Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Pitkään tuhdanneiden MAALISKUU~~~

Kommentit (124)

61/124 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivat kun kirjoitin minäkin tänne pitkät sepustukset ja sitten heitti mut pihalle, arghh!

Annique, älä vielä luovuta, oli mullakin menkkamaista juilintaa vaikka olinkin raskaana. Kyllä se plussa sulle tärähtää eiks vaan? Koska testaat?

Hurjaa olet Heljä joutunut kokemaan, huh. Toivottavasti voit jo hyvin.

Kiva kuulla että Ennulikin on jo hiukan paremmalla mielellä.

Roma ja Sofi, mun menkat ei ole vielä alkanut eli jään teistä nyt vähän jälkeen. Ihan lähipäivinä pitäis alkaa. Mua niin jännittää tämä viimeinen hoito että on ihan selkä jäykkänä, huh. Pitäisi nyt vaan olla rauhallisin mielin, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on nyt tosi järeät hormonit kehissä tällä kertaa eli kp 1 aloitan femarit ja jo kp2 puregon 300 huh. Tällä varmistetaan ettei johtofolli lähde karkuun niin kuin viimeksi kävi kun aloitin puregonit vasta kp4. Eli toivottavasti nyt ovat kaikki follit about tasakokoisia että pääsen siihen punktioon edes.

Hyvää nimpparia uskolle muuten!

aurinkoista päivää ja tsemppiä ja jaksuja kaikille toivottelee Evis.

Vierailija
62/124 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: tsemppiä myös sinne. Mukavaa tosiaan kun tässä menee nyt useampi samaa tahtia. :)

Hoitojen vaikutuksesta elopainoon mulla ei ole vielä kokemusta mutta aloitin karppauksen vuoden alussa ja vähän jännittää nyt, että jatkuuko painon putoaminen nyt hoidon aikana. Vaikka tietysti toivon että ei tarvitsisi noita painoasioita mietiskellä seuravaan 9 kuukauteen. :)

Helja: mulle tehdään tosiaan lyhyellä kaavalla. Peukkuja tämän päivän ultraan, ehkä siellä jo jotain näkyisi.. :)

Annique: mitkä hermot sulla, mä olisin testannut jo varmaan sata kertaa.. :D Mutta paljon plussatuulia sinne päin, kyllä sieltä plussa tulee!

evelina: paljon tsemppiä alkavaan hoitoon. :)

ON: eilen oli 1. ultra, molemmilla puolilla on muutama munarakkula lähtenyt kasvuun. Tänään aloitan pistokset, Gonal-F ja 112,5 IU. Pienellä annostuksella lähdetään liikkeelle ettei mun monirakkulaiset munasarjat innostu liikaa. Ens maanantaina uusi ultra ja punktio on suunniteltu siitä viikon päähän. Juttelin eilen pitkät pätkät sekä lääkärin että hoitajan kanssa tuosta mun punktiopelosta, ihania olivat ja rauhoittelivat mua. Hyvä oli kuulla kaikista puudutuksista ja rauhottavista lääkkeistä, ehkä se ei ole niin kamalaa kuin pelkään.

Roma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olen välttynyt testaamasta, ettei mulla olle kotona yhtään testiä. :) Tänään aamulla olisin varmaan testannut, jos olis ollut testi käytettävissä. Käyn tänään ostamassa ja huomenna aamulla testaan. En nyt sitten tiedä mitä ajattelisin, kun niin monella kuitenkin tuntuu olleen kuukautiskipujen kaltaisia kipuja, vaikka ovat olleet raskaana. Jotenkin itsestä kuitenkin tuntuu että mitään mahdollisuuksia plussaan ei ole. Kaverini aikoinaan sanoi että kovat kuukautiskivut on, mutta menkat ei ala, että tuntuu kuin hetkenä minä hyvänsä alkaisivat. Näin koko viime yön unta testaamisesta. Ensi yönä en varmaan saa edes nukuttua.

Kovin monenlaisia kokemuksia on ihmisillä ollut punktiosta. Itselläni ei aluksi tuntunut yhtään, mutta sitten toimenpide oli pakko keskeyttää välillä ja katetroida virtsarakko tyhjäksi, vaikka olin juuuri ennen toimenpidettä käynyt vessassa. Munasarjat olivat niin turvonneet, että estivät rakon tyhjenemisen kokonaan. Ihmekös että sai käydä vessassa niin usein. Sitten kun katetroinnin jälkeen jatkettiin toisen puolen punktioimista niin kivut olivat karmeat. Puristin hampaat yhteen ja vedet tulivat silmiin. (Sorry, ei varmaan lohduta niitä joilla on vielä edessäpäin.) Lääkäri sanoi että puudutuksen vaikutus alkaa jo lakata. Miksi eivät voineet laittaa riittäviä puudutteita. :( Jos vielä joskus joudun punktioon niin pyydän laittamaan niin suuret puudutukset, ettei tarvitse kärsiä kivuista. Lääkäri pyysi hoitajaa laittamaan heti toipumishuoneessa tippumaan kipulääkettä suoneen, mutta hoitaja kotiutti sillä aikaa yhden pariskunnan ja jutteli heidän kanssaan jonkin aikaa. Kärvistelin kauheissa tuskissa sen aikaa, eikä meinannut millään helpottaa ja jouduin pyytämään voimakaampaakin kipulääkettä. Kipukynnyksiä on erilaisia ja kaikilla ei tunnu pahalta.

-Annique-

Vierailija
64/124 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuli: Onko sulla siis ens kiertoon tulossa se PAS? Eli yks normaali kierto vaan väliä hoidon jälkeen? Mulle lääkäri aika jyrkän kuulosesti sano että pitää odottaa kaks normaalia kiertoa, että elimistö palautuu normaalitilaan. Saas nyt nähdä heltyvätkö siitä jos passiin joudutaan, ei kyllä yhtään huvittais ootella siirtoa jonnekin kesäkuuhun asti...

Sofi: Ihana että sulla on noin kiva lääkäri! Mutta aikamoiset jonot teillä kyllä siellä, ihan törkeetä laittaa tuossa vaiheessa hoitoja odottamaan noin pitkään. Itekki kyllä lähtisin varmaan yksityiselle tuossa vaiheessa. Mutta toivotaan että teille ei sitä IVF:ää tarvitakaan vaan onnistutte tästä inssistä!

Annique: en tajua miten sä tosiaan voit olla vieläkin testaamatta. Ite oisin juossu kauppaan jo monta päivää sitte ja tehny sen testin. Mutta iih ku jännittää sun puolesta huominen testaus. Peukut pystyssä ja tuu sitte kertomaan tulos!

Evelinalle tsemppiä menkkojen odotteluun ja sitten piikittelyyn. Sehän on sulle jo tuttua hommaa, mutta hyvä että nyt on tosiaan varmistettu että kaikki munikset kypsyis samassa tahdissa.

Romallakin lähtenyt hyvin hoito käyntiin, tsemppiä pistelyihin! Ei se punktio mun mielestä tosiaan ollut paha, turha sitä on pelätä. Sanot vaan aina jos sattuu ni saat varmasti lisää lääkettä, mä ainaki sain tosi monta kertaa toimenpiteen aikana siitä kanyylistä suoraan suoneen kipulääkettä ja puuduttivat vielä alakauttakin. Rauhallisin mielin vain!

ON: Lääkäri sanoi jo ennen ultraamisen aloittamista että raskauttahan ei tällä ultralla vielä nähdä, eli sepä siitä sitten. Täytynee jaksaa odotella ensi viikkoon... Verta mulla on mahaontelossa edelleen tosi paljon, noin kahden sentin kerros kohdun ympärillä, mutta sen ei pitäisi kuulemma alkion kehitystä haitata kun sitä ei kuitenkaan kohdun sisällä ole. Toivotaan vaan että se sieltä pikku hiljaa liukenisi pois, etten joudu leikkaukseen.

Raskauteen viittaavia oireita mulla ei oo ollu vielä oikeen ollenkaan, lähinnä olo on ollut vähän hutera edelleen sen sisäisen verenvuodon jälkiseurauksena. Sen sijaan mulla on nyt parina päivänä ja yönä ollut rintapistosta, eli tuohon rintalastan viereen pistää välillä kovastikin ja monta tuntia putkeen. Tosi inhottava vaiva ja kun siitä tänään lääkärille kerroin niin se sanoi että sen ei pitäisi mitenkään liittyä tuohon verenvuotoon kun on ihan eri paikka kuin vatsaontelo. Pitää huomenna soittaa jos pistokset vielä jatkuu niin ne ottaa jotain kuvia mun keuhkoista tms. Toivottavasti ei enää tuu, en jaksais ravata kaiken maailman kontrolleissa ja kuvattavana koko ajan... Vaikka toisaalta kyllä turvallisempi olo kun tietää mistä kivut johtuu. :) Ja on mulla kontrolliultra tuosta verenpurkaumasta taas parin viikon päästä joka tapauksessa. Jospa se sitte ois vähintään pienentyny jos ei hävinny kokonaan. :)

Keskimäärin kuitenkin olo alkaa olla jo tosi hyvä ja tänään jo lääkärikäynninn jälkeen käveleskelin kaupungilla jonkin aikaa. Oli ihanaa pitkästä aikaa olla ihmisten ilmoilla ja haukata raikasta ilmaa! Reilu viikko on kyllä ollut tosi pitkän tuntuinen aika olla vaan kotona (ja sairaalassa).

Joo, tulipa aika romaani, mutta sellaista tällä kertaa. Hyviä kuulumisia kaikille toivotellen,

-Helja pp7

65/124 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ekassa kontrollissa Puregonin alotuksen jälkeen, kolmen pistopäivän jälkeen folleja oli 4-6, mutta kovin erikokoisia. Johtofolli niin iso että jarrulääke alkoi eilen (kp 5). Huomenna seuraava ultra ja punktio vissiin ma-ti (kp 10-11).

Joku kysyi lyhyttä vai pitkää kaavaa (anteeksi, olen huono muistamaan kommentoijien nimiä).

Lyhyellä kaavalla mennään ja pistelyt alkoi kp2 kun kierto lyhyehkö (22-25 pvää). Alotusannos oli 225, mutta eilisestä nostettiin loppuajaksi 300:aan.

Vähän harmittaa että follit niin erikokoisia, kypsyminen pienillä epävarmaa. No, yksihän sitä riittää jos hyvin käy...

Mitään oireita ei ole lääkkeistä tullut, lääkäri vähän varotteli että viikonloppu voi olla tukala vaikka folleja noin vähän. Maha on kuin pakanamaan kartta, jokaisesta pistoksesta on jäänyt mustelma :) kosmeettinen juttu, eikä haittaa milläänlailla.

Vierailija
66/124 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helja: juu, kyllä mulle on tulossa se PAS yhden normaalikierron jälkeen. Jännästi kyllä vaihtelee tuo lääkäreittäin... joillakin PAS tehdään jo seuraavaan kiertoon, joillakin yhden ja joillakin kahden kierron jälkeen...

Onnea Sofille vikaan inssiin ja tsemppiä kaikille piinailijoille + kaikille joilla on punktio tms. hoito vielä edessä!

Ennuli

Vierailija
67/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti ostaa eilen turha testi, kun olin kärsinyt niistä tolkuttoman kivuliaista menkkakivuista koko viikon. Aamulla ärsytti kun on pakko testata, vaikka tietää lopputuloksen. Mutta kaikeksi ällistykseksi siihen ilmestyi toinenkin viiva. Ensimmäistä kertaa elämässäni, neljän vuoden yrittämisen jälkeen. Paikoin se oli kovin haalea ja paikoin tummempi. Sellainen katkoviivamainen, mutta viiva se oli. Sen näki hämärässä, kauempaa katsottuna, joten kyllä se on uskottava. Pelottaa, että ilo loppuu lyhyeen. En uskalla iloita. Itkin hysteerisesti pitkän aikaa testin jälkeen. En ole koskaan osannut ajatella miltä tuntuisi plussata, mutta en olisi uskonut itkeväni.

-Annique-

68/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! mulla olikin sellainen fiilis että sinä kyllä plussaat! Täältä lähtee paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne! Wautsit!

Höh mulla ei vieläkään ole menkat alkanut ja kohta tulee paniikki että pääsenkö tässä kuussa hoitoon kun on tuo typerä pääsiäinen tuossa. No muutama päivä vielä aikaa..

Ihanaa huhtikuuta kaikille!

Vierailija
69/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lisää plussia tähän pinoon! Mulla oli kanssa kutina, että sä plussaat!

Monilla on hoidot alkamassa, tsemppiä niihin kaikille tasapuolisesti! Evelle toivotaan, että se täti suvaitsee saapua ettei mene hoidot mönkään.

Sofi, ihanaa, että lääkärillä on ollut aikaa paneutua tilanteeseenne ja keskustella kanssanne oikein kunnolla. Ikävä vaan, että ne jonot on niin pitkät. Meidän kohdalla toi 8-9kk ei toteudu vaan on todellisuudessa vielä pidempi. Ollaan nyt jonotettu 7kk, mutta meillehän sanottiin, että syksyyn menee...

Ennuli kyselit meidän PAS:sista ja ei mulle ainakaan annettu vaihtoehtoja vaan Zumenonin kanssa lähdetään hoitoihin. Varmaan parempi näin, matkaa hoitopaikkaan kuitenkin on 200km, helpompi ajoittaa lääkkeelliseen.

Täällä on ainakin kierto ihan sekaisin, menkat siis tuli lugejen lopettamisen jälkeen ja nyt kp 9, kolmena päivänä on tullut ovislimoja eli aikasen lyhyt kierto tiedossa... Outoa... No päästäämpähän aikasemmin PAS:iin. Hyvä varmaan kuitenkin oli pitää tämä välikierto, koska tuntuu kroppa olevan aika sekaisin. Nyt kaupoille ostamaan moottoripyöräkypärää :D :D :D

Vierailija
70/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique: huiman paljon onnea plussasta!!! :) Kyllä sen kahden viivan näkeminen on niin sykähdyttävä kokemus että.

ON: eilinen ensimmäinen pistos meni ihan hyvin, ei siinä kummempia. Illalla oli pistoskohta vähän kipeä ja tänään on tuolta munasarjojen kohdalta nippaillut. Kai siellä jotain sitten tapahtuu, toivottavasti.

Vierailija
71/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun itselle ei ole tapahtunut mitään. Olen kyllä lähes päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumisia, ONNEA annique kahdesta viivasta! :)

Tänään on menkat myöhässä ensimmästä kertaa elämässäni. Odotin niiden alkavan tiistaina mutta ei ole näkynyt. Alkuviikosta maha oli tosi kipeä eikä mitään raskausoireita ole. Mutta äsken kotiin tullessa tein testin ja kaksi viivaa sain minäkin siihen! Kädet tärisee ja itkuhan siinä tuli. Olo on hölmistynyt enkä tiedä miten päin olisin...Nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin. :)

Onnea kaikille tuleviin koitoksiin ja toivotaan että tästä lähti nyt liikkeelle plussa-aalto. Oikea tsunami!

Liisa, joka tällähetkellä on ihmemaassa...

Niin piti vielä lisätä että meillä yritys alkoi 11/09 ja plussa tuli 03/11

Vierailija
72/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on jo melkoista, että samana päivänä kaksi plussaa, kun täällä on ollut niin nihkeää plussien suhteen! :) En ole pahemmin saanut tänään töitä tehtyä, kun ajatukset harhailee. Aamulla menin monta kertaa vaatehuoneeseen vaatteita hakemaan, mutta en saanut puettua, kun en tiennyt mitä sieltä pitäisi päälleen laittaa. Oli ihan hölmö olo. :)

Ja kiitos kaikille onnitteluista! En pysty vielä ymmärtämään, enkä voi uskoa. :) Väkisinkin on se peikko mielessä, että tämä otetaan pois. Mutta ainakin nyt tietää että voi tulla raskaaksi. Tosin se ei sitten yhtään lohduta enää siinä vaiheessa.

-Annique-

73/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihanaa! Megalomaaniset onnittelut sullekin ja tarrasukkia vinot pinot. tulit ihan puskista;-) Voi oispa tämä hyvä kuukausi meille muillekin nyt kun on tuo plussa-aalto lähtenyt liikkeelle. Mahtavaa!

Vierailija
74/124 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa että saatiin lisää plussia tähän ketjuun! Kunpa te nyt vetäisisitte puhurina mukaanne kaikki loputkin täältä!

Itselläni on nyt sellainen ongelma, että tänään on väsyttänyt ihan hirveästi ja lisäksi alamaha on ollut kipeämpi kuin edellisenä parina päivänä. Ongelmaa tässä on se, että nyt en tiedä onko nuo oireita lugeista, verenpurkaumasta ja mahdollisesta tulehduksesta mahassa, vaiko ehkä alkavasta raskaudesta. Yritä tässä nyt sitten kuulostella kehostasi raskauden merkkejä! No pöh, täytyy kai vain kiltisti odotella ensi viikkoon ja tehdä sitten se testi, eipä niistä oireista muutenkaan voisi mitään tietää...

-Helja pp8

Muoks. niin ja lisäksi mun napa on hilseillyt tänään hulluna! Oli napa ihan täynnä semmoista valkoista "nöyhtää", joka sitten tarkemmalla tarkastelulla paljastui ihopölyksi. Sitten kun vähän hinkkasin navan reunoja niin sitä irtosi _paljon_ lisää. Mistähän tämä sitten on merkki?

75/124 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilisen lääkärikäynnin takia. Follit ei ole kasvaneet tasaisesti vaan ainoastaan kaksi on hyvänkokoisia. Jos lapsettomuuden syy olisi toinen niin tämä hoito vaihtuisi inseminaatioksi, mutta sitä ei kannata kokeilla (huono onnistumismahdollisuus), joten tiistaina punktoidaan nuo kaksi rakkulaa. Toki pieni toive on siitä että joku vielä ehtii parin päivän aikana mukaan, mutta kuulemma epätodennäköistä.

Lääkäri puhui jo seuraavasta hoidosta ja se menee sitten pitkällä kaavalla...

Ihanaa että tähän pinoon saatiin pari plussaa! Hurjasti onnea onnistuneille!!!

76/124 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi vihdoin tänään eli pääsen nyt hoitoon ennen pääsiäistä. Tänään aloitin femarit ja huomenna puregonit. Ajattelin soittaa aamulla klinikalle että kannattaisiko mun sittenkin pistää vain 225 yksikköä eli sama kuin syksyllä kun silloin kaikki follit olivat tasakokoisia. Viimeks kun annostus oli 300 niin johtofolli pääsi karkuun ja vain yksi sen lisäksi olisi ollut tarpeeksi iso punktioon ja siksi siis vaihdettiin inssiin. voisko tuo karkuun pääseminen johtua annoksen määrästä? Eli mulle kävi niin kuin Nyytikillekin. En sitten tiedä kuinka paljon sillä jarrupiikillä voidaan jarrutella niitä isoimpia että pienemmät ehtii mukaan mutta vähän hirvittää jos ei taaskaan ole kuin yksi tai kaksi ja tämä on mun vika hoito. no asia selvinnee huomenna.

Vierailija
77/124 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa uskotaan, että tuo meidän (surkean lyhyt) plussauspino tuosta kasvaa, kun teitä ivf-läisiä on niin monta!!!

Nelli pidetään yhä mukana, koska blogia lukiessa löytyi tieto, että 3.ivf toteutuu.. Olet ajatuksissa!!

Plussatuulia!!

Sofi

78/124 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa näyttää jo paljon paremmalta. Oikealla 8 kpl, joista suurin 12mm Vasemmalla neljä hiukamn pienempää. Perjantaina seuraava ultra jolloin selviää myös punktio päivä ens viikolle. Alkuviikkoon menee meilläkin.

Eilis illasta asti munasarjoja jomotellu ja alavatsa alkaa olla muutenkin aika turpean oloinen... Pikkuhiljaa alkaa jännittämään tuo punktio. Ei itse toimenpide, kun sen on jo kerran kokenut, vaan saaliiksi saatavien kypsien munasolujen määrä ja niiden hedelmöittyminen ja jakautuminen...

Vierailija
79/124 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhyketarapiasta sen verran, että kävin tänään ensimmäistä kertaa itse sellaisessa. Oon aina ollut melko ehdoton kaikkea tuollaista hoitomuotoa kohtaan, mutta kertoo varmaan jotain omasta epätoivon tilasta, kun piti sitäkin lähteä kokeilemaan. Ihan oli kyllä postitiivinen kokemus. Nyt vaan taas itkettää kaikki.HUOH.

inkeri kp 5

80/124 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen käynti lääkärissä ensi viikolla... Mies jätti näytteensä muutaman vuoden keskustelun jälkeen ja on nyt ihan paniikissa kun pelkää tuloksia.

Itse näen painajaisia lähes joka yö...

Ehkä ensi viikolla selviää onko meille saatavissa apua vai onko tilanne toivoton.

Hieman kyllä hirvittää.

Olipas omanapainen viesti...

Kaikille kovasti onnea hoitoihin!