G: Hauskimmat talousasioihin liittyvät av-myytit
-Veroprosenttia ei kannata muuttaa sopivaksi esim. kotihoidontuen aikana, koska sitten saa boooonusta joulun alla parin vuoden päästä.
-Kela tietää että veroprosentti on ihan kaikille kansalaisille sama 20 %, eikä sitä voi muuttaa.
Kommentit (126)
- Avioliitossa kaikki omaisuus on yhteistä
- ylimääräisllä rahoilla kannattaa aina maksaa asuntolainan lisälyhennyksiä, vaikka korkotaso olisi erittäin alhaalla
Jos nainen ja mies tienaavat suht saman, kannattaa olla "omat rahat" ;).
miten veronpalautus voi kenellekkään tulla yllätyksenä? Tai mätkytkään. Kyllä on ihmiset tietämättömiä omista talousasioistaan.
Molot ja Tiksut ym. luxushaalarit ovat hyviä sijoituskohteita o_O
naisen tienestit kuuluvat naiselle.
Molot ja Tiksut ym. luxushaalarit ovat hyviä sijoituskohteita o_O
yleensäkin, kun kerran minulle selvennettiin, että arvo laskee, jos vaate on nimikoitu:D
Se että avioliitossa puolisot eivät muka olisi elatusvelvollisia keskenään. Esimerkkinä saita mies, joka pakottaa vaimon ja lapsen elämään kotihoidontuella ja itse porskuttaa palkallaan.
miten veronpalautus voi kenellekkään tulla yllätyksenä? Tai mätkytkään. Kyllä on ihmiset tietämättömiä omista talousasioistaan.
Kyllä se aina on yllätys, ja joo, olen lukenut lukiossa pitkän matikan, mutta silti.
jokainen ihminen on voinut säästää siinä vaiheessa, kun on kolmekymmentä, ainakin 50 000 tilille, jonka voi sitten käyttää omakotitalon käsirahaksi. Yhdessä miehen vastaavan rahan kanssa tietysti.
Missään nimessä omilla lähtökohdilla ei ole mitään vaikutusta asiaan (esimerkiksi, onko joutunut opiskelemaan opintotuella vai pappa betalar). Kunhan vain elää säästäväisesti vaikka opiskelijana ja pätkätöissä, niin onnistuu!
Kyllä En mä ainakaan osaa laskea mitä on tulossa tai menossa se aina on yllätys, ja joo, olen lukenut lukiossa pitkän matikan, mutta silti.
Verottajan nettisivuilla on hyvät ohjeet. Veroprosentin voi tarkistaa nettilaskurilla. Mene verotoimistoon käymään tai soita verottajan neuvontapuhelimeen.
Verotus ei todellakaan ole mitään yllättävää monimutkaista avaruustiedettä. Ota oma talous haltuun tältäkin osin! :)
verottajan piruuttaan lätkäisemä rangaistus ja siitä aina syytetään verottajaa.
on sulaa hulluutta. Vain 20 000 euron ja sitä pienemmät lainat on hyväksyttäviä.
(Yritä sitten näillä hinnoilla ostaa helsingistä edes kohtuullisen kokoista asuntoa perheelle..)
ansiosidonnaiset työttömyyspäivärahat.
Hyvät ihmiset saavat veronpalautuksia :D
- 10 Euroa on todella iso summa ja siitä kannattaa vaikka nostaa meteli ja katoa ihmissuhteita.
- Se ei ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa... Niin, tyhmäksi silti itsensä tekee pyytämällä liikaa.
- Tää mene hiukan jo juridiikan puolelle: Leski perii puolet ja lapset loput puolet...:) Tää on oikein legenda tällä palstalla.
Kyllä En mä ainakaan osaa laskea mitä on tulossa tai menossa se aina on yllätys, ja joo, olen lukenut lukiossa pitkän matikan, mutta silti.
Verottajan nettisivuilla on hyvät ohjeet. Veroprosentin voi tarkistaa nettilaskurilla. Mene verotoimistoon käymään tai soita verottajan neuvontapuhelimeen. Verotus ei todellakaan ole mitään yllättävää monimutkaista avaruustiedettä. Ota oma talous haltuun tältäkin osin! :)
Sitten, jos on enemmän tulolähteitä ja väöhennyksiä, joista ei ihan tiedä, hyväksytäänkö ne, homma meneekin jännittäväksi. Itsellä oli tilanne, jossa olin apurahalla ulkomailla ja jännäsin tosiaan, mitä kaikkea sain läpi vähennyksiin. Kätännössä oli tulossa 0-8000 mätkyjä :D, eikä mitään tapaa saada varmuutta ennen verotuksen valmistumista.
Kyllä se aina on yllätys, ja joo, olen lukenut lukiossa pitkän matikan, mutta silti.
Niin varmasti osaat. Monia ei tietty kiinnostakaan, vaan se on kiva saada se "yllätys" joulun alla.
Ehkä pahin myytti on se, että talousasiat eivät ole tärkeitä ja juuri minun ei tarvitse niistä mitään tietää. Tyyliin antaa miehen hoitaa kaikki. *huokaus*
Veronpalautus on jonkinlainen iloinen yllätys, mikä pamahtaa pankkitilille joulun alla.