Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Pitkään tuhdanneiden MAALISKUU~~~

Kommentit (124)

41/124 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalle suuret pahoittelut.

Sofi oon testannu noilla netistä tilaamilla mammaksin herkillä testeillä. Olikohan ne niitä david-merkkisiä vai onkohan siellä edes muista... Sekä liuskoilla että puikoilla. En vaan millään meinaa uskoa sitä toista viivaa. Yritystä takana 5 ja puol vuotta ilman ainuttakaan plussaa...

Vierailija
42/124 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan nyt sitten saa jo onnitella Uskoa!! :) Onpa teilläkin pitkä matka kuljettu. Minäkään en ole yhtä ainutta plussaa saanut testiin neljän vuoden aikana.

Ihanaa että meillä on täällä näin iso porukka samassa tilanteessa, vaikka ei se tietenkään ole kiva juttu, että niin monella on vaikeuksia, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Vertaistuki on korvamattoman tärkeää.

Mulla siirrosta aikaa nyt 5 päivää ja melkoista piinaa on. Toisaalta haluaa olla toiveikas, mutta toisaalta pelkää että se tuottaa huonoa onnea. Kauheasti yritän koko ajan kehittää tekemistä ja muuta ajateltavaa. Alavatsa on vieläkin aika arka. Normaalioloissa ei satu, mutta jos ottaa vähänkin ripeämpiä kävelyaskeleita, niin alkaa vähän nipistellä. Varsinkin öisin on välillä ollut kipuja. Silloin ei välttämättä osaa varoa ja kääntää kylkeä liian nopeasti riuhtaisten tms.

-Annique-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/124 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas siskot pitkästä aikaa!

Monilla täällä jännät paikat, tsemppiä kaikille.

Emmalle megapahoittelut, olin niin varma että nyt on teidän kuukausi.

Usko onnea onnea, haalea viiva on plussa, jee.

En ole oikein jaksanut kirjoitella kun otti niin pattiin viime kierron sähläily. yks lekuri meni säätämään pistosten ajankohtaa ja siitä syystä johtofolli pääsi karkuun eikä kannattanut yhtä vain punktoida ja päädyttiin inssiin. No ei kai sekään sitten onnistunut kun tehtiin jo kp 10 ja ovis tuli vasta kp 15 että kivat vaan, meni rahat TAAS hukkaan. No, ilmeisesti saisin ehkä vihdoin jotain hyvitystä. Tähän kiertoon oli tarkoitus yrittää uudestaan ivf:ää mutta mulla oli niin oudot menkat, yhtenä iltana tuli vähän, sitten kaksi päivää taukoa ja sitten kahden päivän menkat. Näin ollen en oikein tiennyt milloin aloittaa pistokset ja femarit niin päätettiin jättää tää kieto väliin kun haluan että kaikki menee varman päälle koska on nyt sitten viimeinen hoito mullakin. Ensi viikon lopulla pitäis alkaa uusi kierto eli Roman kanssa oltais samassa aikataulussa about. En kyllä tajua miten ne menkat tuollaiset oli kun ei ikinä ole ollut mitään häirinkiä. Tai sitten mun kroppa on siitä kohdun ulkoisesta jotenkin vielä sekaisin vaikka yhdet normimenkat jo olikin.

Emma kyseli tuosta passista niin viimeks mulla tehtiin se seuraavaan kiertoon tuoresiirrosta kun limakalvo oli niin hyvä. Normaalisti kuitenkin suositellaan kuukauden taukoa.

voi hitsin pimpulat miten paljon teiltä saadaan noita folleja. Mulla kun on ollut vain 4-5 eikä niissäkään kaikissa sisällä munasolua. tuohon ei vissiin itse voi mitenkään vaikuttaa vai? Viimeks oli 5 follia mutta vaan kaksi munasolua. Toinen tuoresiirrolla ja toinen pakkaseen. Ois kyllä aika kiva kun sinne pakkaseen sais muutaman enemmän mutta minkäs teet kun ei ole niin ei ole. Johtuukohan se iästä vai onko se vaan mulla näin? Plääh, minä haluun enempi folleja, haluuuun!!

Kukas on nyt sitten seuraava testaaja? Niin jännää että...

Vierailija
44/124 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega testattu tänään ja vuoto alkoi jo eilen pp 13. Nyt kuukausi taukoa ja sitten seuraavien menkojen jälkeen PAS. Kieltämättä ottaa kyllä päähän. Ja vain 4 saatiin lopulta pakkaseen, joten sekin on nopeesti tyhjä. Montakohan ne sulattaa niitä kerralla yhteen PAS:iin?

Ja yksi työkaveri aamulla kysyi, että olenko raskaana. Joku kuulemma oli sellaista epäillyt. Sain kyllä pidätellä tunteitani, kun totesin etten ole...

Uskolle kuitenkin onnea! Ja Emmalle pahoittelut. Muihin en nyt jaksa kommentoida.

Siirryn hetkeksi taustalle nuolemaan haavojani...

Ennuli

kp 2

Niin ja Sofi voit halutessasi päivittää tietoihini:

IVF 03/11 -

PAS 05/11

Vierailija
45/124 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Ennuli! Otan osaa! Ja vielä työkaveritkin menee kyselemään raskaudesta. En tiedä montako sulattavat kerralla, mutta jotenkin kuvittelisin että ottavat yhden kerrallaan ja jos se ei selviä sulatuksesta niin ottavat toisen, mutta tämä on kyllä ihan mutua vaan.

Roma kyseli mitä on lamautus. IVF:ssä (ainakin pitkässä kaavassa), lamautetaan kropan oma hormonitoiminta nenäsumutteella, eli aiheutetaan periaatteessa vaihdevuodet. Itse sumuttelin 15.2. alkaen ja punktio oli 16.3. Tuo sumutteluaika ilmeisesti vähän vaihtelee.

Käsittämätöntä huolimattomuutta lääkäriltä Evelinalla. Ei voi muuta sanoa. :( Itse kun satsaa kaikkensa, niin sit menee lääkäri mokaamaan. :( Kunpa nyt seuraavalla kerralla saataisiin kunnon satsi munasoluja ja alkioita pakastimeenkin asti. Vaikka eipä niitä silti välttämättä yhtä enempää tarvita. Mutta kyllä ne kummasti antaa jonkinlaista turvallisuuden tunnetta, kun tietää että pakkasessa on tarjokkaita PAS:ia varten.

Onko muuten kellään käsitystä kuinka hyvin alkiot selviävät sulatuksesta?

-Annique-

Vierailija
46/124 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille ja anteeksi etten aikaisemmin ole tullut kertomaan kuulumisiani. Mulla oli siis tiistai-aamuna se punktio ja kaikki meni hyvin ja saatiin 16 munasolua. Punktio ei ollut mitenkään hirmuisen kivulias, vaan kestin sen ihan hyvin ja reilun tunnin päästä operaatiosta lähdettiin miehen kanssa kotiin.

Kotona sitten lepäilin ja otin rennosti, mutta maha rupesi iltaa myöten tulemaan aina vain enemmän kipeäksi, ja enimmäkseen ylämahasta, kylkiluitten alta. Sitten joskus yhdeksän maissa kun yritin vaihtaa asentoa, tuli aivan kamala kipukohtaus! Mä valitin patjalla ja huusin miehelle että "Auta, auta!", vaikka eihän se tietenkään mitään voinut tehdä muuta kuin auttaa mun siitä pystyyn. No kohtaus meni joidenkin minuuttien jälkeen ohi, mutta mulle jäi kamala hartiapistos, niin etten pystynyt laittamaan kättä alas kun tuntui että kuolen siihen kipuun jos lasken käden.

Mies sitten soitti päivystykseen ja sieltä todettiin että tulkaapa käymään ja mentiin sitten sinne. Siellä päivystävä lääkäri tutki mua ja paineli mahan päältä ja sain siinä uuden samanlaisen kohtauksen ja sitte huusin sille lääkärille että "Auta nyt perkele mut tästä ylös!" tms. Toivottavasti lääkäriparka ei säikähtänyt, mua vaan sattu niin hulluna. No, mitään hälyyttävää ei ultrissa löytynyt, mutta multa otettiin verikokeet ja kipujen takia otettiin osastolle seurantaan yöksi.

Illalla monta kertaa sain lisää kipulääkettä, kunnes sitten joskus kahden maissa lääkekoktail vaikutti niin että lopulta sain joten kuten nukuttua.

Seuraavana päivänä (ke) multa otettiin verta joka välissä ja tarkkailtiin lähinnä hemoglobiinia, joka laski koko ajan. Mut punktioinut lääkäri ultrasi mut ja löysi vatsasta jonkun verenpurkauman, eli vissiin siinä punktiossa oli neula nirhaissut jonkun verisuonen auki ja se sitten vuosi vatsaan. Siinä sitten odoteltiin että loppuuko se vuoto itsestään vai joudunko leikkaukseen sen korjaamiseksi. Onneksi eilisen viimeisimmässä verikokeessa oli hemoglobiini lähtenyt jo vähän nousuun niin ei tarvinnut leikata vaan todettiin että se haava on umpeutunut ja nyt vaan on sitten verta mahassa.

Olin vielä toisenkin yön sairaalassa, mutta nyt hyvien lääkkeitten avulla sain nukuttua ihan mukavasti ja aamulla punktion tehnyt lääkäri tutki taas ja totesi että kun hemoglobiini oli noussut kivasti ja ei oo muuta häikkää niin pääsen kuitenkin siirtoon. Tänään mulle siis siirrettiin yksi top-alkio ja 8 hyvänlaatuista meni vielä pakkaseenkin!

Nyt oon päässyt jo kotiin ja kaikki on muuten hyvin, paitsi että se verimäärä vatsassa painaa ja tekee mahasta ihan kamalan pallon. Maha on myös vielä aika kipeä, mutta kipulääkkeillä selviän. Sairaslomaa sain vielä koko ensi viikon ja pitäisi ottaa kotona rennosti. Luulenpa että näistä tulee pitkät kaks viikkoa odotella testin tekoa kun ei saa mitään tehdäkään!

Että semmoista omaan napaan, mites teillä muilla? :)

Uskolle mahtavat onnittelut plussasta! Ihanaa! ?

Emmalle ja Ennulille isot pahoittelut negatiivisista tuloksista. :( Ensi kerralla paremmalla onnella..

Roma: ei se punktio oikeasti ollut mun mielestä ollenkaan paha. Pahinta siinä oli se kanyylin laitto niin kuin etukäteen pelkäsinkin. Sen jälkeen tulleet kivut oli sitten oma luokkansa, mutta mullahan olikin erikoistilanne, ei vissiin oo kuitenkaan kovin yleisiä tuommoiset sisäiset verenvuodot punktion jälkeen. :)

Kipujen kautta nyt jo ihan positiivisin mielin,

-Helja pp0

47/124 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös Ennulille negasta... Toivoa tuleviin jatkohoitoihin: ensi kerralla onnistumisprosentin pitäis sit olla jo paljon suurempi.

Heljallahan kauheita kokemuksia punktion jälkeen. Toivotaan että tuosta kamaluudesta on sitten luvassa kunnon palkinto!

Soitin tänään sairaalalle ja kätilö kehotti tekemään ens viikolla uuden testin ja soittamaan vielä sitten. Josko siihen mennessä olisi viiva jo vahvistunut. Vieläkin meinaan aika hailakka. Jäljellä olevat luget neuvoi käyttämään loppuun. Ja sitten ens viikolla vois alkaa varailemaan omaan neuvolaan aikaa, jos kaikki menee hyvin...

Vierailija
48/124 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko: paljon onnea plussasta! :)

Kuuluuko näihin hoitoihin julkisella puolella aina veritesti raskauden varmistamiseen? Olen lukenut muilta palstoilta, että monet käyvät veritesteissä. Me ollaan yksityisellä hoidossa eikä veritesteistä ole ollut ikinä mitään puhetta, inssienkään kohdalla.

Mietin myös noita follimääriä mitä olette saaneet. Mulle lääkäri sanoi että tavoite on saada 5-8 kpl, yli 10 kpl ei saa kuulemma tulla. Mulla on monirakkulaiset munasarjat ja pistoshoitoa tullaan tarkkailemaan ultralla erityisen tarkasti, koska hyperiä kuulemma EI SAA TULLA. Mikä on tietysti hyvä mutta mietin vain tuota munarakkuloiden määrää, että johtuukohan se tuosta hyperin suuremmasta mahdollisuudesta että tähdätään vähäisempään määrään. Jaa, jaa, tiedä tästä nyt sitten taas.

evelina: kiva kun on joku joka menee suunnilleen samassa aikataulussa. :)

Ennuli: isot pahoittelut! :(

Annique: kiitos kun valaisit mulle tuota lamautus asiaa. Mulle tehdään tämä 1. hoito lyhyellä kaavalla, kaikki sumuttelut ja siihen liittyvät asiat on mulle ihan tuntemattomia juttuja. Aika hurjalta kuulostaa, vaihdevuodet.. :O

Helja: huh, mikä kokemus! Mutta tosi hyvä että pääsit siirtoon kuitenkin. Paljon tsemppiä piinailuun. :)

Ja taas mä kyselen: Usko kirjoitti että "ensi kerralla onnistumisprosentin pitäis sit olla jo paljon suurempi." Onko näissä IVF- hoidoissa jotenkin suurempi mahdollisuus raskautua kun hoitoja on jo takana? Kyselen siksi, kun lääkäri kertoi että insseissä hoitotulokset heikkenvät hoito hoidolta, onkohan IVF hoidoissa toisin päin?

ON: ei mitään uutta, tätiä yhä odotan maanantaiksi.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
49/124 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä onkin tosi järeät aseet käytössä, nyt toivotaan sormet ja varpaat pystyssä, että uudesta hoitomuodosta on hyötyä hedelmöittymiseen. Eikö sulla ole tullut munasoluja tosi pajon, mutta hedelmöittymisessä/jakautumisessa oli jotain häikkää? Nyt teille pakkanen pullolleen!

Kiva kuulla kahdenpoj@an äidistä. Toivotaan, että saat vielä lisää apua vyöhyketerapiasta!

Romalle tsemppiä alkaviin hoitoihin. On se jännää, kun joskus ihan oikeesti odottaa sitä tätiä, no ensi viikolla pääset tosi toimiin!

Sofikin pääsee aloittelemaan inssiä. Jokos se täti on löytänyt tien sinne? Nyt kuule haet sinä sen plussan sieltä inssistä niin ei tarvitse sun lähteä ollenkaan tähän ivf rumbaan! Eikös niin?

Anniquella alkaa kohta piinapäivät, jaksamista niihin, sulle nyt se plussa kanssa. Toivottavasti alkaa jo kivut hellittää!

Kiva kuulla sinusta kanssa Eve! Ikävää, että lääkärien sähläyksen takia meni hoito mönkään... Nyt sitten seuraava kierto on sinun plussa kiertosi! En osaa sanoa tohon follien määrään oikein mitään, kai se on aika yksilöllistä miten lääkkeisiin reagoi. Onko sulla tehty stimulaatio aika samoilla lääkkeillä, esim. Puregon? Kuulemma toisilla auttaa follien määrään ja laatuun jos kokeilee toista lääkettä.

Voi Ennuli, pahoittelut! Me siis sun kanssa joudutaan jännäämään samaan aikaan PAS:ia! Sieltä molemmille plussa! Meillä on aikankin pakastettu alkiot kahden pareissa, eli kaksi on pakko sulattaa. 4 myöskin vaan pakkasessa. Vieläkin ärsyttää, kun kysyin puhelimessa mahdollisuutta siirtää kaksi PAS:ssa jos ne molemmat selviää sulatuksesta niin sanoivat mulle, että jos molemmat on tosi hyviä niin mielummin kuitenkin sitten vaan yksi siirretään ja toisen voi pakastaa uudestaan. En halua ottaa riskiä, että jos siirretään yksi ja pakastetaan se toinen uudestaan ja sitten tulee nega ja sulatellaan sitä yhtä sitten myöhemmin ja se ei selviäkään. Ihan tyhmä suunnitelma! Vaadin kyllä ne kaksi! Tuttavapariskunta sai kaksoset ekasta IVF:stä ja se tehtiin julkisen kautta, niiltä ei edes kysytty haluaako yhden vai kaksi vaan siirrettiin kaksi heti ekaan hoitoon, sitten mä joudun takkuamaan yksityisellä ton asian kanssa, ärsyttää!

Hui Heljalla hurjat punktiot ja jälkiseuraukset! Tommoset tarinat aina muistuttaa, ettei oo leikin asia nää hoidot, riskit on olemassa. Toivotaan, että saat hienon palkinnon plussan muodossa! Milloin sulla on testipäivä?

Mites Nyytikki, joko täti kurvaili sinne?

Emma joka lähtee mökille nauttimaan kevättalvesta!

Vierailija
50/124 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma: meillä ainakaan julkisella ei kuulu veritestiä, vaan ihan normaalilla raskaustestillä testataan ja sitten soitetaan tulos sairaalaan. Niin ja varmaan johtuu tosta sun monirakkulaisuudesta tuo että ei haluta suurta määrää folleja, se kun tosiaan kasvattaa hyperin riskiä.

ON: Nämä päivät menee NIIN hitaasti! Siirrosta vasta kaks vuorokautta ja mä oon jo tylsistymässä kuoliaaksi. Mahaan sattuu yhä lähes saman verran kuin toissapäivänä, eli istuallaan ei jaksa olla pitkään, mutta makuultaankaan ei ole oikein hyvä ja kävelyyn väsyy jne. Joissakin tietyissä asennoissa jaksaa olla jonkun aikaa, ja nukkua pystyy kun on sängyn päätyä korotettu tyynyillä. Tuntuu kyllä aika tuskaisalta jos tätä jatkuu vielä lähes kaks viikkoa! Eipä tässä auta ku toivoa että olo helpottuis... Toki oon yrittänyt houkutella kavereita kylään lähinnä arkipäiviksi, kun miehen töissäolotunnit on kaikista pahinta tylsistystuskaa ku ei oo ees ketään kelle jutella. Plääh...

Niin ja siitä vielä piti sanoa että meille ei mitään tarkkaa testipäivää annettu, vaan sanottiin että "testaa sitten parin viikon päästä" kun oltiin siirrossa. Eli varmaan se "virallinen" päivä ois torstaina 7.4, mutta en kyllä varmaankaan ihan sinne asti jaksa sinnitellä, katsotaan.

Tylsistymisterveisin,

-Helja pp2

51/124 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuli kylään ja pistelyt alkaa huomenna. Mielenkiinnolla odottelen sivuvaikutuksia yms tuntemuksia.

Muutama piinailee, muutama toipuu pettymyksestä, yksi plussakin. Onhan siinä tapahtumia, enemmän plussia toivoisi tähän pinoon.

Vierailija
52/124 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täti tulla tupsahtikin etuajassa kylään, eilen alkoi tuhru ja tänään kp1. Mulla alkoi siis tänään 3 päivän Arimidex-kuuri, 2 tbl päivässä. Keskiviikoksi pitää tilata 1. ultra. Silloin katsotaan munarakkuloiden tilanne ja silloin pitäisi alkaa myös pistokset.

Viime kierto oli muuten huimat 22 päivää pitkä ja luteaalivaihe peräti 8 päivää... Eipä tarvitse paljon kummastella miksei meille luomuplussaa ole tullut.

53/124 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pistetty ja ens viikolla selviää kasvaako mitään... Purecon 225 iu annoksella mennään.

Vierailija
54/124 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis tänään kp2 ja huomenna polille hakemaan reseptiä pistelyihin ja alku-ultraan.. Back in business taukokuukauden jälkeen siis..:)

Mites Inkerillä? Mehän jäätiin taukokuukaudelle ihan samassa aikataulusa, mitä sulle nyt kuuluu?

Nyytikille onnea alkavaan koitokseen! Hyvä, että sait itteäs pisteltyä ja toivotaan kunnon saalista!!

Roma, samalla kp:llä mennään..:) tosin mun kierrot on semmoset 10päivää pidempiä..=/ Onnea sullekin alkavaan koitokseen!!

Onko Evis samassa aikataulussa meitin kaa? Joko sä pääsit uuteen kiertoon?

Saako Uskon jo liittää pinon plussanneisiin?? Ihanaa..?

Heljalle ja Anniquelle pitkiä hermoja tylsään piinailuun! Pidän peukkuja..:)

Ennulille halaus negasta!! Antakaa Emman kanssa piutpaut tälle pas***lle kuukaudeksi ja hakekaa se plussa sieltä passista!!! Teidän vuoro..:)

Hyvää viikonalkua itsekullekin!!!

Sofi

**Muoks**

Sitä mun piti teiltä rakkaat kanssasisaret vielä tiedustelle, että mitenkäs teillä on tuo lääkitys vaikuttanut elopainoon vai onko mitenkään?? Mä tässä ihmettelen, kun mittari näyttää useamman kilon enemmän kuin hoidon alkaessa, eikä elämäntyyli ole yhtään muuttunut.. Vatsa pömpöttää ihan törkeästi ja olen jo henkisesti valmistautunut tirvaisemaan ensimmäistä, joka kehtaa kysyä olenko raskaana...

Vierailija
55/124 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heljalla on ollut hurjat kokemukset punktion jälkeen. Huh sentään!

Roma: Mulla ei ainakaan ole julkisen puolen hoidoissa veritestiä. Ihan kotitesti vaan käskettiin tehdä 1.4. Muistaisin lääkärin sanoneen, että IVF:n tuoresiirrossa plussan mahdollisuus on 25 % ja PAS:issa 15 %. Mutta en kyllä mene vannomaan muistanko oikein.

Sofi: Mä oon ainakin hoitojen aikana lihonnut 1,5 kg. Ruokahalut on olleet suuret. En ole yhtään jaksanut välittää mitä pistän suustani alas. Makeaa olen syönyt lähes joka päivä ja olen kaivannut hemmottelua hyvän ruuan parissa. Pistelyiden aikana alavatsa oli turvonneen tuntuinen ja hyvin arka. Ei kestänyt mitään kiristäviä vaatteita, mutta se on onneksi mennyt nyt ohi.

Olin eilen jo ihan varma että mitään toivoa tärpistä ei ole, kun oli niin kuukautiskipujen tuntuisia kramppeja, mutta tänään olen lueskellut plussanneiden hoidoissa olleiden blogeja ja heillä on ollut kuukautiskipujen tuntuisia kramppailuja ja silti ovat olleet raskaana, joten en nyt sitten tiedä. Päätin (ainakin toistaiseksi) odottaa kiltisti perjantaita testauksen kanssa. Haluan olla "muka raskaana", kunnes toisin todistetaan. Yritän kehittää paljon tekemistä tälle viikolle: kasvohoitoa, leffaa, ulkona syömistä, kävelylenkkejä ym.

Annique, pp10

56/124 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä viimeiset päivitykset...

Minä30, mies30. Minulle esikoinen, miehelle toinen

Tauotonta yritystä 07/05 (Menossa siis yk70+)

Tutkimukset aloitettu kevät07 mm.laparoskopia ja simpat Dg. selittämättömiä

Kevät08 hoitona 3kk femarit tuloksettomana, jonka jälkeen aikalisä.

Hoitoihin uudelleen kevät10 => suoraan ivf:ään kun yritystä takana tuloksettomana jo näin kauan.

Simpat tutkittu uudelleen. Dg. hedelmöityskyky heikentynyt

1.IVF pitkänä. Punktio vko 39. Nega

2.IVF pitkänä. Punktio vko 10. Plussa 3/11.

Sinne plussanneisiin:

Usko: yritystä 07/05, plussa 03/11

Täällä vielä seurailen taustalla kaikkien tilanteita ja toivon lisää plussia!

Meilläkin julkisella kotitesti riitti. Ei puhettakaan mistään verikokeista.Meillä lääkäri sanoi punktiosta kaksi viikkoa ja testin voi tehdä.

Annique: Mulla ainakin tuntui päivää ennen ensimmäistä hailakkaa plussaa todella kivuliaan tuntuista menkkamaista kipua. Olin jo heittää toivon tärpistä menemään ja totesinkin jo miehelleni että eiköhän ne menkat taas sieltä tule... Ja tuon hailakan plussan tein kun punktiosta oli kulunut 13 päivää.

Tänään soitettu taas sairaalalle. Nyt testi näyttää jo vahvaa plussaa. Neuvolaankin varasin jo varhaisultraan ajan 3 viikon päähän. Tuolloin viikkoja kasassa 8+2. Samalla sain jo lääkärillekin ajan toukokuun alkuun. LA olisi 27.11.

Usko 5+1

Vierailija
57/124 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva että meillä on tässä pinossa seuraava hoitoaalto alkamassa. Roma ja nyytikki vissiin aika samassa aikataulussa ja molemmilleko tehdään lyhyen kaavan IVF? Lisäksi listan mukaan myös inkerillä ja Unikissalla on alkamassa IVF ensi kuussa. Onnea teille kaikille pistelyihin ja muniksien kasvatteluun!

IVF-läisten lisäksi ainakin Sofilla on tulossa uusi inssi. Onnea myös sinulle!

Evelinan kuulumiset kiinnostais myös. Tulehan kertomaan kun kerkeät.

Anniquelle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Mulla ainakin tämä piinailu on ollut tuskallista, toivottavasti sulla on ollut enemmän tekemistä ja oot saanut ees välillä ajatukset pois asiasta. :)

Sofi: lääkitysten vaikutusta elopainoon en ole huomannut, mutta maha pömpöttää kyllä kuin olisin viidennellä kuulla raskaana. Siis valehtelematta. Yks vauvallinen kaveri oli kylässä eilen ja naureskeltiin tolle mun mahalle ku ei ihan heti arvais että tässä ollaan vasta yrittämässä. :D

ON: Olo on tosiaan kohentunut joka päivä ja nyt pystyn jo istumaan, makaamaan, seisomaan ja jopa kävelemään rauhallisesti ilman kipuja (kunhan muistan ottaa kipulääkkeet säännöllisesti). En nyt ihan lenkille oo vielä lähdössä, mutta tulee heti paljon iloisempi mieli kun pystyy pikkuisen touhuilemaan kotona ja jaksaa istua koneella enemmän kuin kymmenen minuuttia kerrallaan. Aikakin menee mukavammin.

Mulla on torstaina kontrolliultra sen verenpurkauman takia ja se eilinen kaveri mietti että siellähän vois periaatteessa jo jotain pientä alkionpaikkaa näkyä jos olisi jotain nähtävissä. Mitä luulette? Viikko siirrosta, viikko ja kaks päivää punktiosta, voisiko alkio jo olla ultralla nähtävissä? Eihän siellä tietenkään mikään sydän lyö tms, mutta joku pieni piste kohdun pinnalla ehkä? Nyt mä kehittelen itselleni hirmuisia toiveita että siellä näkyy vaikka mitä ja sitten petyn kamalasti jos torstain ultrassa ei mitään näykään... Mutta luuletteko että voisi jo näkyä?

Kevätterveisin

-Helja pp5

Vierailija
58/124 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos haleista ja osanotoista! Paremmalla fiiliksellä ollaan jo. Olikin muuten aika runsasta vuotoa tämä negan jälkeinen "tyhjennysvuoto". Nyt on onneksi loppu jo.

Sofi: Mulla ei lääkitys mielestäni painoon hirveesti vaikuttanut, mutta todella turvoksissa olin, lähinnä mahasta! Nyt kun on lääkkeetön kuukausi menossa, oli ihana saada oma kroppa takaisin! Mulla ei ainakaan piikityksen aikana hirveästi ruoka maistunut, mutta nestettä kertyi elimistöön.

Emma: Sulta piti kysäistä, että tehdäänkö sulla PAS luonnolliseen kiertoon vai lääkkeillä? Mä saisin vissiin itse valita, mutta taidan kokeilla tuolla Zumenonilla, kun se ajankohta on vissiin sitten paremmin määriteltävissä kuin luonnolliseen kiertoon. Luonnollisessa saattaa hoitajan mukaan mennä useempikin kuukausi ennen kuin päästään siirtoon... Onkohan vaikutusta onnistumisprosenttiin, onko luonnollisen kierron PAS vai lääkkeellinen...? Taidan vaatia kans kahden alkion siirtoa, jos ovat pakastaneet kahden erissä ja molemmat selviävät.

Ennuli

kp 7

Vierailija
59/124 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Ennuli on paremmalla tuulella..:) Ja myös, että Heljä on toipunut koettelemuksesta..

Kolmas kerta toden sanoo.. Kolmatta inssiä varten polilla tänään. Menopuria piikittelen tiistaihin asti, sitte kontrolliin. Alustava inssi aika ensi perjantaille...

Lääkäri oli ihana, ajat oli yli tunnin myöhässä, silti se halusi keskustella tilanteesta oikein kunnolla.. Tämä on viimeinen inssi, lähete lähti ivf-jonoon.. Jono on 8-9kk!!! Lääkäri suositteli yksityistä ja mä oon siihen aivan valmis.. Miestä pitää nyt kuukausi lämmitellä ajatukselle..

Sellaista, pikaisesti vaan kuulumisia..

Sofi

Vierailija
60/124 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänään tänne jo kerran pitkän vuodatuksen, kuinka paniikissa olen, mutta ei se kirjoitus lähtenyt mihinkään, tuli vaan joku virheilmoitus.

Tänään on siirrosta 12 päivää ja vielä 2 päivää testauspäivään. Varmaan näkyis jo testissä tulos, mutta en halua testata vielä. Sellaisia menkkakouristuksia ollut jo koko viikon, että on todella suuri ihme, jos plussa tulee. Jonkinlainen pienen pieni toivo kuitenkin yrittää vielä elää, kun olen lukenut että monilla on ollut menkkoja edeltäviä kramppailuja raskaudenkin aikana. On kiva kärsiä menkkakivuista kaksi viikkoa: ensin viikko pelkkien kipujen kanssa ja sit toinen tulvien. :( Toivottavasti se meidän vauva on edes siellä sairaalan pakastimessa, eikä jossain toiveena taivaalla vuosien päässä.

-Annique-