Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punajuuri purkin avaaminen

Vierailija
10.09.2025 |

Miten tuon saa auki kun ei tunnu aukeavan millään vaikka kuinka vetää "voimalla"

Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni ja vinkkejä kaivattaisiin kipeästi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jollain nostamalla kantta että ilma pääsee niin pitås aueta, itse nostan hohtimilla. On olemassa myös vempain jolla saa kannen reunaa  nostettua. 

Vierailija
2/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää apuna vaikka keittiöpyyettä joka on hieman kostea, sillä lähtee auki kun saa voimaa ja pitoa kanteen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen pikakonsti on, että pikkulusikalla vipuat sieltä kannen reunasta, kunnes kansi puffaftaa.

Itse käytän myös talouskäsineitä. Niiillä saa liukumattoman otteen purkista ja kannesta.

Vierailija
4/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mulla on toi "vempain" mutta saman asian ajaa, kun laitat veitsen kannen alle ja nostat ylöspäin, pitäs auttaa

ai niin ja sitte semmonen joku muovinen läpyskä

https://www.smartasaker.fi/fi/purkinkannen-avaaja

https://www.smartasaker.fi/fi/purkinavaaja

Vierailija
5/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat jollain nostamalla kantta että ilma pääsee niin pitås aueta, itse nostan hohtimilla. On olemassa myös vempain jolla saa kannen reunaa  nostettua. 

Itse käytin kannen nostamiseen puukkoa. Toimii hyvin, kun kanssa ei tarvitse oikeastaan paljon nostaa, sen verran vain, että ilma pääsee ulos.

Vierailija
6/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnän varovasti haarukan piikin kannen ja purkin väliin kierteitä mukaillen ja väännän hieman, että ilmaa pääsee kannen alle ja vakuumi sihahtaa, sitten aukeaa yleensä helposti.

Pyrin kyllä ostamaan niitä helposti avattavia purkkeja, jos mahdollista. Niissä on joku systeemi, että aukeaa vähemmällä voimalla. 

Sit mulla on myös tuppervaren "miehen korvike", eli sellainen kumiverkko, jonka avulla saa pitävän otteen kannesta, mutta sekään ei aina auta.

Vierailija
7/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perunankuorimaveitsellä kääntämällä kannen reunasta kierrettä vasten

On myös väline  jolla saa kierrettyä eri kokosia kansia auki, samanlainen kuin millä öljynsuodattimen saa auki autosta

Vierailija
8/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, mulla on toi "vempain" mutta saman asian ajaa, kun laitat veitsen kannen alle ja nostat ylöspäin, pitäs auttaa

ai niin ja sitte semmonen joku muovinen läpyskä

https://www.smartasaker.fi/fi/purkinkannen-avaaja

https://www.smartasaker.fi/fi/purkinavaaja

Tuo läpyskä on lapsellinen 

Vierailija
9/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös iskeä reiän siihen kanteen, jolloin alipaine laskee ja kansi on helppo avata

Vierailija
10/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se purkki tiskialtaan pohjalle ja siellä väännät sen auki. Jos loiskuu, ei tahri kuin allasta.

Vierailija
11/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ruokailuveistä: työnnän terän hieman kannen ja purkin reunan väliin ja väännän hieman. 

Vierailija
12/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se punajuuri osaa aukaista mitään purkkia. Jos tarkoitat punajuuripurkkia, tuossa on tullut sulle jo oikein hyviä neuvoja. Itselläni on vanha sorsakoskelainen teelusikka, jonka varren terävällä päällä päästän ilmaa kannen välistä purkin sisään.

Vierailija
13/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan lattapää ruuvarin kannen alle ja väännan, kuluu suhaus ja kansi avautuu. 

Mutta en muista minkä merkkisiä on ne säilykepurkit joiden kanessa lukee jotaan tyylliin "helppo avata" tms.

Vierailija
14/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös niitä helpommin avautuvia kansia jossa reuna liikkuu. 

Vierailija
15/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopauta kantta kevyesti pöytään ja avaa. Tai väännä veitsellä kannen alle ilmaa. Seuraavaksi opettele yhdyssanat.

Vierailija
16/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksulla voiveitsellä teen tuon aina itse. 

Vierailija
17/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivankokoinen ruuvipuristin ja märkä tiskirätti kannen päälle. Kyllä lähtee.

Yleensä kanteen naputtelukin jollain metalliesineellä auttaa.

Tuo öljynsuodattimen avaaja on paras. 

Vierailija
18/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin kannen nostamiseen puukkoa. Toimii hyvin, kun kanssa ei tarvitse oikeastaan paljon nostaa, sen verran vain, että ilma pääsee ulos.

Turvallisempaa voiveitsellä. Ja ihan yhtä helppoa. 

Vierailija
19/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joku on tehnyt tuostakin YouTube videon. 

Vierailija
20/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papukaijapihdeillä vääntää kannen reunaa, jotta ilmaa pääsee sisään. Myös kuuman veden alla voi pitää, metalli laajenee, ja sitten vääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme