Paljonko on sairaanhoitajan palkka? Opiskelen sh:ksi enkä tiedä palkkauksesta mitään
Kommentit (141)
mulla pelkkä peruspalkka, kouraan jää ruhtinaalliset 1700 e kuussa. Leikkaus-anestesia sairaanhoitaja, päivätyö.
ikälisäasiaan vielä.
Ei tarvitse olla ikäloppu ollakseen kaikki ikälisät. Mulla ne tuli täyteen jo alle nelikympppisenä. Olen töissä yksityisellä, jossa on kolme kokemuslisää ja viimeisen niistä saa 11 vuoden työkokemuksen jälkeen. Olen lähihoitaja.
jos saatte käteen jotain 1700-1800, niin tuhat euroa enemmän tulee käteen IT-kosultille, joka tienaa reilu 4000. Ja sillä alalla joutuu myös tekemään kovasti hommia, pitää kouluttautua ja osatakin jotain.
Eli kaikki hoitsut vaan IT-alalle, jos tonni kuussa lisää houkuttaa.
jos saatte käteen jotain 1700-1800, niin tuhat euroa enemmän tulee käteen IT-kosultille, joka tienaa reilu 4000. Ja sillä alalla joutuu myös tekemään kovasti hommia, pitää kouluttautua ja osatakin jotain. Eli kaikki hoitsut vaan IT-alalle, jos tonni kuussa lisää houkuttaa.
että hoitsujen ei tarvitse kouluttautua tai osata mitään. Kiitos arvostuksesta jälleen kerran!
Lisäkoulutus ei vaikuta palkkaan yleensä.
että jos havittelee isoa palkaa, ei kannata hakeutua hoitoalalle. Mutta jos kokee olevansa hoitoalalla kutsumusammatissaan, niin silloinhan palkalla ei ole niin väliä.
jos saatte käteen jotain 1700-1800, niin tuhat euroa enemmän tulee käteen IT-kosultille, joka tienaa reilu 4000. Ja sillä alalla joutuu myös tekemään kovasti hommia, pitää kouluttautua ja osatakin jotain.
Itselläni on uraa takana 12 vuotta ja olen erikoistunut työn ohella.
Kun aloitin, työskentelin pienen kunnan terveyskeskuksessa säännöllisessä päivätyössä ja palkkani oli jotain 1800€/kk.
Seuraava duunipaikka oli yksityinen terveysasema, 2-vuorotyö + viikonloppuja, sain myös hepa-lisän. Kk-palkka vaihteli vuoroista riippuen 2000 ja 2500 € välillä.
Nykyinen työpaikkani on maakunnallinen keskussairaala, sisätaudit, 3-vuorotyö. Palkassa on palvelusvuosilisiä, hepa, kielilisä. Peruspalkka 2970,15€ kk ja vuorolisiä keskimäärin 500 € kk.
Ystäväni joka työskentelee sh:na yksityissairaalassa, saa noin 200 euroa pienempää peruspalkkaa mutta hänelle tulee bonuksia vuosittain tuloksen mukaan. Bonuksia voi olla hoitajillakin jopa 3000-5000 € vuodessa ja työajat ovat säännöllistä päivävuoroa.
Itselläni on uraa takana 12 vuotta ja olen erikoistunut työn ohella. Kun aloitin, työskentelin pienen kunnan terveyskeskuksessa säännöllisessä päivätyössä ja palkkani oli jotain 1800€/kk. Seuraava duunipaikka oli yksityinen terveysasema, 2-vuorotyö + viikonloppuja, sain myös hepa-lisän. Kk-palkka vaihteli vuoroista riippuen 2000 ja 2500 € välillä. Nykyinen työpaikkani on maakunnallinen keskussairaala, sisätaudit, 3-vuorotyö. Palkassa on palvelusvuosilisiä, hepa, kielilisä. Peruspalkka 2970,15€ kk ja vuorolisiä keskimäärin 500 € kk. Ystäväni joka työskentelee sh:na yksityissairaalassa, saa noin 200 euroa pienempää peruspalkkaa mutta hänelle tulee bonuksia vuosittain tuloksen mukaan. Bonuksia voi olla hoitajillakin jopa 3000-5000 € vuodessa ja työajat ovat säännöllistä päivävuoroa.
Olen lähihoitaja ja teen vain osa-aikatyötä, bruttopalkkani on n. 30 000 vuodessa. Niin moni asia vaikuttaa siihen.
Olen keikkahoitaja joka tekee töitä silloin kun huvittaa ja lomailee kun huvittaa. Ironisinta on, että summalla jonka mun työantaja eli keikkafirma mulle maksaa, kunta joka maksaa mansikoita hoidon järjestämisestä mun työnantajalle, saisi puolestaan 1,5 sairaanhoitajaa. Jos siis ko. kunta ei olisi ulkoistanut terveystointaan hoitaja- ja lääkäripulan vuoksi.
sairaanhoitajilla ei ole todellakaan varaa valittaa palkkojensa pienuudesta!!!!!!! Aivan käsittämätöntä, 3500 bruttopalkkoja tuolla koulutuksella!!!
sairaanhoitajilla ei ole todellakaan varaa valittaa palkkojensa pienuudesta!!!!!!! Aivan käsittämätöntä, 3500 bruttopalkkoja tuolla koulutuksella!!!
koulutuksen pituus, poikkeuksiakin toki on kuten lääkärit, mutta tuo on yleinen tilanne. Palkkataso määräytyy a) alan tuotannon arvon tai b) markkinatalouden lakien mukaan eli mitä enemmän väkeä tunkee alalle, sitä matalampi palkkataso ja vastaavasti henkilöstöpula nostaa palkkatasoa.
Hoitajien palkkataso on ollut verrattain kehno, mutta se on nyt noussut - on ollut pakko maksaa yli vähimmäispalkkojen, kun muuten alalle ei yksinkertaisesti tulla. Ala on pääosin julkisen sektorin hallinnassa, joten palkkojen nousua hillitsee kehno tai olematon tuottavuus. Hoitajan työ kun ei tuota palvelulle minkäänlaista lisäarvoa joka kolahtaisi firman kanssaan liikevoittona. Huomatkaa tässä kohden, ettei nyt puhuta työn arvosta, vaan kylmästi rahasta ja voitosta joka on lyhyellä aikavälillä mitattavissa firman omistajien lisääntyvänä varallisuutena.
Haluaisin nähdä silmästä silmään tämän IT-ihmisen joka ensimmäisen kerran sairastuu vakavasti ;)
peruspalkka 2350€ ja ikälisä päälle 119€ eli 2469€/kk, päivätyö.
Meillä ainakin työnantaja on määritellyt jokaiselle sh:lle MINIMI-koulutusvaatimuksen per vuosi!
noin 2300€+henk.koht.lisät+ työn vaativuus-lisät, jolloin peruspalkka 2640€/kk. Lisiä tulee vaihtelevasti 200-350€/kk. Niin ja lisät ovat minusta haittalisiä. Niitä maksetaan ilta-, yö- ja viikonlopputöistä. Kaikki se aika on pois perheeltä.
Työkokemusta 15 vuotta ja kouluttautunut olen jatkuvasti. Lisäksi olen erikoistunut.
Peruspalkka 2300€, lisät 3-vuorotyöstä vaihtelevat mutta vuosiansiosta katsottuna bruttotulot keskimäärin 2750€/kk.
ei juma tota älykkyyden tasoa !!!!!
Mikä muu ammattiryhmä kertoo tulonsa noin (paperimies 2000 e + LISÄT vai ?!?)
Ei sisällä mitään lisiä. Olen kaupungilla töissä palvelutalon dementiaryhmäkodissa. Teen päivätyötä ma-pe klo 8-16.