Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on sairaanhoitajan palkka? Opiskelen sh:ksi enkä tiedä palkkauksesta mitään

Vierailija
13.03.2011 |

Kerro myös työpaikkasi,kiitos

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistollisessa sairaalassa.

Vierailija
2/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2116€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomi, 2003€/kk plus lisät jotka ei ole paljon koska ei öitä.

Vierailija
4/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oliskin pitänyt tyytyä siihen hommaan.Onko mitään erikoisaloja joissa tienaa enemmän? Tai jos tekisi paljon yövuoroja,paljonko ne lisät on? ap

Vierailija
5/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen kotisairaanhoidossa ja säännöllinen päivätyö.

Vierailija
6/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsen itse loma-ajankohtani. Työskentelen ja asun pääosin pk-seudulla, mutta olen tehnyt myös 1-3 kk keikkoja muualle kuten Pohjois-Suomeen ja Pohjanmaalle.

Viime vuonna tienasin 65 000 euroa pyöreästi, sitä edeltävänä vuonna 55 000. Parhaat rahat tulee noilta Pohjois-Suomen keikoilta, siellä kunnat maksavat mitä vaan koska on pakko.

Ennen pk-seudulle muuttoani 2008 työskentelin Vaasan keskussairaalassa sisätaudeilla 3-vuorossa, palkkani siellä oli lisineen noin 3000 e/kk, pv-lisiä II lk + henkilökohtainen lisä, lisäksi kielilisä puhun sekä ruotsia, saksaa että englantia sujuvasti. Ikää mulla 34 v ja olen valmistunut sh v. 2000.

Vierailija
7/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikka HYKS

ja lisät tulee vain sunnuntaista ja yötöistä, mulla niitä vähän joten lisät tosi pienet, ehkä 300e/kk miinus verot

Vierailija
8/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

euron välillä.

Useimmilla työpaikoilla on ns. tva-järjestelmä, jolloin vaativimmiksi luokitelluista tehtävistä maksetaan vähän enemmän.

Vierailija
9/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+lisät joita ei paljon. En tee yövuoroja. 1 viikonloppu 3vkon listassa.

Vierailija
10/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on sairaanhoitaja kans keskussairaalassa, eikä tee mitään vuorotöitä ja silti sen palkka on reilut 3500 €/kk. Eikä se oo mikään ikäloppu jolla on kaikki mahdolliset lisät palkassa, vaan täyttää kohta 52 vuotta.

Vierailija
11/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on sairaanhoitaja kans keskussairaalassa, eikä tee mitään vuorotöitä ja silti sen palkka on reilut 3500 €/kk. Eikä se oo mikään ikäloppu jolla on kaikki mahdolliset lisät palkassa, vaan täyttää kohta 52 vuotta.

Onko anoppisi osastonhoitaja kenties, palkkaus ainakin viittaisi siihen?

Itse olen sitä mieltä, että hoitoalalle pitäisi nyt antaa todella radikaalit korotukset tai muuten kukaan ei enää ryhdy hoitajaksi. Vähimmäispalkka esim. lähihoitajan työhön 3000 euroa kk ja hoitajille 3500 euroa kk ja lisät sitten siihen päälle.

Turha sanoa että kunnilla ei ole rahaa, koska niillä ON! Yli 80 prosenttilla Suomen kunnissa verotulokertymä kasvaa täysin yli odotusten. Eli rahaa kyllä on, kyse on vain poliittisesta tahdosta!

Ja mikä muu ala olisi yhtä tärkeä kuin terveydenhoitoala?

Vierailija
12/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oikeaoppisesti laitetaan mystisesti peruspalkka+lisät.

Itsellä kymmenisen vuotta takana ja kk-ansio noin 3300€. Ei vuorotöitä, enkä ole osastonhoitaja.

Vierailija
13/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kymmenisen vuotta takana ja kk-ansio noin 3300€. Ei vuorotöitä, enkä ole osastonhoitaja.

Vierailija
14/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sanoa että kunnilla ei ole rahaa, koska niillä ON! Yli 80 prosenttilla Suomen kunnissa verotulokertymä kasvaa täysin yli odotusten. Eli rahaa kyllä on, kyse on vain poliittisesta tahdosta!

ööh, mihin perustat tämän väittämäsi, että yli 80% kunnista on ylimääräistä? Näyttöä kiitos.

Vierailija
15/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, mihin perustat tämän väittämäsi, että yli 80% kunnista on ylimääräistä? Näyttöä kiitos.

Kuntien verokertymä on yllättänyt.

Vierailija
16/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan korvaus ikävistä työajoista. Vertailtaessa palkkoja paperimiehiin, heidän ansaitsemansa sunnuntailisät sen sijaan lasketaan automaattisesti palkkaan. Näin saadaan mahdollisimman suuri kuilu kahden ammattiryhmän välille.

t. Sairaanhoitaja

Vierailija
17/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pelkkä peruspalkka, kouraan jää ruhtinaalliset 1700 e kuussa. Leikkaus-anestesia sairaanhoitaja, päivätyö.

Vierailija
18/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntien verokertymä on yllättänyt.

Laita linkki. Suomessa on nimittäin paljon pieniä kuntia, jotka joutuvat taloudellisen tilanteen vuoksi harkitsemaan kuntaliitoksia.

Ja lisäksi jos verokertymää on tullut enemmän kuin on odotettu, niin ei se tarkoita että kunnalla on ylimääräistä rahaa, vaan sitä että sillä voidaan esimerkiksi maksaa edellisten vuosien alijäämiä pois, lyhentää lainoja jne. Ja oletko todella sitä mieltä että kaikki ylimääräinen pitäisi heti tunkea sairaanhoitajien palkkoihin. Paljon tärkeämpää olisi tehdä esimerkiksi sairaaloiden peruskorjaukset ym investoinnit joita lykätään juurikin rahan vuoksi.

Sairaanhoitajat tekevät tärkeää ja arvokasta työtä ja ehdottomasti olisivat lisää palkkaa ansainnut, mutta taitaa tällä ''kaikki ylimääräinen sairaanhoitajille'' olla käsitys kunnallistaloudesta pahasti vinksallaan (tai sitten sitä ei ole ollenkaan)

Vierailija
19/141 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan oikein laittaa kuukausipalkka+lisät. Mitä järkeä ilmoittaa palkka lisien kanssa, koska eihän se ole todellisuutta. Aika valheellisen kuvan saa palkasta jos jätetään kertomatta että siihen tarvitsee työskennellä puolet viikonlopuista ja juhlapyhiä.

Itselläni esimerkiksi on kuukausitulot noin 3500€ mutta peruspalkka noin 2200€. Tuohon kokonaissummaan sisältyy paljon viikonloppuja, öitä ja ylitöitä sekä tietysti kokemuslisät ja henkilökohtainen lisä. Työpaikkana yliopistollinen sairaala.

Ja se, jonka anoppi on 52v. niin vaikka ei olekaan ikäloppu niin kyllä tuon ikäisellä on jo useamman vuoden yleensä ollut kaikki lisät. Siltikin on vaikea uskoa että kukaan sairaanhoitaja saisi siitä työstä yli 3000€ palkkaa ilman mitään lisiä.

Ero sairaanhoitajan ja lähihoitajan palkassa on todella pieni, eikä varmasti rahan takia kannata opiskella sairaanhoitajaksi.

Vierailija
20/141 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan palkka 3000?! missä? minulla peruspalkka 1920, olen kotihoidossa.