Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteisen tilin ihanuudesta kerskuvat

Vierailija
28.02.2011 |

yleensä kotiäidit :)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aina yhteinen tili. Molemmat käyvät töissä. Meillä on miehen kanssa eri tili, mutta yhteiset rahat. Ei toimisi meillä, koska a) mies on yrittäjä ja en haluaisi sössiä siihen liittyvää rahaliikennettä, b) mies hoitaa meillä suurimman osan isoista laskuista, joten on helpompaa, että päätiliämme käyttää vain yksi henkilö. En usko tuohon sun väittämään tosin, en usko, että sulla on väitteesi tueksi mitään muuta kuin oma mielipiteesi.

Siitä huolimatta meillä yhteinen tili ja sitten firman tili ihan erikseen.

En jaksaisi sitä rahojen siirtelyä mitä kuulostaa monellakin olevan, joilla on eri tilit.

Mutta toki heille suon eri tilit, joiden mielestä se on heille parempi vaihtoehto. En ymmärrä miksi tämmöisestä asiasta jauhetaan lähes koko ajan.

Melkein voisi verrata, että miksi te asutte rivarissa, kun meidän mielestä omakotitalo on kaikista paras ;D

Vierailija
22/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aina yhteinen tili. Molemmat käyvät töissä. Meillä on miehen kanssa eri tili, mutta yhteiset rahat. Ei toimisi meillä, koska a) mies on yrittäjä ja en haluaisi sössiä siihen liittyvää rahaliikennettä, b) mies hoitaa meillä suurimman osan isoista laskuista, joten on helpompaa, että päätiliämme käyttää vain yksi henkilö. En usko tuohon sun väittämään tosin, en usko, että sulla on väitteesi tueksi mitään muuta kuin oma mielipiteesi.

Siitä huolimatta meillä yhteinen tili ja sitten firman tili ihan erikseen.

En jaksaisi sitä rahojen siirtelyä mitä kuulostaa monellakin olevan, joilla on eri tilit.

Mutta toki heille suon eri tilit, joiden mielestä se on heille parempi vaihtoehto. En ymmärrä miksi tämmöisestä asiasta jauhetaan lähes koko ajan.

Melkein voisi verrata, että miksi te asutte rivarissa, kun meidän mielestä omakotitalo on kaikista paras ;D

miksi erilliset tilit on hyvät, sanoin vaan, miksi MEILLÄ ei ole yhteisiä tilejä. Mulle ihan sama, miten kukakin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on yhteinen tili, johon molemmilla on kortit ja pankkitunnukset. Luotan mieheeni rahankäytössä ja hän luottaa minuun, isommat ostokset keskustellaan yhdessä, puhalletaan yhteen hiileen. Nyt jään äitiyslomalle, ja yhteinen tili säilyy, samoin kun mieheni oli lomautettuna useita kuukausia. Hassua ajatella, että toinen eläisi toisen siivellä, tää elämä on yhteinen juttu.

Vierailija
24/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että yhteistilin ihanuutta kerskuvat ne, jolle raha ei ole tärkeintä elämässään, vaan välttämätön käyttötavara.

Meillä mulla isompi palkka, miehellä pienempi ja muutama vuosi sitten itse olin opiskelija ja mies sai palkkaa. Ongelmia ei ole, koska en koe mun paremman palkan olevan mun paremmuuden syy, vaan alavalinnan. Toki jos mies olisi lusmu vätys, jota ei työt edes kiinnostais, niin tuskin olisi yhteistä tiliä tai siis tuskin oltaisiin edes yhdessä.

Miksi pitää enemmän tilejä, kun kumpikin voi käyttää rahaa vapaasti, isoista ostoksista keskustellaan yhdessä, eikä kumpikaan koe, että sen ansaitsemat rahat olisi jotenkin korvamerkitty. Meidän yksikkö on perhe, joka saa palkat tilille ja kuluttaa, ei yksilöt. Perheessä kaikki saa elää perheen saamilla tuloilla tasavertaisesti :)

Vierailija
25/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisen tilin toimivuudella ei ole mitään tekemistä miehen yrittäjyyden kanssa. Aivan naurettavaa vedota siihen, jos muuten ei onnistu. Yrityksen rahaliikenne pitää jokatapauksessa aina hoitaa erikseen. (Firman rahat ei oo omia rahoja.)

Mutta asiaan: meillä on aina ollut yhteinen käyttötili ja säästötili. Meillä on toiminut koska kumpikin ollaan maltillisia rahankäyttäjiä. Minä (nainen) huolellisempana hoidan kaiken sekä oman että yrityksen rahaliikenteen.

Vierailija
26/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies paljastuukin kusipääksi, hän ei voi tyhjentää tiliäsi ja karata rahojen kanssa (heippa, säästöt!).

Jos jokin kortti ei toimi, voi ottaa toisen ja maksaa sillä.

Ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä että käyttää omia rahojaan.

Vierailija
27/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisen tilin toimivuudella ei ole mitään tekemistä miehen yrittäjyyden kanssa. Aivan naurettavaa vedota siihen, jos muuten ei onnistu. Yrityksen rahaliikenne pitää jokatapauksessa aina hoitaa erikseen. (Firman rahat ei oo omia rahoja.)

Mutta asiaan: meillä on aina ollut yhteinen käyttötili ja säästötili. Meillä on toiminut koska kumpikin ollaan maltillisia rahankäyttäjiä. Minä (nainen) huolellisempana hoidan kaiken sekä oman että yrityksen rahaliikenteen.

meidän käytäntö. Mulla ei ole mitään yhteistä tiliä vastaan, kerroin vain, miksi meidän kohdalla ei toimi.

Mieheni on tmi-yrittäjä, käyttää sekä omaa tiliään että yrityksen tiliä yrityksen pyörittämiseen.

Jos luet alkuperäisen viestini, mainitsin myös toisen syyn erillisille tileille.

Voisitko kertoa, miksi sua niin harmittaa se, että meillä on erilliset tilit? Musta on hyvin vaikea käsittää, että joku jaksaa närkästyä siitä, miten toiset ihmiset hoitavat raha-asiansa.

Vierailija
28/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu jännältä, että yrittäjyyteen vedotaan tuommoisessa asiassa.

No en ehkä sitä ajatellut, että toiminimen kanssa olisi niin paljon löysempää rahanliikenteen seuraaminen, että oman tilin voi yrityksen tiliin sekoittaa. Siis verrattuna muihin yritysmuotoihin.

En minä siihen kommentoinut, että teillä on eri tilit! Eli pelkästään siihen, että yrityksen rahat on yleensä erikseen.

Kaikille sopii vain heille itselleen paras ratkaisu!

Vierailija
29/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en loukkaannu nuin pienistä.. ja toivon että et sinäkään.. mutta tuntuu jännältä, että yrittäjyyteen vedotaan tuommoisessa asiassa.

No en ehkä sitä ajatellut, että toiminimen kanssa olisi niin paljon löysempää rahanliikenteen seuraaminen, että oman tilin voi yrityksen tiliin sekoittaa. Siis verrattuna muihin yritysmuotoihin.

En minä siihen kommentoinut, että teillä on eri tilit! Eli pelkästään siihen, että yrityksen rahat on yleensä erikseen.

Kaikille sopii vain heille itselleen paras ratkaisu!

viestiäni mm. sanomalla, miten naurettavaa on vedota yrittäjyyteen raha-asioiden hoidossa. Eli juuri minun viestini vitutti. Yritäpä kommentoida seuraavan kerran hieman rakentavammassa hengessä tai sitten tyytyä vain siihen, että toiset hoitavat nämä asiat vähän eri tavalla kuin sinä.

Vituttaa tuommoiset pätijät.

Vierailija
30/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ois ikinä uskonut, että joku suhtautuu nuin raskaasti av palstaan.

Kunhan vain siinä ihan hyvää hyvyyttäni mainitsin kuten koulussa on opetettu, että yrityksen rahat eivät ole omia rahoja. Eli YLEENSÄ hoidetaan eri tileiltä. Poikkeuksia näköjään on yhtiömuodosta riippuen.

Mutta hyvä ihminen, minulla ei mikään sinussa vituttanut tai teidän perheenne ratkaisuissa yleensäkkään! Ole ihan hyvillä mielin ja jatka elämää, niin minäkin. Toki minulla huvittaa, kun en odottanut, että tuohon yhteen asiahaaraan, mikä ei liittynyt sinänsä eri/yhteinentili keskusteluun, nuin puututaan.

Anteeksi, jos en tiennyt että toiminimessä voi noin toimia ja pahoitin turhaan mielesi.

Vierailija
31/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.yrittäjänainen

Vierailija
32/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säästötili.Nyt oli pakko hankkia mulle oma tili kun lennän lasten kanssa miehen töitten perässä ulkomaille.en tykkää!pelkään koko ajan että hukkaan pankkikorttini ja joku tyhjentää mut totaalisesti..ja muuten!Olen yrittäjä,toiminimellä ehdottomasti oltava oma tili!En muuten omista pankkikorttia yritykseenkään,maksut kun hoidat aina nettipankin kautta!t.yrittäjänainen

Vierailija
33/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me taas emme ole koskaan tunteneet tarvetta samaan tiliin. Ei ole jotenkin olennainen asia suhteessamme. Lisäksi matkoilla minusta on oikeasti kätevää, että molemmilla on omat tilit - jos toisen kortti vaikka katoaisi ja joku saisi väärinkäytettyä sitä, ei olisi kaikki rahat vaaravyöhykkeellä.

Meillä on myös omat hammasharjat, omat laukut ja omat kirjastokortit. Tosin joskus lainaillaan toistemme pankki- tai kirjastokorttia, jos oma vaikka sattuu olemaan jäänyt kotiin, mutta minusta on oikeastaan aika kiva, että meillä on molemmilla omat tilit.

Vierailija
34/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat olemme töissä :P

Vierailija
35/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ois ikinä uskonut, että joku suhtautuu nuin raskaasti av palstaan.

Kunhan vain siinä ihan hyvää hyvyyttäni mainitsin kuten koulussa on opetettu, että yrityksen rahat eivät ole omia rahoja. Eli YLEENSÄ hoidetaan eri tileiltä. Poikkeuksia näköjään on yhtiömuodosta riippuen.

Mutta hyvä ihminen, minulla ei mikään sinussa vituttanut tai teidän perheenne ratkaisuissa yleensäkkään! Ole ihan hyvillä mielin ja jatka elämää, niin minäkin. Toki minulla huvittaa, kun en odottanut, että tuohon yhteen asiahaaraan, mikä ei liittynyt sinänsä eri/yhteinentili keskusteluun, nuin puututaan.

Anteeksi, jos en tiennyt että toiminimessä voi noin toimia ja pahoitin turhaan mielesi.

sä auoit päätäs sellasesta asiasta mistä sulla ei kuitenkaan ollu riittävää tietoa! Miksi vitussa piti kommentoida kun ei asiasta varmaa tietoa ole??? Siksi kun luulit olevas niin saatanan näppärä että pääset vittuileen.

Sitten kun sua näpäytetään takasin alat selostaa paskaa, vetää vittuiluasi takaisin.

Vierailija
36/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä olen ollut kotiäiti, välillä mies ollut koti-isä, ollaan oltu molemmat työttömiä ja opiskeljioita...nyt molemmat töissä ja aina ollu yhteinen tili selviö! Käyks kateeks ap? Eikö oma miehes jaa kanssasi rahojaan vai mikä mättää?

Vierailija
37/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella valmiita jakamaan kaiken puolison kanssa, rahat omaisuuden jne...minusta on outoa jos joku laskee parisuhteessa "sun ja mun rahoja" ja miettii kumpi tienaa enemmän ja kenen rahoilla mitäkin maksellaan. Sekös se on apnkin ongelma myös?

Vierailija
38/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisessa suhteessa joku tuntee huonoa omaatuntoa siitä että kuluttaa yhteisiä rahoja! Entä millaisessa suhteessa voi mies paljastua kusipääksi? 2kk kestäneessä teinisuhteessa? Miksi joku laskee rahojaan liitossa? Mä en vaan voi tajuta millaisessa suhteessa lasketaan kuka tienaa enemmän ja kenen rahoilla maksellaan. Niin ja meillä ollaan vuorotellen oltu kans opiskeljioita, tyttömiä, kotona lasten kanssa jne...koskaan ei ole tullut kummallekaan mieleen alkaa tehdä tiliä siitä kenen rahoilla sitä eletään. Tämä parisuhde ja perhe on meille "yhteinen yritys"!

Vierailija
39/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin pariskunnilla on eri tilit ja hyvin tarkka syyni siitä, mikä on mun ja mikä on sun rahaa ja kuka maksaa mitäkin ja että varmasti tulee kaikki jaettua tasan. Toisilla taas on yhteinen tili jolle kaikki tulee, eikä kukaan kyttää mikä on kenenkin ja kuka mitäkin maksaa.

Tähän väliin mahtuu lukuisia välimuotoja - tiedän pariskuntia, joissa molemmilla on omat tilit JA niiden lisäksi on yhteinen tili, jolle siirtyy joka kuukausi tietty summa molempien omilta tileiltä ja tältä tililtä maksetaan sitten asumiskulut yms. yhteiset menot. Sitten on pariskuntia, joita on tässäkin ketjussa jo pari kerrottuna, ja joihin mekin kuulumme - meillä on molemmilla omat tilimme, mutta niitä käytetään yhdessä. Molemmat tiedämme hyvin tarkkaan mitä kukakin perheessämme tienaa, muttei se ole mikään syy tuhlailla tai käyttää "omaa rahaa" jos sattuu tienaamaan paremmin. Ei meillä mitään omaa rahaa ole, vaikka omat tilit onkin! Meillä on yhteinen koti, yhteiset lapset ja yhteiset lemmikit, eikä ole mitään järkeä laskeskella senttejä sen perään, kumpi on maksanut enemmän lasten vaatteista, kissan ruuasta, banaaneista ja maitopurkeista. Jos tällaiseen lähdettäis, minä voisin ruveta veloittamaan mieheltä kestovaippojen käyttömaksua joka kerta kun hän lapsille sattuu sellaisen pukemaan, koska minä olen valmistanut ko. vaipat eikä mies ole niiden tekokustannuksiin osallistunut. Mieletöntä ajanhukkaa.

Pankkikortit on siis yksityiset, mutta esim. nettipankkitunnukset ovat molempien käytettävissä molempien tilien kohdalla. Laskut maksetaan siltä tililtä, jolla sattuu olemaan sopivasti rahaa tai kumman tilin tunnukset sattuu ensimmäisenä käteen.

Vierailija
40/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhteiset rahat. Ei ole hankalaa niinkään. Olen kotiäiti, tällä hetkellä äitiyslomalla siis.