G: Sano HEP jos aiot äänestää Persuja!
Ja perustelujakin saa laittaa mukaan. Katotaan, kuinka moni palstalainen aikoo oikeasti äänestää Persuja :)
Kommentit (108)
Vaalirahakohu (=yleinen korruptio), maahanmuuttopolitiikka, EU-politiikka (en halua Suomea pois EU:sta tai eurosta, mutta nykyinen integraatio integraation vuoksi on silkkaa hulluutta). Yleisesti ottaen uskon, että persut voisivat palauttaa ns. maalaisjärjen politiikkaan. Tyhjänpäiväistä politiikkojargonia on kuultu ihan tarpeeksi.
En ymmärrä miksi kukaan, erityisesti nainen tai vanhempi, äänestäisi persuja? Oletteko seuranneet mitä Soini tekee Euroopan parlamentissa? Naiset nyrkin alle ja sanavapaus seis. Tai mitä äärinationalisteja luimii hänen rellukkamahansa takana? Kolmannen valtakunnan tiellä ollaan. Persuja äänestävät laukaisevat aikapommin, joka saattaa laueta ehkä vasta teidän lastenne kasvoille. Silloin muurin takaa ei enää pääsekään pois. Luotan (ehkä lapsellisesti) kuitenkin siihen, että ihmiset ottavat asioita selvää ennen kuin lähtevät antamaan protestiääniään. Sloganien ja letkautusten perusteella äänestävät kauhistuttaa.
Voi jeesus jotkut on pihalla :)
Soini vastusta aborttia, sekä tuen antamista kansalaisjärjestöille, jotka pyrkivät edistämään naisten tasa-arvoa.
Soinin oma mielipide katolisena. Jos hän tosiaan haluaisi ajaa noita asioita, olisi hän kristillisten riveissä. Minä arvostan sitä, että hän on uskaltanut sanoa rehellisen mielipiteensä eikä lähtenyt valehtelemaan.
Pyörin itse Hommafoorumilla, joten aika hyvin tiedän nuo jutut. Ei, en ole rasisti vaan itse asiassa omat syyni äänestää persuja on ihan muissa syissä. Olen lähes tulkoon joka päivä tekemisissä ulkomaalaisten kanssa (työni puolesta) ja tuttavapiirissäni on monia kansallisuuksia.
Soinin oma mielipide katolisena. Jos hän tosiaan haluaisi ajaa noita asioita, olisi hän kristillisten riveissä.
europarlamentissa.
Katselin Nedelchevan raportin äänestyksen aikana, miten Timo Soini käsi nousi, vai nousiko. Enimmäkseen ei noussut.
"Hassi pisti merkille, että Soini ei nostanut kättään äänestettäessä sukupuolten palkkatasa-arvosta, minimipalkasta ja heikossa asemassa olevien naisten auttamisesta. Sen sijaan käsi nousi vastustamaan lisääntymisterveysoikeuksia ja ehkäisyvälineiden saatavuutta.
- Loppuäänestyksessä Soinin käsi nousi vastustamaan koko Nedelchevan raporttia.
EU-parlamentin selvä enemmistö kannatti kuitenkin molempia raportteja ja ne hyväksyttiin eilen EU-parlamentissa."
Vaalirahakohu (=yleinen korruptio), maahanmuuttopolitiikka, EU-politiikka (en halua Suomea pois EU:sta tai eurosta, mutta nykyinen integraatio integraation vuoksi on silkkaa hulluutta). Yleisesti ottaen uskon, että persut voisivat palauttaa ns. maalaisjärjen politiikkaan. Tyhjänpäiväistä politiikkojargonia on kuultu ihan tarpeeksi.
Peesaan tätä.
t. persujen äänestäjä
puolueet kautta aikojen ovat luvanneet milloin mitäkin..eikä niistä hyvistä lupauksista ole toteutunut mikään.
Ei persujen äänestämisellä saada aikaan abortin kieltämistä tai naisten nyrkin ja hellan väliin jäämistä. Kyse on RAVISTELUSTA ja KESKUSTELUSTA, mitä todellakin nykysuomi tarvitsee. Myös maahanmuuton persut ovat tuoneet alleviivattuna esiin, mikä on mielestäni tosi hyvä, kun miettii ongelmia kotoutumisen kanssa.
Persut ravistelevat sitä vanhaa politiikkaa että ennen vaaleja luvataan jotain, mutta mikään ei muutu, koskaan. Näin on ollut minun olemassaoloni ajan..vaalipuheita toisensa perään, mutta mikään ei muutu..
Uhkarohkea veto, mutta uskon, että persut voisivat muuttaa joitain asioita hyväksikin täällä
9.4 ajamme lähetystöön äänestämään täällä Englannissa ja persuille menee ääni. MItä olen täällä ollut suomalaisten kanssa tekemisissä niin lähes jokainen äänestää persuja. Tosin täällä kaikki ovat nähneet omin silmin mihin järjetön mamutus johtaa, joten otanta on ehkä huono. Minulla ei ole oikein muita syitä kuin, etten halua Suomeen Englannin kaltaista tilannetta, jossa koulut on surkeita mamukouluja ja kaikkien vähänkin normaaliälyisten pitää viedä lapsensa yksityiskouluun. Ymmärrän hyvin, ettei todella rikkaat ja ruotsinkieliset välttämättä äänestä persuja, koska heillä on Suomessa muutenkin omat koulut, joihin ei mamuilla ole asiaa sotkemaan opetusta.
Mekin olemme Englannissa asuneet ja totesimme saman.. nyt Belgiassa. Töiden takiahan täällä pyöritään, suomeen takaisin noin vuoden päästä.
MUTTA minulla on mielestäni normaalit suomalaiset arvot. Soinilla ei todellakaan ole.
Testin mukaan arvomaailmani on 90% eri kuin Soini. Tällaisen henkilön luotsaamaa puoluetta en voisi kuvitellakaan äänestäväni.
Testaa itsesi - Timo Soini vaalikoneessa
http://friends.murrur.fi/stuff/soinikone/
äänet lähtee meiltä persuille. Sille te ette voi mitään. Hitsit mulla jo nyt väreet nousee selässä, kun katselen näiden perinteisten puolueiden kiemurtelua ja vihreiden piipitystä sen pienen kannatuksensa kanssa. Kyllä tuota ylimielisyyttä on kestänytkin. Toivottavasti konsensuspolitiikka hiukan tästä hiipuu ja asioihin tartutaan politiikalla eikä virkamieshallinnolla.
Ja kyllä politiikan kautta voi vaikuttaa. Demarit oli 1900-luvun menestystarina suomalaisessa politiikassa. 1900-luvun alussa nuo kirjoitti puolueen tavoitteet ja ne kaikki toteutui. Nyt olisi vaan aika uudistua, hakea uusia arvoja ja lähteä rinta rottingilla ajamaan niitä. Tämä siis koskee kaikkia puolueita. Persut tuo tervettä idealismia ja rikkoo sitä jeesustelua, jota on viimeiset vuodet kuunneltu. Vaihtoehtoja on ja sellainen vaihtoehdottomuudenpolitiikka on ihan pepusta.
Muutosta ei tule, ellei vallitsevia olosuhteita uskalleta haastaa. Sata vuotta sitten pidettiin hulluina niitä, jotka kehtasi esittää, että kahdeksan tunnin työpäivä riittäisi. Vasta 1980-luvulla tuli avioliitossa raiskaus lakiin. Joskus 50-luvulla sitä olisi pidetty naurettavana. Naisille ehdotettiin aikanaan äänioikeutta ja sehän oli ihan katastrofi monien mielestä. Mokoman ehdottajat oli järjettömiä ja tuhon ääni.
lähimpänä sitä mitä yh:n joka tekee pienellä palkalla töitä kannattaa äänestää.
Olikohan viime viikolla kun paljastui, että avustajien palkkaamista varten saatuja rahoja oli käytetty vaalikampanjointiin. Että kyllä ne Persut on aivan samanlaisia kuin nämä muutkin.
No sinänsä se ei ole mikään yllätys, kun kyseessä on Persujen äänestäjä. Perussuomalaiset eivät ole sitä mieltä, että valtion apurahat taiteilijoille pitäisi lopettaa. Heidän mielestään apurahojen jakamisesta tulisi olla päättämässä myös poliitikkoja. He siis ovat sitä mieltä, että heidän mielestään oikeanlainen taide ansaitsee apurahat, väärä ei. Ja he haluavat päästä mukaan jakamaan niitä avustuksia oikeille ihmisille. Tällä hetkellä apurahoista päättävät ammattilaiset, eivät poliitikot.
tämä postmoderni tekotaidekeskustelu. Case closed. Tuomio: junttipuolue.
en tiedä ketään joka äänestäisi persuja. Mielenkiinnolla odotan että kohtaan sen ensimmäisen, joka kehtaa äänestävänsä heitä. Ovat kyllä sellainen junttipuolue että heikompia hirvittää.
Täällä pariskunta, jotka haluaa ravistella poliittista kenttää. Minä olen akateeminen, mies amispohjainen yrittäjä. Mun suvusta tuntuu joka toinen äänestävän persuja. Äidin maanviljelijä veli (ennen kepua), äitini ja isäni (opettaja-sosiaalityöntekijä, eläkkeellä), raksamiessetä, opettajatäti, sh-täti jne. Aika kirjavaa sakkia. Koulutukset laidasta laitaan ja myös puoluekannat ennen.
Minä kun en keksi heistä mitään nimenomaisesti junttia, korkeasti koulutettuja, fiksja kaupunkilaisia. Suurin kannatushan nimenomaan on Helsingissä, joka tosin on kyllä suurimmaksi osaksi maamme pahin junttila.
Vaikka äänestäisin mitä ja olen siis ennen äänestänytkin niin en ole koskaan hyväksynyt taiteilija-apurahoja valtion kassasta, missään muualla maailmassa ei taitelijat elä veronmaksajien rahoilla. Aika vähissä on argumentit sinulla. Tuosta voi siis päätellä, että sinun mielestäsi on oikein antaa kissantappovideoiden tekijöille rahaa ja sperman levittäjille? Minä en antaisi, mielestäni olet eläinrääkkäyksen kannattaja.
Olen äänestänyt heitä jo muutan vuoden. Eikä mieli tästä enää muutu
Olikohan viime viikolla kun paljastui, että avustajien palkkaamista varten saatuja rahoja oli käytetty vaalikampanjointiin. Että kyllä ne Persut on aivan samanlaisia kuin nämä muutkin.
ryhmäkuria harrasteta toisin kuin kamalat valtapuolueet mutta mitä vielä, heti kun yksi nainen joka jopa tietää jotain taiteesta uskalsi olla eri mieltä, tuli komento erota puolueesta. Siis erota!
pelkkää loanheittoa, todistaa mm aamulehti:
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Vaalit/1194666462493/artikkeli/il+…
Tossa tuli koko lahipiirin aanioikeutetut valintoineen lueteltua. Sen verran Suomen asiat viela kiinnostavat. ;)
9.4 ajamme lähetystöön äänestämään täällä Englannissa ja persuille menee ääni. MItä olen täällä ollut suomalaisten kanssa tekemisissä niin lähes jokainen äänestää persuja. Tosin täällä kaikki ovat nähneet omin silmin mihin järjetön mamutus johtaa, joten otanta on ehkä huono. Minulla ei ole oikein muita syitä kuin, etten halua Suomeen Englannin kaltaista tilannetta, jossa koulut on surkeita mamukouluja ja kaikkien vähänkin normaaliälyisten pitää viedä lapsensa yksityiskouluun. Ymmärrän hyvin, ettei todella rikkaat ja ruotsinkieliset välttämättä äänestä persuja, koska heillä on Suomessa muutenkin omat koulut, joihin ei mamuilla ole asiaa sotkemaan opetusta.
Mekin olemme Englannissa asuneet ja totesimme saman.. nyt Belgiassa. Töiden takiahan täällä pyöritään, suomeen takaisin noin vuoden päästä.
Me teemme saman ajomatkan lahetystoon Emiraateissa ja Suomessa on sukua, joiden aanestyspaatos on tehty Persujen hyvaksi. Persuille aanet. :)
Peesaan tätä. t. persujen äänestäjä
Soini vastusta aborttia, sekä tuen antamista kansalaisjärjestöille, jotka pyrkivät edistämään naisten tasa-arvoa.