Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin väsymys muuttuu masennukseksi?

Vierailija
21.01.2011 |

Itse en ole masentunut. Tuo kysymys jäi vain mietityttämään jonkin viikolla lukemani lehtijutun jälkeen. En enää edes muista mitä jutussa oli. Mutta siinä oli mainittu, että väsymys voi laukaista masennuksen.

Väsymyksellä ja masennuksella on myös paljon samaa oireistoa. Jos sitten väsymys voi jatkuessaan laukaista masennuksen / muuttua masennukseksi, niin mikä ero väsymyksellä ja masennuksella on? Milloin ihminen on vain väsynyt ja milloin masentunut?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys ei poistu muutaman hyvin nukutun yön jälkeen ja väsymys häiritsee merkittävästi elämää, eli asioita alkaa jäädä tekemättä väsymyksen takia ja mikään ei enää huvita. Masennus väsymys ei välttämättä ole unen puutetta vaan vaikka ei nukuttaisi, ei saa itseään ylös ja toimimaan.

Vierailija
2/2 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen masentunut. Teki miel vaan syödä, nukkua tai katsoa telkkaria. Ei halunnut vastata puhelimeen tai olla muutenkaan tekemisissä ihmisten kanssa. Itsetuhoisia ajatuksia. Ahdistusta.

Nyt olen "vaan" väsynyt. Lapset valvottaa. Nukkuminen auttaa väsymykseen. Haluaisin tavata enemmän ystäviäni. Pakolliset kotityöt tulee tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla