Silitättekö te tekstiileitä?
Kommentit (21)
Vieläkö joku laittaa aikaansa silittämiseen?
Ai saakeli. En ole koskaan silittänyt lakanoita. Silitän muutenkin tosi harvoin.
53v.
Pöpöt kuolee paremmin kun silittää.
Lakanoiden silittämisessä on se hyvä puoli, että niitä mahtuu hyllylle siistimmin ja enemmän. Eikä sileisiin petivaatteisiin pyörähtäminenkään ole yhtään hassumpaa.
Lakanat vedän hiukan kosteina. Tyynyliinat ja kauluspaidat silitän.
Mä silitän useammin hamahelmiä kuin vaatteita.
Vain ja ainoastaan pakolliset juhlavaatteet. Joskus jotkut verhot uutena, mutta sen jälkeen saavat kelvata.
En todellakaan silitä lakanoita tai normaaleita vaatteita. N49
Kyllä mä pesun jälkeen ryppysiä vaatteita silitän ja verhoja, mutta mitään lakanoita en ole ikinä silittänyt, mua ei niitten rypyt häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Mä silitän useammin hamahelmiä kuin vaatteita.
Lisään: jos meille mahtuis mankeli, mankeloisin lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku laittaa aikaansa silittämiseen?
Mieluummin silitàn kodinhoitohuoneessa vuodevaatteet lukuunottamatta jersey alulakanoita jotka patjan pààlle pingotetaan. En jaksa eli en viitsi niin paljon pòlyà pyyhkià kun silittàmàttòmistà vuodevaatteista makuuhuoneeseen tulee. Minulla on paljon vaatteita joita ei edes tarvitse silittàà, joten ei ole suuri vaiva silittàà.
Jäätyäni eläkkeelle vuosi sitten en ole käyttänyt silitysrautaa ollenkaan.
Lakanat ja suorakulmsiset pöytäliinat mankeloin, paida, suorat housut, puvut ja pyöreät pöytäliinat silitän. Ja tietenkin verhot
Hotellihuoneissa on usein _vielä_ silitysrauta ja -lauta. Kuinkahan kauan.
Vierailija kirjoitti:
Hotellihuoneissa on usein _vielä_ silitysrauta ja -lauta. Kuinkahan kauan.
Luulen, että kauan. Iso osa hotellien asiakkaista on työmatkalaisia, joista monien pitää olla edustavana matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä sukupolvikysymys?
Kuin niin?
En ikinä silitä mitään. Äiti aikoinaan mankeloi kaikki lakanat. Ostan myös vaatteita, joita ei tarvitse silittää.
Tajusin kerran, että olen ystäväpiirini ainoa joka vielä silittää lakanatkin. N47