Paljonko on sairaanhoitajan palkka? Opiskelen sh:ksi enkä tiedä palkkauksesta mitään
Kommentit (141)
tuohon vuosituloon pääsemällä...täällä muutamissa viesteissä erittäin suuret tulot sairaanhoitajalle. Kertokaa tuntipalkkanne tässä tapauksessa niin ihmiset saaavat oikean kuvan palkkatasosta. Ei kukaan sh tienaa tälläisia summia tekemättä sikana töitä! ei varmana kotona kerkeä olemaankaan. Jos tietysti ei ole perhettä niin mikäs siinä viettää aikaa töissä joka päivä ja yö mutta tämä ei anna oikeeta kuvaa sairaanhoitajien palkoista.
missä oli kerrottu vuositulon olevan 68 000€
Bruttopalkka 2200 + lisät.
Noin kuukautta kohti lisistä kertyy 300 egee käteen.
Että se niistä huippupalkoista. Olen Pohjois-Suomesta
Olen psyk. puolella päivätyössä. Aiempi ammattini on lähihoitaja ja palkkani oli silloin 2150 e. Eli palkka on nyt sairaanhoitajana 150 e parempi ja hiton paljon enemmän vastuuta ja hommaa. Ei tosiaan kannattanut opiskella lisää.
Kun ei tiedä muusta kuin opintotuesta, parin tonnin palkka kuulostaa huikealta. Sitä paitsi vasta työelämässä tajuaa, että se palkka tulee pysymään lähes samana hamaan eläkeikään asti. Ei kamalasti motivoi käydä millään työpaikan lisäkursseilla, koska palkkaan se ei tuo senttiäkään lisää. Lisää vastuualueita kylläkin.
Aika harva hoitaja tienaa 3000 e kuukaudessa.
Ettekö te osaa perkeleen akat laskea? Peruspalkka + lisät, sitä ja tätä käteen ja muuta ympäripyöreätä...
Ette kai te samalla matikkapäällä laske niitä huippuvaikeita lääkelaskuja, millä koulutuksen vaativuutta useasti perustellaan.
myös sydänvalvonta ja ensiapu. Peruspalkka 2400 + ikälisät. Ja tietysti vuorolisät. Lisäksi saan hlökohtaisen palkanlisän 70 e/kk + 5% peruspalkasta. Viime vuoden ansio oli n. 43800 €.
Olen Norjassa töissä. Työaika lyhempi kuin Suomessa (37.5h/viikko) ja työehdot muutenkin inhimillisemmät, en enää tulisi Suomeen.
plus lisät kolmivuorotyöstä.
Palkka oli vajaa 80 euroa suurempi eräässä pk-seudun kehyskunnassa terveyskeskuksessa.
Anoppi on sairaanhoitaja kans keskussairaalassa, eikä tee mitään vuorotöitä ja silti sen palkka on reilut 3500 €/kk. Eikä se oo mikään ikäloppu jolla on kaikki mahdolliset lisät palkassa, vaan täyttää kohta 52 vuotta.
Onko anoppisi osastonhoitaja kenties, palkkaus ainakin viittaisi siihen?
Itse olen sitä mieltä, että hoitoalalle pitäisi nyt antaa todella radikaalit korotukset tai muuten kukaan ei enää ryhdy hoitajaksi. Vähimmäispalkka esim. lähihoitajan työhön 3000 euroa kk ja hoitajille 3500 euroa kk ja lisät sitten siihen päälle.
Turha sanoa että kunnilla ei ole rahaa, koska niillä ON! Yli 80 prosenttilla Suomen kunnissa verotulokertymä kasvaa täysin yli odotusten. Eli rahaa kyllä on, kyse on vain poliittisesta tahdosta!
Ja mikä muu ala olisi yhtä tärkeä kuin terveydenhoitoala?
Luuletko, että se vähäinen raha, mitä kunnilla on, olisi tarkoitettu VAIN hoitajien palkkaukseen? Voi, voi!
Kyllä, sh:n työ hyvällä palkalla monine etuineen alkaa kyllä houkuttelemaan.
Teen kolmivuorotyötä. Pyhät, viikonloput, yöt ym ikävät ajat jolloin mieluummin olisin kotona. Tilinauha tipahti juuri postiluukusta. 1780€ käteen ja tässä on mukana myös kuukauden ilta-, lauantai- sekä sunnuntailisät. Peruspalkka n.2100€. Tämä on palkka eniten masennusta aiheuttavasta sekä Suomen vaarallisemmasta työstä (väkivaltaisesta)..(Näin lehdet kertovat) Tässä työssä ei motivoi raha.
Ne vaarallisimmat ammatit ovat kioskimyyjät, myyjät, bussinkuljettajat, raitiovaunukuljettajat, postinjakajat, poliisi.
Mikä teille aiheuttaa mielestäsi masennusta? Onko ongelma esim. yleisessä työilmapiirissä ennenkaikkea?
Monessa paikassa palkka ei siitä juuri nousekaan.. Kyllä niitten inssien on pakko tuolla palkalla töitä tehdä jos meinavat syödä.
Joo, mulla nousi bruttopalkka just 4000 euroon ja olen valmistunut dippainssiksi 10v sitten. No mä olenkin nainen...
Ja kokemuslisää saa vain 10 prosenttia 10 vuoden työkokemuksen jälkeen. Hoitotyö sopii ehkä niille, joilla on hyvin toimeentulevat puolisot, niin pääsevät toteuttamaan hoivaviettiään ja saavat elämälleen merkitystä. Täysin kutsumusammatti ja hyväntekeväisyyttä, en voi suositella kuin noille edellämainituille.
Palkka on huono, mutta 10 vuoden kokemuksen jälkeen se nousee 10 prosenttia. Suosittelen sairaanhoitajan ammattia niille, jotka haluavat tehdä kutsumustyötä, saada sitä kautta elämälleen merkitystä ja joilla on hyvin toimeentuleva puoliso. Täysin kutsumusammatti ja hyväntekeväisyyttä. En suosittele muille kuin edellämainituille.
JOS 52V EI OLE JO KAIKKIA LISIÄ IHMETTELEN VAAN. KUN 15VUOTTA TYÖTÄTEHNENÄ SAA VIIMEISEN LISÄN. KYLLÄ 52VUOTIAS ON TÄYTYNYT OLLA TÖISSÄ LIKI 30V.
sisätautien osasto tällä hetkellä, alalla 12 vuotta
perusbrutto 2984,34 €/kk
heko-lisä 122 €/kk
kielilisä 82,80 €/kk
vuorolisät 220-1020 €/kk
joku edellä nosti lääkärien palkkaa kommentoidessaa päivystyskorvaukset esille. Joo, päivystyskorvauksia maksetaan ja niistä tulee palkanlisää. Muistutan vaan, että korvaus on työstä, joka tehdään normaalin viikkotyöajan lisäksi iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Kai se nyt jotain pitää kustantaakin, jos viikkotyöaika kasvaa reilusti. Kyse ei siis ole vuorotyöstä ja siihen liittyvistä lisistä (joissa siis viikkotyöaika pysyy keskimäärin samana) vaan oman työn lisäksi tehtävästä työstä.
Henkilökohtaisten lisien (ikälisät, muut henk.koht.lisät) kanssa peruspalkka 2715€. Lisäksi päälle tulee luonnollisesti vuorotyölisiä vaihtelevasti Keskimäärin 500€ kuussa riippuen kuinka paljon on yö-, ilta- tai viikonlopputöitä. Työkokemusta 15 vuotta ja olen vaativassa erikoissairaanhoidon yksikössä anestesiahoitajana. Vastuu siis kova.
Ihan vain lisäykseksi, suomen tulevaisuutta kasvattaville päiväkotien työntekijöille jopa niille päiväkotiopettajille jää käteen vain noin 1500e kuukaudessa...joten ei ne sairaanhoitajat ole ainoat jotka jonkinlaisen palkkalisäyksen ansaitsevat.
mutta käteen saan kuussa n. 1600 e, päivätyö, ei vuorolisiä, yksi henkilökohtainen palkanlisä ja ikälisä. veroprosentti 20. TYKS.