccamasterilla keitettyy. T.35

Vierailija
2/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni maistan kaikennäköistä uutta juhlapöydästä. Mutta juuri samasta syystä, koska sitä uutta ja HYVÄÄ ei ole, tiettyjen perheiden juhlissa en koske täytekakkuun enkä pullaan. Siksi, koska ne maistuu aina samalta = ei hyvältä. Samoin kaupan keksit ei sytytä, mutta jos ei muutakaan mielenkiintoista ole, niin sitten niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kakun täytteenä on hedelmää, etenkin banaania.

Suklaajutut, etenkin jos oikein tummaa suklaata (tiramisu, mudcake yms.).

MOkkapalat on hyviä, mutta muista suklaakakuista jne. en pidä.

Marsipaani.

Tomaatti (esim. salaatissa tai pizzassa jne. Murskaa/sosetta saa olla.)

Täytekakut ylipäänsä jos kauheasti ällöä kermaa (itse laitan aina rahkaa sekaan keventämään).

Näitä en pysty syömäään ollenkaan oikeastaan, kermakakkua vähän jos pakko.

Vierailija
4/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivakakut jää kyllä syömättä, miten niitä vieläkin tehdään (mummoja varten?). Samoin yleensä korvapuustit ym. pullat ja usein myös kakku (jos on joku ällötysbanaanimössö ja päällä jotain tölkkihedelmiä). Mansikkakakku kesällä menee:)

Parasta suolaiset piirakat, kunnon voileivät, voileipäkakku...

Vierailija
5/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuasioitahan nuo. Itse rakastan graavilohta ja sinihomejuustoa ja voileipäkakkuja...

Kaikki alkoholiin vivahtava yököttää.

Vierailija
6/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä sekä itselleni tarjottuna sekä myös muille tarjottuna. Inhoan sitä, että alkoholia tuputetaan väkisin, vaikka olisin monta kertaa kohteliaasti kieltäytynyt. Inhoan myös sitä, että sitä tarjotaan muille niin paljon että muut humaltuvat ja minä joudun olemaan kännikuski, seuraamaan sivusta muiden riitoja tai örvellyksiä tai muuten vain sopimattomia puheita, jotka seuraavana päivänä kaduttavat.

samaa mieltä kuin olla voi! Mä kyllä lähtisin pois moisista juhlista enkä ketään jäisi kuskaamaan.

Vierailija
7/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan hirveitä. Lisäksi syömättä jää minulla: graavi- ja kylmäsavukalat

katkaravut

homejuusto-jutut

vuohenjuusto-jutut

sienet

pateet ym. "möhnät"

Makeista leipomuksista meneekin sitten hyvinkin kaikki :)

Vierailija
8/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikseu suomaliset enää kyläile??

Kuka herranjestas uskaltaa pyytää ketään kylään, kun ihmiset tulee vaan nirppanokkailemaan ja luulevat olevansa ravintolassa?

Vierailija
9/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin joku kirjoitti, on tylsää, jos teenjuojalle on vain pahaa pussi-Liptonia.

Vierailija
10/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinä ja kaikki hedelmät.

Lisäksi inhoan viinereitä, croissanteja, pullaa, kakkuja (kuivia ja täyte), keksejä, voileipäkakkuja,olen aika vaikea :)

Toisaalta mulle kelpaa näkkäri ja ruisleipä voilla ja juustolla :)

Vierailija
11/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytekakussa on kuorrutteena kermaa. Myös sukatit on ihan karseita sekä kaikenlaiset pullat, koska ne käy pierettämään. On se tarjottava sitten mitä tahansa, mutta jos ne palat on isoja, niin silloin hävettää emännän puolesta.

Vierailija
12/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on nähnyt vaivaa ja laittanut kahvipöydän. Kaikkea pöydässä olevaa arvostan ja pystyn syömään hyvällä halulla. Mutta jos on liikaa valinnanvaraa, jätän viimeiseksi keksit (paitsi suklaatäytekeksit) , homejuustoleivonnaiset, viinerit ja valmispasteijat.

Vierailija
13/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi herkkupeppuja, tykätään käydä paljon ravintoloissa (ei ketju-). Silti kuivakakkua leivotaan usein kotona :). Ja iät 27v ja 34v.

kuivakakut jää kyllä syömättä, miten niitä vieläkin tehdään (mummoja varten?). Samoin yleensä korvapuustit ym. pullat ja usein myös kakku (jos on joku ällötysbanaanimössö ja päällä jotain tölkkihedelmiä). Mansikkakakku kesällä menee:)

Parasta suolaiset piirakat, kunnon voileivät, voileipäkakku...

Vierailija
14/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mistään lehtevistä viinereistä. Siis ei mitään voitainavirityksiä kiitos.

Karjalanpaisti ei ole musta juhlaruokaa eikä lohisoppakaan vaikka kyllä mä niitä syön , jos sellaisia vaan on tarjolla.

Vierailija
15/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy pulla, täyte- eikä kuivakakku, ei voileipäkakku, ei tiramisu, ei mutakakku...?

Kaupan valmisjutut ymmärrän, että valmispasteijat ja keksit ei maistu

Vierailija
16/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on musta kauhistus. En ymmärrä, että keitetään makaronia, sotketaan jotain joukkoon ja kutsutaan sitä salaatiksi. yöks.

Vierailija
17/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan valmisjutuista, koska niissä on yksi älyttömän hyvä puoli: vatsa ei koskaan mene sekaisin.

Tässä on muuten suurimmalla osalla kotileipureista oppimista. Panostetaan kyllä herkun makuun ja ulkonäköön, mutta yleensä sen kustannuksella, että syöjien mahat menevät ruikulle ja kotimatkalla autossa pierettää. Nyt siis puhun niistä, jotka tunkevat leivonnaisiinsa kermaa, maitoa, suklaata, liivatetta yms vaativia juttuja, jotka pitäisi ihan oikeesti jättää ammattilaisille... Jopa sen peruspullan teko tuntuu olevan suurimmalla osalla hakusessa. Ai niin, mitäs siitä, että käy mahaan, kun se maistuu niin hyvälle!

Vierailija
18/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nakin ympärillä voitaikinaa. Voi yök!

Ehkä ei missään hienoissa juhlissa näitä ole, mutta lasten synttäreillä on tullut vastaan.

Vierailija
19/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ääni nakkirullille. Mieluummin vaikka näkkileipää, mutta ei nakkirullia!

Vierailija
20/91 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan valmisjutuista, koska niissä on yksi älyttömän hyvä puoli: vatsa ei koskaan mene sekaisin.

Tässä on muuten suurimmalla osalla kotileipureista oppimista. Panostetaan kyllä herkun makuun ja ulkonäköön, mutta yleensä sen kustannuksella, että syöjien mahat menevät ruikulle ja kotimatkalla autossa pierettää. Nyt siis puhun niistä, jotka tunkevat leivonnaisiinsa kermaa, maitoa, suklaata, liivatetta yms vaativia juttuja, jotka pitäisi ihan oikeesti jättää ammattilaisille... Jopa sen peruspullan teko tuntuu olevan suurimmalla osalla hakusessa. Ai niin, mitäs siitä, että käy mahaan, kun se maistuu niin hyvälle!

Minun vatsani ei ole koskaan mennyt sekaisin kyläpaikan tarjoilujen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi