Onko vaatekokoa 40 käyttävä nainen normaali vai kaamea läski?
Kommentit (85)
Taman palstan mukaan vaatekokoa 40 kayttava on aivan armoton laski.
Muutoin normaalikokoinen.
nykyisin kun tuntuu olevan muotia tunkea itsensä kaksi numeroa liian pieniin vaatteisiin. Saumat kiristävät ja nappien välistä tursuaa ties mitä läskiä.
Ja siis tietenkin eri merkeillä on hyvin erikokoiset koot. Suomalaisista vaatemerkeistä koot on usein aika väljiä, joku Nanson S varmaan vastaa 38-kokoa. Samoin Tazzia, Ril's, Marimekko jne. ovat aika väljiä mitoitukseltaan.
Sen sijaan monet ulkomaiset merkit ovat paljon tiukempia mitoitukseltaan. Mä käytän paljon brittimerkkejä, jolloin heidän 10 (= 36) on mulle sopiva.
Mä en normaalisti osta noista ruotsalaisista halpismerkeistä vaatteita, mutta aikoinaan yritin ostaa äitiysfarkkuja Lindexiltä. ALoitin normaalikoostani 36 ja kun pääsin kokoon 42, totesin, että antaa olla. Kun sain reisistä sopivat, niin muualla oli tilaa vaikka hevoselle.
Mun mitat on 165 ja 56 kg.
Pituushan vaikuttaa kokoon aika paljon. Jos on 175 ja käyttää kokoa 36, niin pitää olla kyllä aika laiha.
Minä olen kokoa 38 pohjoismaisissa vaatemerkeissä, ja kokoa 40 yleiseurooppalaisissa ja joissain italialaisissa varmaan kokoa 42, jos edes mahtuvat päälleni.
Viimeksi ostin paidan kokoa 36 ja takin kokoa 40, kummatkin istuvat mielestäni hyvin ja ovat ylläri, ylläri, eri valmistajien tekemiä ja mitoittamia.
pituus 169cm
rinnanympärys 90
vyötärö 74cm
lantio 88cm
reisi pakuin kohta 54cm
Arvioita?
pituus 169cm
rinnanympärys 90
vyötärö 74cm
lantio 88cm
reisi pakuin kohta 54cmArvioita?
Taasko tästä aiheesta piti tehdä uusi ketju, jonne mielenvikaiset saa tulla haukkumaan normaalikokoisia ihmisiä?
koko housuissa 38, yläosissa 40.
Jos laihtuisin yhtään olisin alipainoinen. Että olenko nyt sitten läski kun on puserot kokoa 40?
Ja pliis turha tulla vääntämään jotain amatsoni-juttua, on jo kuultu sata kertaa tällä palstalla.
Ei ole. Itse olen 165 ja painan 67 kg ja vaatekoko on joskus 38 joskus 40. Ja kaikki on sitä mieltä että oon hoikka. Riippuu niin paljon vartalon mallista se. ja mitat on 95 82 99. Eli aika muodokas.Haluasin laihtua vähän n 4kg niin sitten olisin minulle sopivissa ihanne mitoissa.
Ei ole. Itse olen 165 ja painan 67 kg ja vaatekoko on joskus 38 joskus 40. Ja kaikki on sitä mieltä että oon hoikka. Riippuu niin paljon vartalon mallista se. ja mitat on 95 82 99. Eli aika muodokas.Haluasin laihtua vähän n 4kg niin sitten olisin minulle sopivissa ihanne mitoissa.
Mä olen 168cm ja painoa on ollut 67kg raskauden loppuvaiheessa, normaalisti painan 55kg.
normaali, voi olla hoikkakin jos esim pitkä..
ja täytyy sanoa, että nää on aikuisen oikeesti kyllä huvittavia... :D :D :D
ja oikein innolla tunnustan olevani AV-läski eli ylipainoinen 162 cm/72 kg eikä ees harmita!!!! Ähäkutti, lällällää! ;)
lihaksikas pikeminkin. Olenkin aika pitkä 171 cm, tiimalasi...vyötäröstä menisi hyvinkin 38.
ja käytän vaatekokoa 40/42
Pituus 173. Painoa 71kg
Kilpailen eräässä urheilulajissa sm-tasolla mutta en nyt tässä kerro missä :) Sanotaanko, että tuskin pitäisit ketään osallistujista lihavana.
Vaatekoko nyt ei kerro lihavuudesta mitään, ellei mennä TODELLA isoihin kokoihin.
huomioon pituus (sekä lihaksikkuus, urheilullisuus)
Ei naisen kokoa voi verrata vaatekoossa, kun naisia on eri mallisia. TOiset lattarintoja, toiset pameloita, toiset kapealantioisia ja toisilla leveä. Ja se ei liity mitenkään painoon vaan ruumiin muotoon!! Joku lyhyt ja laiha voi olla koossa 40 pyöreä, mutta pitkälle ihmiselle koko 40 voi olla hoikan koko.
OLEN MUUTEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ! ITSE OLEN !%¤CM JA &=KG JA OLEN KOKOA M/L JOISTAKIN VAATTEISTA MENEE S. MIELESTÄNI OLEN HIEMAN LIHAVA.
Itse olen 177cm pitkä ja vaatteesta riippuen käytän kokoa 38/40, ihan keskivertokokoinen olen, en lihava mutta en laihakaan. Mekoista joutuu usein ottamaan sen koon 40 ihan siksi että ne on muuten kauhean lyhyitä.
Pituuteni 165cm ja paino 57kg. Ja käytän kokoa 40. En koe olevani läski, en kyllä ole tyytyväinenkään vartalooni mutta että läski? Mulla ottaa esim. hartioista kiinni, kiristää jos käytän pienempää kokoa.
että joku voi olla tuossa koossa hyvinkin sopiva, joku toinen ehkä hiukan pullea.
Itse käytin 40 koon vaatteita kun olin muitoissa 164cm/64-68kg. Se oli kyllä minulle ihan liikaa painoa ja näytin ylipainoiselta.
Nyt olen 55 kg ja käytän kokoa 36-38, ja näytän kyllä paljon paremmalta tässä painossa. Mutta joku jolle on siunaantunut kurveja, voi olla tosi hyvännäköinen juurikin 40 kokoisena.
jouduin synnytyksen jälkeen ostaa muutaman vaatteen kokoa 38. 3kk käytin niitä ja sitten meni hermo ja laihdutin takaisin entisiin, 34 koon vaatteisiin. Pituutta on 162cm, eli ainakin minun kokoiseni on varmasti koossa 40 aika läski.
Mie olen 162 pitkä ja käytän 40 koon vaatteita ja todellakaan en ole läski
Mä olen 160 cm pitkä, ja kun aikoinani raskauden ja synnytyksen jälkeen olin paksussa kunnossa, niin käytin vaatekokoa 38. Ja mä oikeasti olin tuolloin pullea. Sittemmin laihduin, ja nyt koko on taas 34. Mutta siis miten kummassa on mahdollista että joku toinen lähes samanpituinen, on niiiiin eri mallinen että kolme numeroa isompaa kokoa käyttävänä on kuitenkin normaalipainoinen? Ja en todellakaan ihmettele tätä ilkeyttäni, vaan ihan vilpittömästi.
tänne rinnan, vyötärön ja reiden ympäryksen sekä mielellään kilonsa, niin verrataan.