Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää äidit, joiden esikoisten imetys "ei vaan onnistunut"...

Vierailija
11.03.2011 |

Kas kun yleensä seuraavien vauvojen imetys sitten voi onnistua........

Kautta aikojen äidit ovat imettäneet vauvojaan, mikäli vauva on haluttu pitää hengissä...

Tuskinpa esi-äidit ovat anatneet vauvoilleen mammuttien maitoa.......

Nykyäitien uusavuttomuus taas huipussaan!

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt itseäni uusavuttomana, mutta taidan sitten olla. Mulla ei kummankaan lapsen imetys ole onnistunut. Ensimmäinen synnytys oli vaikea ja imetin minkä pystyin. Koetin levätä ja join niin paljon esim. kotikaljaa, etten vieläkään pysty sitä juomaan. Maito ei kerta kaikkiaan riittänyt vauvalle millään. Olisin kyllä vaikka päälläni seissyt jos se olisi auttanut. Toinen oli sitten niin pieni, ettei jaksanut imeä rintaa. Ja kolmen kuukauden iässä löytyikin syy miksi ei rinnalta jaksanut imeä: sydänvika

Toisia on niin helppo arvostella. eikös pääasia ole että lapset pysyvät hengissä oli se sitten rintamaito tai korvike.

Vierailija
42/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on huonompi ennuste elämässä kuin imetetyillä. Selväähän se on, että moni korvikelapsikin pärjää ihan hyvin. Esim. itse olen aina ollut superterve, vaikka pelkkää korviketta sainkin. Se, etten todennäköisesti ole teidän korvikkeenpuolustajien mielestä kovin fiksu, johtuu ehkä juuri siitä korvikkeesta:)

järjellistä tekemistä? Et vaikuta ihan tasapainoiselta kun jaksat täällä rutkuttaa toisten imetyksistä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hiljaa mielessäni ihmettelen miten esim. maito "vaan loppui".

hyvin monelta tässäkin ketjussa ;DD

Ehkä ne meni samaan paikkaa, osoitetta en tiedä..

Vierailija
44/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap muuten huomannut, että nämä "maitoa ei tullut" - mammat harvemmin muutenkaan ovat niitä penaalin terävimpiä kyniä. Perustelutkin ovat usein mitä ovat, kun kysyy, mistä äiti tietää, ettei maito riittänyt. "En saanut pumppaamallakaan kuin desin" ym. yhtä älykästä. Ei sitten olla viitsitty edes perehtyä koko asiaan.

Hei siistiä että saan (taas) diagnoosin av:lta.

Et muuten sinäkään taida olla mikään penaalin terävin kynä.

Vierailija
45/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi helkkarissa pitäisi kiusata itseään tekemällä jotain mikä sattuu tai tuntuu omasta mielestä epämukavalta"

totta helkkarissa se sattuu ennen ku siihen tottuu ja homman osaa, huoh...

Vierailija
46/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, tää oli provo ;)

Ja huono sellainen, ehkäpä kehityt vielä...

Vierailija
47/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin monelta tässäkin ketjussa ;DD

Ehkä ne meni samaan paikkaa, osoitetta en tiedä..

Maitoa ja järkeä, ehkä sun elämä siitä sitten helpottuu?

Vierailija
48/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen minäkin samaa mieltä ja olen huomannut, että useimmiten imetyksen epäonnistumisen syynä on se, että " IMETYS EI OLLUT KIVAA, EN TYKÄNNYT IMETYKSESTÄ"

Jos vauvan imuote on oikea, imetys ei satu.

Monet myös lopettavat imetyksen siihen, kun tulee ensimmäinen tiheän imun kausi, kun he luulevat ettei maito riitä. Vaikka oikeasti vauva vain tilaa maitoa ja imee tiheämmin. Tarkoitus ei ole silloin tullakaan maitoa joka kerralla.

Itse tein imetyksen onnistumisen eteen töitä. On ihan normaalia, että imetys alkaa sujua vasta n.3kk kuluttua syntymästä. Silloin on moni jo luovuttanut.

Ja onhan se tietysti kiva alkaa polttamaan tupakkaa ym. kun ei tarvi enää imettää!!

Vierailija
49/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään. Minä esim. vedin röökiä koko raskausajan, kun olin niin hermoraunio ilman. Kuka siitä nyt sitten hyötyisi? Ja paukunkin otin silloin, kun elämä murjoi. Relatkaa mammat, älkääkä tehkö mitään, mikä ei tunnu teistä mukavalta.

Eiköhän se tosiaan ole jokaisen oma asiansa, imettääkö vai ei. Miksi helkkarissa pitäisi kiusata itseään tekemällä jotain mikä sattuu tai tuntuu omasta mielestä epämukavalta, ja vain ja ainoastaan yhteiskunnan painostuksen vuoksi? On myös mahdollista, että maitoa ei vain tule vaikka mitä tekisi. Kuten omalla kohdalla. Mutta vallan hyvin mukulat ovat korvikkeella kasvaneet. :)

Tsemiä mammat, tehdään niin kuin itsestä hyvälle tuntuu. Hieman kyllä kade olen niille jotka imettävät.

Vierailija
50/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin monelta tässäkin ketjussa ;DD Ehkä ne meni samaan paikkaa, osoitetta en tiedä..

Maitoa ja järkeä, ehkä sun elämä siitä sitten helpottuu?

Multa löytyy molempia, silti en koe tarvetta mussuttaa muiden asioista ;DD

Ähäkutti! Tais olla sun järki ku hukkui, osoitetta en kertois vaikka tietäisin!

Vierailija
51/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen minäkin samaa mieltä ja olen huomannut, että useimmiten imetyksen epäonnistumisen syynä on se, että " IMETYS EI OLLUT KIVAA, EN TYKÄNNYT IMETYKSESTÄ"

Jos vauvan imuote on oikea, imetys ei satu.

Monet myös lopettavat imetyksen siihen, kun tulee ensimmäinen tiheän imun kausi, kun he luulevat ettei maito riitä. Vaikka oikeasti vauva vain tilaa maitoa ja imee tiheämmin. Tarkoitus ei ole silloin tullakaan maitoa joka kerralla.

Itse tein imetyksen onnistumisen eteen töitä. On ihan normaalia, että imetys alkaa sujua vasta n.3kk kuluttua syntymästä. Silloin on moni jo luovuttanut.

Ja onhan se tietysti kiva alkaa polttamaan tupakkaa ym. kun ei tarvi enää imettää!!

Miksi pitäisi hyvmistellä kuorossa jos asia ei ole oikeasti niin? Ikinä en ole tupakkaa polttanut, mutta silti olin iloinen kun imettäminen loppui.

Vierailija
52/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs ihmeellistä siinä on ettei onnistunut? Niinhän siinä on käynyt. Äiti epäonnistui imettämisessä, joten imetys ei häneltä onnistunut. Mitenkäs se pitäisi sanoa?

Vierailija
53/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI hel..... Lukeudun varmaan itse sitten näihin uusavuttomiin ynnä muihin huonoihin äiteihin. Aivan kun nyt jonkun tuntemattoman puheet hetkauttais. Näillä mennään ja terveinä elällään, ja kiitos korvikemaidolle yötkin sujuu paremmin kun ei tarvitse nousta tunnin välein syöttämään!

Nautinpa olostani tyhmänä, huonona ja uusavuttomana äitinä ;)

Vierailija
54/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap (joka imettää taaperoaan edelleen)

Vierailija
55/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:een oma elämä kenties vähän tylsää?

Mulle ihan yks ja sama miten ja kuinka kauan kukakin imettää, ei vois vähempää kiinnostaa, saati sitten että ärsyyntyisin jostain imettämisestä :)

Vierailija
56/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonne imetysklinikalle (tms.) kaikille naureskelemaan..?! Ainiin, sulla on se iso tissinlussuttaja siellä johon olet sidottu...

t. maidollinen

Vierailija
57/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on tyhmä provoketju, mutta enpä voi olla provosoitumatta ihan pikkuisen. :D

Esikoisen imetys ei onnistunut, siihen oli tosi monta syytä. Ehkä suurin oli oma liian vähäinen imetystietouteni. Kuopusta olen imettänyt hyvällä menestyksellä nyt 4kk. Paljon helpompaa on ollut tällä kertaa, koska opin niin paljon esikoisen kanssa kamppaillessani.

Hyvä tyttö tuli tuosta esikoisestakin, mutta kiva olisi ollut häntäkin imettää pidempään. toisaalta taas sitten tuskin olisi tuo meidän kuopus

syntynyt. Eli toisaalta hyvä näin!

Vierailija
58/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot naurettava ja niin on taaperoskin joka edelleen roikkuu mamman tississä kiinni.

Vierailija
59/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonon itsetuntos takia. Siksi sua vituttaa, kun kaikki ei lähde samaan mukaan tuputtamaan sitä tissiä vaikka vihaa koko touhua, vaan tekevät omat päätökset muista välittämättä. Anna ap itselles armo ja lopeta jo se utareesi tuputtaminen.

Vierailija
60/138 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juuri "liian vähäinen imetystietous". Siksi muakin just ärsyttää nää imetyksessä epäonnistuneet äidit, että eivät yleensä vaan ole vaivautuneet selvittämään edes perusasioita imetyksestä, vaikka sitä on pilvin pimein saatavilla.