Kun "leikki" menee liian pitkälle..
Meillä on miehen kanssa ollut tämä ongelma oikeastaan aina. Mies ei tiedä koska pitää lopettaa. Tänään kärjistyi siihen pisteeseen että äijä on puristanu mun ranteet sinisiksi mustelmista ja niskassa on sormista mustelmat. Toinen korva on turvoksissa ja musta ja ihan helvetin kipee. Tää kirjoittaminekin sattuu käsiin.
Kaikki alkoi, kuten aina ihan typerästä asiasta. Makasin sohvalla (olen ollut hirveässä flunssassa viikonlopun) ja aina ohikulkiessaan äijä läppäs mua muka leikisti poskelle. Pyysin varman 4-5 kertaa että lopeta, että toi sattuu. Ei lopettanut joten menetin hermoni ja heitin sitä kaukosäätimellä. Siitähän riemu repesi: Ukko hyökkäs kimppuun, potki lapsen tuolin kumoon matkalla hyökätessään mun kimppuun. Lapsi onneksi on ollut hoidossa viikonlopun eikä ollut todistamassa tätä. Aloin huutaa että älä tule mun päälle, pysy poissa. Mies hyökkää mun kimppuun, puristaa ranteista ja huutaa että ole hiljaa, ole hiljaa, ole hiljaa. minä huudan että päästä irti, mua sattuu. mies huutaa että päästän irti kun lopetat huutamisen. Minä huudan että lopetan huutamisen ku päästät irti.
Nyt äijä häipyi ovet paukkuen, ja edessä on mykkäkoulua. Mä olen totaalisen väsynyt tähän "leikkiin". Aina sama kaava, mies läpsii tai tönii mua niin kauan että menetän hermoni. Ja sitten saa hyvän syyn hyökätä mun kimppuun. Ja aina saa syyt mun niskoille. Mies ei tajua että ei ole ihan tasaista jos äijä 185 cm/ 80kg painii 160 cm/ 50 kg naisen kanssa. Ihan kun se nauttisi saadessaan mut nujerrettua. Ja kaikki aina "viattoman" leikin varjolla.
Mä oon niin väsynyt tähän, mutta äijä ei tunnu ymmärtävän. Erota en haluaisi, mutta onko mitään tehtävissä, kun tätä on jatkunut jo niin monta vuotta?
Ja ei, me ei olla teinejä vaan kolmekymppisiä "aikuisia".
Kommentit (126)
Vain sellainen, joka on itse väkivaltainen alistaja, voi kääntää tilanteen noin.
Vaikka mies läpsii LEIKISTI niin ap heitti miestä tavaralla!
Ap.n mies piti ranteista kiinni, mutta tilannettahan edelsi se että ap itse kiljuu jossain kerrostalossa ettei tule lähelle????
Minusta ap ja sen mies on yhtälailla sekasin ja tekee molemmat virheitä.
Se että toinen läpsii ei edellytä viskomaan päin tavaroilla!!!
Minusta väkivaltaa tässä oli ensin ap.n taholta.
Ja provosoit kiinnipitoon kiljumalla?
Miksi mies pitää käsistäsi kiinni? Koska sinä heittäisit jollain lisää! Sitähän tuossa oli kiinni.Sääli ettei mies ota lapsia ja mene johonkin turvaan sinulta. Apua te todellakin tarvitsette.
tai mustelmilla. Hän kertoi avoimesti että mies hakkaa, mutta kun se muuten on niin hyvä puoliso. Just niin. Kipeä ihminenhän se työkaverikin sitten oli, alkon käyttöä ja sen lopetettuaan alkoi tarkkailla syömisiään ja liikkua kuin hullu. Miehen kanssa edelleen.
Laiduttuaan 30 kg ja saatuaan itseluottamuksensa takaisin jätti miehensä, joka sortui tosissaan alkoholiin ja soitteli perään "tapan itteni" -puheluita. Lopulta mies hakkasi oman poikansa (23v) ja päätyi pariksi kuukaudeksi vankilaan.
jos minua joku läpsisi ja käskisi pitää suun kiinni, pitäisin kyllä suuni kiinni. Ja jälkeenpäin sanoisin, että nyt loppuu tuo läpsiminen tai sulta alkaa hävitä tärkeitä tavaroita, tms. Ja jos ei pidä läpsimisestä, ehkä paras tapa ei ole alkaa heitellä tavaroita toista päin...
Jaa. En ole mies enkä väkivaltainen.
Teistä siis heittäminen tavaralla EI OLE VÄKIVALTAA?
Minusta ensimmäisenä väkivaltasesti käyttäytyi nainen.
Toki miehen olisi pitänyt lopettaa läpsiminen. Mutta kuka meistä voi sanoa että miten pari toimii tavallisesti? Jos kerran ap sanoo että he tekee tollasta. Meilläkin mies läpsii EI SIIS HAKKAA!!! Puristelee myös pyllyä yms.
Mutta ap tilanteessa alkoi viskomaan ja kiljumaan. SIIHEN mies reagoi.
Miten te ihmiset saatte syytettyä miestä?
Ainoa mitä se teki väärin oli että jatkoi kun toinen sanoi että lopeta.
Mitä te tiedätte miten se ap rimpuili vastaan kun toinen tarttui käsistä kiinni ettei visko lisää tavaraa päälle? Siis silloin niitä mustelmia tulee vaan lisää. Ei siitä että pitää kiinni.
Älkää vääristelkö ja olko niin sinisilmäisiä.
Oma äiti on ollut väkivaltasessa parisuhteessa. Mies löi niin päähän että korvasta kuulo heikkeni.
Minusta tuo ap.n kertoma tilanne oli perheriitaa, jossa molemmat toimi väärin ja ap itse oli ensin väkivaltanen ja alkoi kiljumaan???
77
Miksi ihmeessä läpsitty, tönitty, läimitty, tönitty tai kiinnipidetty ihminen ei saa huutaa??? Jos huutaa, että lopeta, älä tai et saa, niin sen jälkeen riitapukarit ovat "yhtä pahoja" ja toisen ihmisen fyysistä loukkaamista saa jatkaa. Ei jessus... Näitkö jo lapsena äitisi pahoinpitelyä? Se voisi selittää ongelmasi.
Toki miehen olisi pitänyt lopettaa läpsiminen. Mutta kuka meistä voi sanoa että miten pari toimii tavallisesti? Jos kerran ap sanoo että he tekee tollasta. Meilläkin mies läpsii EI SIIS HAKKAA!!! Puristelee myös pyllyä yms.
Ainoa mitä se teki väärin oli että jatkoi kun toinen sanoi että lopeta.Mitä te tiedätte miten se ap rimpuili vastaan kun toinen tarttui käsistä kiinni ettei visko lisää tavaraa päälle? Siis silloin niitä mustelmia tulee vaan lisää. Ei siitä että pitää kiinni.
Oma äiti on ollut väkivaltasessa parisuhteessa. Mies löi niin päähän että korvasta kuulo heikkeni.
Minusta tuo ap.n kertoma tilanne oli perheriitaa, jossa molemmat toimi väärin ja ap itse oli ensin väkivaltanen ja alkoi kiljumaan???
77
Pikkasen eri asia, kuin joku persauksen puristelu.
On tainnut sinullekin miehen puhe tehdä vähän tepposia, ja laittaa uskomaan, ettei se, mitä hän tekee ole väkivaltaa...
Ainoa mitä se teki väärin oli että jatkoi kun toinen sanoi että lopeta.Mitä te tiedätte miten se ap rimpuili vastaan kun toinen tarttui käsistä kiinni ettei visko lisää tavaraa päälle? Siis silloin niitä mustelmia tulee vaan lisää. Ei siitä että pitää kiinni.
77
niin mene nyt hyvä ihminen saman tien päivystykseen. Vammat valokuvataan (todistusaineisto), ja on ihan hyvä nyt tuoreeltaan ne nähdä. Lisäksi ranteessasi voi olla vaikka murtuma, jos se kerran turpoaa, kannattaisi näyttää lääkärille tänään!
Rikosilmoitus.
teillä on tyypillinen perheväkivaltakuvio. Olet alistunut, miehesi on saanut itsetuntosi ja -luottamuksesi nollille. Siitä on vaikea lähteä, mutta itsesi ja lapsen takia ihan pakko! Ensi askel on tuo, että alat ymmärtää, ettei pahoinpitely ole leikkiä. perheneuvola, srk perheasiainneuvontakeskus, lääkäri, poliisi, mikä vaan vertaistuki - kaikkea mahdollista apua tarvitset, jotta näet oman tilanteesi todellisuuden.
Voimia sinulle!
Ja ajattele, kun lapsesi kuitenkin eräänä päivänä tulee näkemään teidän tappelunne... mitä pelkoa ja kauhua hän tunteekaan... tee muutos nyt!
77
lapsuudessa väkivaltaa. Katoaa ymmärrys siitä mikä on kaltoinkohtelua ja mikä ei. Sitten kun sossu on ovella, itketään että minulta vietiin aiheettomasti lapset, kun ei ole opittua ymmärrystä siitä mitä toisella saa tehdä ja mitä ei.
ap, että miehesi on hyvä isä.
Käykö sinun mielestäsi hyvä isä lapsen äitiin käsiksi?
Tämänkertaista käsiksi käymistä ei lapsesi vielä ollut näkemässä. Lähde siis suhteesta äkkiä ennen kuin on se päivä, että lapsi näkee. Sen jälkeen sinä voit olla oikeasti syyllinen kun sosiaaliviranomaiset puuttuvat asiaan, jos et tee asialle mitään. Kuka tahansa voi tehdä lastensuojeluilmoituksen siitä, että kätesi ovat mustelmilla ja turvonneet.
Miten ap hoidat lastasi, jos et vammojesi takia pysty kirjoittamaan tietokoneella?
Voi sua, tuli ihan surku sun takiasi. Varsinkin tuo "kun meillä on muuten niin hyvä suhde". Musta tuntuu, että sä et pääse aikoihin tuosta sun henkisestä vankilastasi pois, olet sen itse itsellesi rakentanut ja haluat siinä pysyä. Välillä tulee mitta täyteen ja jokin kirkastuu mielessäsi ja kirjoitat tänne että *leikki* menee liian pitkälle ja haet ymmärrystä - koska pohjimmiltasi tiedät, että kaikki onkin päin vittua sun elämässäsi.
Kyllä sä tuossa parisuhteessa jaksat vielä monta vuotta.... Monet jaksaa läpi elämän. Ei sun miehesi tuosta mihinkään muutu, ainoa joka voi muuttua on sinä. Mutta sinäkin ilmeisesti saat jonkinlaista tyydytystä noin huonosta suhteesta, kun siinä roikut? En voi tietää taustojasi tai nähdä pääsi sisälle, mutta avun tarpeessa olet. Et voi kuitenkaan ottaa sitä vastaan ennen kuin itse myönnät, miten huonossa jamassa elämäsi ja oma käsitys itsestäsi on.
Ihan totta, tuo leikki voi jatkua vaikka koko sun loppuelämän ja jäät vaan yhä enemmän kiinnni vankilaasi, joka on loppujen lopuksi sinun pääsi sisällä. Jos sinulla olisi tarpeeksi mielenkiintoa tai halua, niin tekisit elämällesi jotain, mutta epätoivoisesti roikut miehessäsi, kun et muutakaan voi. Tällaisia naisia on maailma täynnä, ja olet yksi heistä. Olen surullinen puolestasi enkä voi kuin toivoa jaksamista.
Lapsiasiaan en sano mitään, se on jo liian surullista pienen lapsen kannalta...
Ei kukaan läpsi tai töni toista leikillään.
Tuo miehesi touhu kuulostaa omituiselta.
Jos ei ja jos olet hoitovapaalla, ota lapsi ja häivy sieltä pariksi päiväksi nyt kun tilanne on päällä. Vai meinaatko odottaa seuraavaa kertaa? Jos mies kerta haluaa käsitellä asiaa häipymällä niin ota sinä sitten sama arsenaali käyttöön. Jospa ukolla rupeaisi pikkusen säteilemään että tämä on totinen paikka. Muuten se taas nauraa sulle kun yrität saada sitä näkemään valon.
Sano, että läpsiminen tai ero. Ettet hyväksy läpsimistä, enää, jos siis ennen on ollut osa teidän välistä hmm suhdetta.
Sano, että läpsiminen tai ero. Ettet hyväksy läpsimistä, enää, jos siis ennen on ollut osa teidän välistä hmm suhdetta.
Mä en löytänyt sun kertomuksesta mitään leikkiin viittaavaa, vaan pelkkää henkistä ja fyysistä väkivaltaa jossa mies ilmiselvästi nauttii kun saa satuttaa sua. Te tarvitsette apua, sun mies ei kuulostaa turvalliselta ja rakastavalta mieheltä.
Siis mikä osuus tuossa oli leikkiä? Väkivaltaahan tuo oli alusta loppuun. Ja erota et haluaisi? Niin miksi et? Haluat mieluummin olla väkivaltaisen miehen kanssa. Sua en sääli, mutta lastasi kyllä.
Mä en löytänyt sun kertomuksesta mitään leikkiin viittaavaa, vaan pelkkää henkistä ja fyysistä väkivaltaa jossa mies ilmiselvästi nauttii kun saa satuttaa sua. Te tarvitsette apua, sun mies ei kuulostaa turvalliselta ja rakastavalta mieheltä.
Mä oon uhannut erolla. Siis että jos toi läpsiminen ja töniminen ei lopu. Äijä nauraa että et sä mitään uskalla erota. Ja kurjaa se olisikin erota kun on kuitenkin muuten ihan hyvä suhde. Mies on mahtava isä lapselle ja hyvä kumppani mulle, lukuunottamatta tätä ihan pimeetä vimmaa läpsiä ja töniä mua ja sen varjolla käydä mun kimppuun. Jälkeen päin kaikki on ollu vaan leikkiä, ja mä oon huumorintajuton ku en ymmärrä leikkiä. "Tykkäät kuitenkin" äijä kuittaa kun yritän puhua asiasta.
tässä linkissä hyvää tietoa tästä aiheesta
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/158AB0531AC1ADCEC225706C0048A5DE?Open…
terveisin KirkkoSisko