Onko sinun lapsillasi vuoden 2010 top10-nimiä?
Tytöt
1. Emma
2. Aino
3. Venla
4. Aada
5. Ella
6. Siiri
7. Sofia
8. Iida
9. Emilia
10. Sara
Pojat
1. Elias
2. Onni
3. Eetu
4. Veeti
5. Aleksi
6. Lauri
7. Joona
8. Leo
9. Leevi
10. Niilo
Kommentit (68)
Olin "päättänyt" ensimmäisen lapseni nimen jo joskus 10-vuotiaana, jolloin nimi ei ollut erityisen suosittu. Halusin myös antaa tämän nimen lapselleni siitä huolimatta, että se reilu 10 vuotta myöhemmin olikin suosituimpien nimien joukossa. Ja kyseinen nimi onkin roikkunut tällä listalla jo vuosikausia :)
Meillä on 4 lasta, yhteensä 8nimeä, eikä yksikään osunut. Onneksi, ei olla haluttu tusinanimiä.
Enkä antaisikaan.
En kyllä mitään sarafiinaa tai muutakaan tosi erikoista antaisi.
Mikael ja Olavi, ne löytyy meiltä nimirimpsuista.
Vaikka yksi kolmesta lapsestamme syntyikin v. 2010.
.. nyt tämä nimi kuitenkin on saavuttanut rytinällä suosiota (Senja). olen kuitenkin ylpeä kauniista nimilöydöstäni ja jos se joskus nousee nimien top kymppiin niin sitten nousee. en kuitenkaan tuomitse sitä, jos joku tahtoo antaa lapselleen ns "massanimen" ( Iida, Sara, Eetu) sillä tärkeintähän on että on tyytyväinen nimeen ja lapsikin toivottavasti kasvettuaan . jos itse olisin halunnut kovasti tytöstäni vaikkapa Adan, olisin tuskin antanut nimen yleisyyden pidätellä . ja muistakaa, että toisilla nimillä voi aina revitellä!! tuttavan lapsi on Nea Adele, olen vähän kade tuosta toisesta nimestä.. :D
mutta sekä noi tyttöjen että poikien top 10 nimet on musta melkein kaikki tosi kivoja. Voisin antaa melkein minkä tahansa niistä lapselleni. Mä en valitse lasten nimiä sen mukaan, onko se yleinen vai harvinainen. Valitsen sellaiset nimet, jotka on mun korvaan kaikista kauneimmat/komeimmat. Mua ärsyttää (ja naurattaa) se erilaisuuden tavoittelu, että ihan keksimällä pitää keksiä lapselle sellainen nimi, mitä ei kenellekään ole ennen annettu.
Ja se on tosiaan ihan totta, että ei edes noita top 10 nimiä välttämättä ole samassa päiväkotiryhmässä tms. useampia. Mä tunnen aika paljon tämän alueen lapsiperheitä (ollaan oltu 4 vuotta lähes päivittäin tossa puistossa ja tullut lasten nimetkin tutuiksi) ja nopeasti mietittynä noista tyttöjen nimistä tuossa puistoporukassa on vain muutama Siiri ja yksi Sofia. Myöskään kerhossa tai perhekerhossa en muista tuon nimisiä olevan. Puistossa en ole myöskään törmännyt yhteenkään alle kouluikäiseen Eliakseen, Onniin tai Eetuun. Toisaalta jos noi on 2010 vuoden top 10 nimet, niin niitä lapsia löytyy enemmän varmaan jostain vauvakahviloista. Mutta noi samat nimet on pyörinyt suosituimmissa nimissa varmaan 10 vuotta, joten siinä mielessä luulisi löytyvän kyseisiä lapsia myös puistoista. Noista poikien nimistä mun tuttavapiiriini kuuluu vain kaksi Eliasta, yksi Lauri, yksi Leo ja yksi Niilo. Ja puistossa tai kerhoissa en ole törmännyt kuin Niiloon ja Eliakseen.